На газ или нафта?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот parno » Пон 15 авг 2011 13:35


ти тези кабели и свещи да не ги сменяш с маслото mhihi
който се е возил при мен знае че извънградско не обичам да карам под 110-120 та този разход не ми го хвали
5х2.4 или 8х1.2 = ???
в града не споря дизела сигурно е по-икономичен
какво ме плаши тракането ли ? ама сериозно ли ме питаш?
да съкратиш живота на филтър , капачка и палец наполовина сумата за подръжка пак излиза по-малка от тази при дизела




Потребителски аватар
djshomi
Мнения: 1201
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СО

Re: На газ или нафта?

Мнениеот djshomi » Пон 15 авг 2011 13:36


Кполегата си има дизел сам ще реши дали да мине на бензинка/Газ? ма маи ще идва при газаджиите.
viewtopic.php?f=24&t=280510


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот nikson85 » Пон 15 авг 2011 13:37


всичко е добро стига да разполагаш с 5000 лв кешовица на месец , а не с мизерна заплатка от 400лв и да търсим евтиното. :Mr Green Fun :beer


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот mupk0 » Пон 15 авг 2011 13:40


Добре де тишо(извинявай ако се обиждаш така),но реално погледнато масово газовите коли горят до към 10извън града.Това са 12лв.Скоростта да речем е 100км/ч,което е достатъчно и няма смисъл колата ти да се движи по-бързо по нашите пътища.Ако си фен на скоростите то тогава дизел/бензин/газ/метан няма значение от разхода.Не е ли така.Масово дизеловите коли и на познати и приятели горят между 5.5-6 извън града,защото всеки приказва ,че разхода му е малък а като се качим в негова кола да пътуваме винаги от 5 разхода става 6-6.5 Сега умножи тези 6х2.4 и става 15лв.Купуваш си дизелова кола с 500+ повече лв от аналога бензин.Обслужваш я с поне 200+ отгоре от бензина и после караш средно с по някой лев отгоре на 100км.Просто дизела не е най-икономичното.Спор няма ,че е по-готино,но не и по-икономично.


П.п : Не искам да ангажирам никой с мнението си и да го убеждавам да кара на газ.Лично аз също предпочитам дизелов или турбо бензин,но нямам възможност за постоянна изправна поддръжка.


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: На газ или нафта?

Мнениеот tisho_psg » Пон 15 авг 2011 13:50


mupk0 написа:Добре де тишо(извинявай ако се обиждаш така),но реално погледнато масово газовите коли горят до към 10извън града.Това са 12лв.Скоростта да речем е 100км/ч,което е достатъчно и няма смисъл колата ти да се движи по-бързо по нашите пътища.Ако си фен на скоростите то тогава дизел/бензин/газ/метан няма значение от разхода.Не е ли така.Масово дизеловите коли и на познати и приятели горят между 5.5-6 извън града,защото всеки приказва ,че разхода му е малък а като се качим в негова кола да пътуваме винаги от 5 разхода става 6-6.5 Сега умножи тези 6х2.4 и става 15лв.Купуваш си дизелова кола с 500+ повече лв от аналога бензин.Обслужваш я с поне 200+ отгоре от бензина и после караш средно с по някой лев отгоре на 100км.Просто дизела не е най-икономичното.Спор няма ,че е по-готино,но не и по-икономично.

Не отричам че предвижването на газ излиза евтино,вероятно най-евтино.Но за мен карането на газ е съпроводено с един куп други недостатъци,които аз за сега не мога да преглътна.На техен фон тракането (само на място на свободен ход) е нищо за мен.
предпочитам да давам няколко левчета от горе на месец за гориво и да си ползвам ЦЕЛИЯ багажни,да се радвам на удоволствието от карането на дизел и да знам,че мотора няма да иска "настройки" всяка седмица,месец или там колкото изкара.Това ми дава спокойствие.
За информация,в момента се возя доста скъпо на бензин и си плащам сериозно за липсата на газова.Ако сменявам колата ще гледам да е за дизел :)


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот boyan.chav » Пон 15 авг 2011 13:56


Кой е първи, яйцето или кокошката? Кое е по-добро, газта или нафтата? Двата въпроса са напълно еднакви и може да се спори безкрай!
Автора на темата не спомена колко километра ще изминава на месец, тъй като ако ще ги прави над 2000-2500 км. - по-добрия случай е автомобил с газова уредба.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот agent_kowalski » Пон 15 авг 2011 14:00


голям майтап е дизелджиите ,които си мислят че карат спортни коли.... някога замисляли ли сте се че на тези,които карат зад вас почват да кашлят и да им люти на очите от пушаци и сажди?
и колегата който каза че голф 3 дизел му харчи 4 извънградско и със същото каране 1.8 му гори 8 газ или да си настрои газта или да си засече точно колко му гори дизеловия голф...


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот parno » Пон 15 авг 2011 14:06


ся на теб 8 много ти се вижда нали?
тя твоята гореше 5 извънграда май май :063:
а дали дизел гори 4 при същата скорост извънграда само предполагам
ама ако ми кажат по-малко ще ме излъжат :)


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: На газ или нафта?

Мнениеот tisho_psg » Пон 15 авг 2011 14:10


agent_kowalski написа:голям майтап е дизелджиите ,които си мислят че карат спортни коли.... някога замисляли ли сте се че на тези,които карат зад вас почват да кашлят и да им люти на очите от пушаци и сажди?
и колегата който каза че голф 3 дизел му харчи 4 извънградско и със същото каране 1.8 му гори 8 газ или да си настрои газта или да си засече точно колко му гори дизеловия голф...

Колега,ще кажеш ли на какво гориво караш? И каква кола си мислиш,че караш-спортна или спъната и миришеща на развалени яйца? Щото се чудя какво точно искаш да кажеш.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот stefan4o » Пон 15 авг 2011 14:11


Поредната забавна тема, в която няма да пропусна да се включа, но ще отговоря на въпросите, зададени от автора в първия му пост:
1.ГТД при Мк3 се предлага само с предкамерния 75к.с. ААЗ двигател. ГТД реално е пакет, също както е при Мк2 (само че там вариантите с двигателите са мисля 2 по спомен).
2. Изхождайки от т.1 аз лично бих предпочел 1.8ГТ вариант, който е с 90 к.с., спортни седалки, ел.пакет, дискови спирачки отзад и МФА.
Ако намесим вече и ТДИ-тата - там малко работата е на вкус и цвет. Ако всички тези легенди с разходите са верни и горят наистина толкоз малко аз бих прежалил разликата от 2-3 лева на 100км и бих взел ТДИ-то, въпреки, че обслужването му в началото ще е малко по-скъпичко от това на 1.8, заради повечкото ролки и обтегача, който липсва при 1.8 моно.
Та бих ги подредил по моему така:
1.ТДИ - 90 или 110 к.с.
2. 1.8ГТ 90 к.с.
3. ГТД - 75 к.с.


Потребителски аватар
PabloEscobar
Мнения: 704
Регистриран на: Сря 21 май 2008 13:26
Автомобил: BMW E91
Двигател: M57D30O2

Re: На газ или нафта?

Мнениеот PabloEscobar » Пон 15 авг 2011 14:32


Аз бих "препоръчал" мк3 90 к.с. заради по-ниския данък, въпреки че като разход няма кой знае каква разлика със 110. Миналата година един приятел си взе мк3 комби и двамата се прибрахме от Германия. Разлика в горивото беше около 200 грама на 100 км по-малко в полза на 1Z мотора. Навсякъде сме зареждали заедно и сме се водели.
В момента колата ми е с чип и разхода на гориво не се промени 5.5 магистрала 130-140 км/ч и около/под 5/100 на нормален път.

djshomi, който пишеше за демпферните маховици, турбота и т.н. ще го успокоя, че на АФН пасва съединителя от 1Z, както и е възможна комбинация от махових 1Z + съединител от VR6.
Турбото на АФН е с променлива геометрия, а на 1Z е с wastegate.
Също така беше писал и за N75 клапана. Моят го смених преди година, струваше ми точно 52.54 евро /цена VW Германия/ с щекерите за Голф 4 :да: Самият клапан струва 45 евро.

Който както иска да ми тъклува поста, но на година правя средно 30-35 000 км. Градско почти не карам.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот agent_kowalski » Пон 15 авг 2011 14:38


tisho_psg Имал съм лични дизелови,бензинови(без газ) и с газ,сега карам две бензинови една на газ и една само на бензин.Служебни съм карал всички възможни неща без турбо бензин...няма кой да ми даде просто.
Ако ти смърди на яйца значи колата ти не е наред,иначе не мирише на нищо :)
В цялата тема искам да кажа две неща
1.писнало ми е от спортисти с нафтови печки,които правят непрогледен мрак на светофарите..хем колата да върви много,хем да харчи малко и да е евтина няма..против съм всякакви изпълнения ,които надскачат бюджета на човек,в това число и някой взел се за шумахер с нафтова ракета.това последното си е мое мнение разбира се ,просто нафтовеите печки по светофарите ми доставят дискомфорт.моята кола си върви със 140 пълна с хора и багаж на газ и повече не ми трябва.просто няма за какво.крал съм всякакви бараки,наиграл съм се ,и съм видял за себе си че няма смисъл нито да храня катаджии,нито да рискувам нечии живот,нито да си троша колата,нито да пълня джоба на валентин златев.карал си нормално,кефа си се на пътя,слушам си готина музика и те това е .
2.другото ,което искам да кажа е че от нафта пари не се пестят,поне с тези цени на горивата сега.като почнете с тубите наливайте си ги после запушиха се дюзите....нафта от туби се налива на дизел от преди 20 години,където ще върви и с крем карамел сигурно.
до колегите,които се чудят дизел или бензин...пари няма да спестите,така че качете се покарайте ,и вижте дали ви харесва.


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: На газ или нафта?

Мнениеот tisho_psg » Пон 15 авг 2011 16:04


agent_kowalski,щом си с такъв богат опит,би трябвало да знаеш,че щом мирише на развалени яйца значи нещо не е наред,както им щом люти на очите от пушаци и сажди също нещо не е наред,нали?
И всичко което си писал е актуално,но за '88 година.
Сега сме 2011 и ако търсиш кола да върви и да харчи сравнително малко е възможно,но се насочи към дизел.
Иначе всеки си знае за него,няма лошо-карай си на газ-с нея не се зацапват дюзите и не се задръстват газовите филтри-тя е върха,за разлика от нафтата :applause:
Не искам да давам акъл на никой,но се дразня от изкривено представената действителност.
П.С. Карал съм и турбо бензинова служебна кола (2000см3).До като не се включи турбото не е нищо особено.След 3000 оборота става друго... :D


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: На газ или нафта?

Мнениеот bnick » Пон 15 авг 2011 16:16


agent_kowalski написа:... там газта ще ти даде примрно 8(може и по-малко ,но да не издребнявам).нормално този двигател си гори 7 градско без простотии,газта тука ще ти дойде на 10-10.5..това е реално при изправни двигатели,добри настройки и качествени горива.

:applause:
Нормално гори 7 градско другия път. Този мотор качен на голф под 10-ка се сваля трудно и то бензин


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот agent_kowalski » Пон 15 авг 2011 16:52


bnick 7 Казах за тди 90
tisho_psg то ясно че с пушеците нещо не е наред,но няма светофар ,където да няма някой да прави облак независимо дали е фв,бмв,нещо японско или корейско,италянско ,френско всичко пуши...колите ли са ни скапани,или горивата не знам,но е факт.а за газта филтърчето е 2-3лв сменя се за 10 минути,докато си преглеждаш и другите неща по мотора от рода на масло,антифриз,течност за чистачки и тн.дюзи и работи се запушват,ако колата не вижда бензин с месеци,дори при един километър на ден на бензин тези проблеми почти отцъстват,но както и да е :)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта