Двигателят тресе на празен ход, къде може да е причината?!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
kara
Мнения: 48
Регистриран на: Пет 31 дек 2004 9:16
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот kara » Сря 20 сеп 2006 14:14


Тампона може да изглежда здрав, но да е изпуснал, защото в него има нещо като амортесьорче, и ако е изпуснал отдавна няма как да разбереш защото няма да се е омаслил пък и то не е 1 литър масло за да се види толкоз явно. Най добре се вижда като дадеш рязко газ - двигатела има голям "отскок" в началото все едно се мести. Направи го така 2 - 3 пъти - рязко газ и ако скача значи е за смяна. Става бързо и лесно - по груби спомени около 40 лв е тампона 10 лв смяната. Може и сам да си го смениш - отвърташ гайката повдигаш двигателя сменяш и обратно спускаш двигателя. Моя съвет е да ходиш на майстор - 10 лв къде не отишли ( 5 бири в заведение) ама ти е сигурна работата. Сервиз ХЕЕД 91 или пък Васко ако го прави ама той е магьосник така че .... :D




Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Съб 23 сеп 2006 7:38


Значи, проверих и тампона на двигателя под радиатора. Моят не е от този вид, който е маслен - целия си е гумен - така поне ми го изкараха по каталог. Не съм го свалял за да го разгледам но правих пробата с рязко потегляне на първа а някой друг да гледа мотора. Не се повдига много и затова мисля че не е от него.

Обаче ми подсказаха друга идея :idea: Имало някакъв маншон (тампон?!) под инжекциона, който било възможно да е скъсан и от там да дърпа въздух :shock ?! Бихте ли ми казали къде точно се намира този маншон :?: И как мога да го проверя - да го сваля или нещо подобно :?:
Благодаря предварително 8)


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 26 сеп 2006 11:50


Този тампон се намира между корпуса на инжекциона и всмукателния колектор. Всъщност той ги свързва. Наистина ако е скъсан, се получава ефекта като от спуканата мембрана, за която говорих преди. Можеш да го провериш като при работещ двигател се опиташ да накланяш целия инжекцион в различни посоки. Ако при това има промяна в оборотите на двигателя, значи е спукан и е за смяна.


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Чет 28 сеп 2006 12:22


Ами, относно този тампон - оказа се че го имат само карбураторите и моноинжекционите. Пълната инжекция е на по-друг принцип и въобще няма такъв тампон.

Обаче искам да попитам друго: има ли някакъв датчик, който контролира предварението при при работата на двигателя? Какви са тези датчици MAP, MAF или нещо подобно? За това предварение ли служат или имат друга роля и въобще има ли ги и къде на AFT-мотора :?:

Според някои специалисти по-добре да се насоча към преглед на механиката за проблем, след като при 5 диагностики на различни места не намират грешки и проблеми по инжекционната и запалителна система...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 28 сеп 2006 13:53


GT_power написа:Обаче искам да попитам друго: има ли някакъв датчик, който контролира предварението при при работата на двигателя?и къде на AFT-мотора :?:

Хвърлих много бегъл поглед на твоя мотор преди 2 дни, така, че ще кажа за 2Е. Също е пълен инжекцион и мисля си приличат по доста неща, само че ти имаш и още нещичко...
Датчика, който влияе на промяна на ъгала на запалвването е 'антидетонационния датчик'. При мен се намира отпредната страна на блока, горе долу м/у 2и3 цилиндър. Представлява нещо като дебела шайба (или по-скоро-кабелна обувка), само че е залят в пластмасов корпус и е хванат с един болт през отвора му в средата. Ако двигателя ти детонира, той връща испреварването с ... а,де.. не помня 3* или 5* на дадения цилиндър. Ако детонациите продължат, връща още, но на целия мотор и така, докато не изчезне детонацията...
Другото, което може да ти влияе на ъгъла на искрата е вакуум -регулатора (това според разбирачи. Така и не виждам на моя разпределител да има маркучлета за вакуум...)
За антдетонационния датчик съм чувал, не мога да твърдя със сигурност, че се стяга с точно определен момент. Ако е пренатегнат или хлабав-лъже!
MAF- това ти е дебитомера.


Потребителски аватар
se7ven
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 30 апр 2006 16:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот se7ven » Нед 01 окт 2006 13:12


А що не е закара в Юнитрейд-Х , те да направят диагностика?
За това с не затварящ клапан (на газоразпределението) на празен ход има много истина, след като измериш компресията и има разлика между цилиндрите повече от 1 атм. , наблегни на това.
Виж си и почести инжекторите ако някои пикае тресе ДВГ-то.


Потребителски аватар
GRiND BaSTaRD
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 02 апр 2006 13:40
Автомобил: VW Golf Mk5 2006
Двигател: BSE 1.6 75 kW
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот GRiND BaSTaRD » Пон 02 окт 2006 16:55


GVG написа:Колега, освен маркуча от всмукателния колектор до сервото, не е лошо да провериш и всички останали вакуумни маркучета - черни, с текстилна оплетка отвън, както и мембраната на клапата в долната част на кутията на въздушния филтър. При мен двигателят тресеше така на празен ход поради спукана мембрана.


GVG написа:А разбрах, че мембраната е спукана като извадих маркучето, което влиза в капачката, пъхнах едно друго там и всмукнах и духнах с уста - въздухът си минаваше и в двете посоки. Тогава от една морга купих за 15 лв. само долната част от кутията за филтъра със здрава мембрана, защото тя не се продава самостоятелно, смених я и всичко заспа.


Колега GVG, и аз имам в момента проблем с тресене при празен ход на двигателя. Тая кутия за която говориш я разглобих и въпросната клапа се оказа със счупена ос и разместена. Изобщо няма начин да затвори притока на топъл или студен въздух. Има 1 лост с доста якичка пружина, които би трябвало да я задвижва, но така и не виждам в кутията на филтъра да има нещо, което да натиска този лост. Та сега си мисля дали изобщо има смисъл да купувам нова кутиа с клапа, при положение, че не мога да разбера дали изобщо имам механизъм, който да я движи :?:


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 03 окт 2006 8:34


Колега, ако твоята кутия на въздушния филтър е като моята, което сигурно е така, значи си видял, че мембраната, която се управлява с вакуум, заедно с пружината, която се стреми да я държи в определено положение, се намират от външната страна на кутията, като всичко се притиска от едно пластмасово "капаче", което чрез щипки се закрепва към самата кутията на филтъра. В това "капаче" трябва да влиза едно вакуумно маркуче. Ако при теб го има това маркуче, значи има механизъм, който да регулира клапата. Не пишеш дали при теб мембраната е здрава. Към нея наистина е прикрепено лостче, което при движение на мембраната движи клапата вътре в кутията. Ако мембраната е здрава, но разместена в леглото си, тогава явно смуче въздух около нея и ефекта е ясен. Ако е счупено лостчето, което е на нея, то ясно е че клапата вътре няма как да се движи и мембраната трябва да се смени. Ако е счупено нещо от клапата, което се захваща за лостчето на мембраната, мога да ти дам целия механизъм на клапата вътре в кутията, защото от цялата долна половине на кутията за филтъра, която купих, взех само мембраната с лостчето към нея. За сведение тази част от кутията на филтъра, нова, струвала 250 лв. Аз я взех от една морга за 15 лв., малко счупена, но това, което ми трябваше, беше здраво.


Потребителски аватар
GRiND BaSTaRD
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 02 апр 2006 13:40
Автомобил: VW Golf Mk5 2006
Двигател: BSE 1.6 75 kW
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот GRiND BaSTaRD » Вто 03 окт 2006 16:51


Колега GVG, счупена е самата клапа там където се захваща за лостчето и остта също и липсва, затова само се мандахерца изватре и нищо не затваря или отваря. А относно това маркуче, което казваш, че я управлява с вакуум - ами не мога да видя подобно нещо. Къде влиза то, във кутията на филтъра или в кутията на клапата преди филтъра дето е? По това дето си писал, разбирам, че тази мембрана е в кутията на филтъра и би слаедвало това маркуче да влиза в кутията на филтъра или?! Май ще трябва да разглобя и филтърната кутия заедно с тази за клапата. Аз като махнах само кутията с тази клапа (на филтара кутията не я отворих тогава) и като погледнах в отвора, дето влиза въздуха в кутията на филтъра, (там където би трябвало може би да има нещо което да натиска лостчето на клапата) не видях никакъв механизъм, а само, че тръбата е разделена на 2 с преграда по средата и тая преграда може би опира в лостчето с пружината дето движи клапата, ама така и не виждам какво би го движило въпросното лостче?!? Не знам дали е точно такова устройството или преди това е била сменена тази смукателна тръба с кутията с клапата, ама от двигателя има отведена тръба за топъл въздух, която влиза в кутията там дето е клапата точно, та все си мисля, че нещо би трябвало да го управлява тоя въздух, ама...?

П.П. Днес отворих и кутията на въздушния филтър, за да видя какво може да управлява въпросната клапа и... Така и не отких нищо :shock :shock :shock

Последна промяна от GRiND BaSTaRD на Вто 10 окт 2006 13:12, променено общо 2 пъти.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Пон 09 окт 2006 11:09


Значи при мен тези клапи, мембрани и прочее са подредени по следния начин, от вътре навън: вътре в кутията клапа, която отваря или затваря притока на студен или топъл въздух. Тя е закрепена за корпуса на кутията по начин, който й позволява да се движи напред-назад. На корпуса на кутията до местото на клапата има отвор. От външната страна на кутията, в този отвор се намества гумената мембрана, по средата на която има пластмасово кръгче с лостче. Това лостче сочи навътре в кутията и се захваща по определен начин с клапата. Получава се някаква лостова система. Така, когато мембраната се движи навътре-навън спрямо корпуса на кутията, клапата вътре се движи наляво-надясно, като отваря или затваря отворите за приток на топъл или студен въздух. По-нататък, от външната страна на мембраната е сложена пружина, която по принцип я тласка напред и при това положение клапата вътре е затворила притока на топъл (ако не греша) въздух. Най-накрая, мембраната и пружината се прикрепват към корпуса на кутията на филтъра отвън с пластмасово "капаче", което се закрепва към кутията чрез своеобразни щипки (много трудно се разщипват, има голяма вероятност от спукване). И в това "капаче" най-сетне влиза вакуумното маркуче. Така, в зависимост от степента на вакуума, мембраната е по-напред или по-назад, което от своя страна, чрез лостовата система, води до различно положение на клапата вътре в кутията. Ами това е. Вероятно при GRiND BaSTaRD липсва нещо от гореизброените елементи или нещо е счупено.


Потребителски аватар
GRiND BaSTaRD
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 02 апр 2006 13:40
Автомобил: VW Golf Mk5 2006
Двигател: BSE 1.6 75 kW
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот GRiND BaSTaRD » Вто 10 окт 2006 13:26


Благодарности за разяснението, колега! От горния ти пост, разбрах, че при мен освен дето е счупена самата клапа, изцяло липсва тази мембрана която я движи, а и вакуумното маркуче също. Най-вероятно ще махна тръбата за топлия въздух, та да смуче само студен, че за нова кутия с целия този управляващ механизъм искат 200 лв!!! :047: :shocked :screwy


Потребителски аватар
se7ven
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 30 апр 2006 16:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот se7ven » Вто 10 окт 2006 14:07


Аз мога да ти дам само клапа, от кутия на 1.8 двигател. Аз е махнах щото сложих спортен филтър вътре и нямаше място. Но трябва да видя дали не сам е фърлил. :)


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Вто 10 окт 2006 14:46


GRiND BaSTaRD, след като ти липсват някои елементи от този механизъм, съветвам те да направиш следното:
1. Виж в някоя морга за долната част на кутията на филтъра втора употреба. На мен ми предлагаха цяла кутия, с въздуховодите и даже с въздушния филтър, разбира се мръсен и неизползваем, за 40 лв.
2. Ако не намериш кутия, проследи до къде стига вакуумното маркуче и го запуши, за да не засмуква въздух и за да не обеднява горивната смес, а поради това да тресе двигателя. А пътя на вакуума е следния: от корпуса на моноинжекцията, чрез маркуче, което излиза отзад, по посока купето, до регулатора на температурата на засмуквания въздух, който е монтиран в капака на моното. От там излиза друго маркуче и стига до "капачето" на кутията на филтъра, за което говорихме по-горе.


Потребителски аватар
GRiND BaSTaRD
Мнения: 57
Регистриран на: Нед 02 апр 2006 13:40
Автомобил: VW Golf Mk5 2006
Двигател: BSE 1.6 75 kW
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот GRiND BaSTaRD » Чет 12 окт 2006 19:05


GVG написа:GRiND BaSTaRD, след като ти липсват някои елементи от този механизъм, съветвам те да направиш следното:
1. Виж в някоя морга за долната част на кутията на филтъра втора употреба. На мен ми предлагаха цяла кутия, с въздуховодите и даже с въздушния филтър, разбира се мръсен и неизползваем, за 40 лв.
2. Ако не намериш кутия, проследи до къде стига вакуумното маркуче и го запуши, за да не засмуква въздух и за да не обеднява горивната смес, а поради това да тресе двигателя. А пътя на вакуума е следния: от корпуса на моноинжекцията, чрез маркуче, което излиза отзад, по посока купето, до регулатора на температурата на засмуквания въздух, който е монтиран в капака на моното. От там излиза друго маркуче и стига до "капачето" на кутията на филтъра, за което говорихме по-горе.

Мерси за помощта, колега GVG, ама аз сам с пълна инжекция и изобщо нямам идея къде по принцип се е намирало това вакумно маркуче :dontknow: ! Един познат ми каза същото относно затапването на отвора за това маркуче, та да не обеднява сместта, но не можа да ми каже къде е, щото досега не бил виждал GOLF 3 с двигател като моя (AEE)! Май наистина тоя мотор не е много разпространен при 3-ките. А това верно ще трябва да го открия по някакъв начин, че да го запуша, ако не е. Голямо надничане по двигателя ме чака явно...

se7ven написа:Аз мога да ти дам само клапа, от кутия на 1.8 двигател. Аз е махнах щото сложих спортен филтър вътре и нямаше място. Но трябва да видя дали не сам е фърлил. :)

Благодаря за предложението, колега se7ven, но само клапа не ми върши работа. Нужна ми е цялата кутия с клапата, мембраната, даже и вакуумното маркуче.


Потребителски аватар
se7ven
Мнения: 14
Регистриран на: Нед 30 апр 2006 16:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот se7ven » Пет 13 окт 2006 9:33


Е ми ако ти потрябва ще ти е дам. Офертата е безплатна естествено, аз съм е бракувал отдавна :drive



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта