Проблем при работа на бензин на студен мотор

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
mirko_81
Мнения: 46
Регистриран на: Вто 01 дек 2009 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ямбол

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот mirko_81 » Нед 20 дек 2009 11:01


колега това с изкл. на ламбдата сондата и ресетването на компа сложно ли е мн за да го опитам. ако не е дай малко повече информация какво и как трябва да направя :beer




Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот venll-vr » Вто 22 дек 2009 15:47


На студен мотор ламбда сондата не оказва влияние. Трябва и малко време докато загрее и мотора използва някакви си негови предварително зададени стойности. Аз имам подобен проблем и темата е дискусирана ето тук:
viewtopic.php?t=74388
но още няма оправяне на споменатия проблем. Сменял съм:
Кабели, Свещи, Температурен датчик, ТПС, Горната част на моното, Стъпков мотор, сменена Ламба сондата - нова /цена на бош 169,00 лв/ и няма решение на въпроса. Явно проблема не е само в АБУ мотора, защото и други се оплакват. Аз съм със емулатор на Ламба сондата при каране на газ, но паля на бензин докато загрее и проблема е само когато е студено. Кой знае може да го има при топло време, но тогава не се забелязва. Ще се радвам най-после да се реши този проблем. Успех на всички и весело посрещане на Коледните и Новогодишни празници!!!!


Потребителски аватар
toncheff
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 7:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот toncheff » Сря 23 дек 2009 12:45


Здравейте!
Със същия проблем съм, чета доста вече, писах и в друга тема. Реших да сменя ТПС-а. Намерих тук за около 80-90лв нов, говорим само за ел.плочката (потенциометъра), а не за цялата клапа. В ebay и други онлайн магазини като че ли няма да ми излезе по-евтино, освен ако не е втора употреба. Интересува ме дали има нещо особено при подмяната. Като че ли няма нищо особено - има 2 монтажни винта и отвор, в който да влезе оста на дросела. ТПС-а в крайно положение ли трябва да е, когато клапата е затворена в нормално положение....май четох някъде, че не е точно така, а се настройва това. Ако е така може ли да вляза в някое голямо приключение.... :roll:


Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот pesho_sl » Пет 01 яну 2010 18:31


Да споделя аз как си реших проблема. В една тема бях чел какво е направил един колега и реших и аз да направя същото - но по-важното беше кое ме накара да го направя. След около 10-15 минути каране на газ в градски условия си спирам пред гаража и реших да проверя маркуча за картерните газове. Та освободих го аз този маркуч и като погледнах вътре какво да видя - една бяла пяна с капчици вода - резултат от работата на мотора с "любимата" ни газ. И като се позамислих - ами то тая вода като попадне в моното с тая пяна, дали ще й се зарадва моното и дали ще стане добра консистенция с бензина - твърдо не. Намерих един маркуч с по-малък диаметър и го напъхах в тази част на горепосочения маркуч, която влиза в моното и с няколко прекарвания го изведох зад двигателя, така че да не се топли от него. След това отвора от кутията на моното го оставих временно отворен, докато намерих една коркова тапа и с малко реформи по нея я напъхах във въпросния отвор. Запалих машината на бензин и "О, чудо!". Гадния мирис отзад изчезна, гадния черен дим вече го няма и най-важното - няма и спомен от претрисане на двигателя, в което се уверих днес сутринта като я запалих.
П.П. Честина Нова Година на всички :beer :beer. Надявам се съм го описал разбираемо. Незнам дали ще има някакви проблеми от тази интервениция, но като се позамисля - едва ли - това само някакви картерни газове, които като се охладят от студенто време в този маркуч стават на капчици вода.


asen4u1
Мнения: 27
Регистриран на: Пон 14 дек 2009 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот asen4u1 » Пет 01 яну 2010 18:56


първо 4естита нова година! абе с тез смени на тпс-и много сте ми странни!кои ви ги регулира?това нещо там трябва да има точно определени стоиности!това едно!второ особено важи за 1.8 моно с мотроника,ами там компа почва да се шашка от газовото!прекалено интелигентна е системата!решението е РЕСТАРТ(МАХАШ КЛЕМАТА НА АКУМУЛАТОРА)!АМА СЛЕД ТОВА СЕ КАРА НА БЕНЗИН ИЗВЕСТНО ВРЕМЕ ЗА ДА СЕ ВИДИ ПРОДЪЛЖАВА ЛИ ПРОБЛЕМА(тпс-а трябва да е регулиран,ламбда сондата да е в ред и да не е ленива сащо,както и вече споменатия температурен датчик)!Прехвърлиш ли я на газ и тя почва да трупа грешки..... Успех!И питаите ако има нещо(ако не ви е срам де....) :wink:


Потребителски аватар
toncheff
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 7:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот toncheff » Нед 03 яну 2010 18:17


pesho_sl написа:Да споделя аз как си реших проблема. В една тема бях чел какво е направил един колега и реших и аз да направя същото - но по-важното беше кое ме накара да го направя. След около 10-15 минути каране на газ в градски условия си спирам пред гаража и реших да проверя маркуча за картерните газове. Та освободих го аз този маркуч и като погледнах вътре какво да видя - една бяла пяна с капчици вода - резултат от работата на мотора с "любимата" ни газ. И като се позамислих - ами то тая вода като попадне в моното с тая пяна, дали ще й се зарадва моното и дали ще стане добра консистенция с бензина - твърдо не. Намерих един маркуч с по-малък диаметър и го напъхах в тази част на горепосочения маркуч, която влиза в моното и с няколко прекарвания го изведох зад двигателя, така че да не се топли от него. След това отвора от кутията на моното го оставих временно отворен, докато намерих една коркова тапа и с малко реформи по нея я напъхах във въпросния отвор. Запалих машината на бензин и "О, чудо!". Гадния мирис отзад изчезна, гадния черен дим вече го няма и най-важното - няма и спомен от претрисане на двигателя, в което се уверих днес сутринта като я запалих.
П.П. Честина Нова Година на всички :beer :beer. Надявам се съм го описал разбираемо. Незнам дали ще има някакви проблеми от тази интервениция, но като се позамисля - едва ли - това само някакви картерни газове, които като се охладят от студенто време в този маркуч стават на капчици вода.


Колега има логика в това, което казваш за картерните газове...ще го обърна надолу маркуча от картера, а там където влиза във въздухопровода ще го затапя с нещо и ще видим кво ще става...още утре.Ама аз колата я имам от 3 години, а това се появи като почнаха студовете тази година и малко ме съмнява да е от това. Аз вече и за смяна се замислих :oops: , че един сивик аеродек дизел много ме впечатли и малко ми трябва.. :roll:
ЧНГ на всички колеги !


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот VW`VENTO » Нед 03 яну 2010 18:43


pesho_sl написа:Да споделя аз как си реших проблема. В една тема бях чел какво е направил един колега и реших и аз да направя същото - но по-важното беше кое ме накара да го направя. След около 10-15 минути каране на газ в градски условия си спирам пред гаража и реших да проверя маркуча за картерните газове. Та освободих го аз този маркуч и като погледнах вътре какво да видя - една бяла пяна с капчици вода - резултат от работата на мотора с "любимата" ни газ. И като се позамислих - ами то тая вода като попадне в моното с тая пяна, дали ще й се зарадва моното и дали ще стане добра консистенция с бензина - твърдо не. Намерих един маркуч с по-малък диаметър и го напъхах в тази част на горепосочения маркуч, която влиза в моното и с няколко прекарвания го изведох зад двигателя, така че да не се топли от него. След това отвора от кутията на моното го оставих временно отворен, докато намерих една коркова тапа и с малко реформи по нея я напъхах във въпросния отвор. Запалих машината на бензин и "О, чудо!". Гадния мирис отзад изчезна, гадния черен дим вече го няма и най-важното - няма и спомен от претрисане на двигателя, в което се уверих днес сутринта като я запалих.
П.П. Честина Нова Година на всички :beer :beer. Надявам се съм го описал разбираемо. Незнам дали ще има някакви проблеми от тази интервениция, но като се позамисля - едва ли - това само някакви картерни газове, които като се охладят от студенто време в този маркуч стават на капчици вода.

при мен няма ефект,карам 3ти ден така и никаква промяна :banghead:


Потребителски аватар
pesho_sl
Мнения: 693
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGR 1998
Местоположение: Варна

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот pesho_sl » Нед 03 яну 2010 22:17


VW`VENTO написа:при мен няма ефект,карам 3ти ден така и никаква промяна :banghead:

Днес, след като времето стегна, се появи претрисането - но е много по-леко, отколкото преди посочената от мен интервенция. Май много зависи дали колата се кара дълго време на газ. Понеже аз предимно на газ я паля, а това май не е никак "здравословно" за мотора. Но е така вече 4 години от както я карам аз, а и бащата една година преди това само на газ я ръчка. Трябва да се пали на бенц и после да се прехвърля на газ, но аз това го правя от скоро. То след дъжд качулка, ама какво да се прави. :beer :beer
П.П. Иначе и мерих компресийката преди около 2 месеца - 10 атмосфери си държи на всеки цилиндър. Мисля, че е добре за двигател, който е уж на 220 000 км по книжка.
П.П.2 Но черния дим при първото палене изчезна и гадния мирис не се появи.


Потребителски аватар
toncheff
Мнения: 47
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 7:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот toncheff » Пон 04 яну 2010 16:20


Ами и аз днес направих процедурата...изнесох картерните газове надолу зад двигателя, да си отиват в атмосферата. Помията беше пълна там, някакви бели налепи, конденз. После разкачих клемите за 30 мин., запалих и все тая....притрисането пак си го има..Писна ми вече, *бал съм го, така да си бъде...няма да му робувам повече... :x


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот VW`VENTO » Чет 07 яну 2010 18:29


:drive при мен проблема се оправи ама незнам до кога.Вчера рекох да поровичкам тук таме и се сетих да дидя таз ламбда сонда къде е закачена точно.Оказа се че никаде.Кабелите дет са на самата букса бяха срязани и двата :screwy Направих ги какти си му е реда.След това си чистих филтъра на купето и реших да ресна компа от самата букса.После след като запалих, ооо Чудо- мотора взе да мърка.Сега вече 2ри ден я карам само на бензин,нека се прочисти малко тоз двигател.Възможно ли е проблема да е бил от ламдата или като съм реснал компа се е изтрила някоя натрупана грешка?Ако почне пак да тресе вече отивам на диагностика


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот VW`VENTO » Съб 23 яну 2010 13:48


аз си реших проблема като си прекарах вътре в купето на скрито място едно малко ключе,с което прекъсвам плюса(захранването) на компа.Като го изключа за по-малко от минута и после като го включа и запаля си работи напълно нормално на бензин


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот Lifeguard » Съб 23 яну 2010 18:07


VW`VENTO написа:аз си реших проблема като си прекарах вътре в купето на скрито място едно малко ключе,с което прекъсвам плюса(захранването) на компа.Като го изключа за по-малко от минута и после като го включа и запаля си работи напълно нормално на бензин

колега,обаче след това трябва да си настройваш часовника пак или ако си следиш междинния километраж,както правя аз и тои се занулява,нали? :wink:


Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот VW`VENTO » Съб 23 яну 2010 19:44


Lifeguard написа:
VW`VENTO написа:аз си реших проблема като си прекарах вътре в купето на скрито място едно малко ключе,с което прекъсвам плюса(захранването) на компа.Като го изключа за по-малко от минута и после като го включа и запаля си работи напълно нормално на бензин

колега,обаче след това трябва да си настройваш часовника пак или ако си следиш междинния километраж,както правя аз и тои се занулява,нали? :wink:

:no-no при тази манипулация НЕ се зануляват дневния брояч,часовника и настройките на СД-то


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 664
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот Lifeguard » Нед 24 яну 2010 22:22


VW`VENTO написа:аз си реших проблема като си прекарах вътре в купето на скрито място едно малко ключе,с което прекъсвам плюса(захранването) на компа.Като го изключа за по-малко от минута и после като го включа и запаля си работи напълно нормално на бензин

а ако си забравил прекъснат плюса и решиш да запалиш,кво става?може би просто няма да успееш или? :)


vankojnp
Мнения: 2
Регистриран на: Пон 07 юни 2010 9:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Shumen

Re: Проблем при работа на бензин на студен мотор

Мнениеот vankojnp » Сря 09 юни 2010 14:43


Може ли някой да ми каже за кой от всичките температурни датчици може да прави този проблем, и ако може да кажете какъв цвят е датчика понеже са различни? Благодаря!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта