
Проблем при работа на бензин на студен мотор
- mirko_81
- Мнения: 46
- Регистриран на: Вто 01 дек 2009 18:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ямбол
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
колега това с изкл. на ламбдата сондата и ресетването на компа сложно ли е мн за да го опитам. ако не е дай малко повече информация какво и как трябва да направя 

- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
На студен мотор ламбда сондата не оказва влияние. Трябва и малко време докато загрее и мотора използва някакви си негови предварително зададени стойности. Аз имам подобен проблем и темата е дискусирана ето тук:
viewtopic.php?t=74388
но още няма оправяне на споменатия проблем. Сменял съм:
Кабели, Свещи, Температурен датчик, ТПС, Горната част на моното, Стъпков мотор, сменена Ламба сондата - нова /цена на бош 169,00 лв/ и няма решение на въпроса. Явно проблема не е само в АБУ мотора, защото и други се оплакват. Аз съм със емулатор на Ламба сондата при каране на газ, но паля на бензин докато загрее и проблема е само когато е студено. Кой знае може да го има при топло време, но тогава не се забелязва. Ще се радвам най-после да се реши този проблем. Успех на всички и весело посрещане на Коледните и Новогодишни празници!!!!
viewtopic.php?t=74388
но още няма оправяне на споменатия проблем. Сменял съм:
Кабели, Свещи, Температурен датчик, ТПС, Горната част на моното, Стъпков мотор, сменена Ламба сондата - нова /цена на бош 169,00 лв/ и няма решение на въпроса. Явно проблема не е само в АБУ мотора, защото и други се оплакват. Аз съм със емулатор на Ламба сондата при каране на газ, но паля на бензин докато загрее и проблема е само когато е студено. Кой знае може да го има при топло време, но тогава не се забелязва. Ще се радвам най-после да се реши този проблем. Успех на всички и весело посрещане на Коледните и Новогодишни празници!!!!
- toncheff
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 7:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
Здравейте!
Със същия проблем съм, чета доста вече, писах и в друга тема. Реших да сменя ТПС-а. Намерих тук за около 80-90лв нов, говорим само за ел.плочката (потенциометъра), а не за цялата клапа. В ebay и други онлайн магазини като че ли няма да ми излезе по-евтино, освен ако не е втора употреба. Интересува ме дали има нещо особено при подмяната. Като че ли няма нищо особено - има 2 монтажни винта и отвор, в който да влезе оста на дросела. ТПС-а в крайно положение ли трябва да е, когато клапата е затворена в нормално положение....май четох някъде, че не е точно така, а се настройва това. Ако е така може ли да вляза в някое голямо приключение....
Със същия проблем съм, чета доста вече, писах и в друга тема. Реших да сменя ТПС-а. Намерих тук за около 80-90лв нов, говорим само за ел.плочката (потенциометъра), а не за цялата клапа. В ebay и други онлайн магазини като че ли няма да ми излезе по-евтино, освен ако не е втора употреба. Интересува ме дали има нещо особено при подмяната. Като че ли няма нищо особено - има 2 монтажни винта и отвор, в който да влезе оста на дросела. ТПС-а в крайно положение ли трябва да е, когато клапата е затворена в нормално положение....май четох някъде, че не е точно така, а се настройва това. Ако е така може ли да вляза в някое голямо приключение....

- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
Да споделя аз как си реших проблема. В една тема бях чел какво е направил един колега и реших и аз да направя същото - но по-важното беше кое ме накара да го направя. След около 10-15 минути каране на газ в градски условия си спирам пред гаража и реших да проверя маркуча за картерните газове. Та освободих го аз този маркуч и като погледнах вътре какво да видя - една бяла пяна с капчици вода - резултат от работата на мотора с "любимата" ни газ. И като се позамислих - ами то тая вода като попадне в моното с тая пяна, дали ще й се зарадва моното и дали ще стане добра консистенция с бензина - твърдо не. Намерих един маркуч с по-малък диаметър и го напъхах в тази част на горепосочения маркуч, която влиза в моното и с няколко прекарвания го изведох зад двигателя, така че да не се топли от него. След това отвора от кутията на моното го оставих временно отворен, докато намерих една коркова тапа и с малко реформи по нея я напъхах във въпросния отвор. Запалих машината на бензин и "О, чудо!". Гадния мирис отзад изчезна, гадния черен дим вече го няма и най-важното - няма и спомен от претрисане на двигателя, в което се уверих днес сутринта като я запалих.
П.П. Честина Нова Година на всички
. Надявам се съм го описал разбираемо. Незнам дали ще има някакви проблеми от тази интервениция, но като се позамисля - едва ли - това само някакви картерни газове, които като се охладят от студенто време в този маркуч стават на капчици вода.
П.П. Честина Нова Година на всички


Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
първо 4естита нова година! абе с тез смени на тпс-и много сте ми странни!кои ви ги регулира?това нещо там трябва да има точно определени стоиности!това едно!второ особено важи за 1.8 моно с мотроника,ами там компа почва да се шашка от газовото!прекалено интелигентна е системата!решението е РЕСТАРТ(МАХАШ КЛЕМАТА НА АКУМУЛАТОРА)!АМА СЛЕД ТОВА СЕ КАРА НА БЕНЗИН ИЗВЕСТНО ВРЕМЕ ЗА ДА СЕ ВИДИ ПРОДЪЛЖАВА ЛИ ПРОБЛЕМА(тпс-а трябва да е регулиран,ламбда сондата да е в ред и да не е ленива сащо,както и вече споменатия температурен датчик)!Прехвърлиш ли я на газ и тя почва да трупа грешки..... Успех!И питаите ако има нещо(ако не ви е срам де....) 

- toncheff
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 7:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
pesho_sl написа:Да споделя аз как си реших проблема. В една тема бях чел какво е направил един колега и реших и аз да направя същото - но по-важното беше кое ме накара да го направя. След около 10-15 минути каране на газ в градски условия си спирам пред гаража и реших да проверя маркуча за картерните газове. Та освободих го аз този маркуч и като погледнах вътре какво да видя - една бяла пяна с капчици вода - резултат от работата на мотора с "любимата" ни газ. И като се позамислих - ами то тая вода като попадне в моното с тая пяна, дали ще й се зарадва моното и дали ще стане добра консистенция с бензина - твърдо не. Намерих един маркуч с по-малък диаметър и го напъхах в тази част на горепосочения маркуч, която влиза в моното и с няколко прекарвания го изведох зад двигателя, така че да не се топли от него. След това отвора от кутията на моното го оставих временно отворен, докато намерих една коркова тапа и с малко реформи по нея я напъхах във въпросния отвор. Запалих машината на бензин и "О, чудо!". Гадния мирис отзад изчезна, гадния черен дим вече го няма и най-важното - няма и спомен от претрисане на двигателя, в което се уверих днес сутринта като я запалих.
П.П. Честина Нова Година на всички![]()
. Надявам се съм го описал разбираемо. Незнам дали ще има някакви проблеми от тази интервениция, но като се позамисля - едва ли - това само някакви картерни газове, които като се охладят от студенто време в този маркуч стават на капчици вода.
Колега има логика в това, което казваш за картерните газове...ще го обърна надолу маркуча от картера, а там където влиза във въздухопровода ще го затапя с нещо и ще видим кво ще става...още утре.Ама аз колата я имам от 3 години, а това се появи като почнаха студовете тази година и малко ме съмнява да е от това. Аз вече и за смяна се замислих


ЧНГ на всички колеги !
- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
pesho_sl написа:Да споделя аз как си реших проблема. В една тема бях чел какво е направил един колега и реших и аз да направя същото - но по-важното беше кое ме накара да го направя. След около 10-15 минути каране на газ в градски условия си спирам пред гаража и реших да проверя маркуча за картерните газове. Та освободих го аз този маркуч и като погледнах вътре какво да видя - една бяла пяна с капчици вода - резултат от работата на мотора с "любимата" ни газ. И като се позамислих - ами то тая вода като попадне в моното с тая пяна, дали ще й се зарадва моното и дали ще стане добра консистенция с бензина - твърдо не. Намерих един маркуч с по-малък диаметър и го напъхах в тази част на горепосочения маркуч, която влиза в моното и с няколко прекарвания го изведох зад двигателя, така че да не се топли от него. След това отвора от кутията на моното го оставих временно отворен, докато намерих една коркова тапа и с малко реформи по нея я напъхах във въпросния отвор. Запалих машината на бензин и "О, чудо!". Гадния мирис отзад изчезна, гадния черен дим вече го няма и най-важното - няма и спомен от претрисане на двигателя, в което се уверих днес сутринта като я запалих.
П.П. Честина Нова Година на всички![]()
. Надявам се съм го описал разбираемо. Незнам дали ще има някакви проблеми от тази интервениция, но като се позамисля - едва ли - това само някакви картерни газове, които като се охладят от студенто време в този маркуч стават на капчици вода.
при мен няма ефект,карам 3ти ден така и никаква промяна

- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
VW`VENTO написа:при мен няма ефект,карам 3ти ден така и никаква промяна
Днес, след като времето стегна, се появи претрисането - но е много по-леко, отколкото преди посочената от мен интервенция. Май много зависи дали колата се кара дълго време на газ. Понеже аз предимно на газ я паля, а това май не е никак "здравословно" за мотора. Но е така вече 4 години от както я карам аз, а и бащата една година преди това само на газ я ръчка. Трябва да се пали на бенц и после да се прехвърля на газ, но аз това го правя от скоро. То след дъжд качулка, ама какво да се прави.


П.П. Иначе и мерих компресийката преди около 2 месеца - 10 атмосфери си държи на всеки цилиндър. Мисля, че е добре за двигател, който е уж на 220 000 км по книжка.
П.П.2 Но черния дим при първото палене изчезна и гадния мирис не се появи.
- toncheff
- Мнения: 47
- Регистриран на: Пет 30 мар 2007 7:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
Ами и аз днес направих процедурата...изнесох картерните газове надолу зад двигателя, да си отиват в атмосферата. Помията беше пълна там, някакви бели налепи, конденз. После разкачих клемите за 30 мин., запалих и все тая....притрисането пак си го има..Писна ми вече, *бал съм го, така да си бъде...няма да му робувам повече... 

- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор


- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
аз си реших проблема като си прекарах вътре в купето на скрито място едно малко ключе,с което прекъсвам плюса(захранването) на компа.Като го изключа за по-малко от минута и после като го включа и запаля си работи напълно нормално на бензин
- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
VW`VENTO написа:аз си реших проблема като си прекарах вътре в купето на скрито място едно малко ключе,с което прекъсвам плюса(захранването) на компа.Като го изключа за по-малко от минута и после като го включа и запаля си работи напълно нормално на бензин
колега,обаче след това трябва да си настройваш часовника пак или ако си следиш междинния километраж,както правя аз и тои се занулява,нали?

- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
Lifeguard написа:VW`VENTO написа:аз си реших проблема като си прекарах вътре в купето на скрито място едно малко ключе,с което прекъсвам плюса(захранването) на компа.Като го изключа за по-малко от минута и после като го включа и запаля си работи напълно нормално на бензин
колега,обаче след това трябва да си настройваш часовника пак или ако си следиш междинния километраж,както правя аз и тои се занулява,нали?

- Lifeguard
- Мнения: 664
- Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
- Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
- Двигател: AHU_AKU
- Местоположение: Русе
Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
VW`VENTO написа:аз си реших проблема като си прекарах вътре в купето на скрито място едно малко ключе,с което прекъсвам плюса(захранването) на компа.Като го изключа за по-малко от минута и после като го включа и запаля си работи напълно нормално на бензин
а ако си забравил прекъснат плюса и решиш да запалиш,кво става?може би просто няма да успееш или?

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор
Може ли някой да ми каже за кой от всичките температурни датчици може да прави този проблем, и ако може да кажете какъв цвят е датчика понеже са различни? Благодаря!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта