Това се получава при коли, които работят на много богата смес, въпросното поло е карбуратор, което може да ти даде отговор, защо се е получило така, повечето нови 1.8Т са с дори с по 2 ламда сонди и ел.дросел, нали се сещаш, че всичко всички параметри се следят много внимателно и колата няма вариант да работи богато на празен ход
Едно ТДИ ПД е 10пъти по проблемно от все един бензин не ми се изреждат хиляди неща, като мега скъпия демферен маховик, съединител на 240мм за моторите с 6скорости, ЕГР, турбини, скъпи ПД елемнти и още хиляда неща.
Да ти кажа при новите дизели също има проблем с гориво в маслото особено при колите с филтър за твърди частици

много често се налага да се смени маслото като се запуши филтъра

това ти го казвам от опит.