Съвети при покупка на Bora

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 12:34


stefan4o написа:Най-добре да се качи и да покара Бора с двата двигателя, освен ако твърдо не е решил да е 1.6. Щото 3 човека 3 мнения могат различни да кажат. :beer Пък и все пак няма аз или колегата Харалампи да му караме колата mhihi


Май единственото мнение в темата, с което съм 200% съгласен :да: :beer




Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот pedalchobaba » Съб 11 юни 2011 12:44


Няма какво да прави проби. Имам ги вкъщи и 1.6 101 и 2.0 115. Във всяко едно отношение 2.0 е по-добър. Дори смея да твърдя, че за десет годишните мърши, които караме, това е най-добрия двигател от четвъртото поколение. Поне според моите изисквания за употребяван автомобил.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 12:53


pedalchobaba написа:Няма какво да прави проби. Имам ги вкъщи и 1.6 101 и 2.0 115. Във всяко едно отношение 2.0 е по-добър. Дори смея да твърдя, че за десет годишните мърши, които караме, това е най-добрия двигател от четвъртото поколение. Поне според моите изисквания за употребяван автомобил.


Колегата обаче се е насочил по-скоро към 1.6 16V, който въпреки сходството в мощността и обема е доста по-различен за каране, знам го от собствен опит. 1 година имах служебен 1.6 8V на ежедневно разположение и разликата в динамиката, разхода и др. е осезаема.

А и както сам каза - "според твоите изисквания" - смао че никой от нас няма да му кара колата, всеки има право на вкус.

А и откровено казано при покупка на употребяван автомобил особено на такава възраст аз по- бих наблегнал на общото състояние, километри и екстри, а не толкова на двигателя.

Когато купувах бях готов дори да преглътна дизел, ако имаше достатъчно други предимства по колата (е... радвам се, че не се наложи, но това е друга тема).


NEXiT
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 09 юни 2011 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот NEXiT » Съб 11 юни 2011 12:56


pedalchobaba написа:Няма какво да прави проби. Имам ги вкъщи и 1.6 101 и 2.0 115. Във всяко едно отношение 2.0 е по-добър. Дори смея да твърдя, че за десет годишните мърши, които караме, това е най-добрия двигател от четвъртото поколение. Поне според моите изисквания за употребяван автомобил.


:D хахаха, почнахте да ми влияете,
бях решил 1.6, вчера пак четох форума, разбрах че и 1.8 е добър вариант и няма дефектите на 1.6, а сега почнах да се замислям за 2.0 :D

Обаче съгласете се, че разходите на 2.0 са повече от на 1.6 :)

Между другото, ще слагам газ, което забравих да ви го кажа. Четох из форума, че по-големите двигатели по-лесно се газифицират, правилно ли съм разбрал?

И още нещо 1.6SR или 1.6i 16V е по подходящия двигател за газ?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот stefan4o » Съб 11 юни 2011 13:00


Да намериш Бора с 1.8 двигател е доста по-трудно, отколкото с 1.6 или 2.0.
Ако двигателят е 1.6 16В, то неговият данък е почти колкото на 2.0. И двете минават границата 100к.с. Ако искаш по-тънък данък гледай 8В-двигателя.
Ако слагаш ГИ не е от значение изобщо какъв двигател е - дори и да е с пластмасови колектори не те бърка ни най-малко. По-добре дай някой лев отгоре, вместо да си правиш експерименти да нагаждаш АГУ, да се занимаваш с ламбда-сонди, ресет-релета и т.н. глупости :beer


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 13:01


NEXiT написа::D хахаха, почнахте да ми влияете,
бях решил 1.6, вчера пак четох форума, разбрах че и 1.8 е добър вариант и няма дефектите на 1.6, а сега почнах да се замислям за 2.0 :D

Обаче съгласете се, че разходите на 2.0 са повече от на 1.6 :)

Между другото, ще слагам газ, което забравих да ви го кажа. Четох из форума, че по-големите двигатели по-лесно се газифицират, правилно ли съм разбрал?

И още нещо 1.6SR или 1.6i 16V е по подходящия двигател за газ?



Ооо ако ще слагаш газ това променя нещата. Най добре виж тая тема, съдържа точно това, което питаш, за да не повтаряме тук:
viewtopic.php?f=5&t=270863

Иначе 1.6 няма "дефекти" - единствения дефект или по-скоро слабост са скоростните до средата на 2001. След това вс е както и при другите.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот pedalchobaba » Съб 11 юни 2011 13:03


Да уточня моите изисквания към двигателя:
- Проста конструкция.
- 8 клапана, поради ред причини.
- Атмосферка.
- Без демпферен маховик.
- Еластичен - най-просто казано с по-голяма разлика в оборотите, при които се достига максималния въртящ момент (теглителната сила) и максималната мощност.
- Икономичен.
- С голям ресурс.
- Елементарно газифициране.
Сигурно има и още ...

Някой те е въвел в огромно заблуждение, че 2.0 има повече разходи от 1.6.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот icefire » Съб 11 юни 2011 13:05


Относно това, дали въртящият момент или макс. мощност са по-важни - не мисля, че тук изобщо има смисъл да се спори, защото едното е следствие от другото, т.е. и двете са важни.

За мощността от решаващо значение са размерът на въртящия момент, както и оборотите, при които той се получава. С други думи, мощността не е нищо повече от механичната работа на двигателя, отнесена към единица време. Механичната работа е де факто въртящият момент (сила, умножена по рамо). В нашия случай, говорим за силата, която действа на буталата и задвижва коляновия вал. Максималната мощност, която производителят ни е задал, е просто най-голямата мощност, която моторът успява да развие при определени обороти. Само че ние рядко (или никога) не си караме колите в такива обороти, следователно за нас е интересно какво се случва в по-ниските обороти, в които най-често си караме колите. Колкото по-голям въртящ момент имаме в началото, толкова повече мощност ще имаме при тези обороти. Затова по мое скормно мнение все пак е важно при какви обороти се постига максималният въртящ момент. Мотори, при които той се достига по-рано, се карат по принцип в по-ниски обороти, което автоматично ги прави и по-издръжливи (всички знаем какво се случва с моторите, на които им се вади душата от натискане).

Естествено, от такива размишления има повече смисъл, ако си купуваме нова кола. Ако возилото ни е на 10+ години, вече от решаващо значение е състоянието на мотора, поддръжката на предшните собатвеници, удари, ремонти и т.н...


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 13:15


icefire написа:Относно това, дали въртящият момент или макс. мощност са по-важни - не мисля, че тук изобщо има смисъл да се спори, защото едното е следствие от другото, т.е. и двете са важни.

За мощността от решаващо значение са размерът на въртящия момент, както и оборотите, при които той се получава. С други думи, мощността не е нищо повече от механичната работа на двигателя, отнесена към единица време. Механичната работа е де факто въртящият момент (сила, умножена по рамо). В нашия случай, говорим за силата, която действа на буталата и задвижва коляновия вал. Максималната мощност, която производителят ни е задал, е просто най-голямата мощност, която моторът успява да развие при определени обороти. Само че ние рядко (или никога) не си караме колите в такива обороти, следователно за нас е интересно какво се случва в по-ниските обороти, в които най-често си караме колите. Колкото по-голям въртящ момент имаме в началото, толкова повече мощност ще имаме при тези обороти. Затова по мое скормно мнение все пак е важно при какви обороти се постига максималният въртящ момент. Мотори, при които той се достига по-рано, се карат по принцип в по-ниски обороти, което автоматично ги прави и по-издръжливи (всички знаем какво се случва с моторите, на които им се вади душата от натискане).

Естествено, от такива размишления има повече смисъл, ако си купуваме нова кола. Ако возилото ни е на 10+ години, вече от решаващо значение е състоянието на мотора, поддръжката на предшните собатвеници, удари, ремонти и т.н...



Добре почна... после пообърка ;)

Забрави това, което сам каза в началото (или загатна) - че мощността (а не въртящия момент) определя извършената работа... а работата е тази, необходима за движение или ускорение :)

Прав си, че много рядко караме колите си при макс мощност. за това е важна мощността при оборотите, които караме обикновено. Пак въртящия момент остава просто съставна част и нищо повече! :) Така както никой не кара бензин на 5500 всеки ден, така никой не кара и дизел на 4000 оборота в ежедневието... :)

Но да не задълбочаваме повече, тук пък съвсем няма място тая дискусия :)

За последния абзац си обаче абсолютно прав.

Последна промяна от Haralampi на Съб 11 юни 2011 13:18, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот pedalchobaba » Съб 11 юни 2011 13:17


Въртящият момент е определящ. При максимума му двигателя развърта най-голямата теглителна сила и харчи най-малко.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 13:20


pedalchobaba написа:Въртящият момент е определящ. При максимума му двигателя развърта най-голямата теглителна сила и харчи най-малко.


Не е тук мястото. Мощността е тази, която описва работата. А отношението между сила (теглителна, бутателна и всяка друга) и работата го знаеш :)
Въртящия момент е просто сиренето в баницата. Точно толкова важен колкото и оборотите.

Разхода на гориво е вече съвсем друга тема, наистина не и е тук мястото. А и я има в 100-кратен дубликат вече :)


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот pedalchobaba » Съб 11 юни 2011 13:29


Май е обратното. Мощността почти няма никакво значение. Когато имаш въртящ момент, можеш да стигнеш от София до Бургас само на пета. Без да ползваш друга предавка.
Друг е въпроса, че въртящия момент и мощността са взаимно свързани.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 13:40


pedalchobaba написа:Май е обратното. Мощността почти няма никакво значение. Когато имаш въртящ момент, можеш да стигнеш от София до Бургас само на пета. Без да ползваш друга предавка.
Друг е въпроса, че въртящия момент и мощността са взаимно свързани.


Мхм... именно: Мощност = Въртящ момент . 2пи . Обороти (Обща формула)

А Мощността е извършена работа за единица време...

А без работа... няма движение :да:

Та те така "мощността няма почти никакво значение". Ако усшееш да задвижиш тяло без мощност ще получиш нобелова награда, обещавам ти! Пък прилагай какъвто искаш въртящ момент. Без обороти той се явява на 0 мощност = 0 работа... = 0 движение.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот stefan4o » Съб 11 юни 2011 13:47


Нормално е да е така. По същата логика, ако нямаш въртящ момент пак уравнението е равно на 0 mhihi


NEXiT
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 09 юни 2011 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот NEXiT » Съб 11 юни 2011 13:50


Haralampi написа:
NEXiT написа::D хахаха, почнахте да ми влияете,
бях решил 1.6, вчера пак четох форума, разбрах че и 1.8 е добър вариант и няма дефектите на 1.6, а сега почнах да се замислям за 2.0 :D

Обаче съгласете се, че разходите на 2.0 са повече от на 1.6 :)

Между другото, ще слагам газ, което забравих да ви го кажа. Четох из форума, че по-големите двигатели по-лесно се газифицират, правилно ли съм разбрал?

И още нещо 1.6SR или 1.6i 16V е по подходящия двигател за газ?



Ооо ако ще слагаш газ това променя нещата. Най добре виж тая тема, съдържа точно това, което питаш, за да не повтаряме тук:
viewtopic.php?f=5&t=270863

Иначе 1.6 няма "дефекти" - единствения дефект или по-скоро слабост са скоростните до средата на 2001. След това вс е както и при другите.


Тая тема съм я чел няколко пъти.

Добре до тук изводите са:
* Колата си личи на колко километра е по купето
* По подразбиране всички коли са с върнат километраж - щото е много лесно
* Задължително преди покупка - диагностика и после сервиз (като диагностиката от мой познат, щото другите може да са на страната на търговеца)
* По-простите двигатели са за предпочитане, защото имат по-лесна поддръжка и е по-малко вероятно нещо да се скапе
* Независимо каква е колата по-добре, ако имаш пари да смениш нитовете на скоростната, за да си сигурен, че няма да стане беля
* Слагаш газ ако караш доста(аз лично пътувам доста)
* High line надписа се намира при резервната гума :D
* DUU по-добре да не го срещаш
* Ако имаш възможност по-добре кола да я докараш отвън (стига да можеш да си сметнеш разходите и да имаш познат диагностик и серивиз навън :))
* Хубаво е да се гледат луфтовете между вратите, капака и багажника - ако не е равномерно, значи нещо е правено

Май е това за сега :)

П.С Между другот за двигателя разбрах къде се гледа надписа, а за скоростната кутия от къде да видя дали е DUU Или др?
С ваг-ком - може ли да се разберат колко са реалните километри? Примерно на NOKIA телефоните имат код с който виждаш реално колко е говорено и това няма триене.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Красимир Паров, Пешо123 и 62 госта