



Двигателят тресе на празен ход, къде може да е причината?!
Тампона може да изглежда здрав, но да е изпуснал, защото в него има нещо като амортесьорче, и ако е изпуснал отдавна няма как да разбереш защото няма да се е омаслил пък и то не е 1 литър масло за да се види толкоз явно. Най добре се вижда като дадеш рязко газ - двигатела има голям "отскок" в началото все едно се мести. Направи го така 2 - 3 пъти - рязко газ и ако скача значи е за смяна. Става бързо и лесно - по груби спомени около 40 лв е тампона 10 лв смяната. Може и сам да си го смениш - отвърташ гайката повдигаш двигателя сменяш и обратно спускаш двигателя. Моя съвет е да ходиш на майстор - 10 лв къде не отишли ( 5 бири в заведение) ама ти е сигурна работата. Сервиз ХЕЕД 91 или пък Васко ако го прави ама той е магьосник така че .... 

- GT_power
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
- Автомобил:
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
Значи, проверих и тампона на двигателя под радиатора. Моят не е от този вид, който е маслен - целия си е гумен - така поне ми го изкараха по каталог. Не съм го свалял за да го разгледам но правих пробата с рязко потегляне на първа а някой друг да гледа мотора. Не се повдига много и затова мисля че не е от него.
Обаче ми подсказаха друга идея
Имало някакъв маншон (тампон?!) под инжекциона, който било възможно да е скъсан и от там да дърпа въздух
?! Бихте ли ми казали къде точно се намира този маншон
И как мога да го проверя - да го сваля или нещо подобно
Благодаря предварително
Обаче ми подсказаха друга идея




Благодаря предварително

-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Този тампон се намира между корпуса на инжекциона и всмукателния колектор. Всъщност той ги свързва. Наистина ако е скъсан, се получава ефекта като от спуканата мембрана, за която говорих преди. Можеш да го провериш като при работещ двигател се опиташ да накланяш целия инжекцион в различни посоки. Ако при това има промяна в оборотите на двигателя, значи е спукан и е за смяна.
- GT_power
- Мнения: 159
- Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
- Автомобил:
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
Ами, относно този тампон - оказа се че го имат само карбураторите и моноинжекционите. Пълната инжекция е на по-друг принцип и въобще няма такъв тампон.
Обаче искам да попитам друго: има ли някакъв датчик, който контролира предварението при при работата на двигателя? Какви са тези датчици MAP, MAF или нещо подобно? За това предварение ли служат или имат друга роля и въобще има ли ги и къде на AFT-мотора
Според някои специалисти по-добре да се насоча към преглед на механиката за проблем, след като при 5 диагностики на различни места не намират грешки и проблеми по инжекционната и запалителна система...
Обаче искам да попитам друго: има ли някакъв датчик, който контролира предварението при при работата на двигателя? Какви са тези датчици MAP, MAF или нещо подобно? За това предварение ли служат или имат друга роля и въобще има ли ги и къде на AFT-мотора

Според някои специалисти по-добре да се насоча към преглед на механиката за проблем, след като при 5 диагностики на различни места не намират грешки и проблеми по инжекционната и запалителна система...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
GT_power написа:Обаче искам да попитам друго: има ли някакъв датчик, който контролира предварението при при работата на двигателя?и къде на AFT-мотора![]()
Хвърлих много бегъл поглед на твоя мотор преди 2 дни, така, че ще кажа за 2Е. Също е пълен инжекцион и мисля си приличат по доста неща, само че ти имаш и още нещичко...
Датчика, който влияе на промяна на ъгала на запалвването е 'антидетонационния датчик'. При мен се намира отпредната страна на блока, горе долу м/у 2и3 цилиндър. Представлява нещо като дебела шайба (или по-скоро-кабелна обувка), само че е залят в пластмасов корпус и е хванат с един болт през отвора му в средата. Ако двигателя ти детонира, той връща испреварването с ... а,де.. не помня 3* или 5* на дадения цилиндър. Ако детонациите продължат, връща още, но на целия мотор и така, докато не изчезне детонацията...
Другото, което може да ти влияе на ъгъла на искрата е вакуум -регулатора (това според разбирачи. Така и не виждам на моя разпределител да има маркучлета за вакуум...)
За антдетонационния датчик съм чувал, не мога да твърдя със сигурност, че се стяга с точно определен момент. Ако е пренатегнат или хлабав-лъже!
MAF- това ти е дебитомера.
- se7ven
- Мнения: 14
- Регистриран на: Нед 30 апр 2006 16:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
А що не е закара в Юнитрейд-Х , те да направят диагностика?
За това с не затварящ клапан (на газоразпределението) на празен ход има много истина, след като измериш компресията и има разлика между цилиндрите повече от 1 атм. , наблегни на това.
Виж си и почести инжекторите ако някои пикае тресе ДВГ-то.
За това с не затварящ клапан (на газоразпределението) на празен ход има много истина, след като измериш компресията и има разлика между цилиндрите повече от 1 атм. , наблегни на това.
Виж си и почести инжекторите ако някои пикае тресе ДВГ-то.
- GRiND BaSTaRD
- Мнения: 57
- Регистриран на: Нед 02 апр 2006 13:40
- Автомобил: VW Golf Mk5 2006
- Двигател: BSE 1.6 75 kW
- Местоположение: Стара Загора
GVG написа:Колега, освен маркуча от всмукателния колектор до сервото, не е лошо да провериш и всички останали вакуумни маркучета - черни, с текстилна оплетка отвън, както и мембраната на клапата в долната част на кутията на въздушния филтър. При мен двигателят тресеше така на празен ход поради спукана мембрана.
GVG написа:А разбрах, че мембраната е спукана като извадих маркучето, което влиза в капачката, пъхнах едно друго там и всмукнах и духнах с уста - въздухът си минаваше и в двете посоки. Тогава от една морга купих за 15 лв. само долната част от кутията за филтъра със здрава мембрана, защото тя не се продава самостоятелно, смених я и всичко заспа.
Колега GVG, и аз имам в момента проблем с тресене при празен ход на двигателя. Тая кутия за която говориш я разглобих и въпросната клапа се оказа със счупена ос и разместена. Изобщо няма начин да затвори притока на топъл или студен въздух. Има 1 лост с доста якичка пружина, които би трябвало да я задвижва, но така и не виждам в кутията на филтъра да има нещо, което да натиска този лост. Та сега си мисля дали изобщо има смисъл да купувам нова кутиа с клапа, при положение, че не мога да разбера дали изобщо имам механизъм, който да я движи

-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Колега, ако твоята кутия на въздушния филтър е като моята, което сигурно е така, значи си видял, че мембраната, която се управлява с вакуум, заедно с пружината, която се стреми да я държи в определено положение, се намират от външната страна на кутията, като всичко се притиска от едно пластмасово "капаче", което чрез щипки се закрепва към самата кутията на филтъра. В това "капаче" трябва да влиза едно вакуумно маркуче. Ако при теб го има това маркуче, значи има механизъм, който да регулира клапата. Не пишеш дали при теб мембраната е здрава. Към нея наистина е прикрепено лостче, което при движение на мембраната движи клапата вътре в кутията. Ако мембраната е здрава, но разместена в леглото си, тогава явно смуче въздух около нея и ефекта е ясен. Ако е счупено лостчето, което е на нея, то ясно е че клапата вътре няма как да се движи и мембраната трябва да се смени. Ако е счупено нещо от клапата, което се захваща за лостчето на мембраната, мога да ти дам целия механизъм на клапата вътре в кутията, защото от цялата долна половине на кутията за филтъра, която купих, взех само мембраната с лостчето към нея. За сведение тази част от кутията на филтъра, нова, струвала 250 лв. Аз я взех от една морга за 15 лв., малко счупена, но това, което ми трябваше, беше здраво.
- GRiND BaSTaRD
- Мнения: 57
- Регистриран на: Нед 02 апр 2006 13:40
- Автомобил: VW Golf Mk5 2006
- Двигател: BSE 1.6 75 kW
- Местоположение: Стара Загора
Колега GVG, счупена е самата клапа там където се захваща за лостчето и остта също и липсва, затова само се мандахерца изватре и нищо не затваря или отваря. А относно това маркуче, което казваш, че я управлява с вакуум - ами не мога да видя подобно нещо. Къде влиза то, във кутията на филтъра или в кутията на клапата преди филтъра дето е? По това дето си писал, разбирам, че тази мембрана е в кутията на филтъра и би слаедвало това маркуче да влиза в кутията на филтъра или?! Май ще трябва да разглобя и филтърната кутия заедно с тази за клапата. Аз като махнах само кутията с тази клапа (на филтара кутията не я отворих тогава) и като погледнах в отвора, дето влиза въздуха в кутията на филтъра, (там където би трябвало може би да има нещо което да натиска лостчето на клапата) не видях никакъв механизъм, а само, че тръбата е разделена на 2 с преграда по средата и тая преграда може би опира в лостчето с пружината дето движи клапата, ама така и не виждам какво би го движило въпросното лостче?!? Не знам дали е точно такова устройството или преди това е била сменена тази смукателна тръба с кутията с клапата, ама от двигателя има отведена тръба за топъл въздух, която влиза в кутията там дето е клапата точно, та все си мисля, че нещо би трябвало да го управлява тоя въздух, ама...?
П.П. Днес отворих и кутията на въздушния филтър, за да видя какво може да управлява въпросната клапа и... Така и не отких нищо

П.П. Днес отворих и кутията на въздушния филтър, за да видя какво може да управлява въпросната клапа и... Така и не отких нищо



Последна промяна от GRiND BaSTaRD на Вто 10 окт 2006 13:12, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
Значи при мен тези клапи, мембрани и прочее са подредени по следния начин, от вътре навън: вътре в кутията клапа, която отваря или затваря притока на студен или топъл въздух. Тя е закрепена за корпуса на кутията по начин, който й позволява да се движи напред-назад. На корпуса на кутията до местото на клапата има отвор. От външната страна на кутията, в този отвор се намества гумената мембрана, по средата на която има пластмасово кръгче с лостче. Това лостче сочи навътре в кутията и се захваща по определен начин с клапата. Получава се някаква лостова система. Така, когато мембраната се движи навътре-навън спрямо корпуса на кутията, клапата вътре се движи наляво-надясно, като отваря или затваря отворите за приток на топъл или студен въздух. По-нататък, от външната страна на мембраната е сложена пружина, която по принцип я тласка напред и при това положение клапата вътре е затворила притока на топъл (ако не греша) въздух. Най-накрая, мембраната и пружината се прикрепват към корпуса на кутията на филтъра отвън с пластмасово "капаче", което се закрепва към кутията чрез своеобразни щипки (много трудно се разщипват, има голяма вероятност от спукване). И в това "капаче" най-сетне влиза вакуумното маркуче. Така, в зависимост от степента на вакуума, мембраната е по-напред или по-назад, което от своя страна, чрез лостовата система, води до различно положение на клапата вътре в кутията. Ами това е. Вероятно при GRiND BaSTaRD липсва нещо от гореизброените елементи или нещо е счупено.
- GRiND BaSTaRD
- Мнения: 57
- Регистриран на: Нед 02 апр 2006 13:40
- Автомобил: VW Golf Mk5 2006
- Двигател: BSE 1.6 75 kW
- Местоположение: Стара Загора
Благодарности за разяснението, колега! От горния ти пост, разбрах, че при мен освен дето е счупена самата клапа, изцяло липсва тази мембрана която я движи, а и вакуумното маркуче също. Най-вероятно ще махна тръбата за топлия въздух, та да смуче само студен, че за нова кутия с целия този управляващ механизъм искат 200 лв!!!




-
- Мнения: 475
- Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
- Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
- Двигател: CBDC 2010
- Местоположение: София,
GRiND BaSTaRD, след като ти липсват някои елементи от този механизъм, съветвам те да направиш следното:
1. Виж в някоя морга за долната част на кутията на филтъра втора употреба. На мен ми предлагаха цяла кутия, с въздуховодите и даже с въздушния филтър, разбира се мръсен и неизползваем, за 40 лв.
2. Ако не намериш кутия, проследи до къде стига вакуумното маркуче и го запуши, за да не засмуква въздух и за да не обеднява горивната смес, а поради това да тресе двигателя. А пътя на вакуума е следния: от корпуса на моноинжекцията, чрез маркуче, което излиза отзад, по посока купето, до регулатора на температурата на засмуквания въздух, който е монтиран в капака на моното. От там излиза друго маркуче и стига до "капачето" на кутията на филтъра, за което говорихме по-горе.
1. Виж в някоя морга за долната част на кутията на филтъра втора употреба. На мен ми предлагаха цяла кутия, с въздуховодите и даже с въздушния филтър, разбира се мръсен и неизползваем, за 40 лв.
2. Ако не намериш кутия, проследи до къде стига вакуумното маркуче и го запуши, за да не засмуква въздух и за да не обеднява горивната смес, а поради това да тресе двигателя. А пътя на вакуума е следния: от корпуса на моноинжекцията, чрез маркуче, което излиза отзад, по посока купето, до регулатора на температурата на засмуквания въздух, който е монтиран в капака на моното. От там излиза друго маркуче и стига до "капачето" на кутията на филтъра, за което говорихме по-горе.
- GRiND BaSTaRD
- Мнения: 57
- Регистриран на: Нед 02 апр 2006 13:40
- Автомобил: VW Golf Mk5 2006
- Двигател: BSE 1.6 75 kW
- Местоположение: Стара Загора
GVG написа:GRiND BaSTaRD, след като ти липсват някои елементи от този механизъм, съветвам те да направиш следното:
1. Виж в някоя морга за долната част на кутията на филтъра втора употреба. На мен ми предлагаха цяла кутия, с въздуховодите и даже с въздушния филтър, разбира се мръсен и неизползваем, за 40 лв.
2. Ако не намериш кутия, проследи до къде стига вакуумното маркуче и го запуши, за да не засмуква въздух и за да не обеднява горивната смес, а поради това да тресе двигателя. А пътя на вакуума е следния: от корпуса на моноинжекцията, чрез маркуче, което излиза отзад, по посока купето, до регулатора на температурата на засмуквания въздух, който е монтиран в капака на моното. От там излиза друго маркуче и стига до "капачето" на кутията на филтъра, за което говорихме по-горе.
Мерси за помощта, колега GVG, ама аз сам с пълна инжекция и изобщо нямам идея къде по принцип се е намирало това вакумно маркуче

se7ven написа:Аз мога да ти дам само клапа, от кутия на 1.8 двигател. Аз е махнах щото сложих спортен филтър вътре и нямаше място. Но трябва да видя дали не сам е фърлил.
Благодаря за предложението, колега se7ven, но само клапа не ми върши работа. Нужна ми е цялата кутия с клапата, мембраната, даже и вакуумното маркуче.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта