Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот plamski3 » Пон 05 мар 2012 20:28


Steels написа:
plamski3 написа:Днес пак ходих на диагностика - поредната! Отново проблемът беше същия. Камшафт 00515 - датчик разпределителен вал. Проблемите които напоследък се появиха при колата е че пали при задържане на ключа в крайно положение за повече от обичайното време. Когато се движа със скорост 5-10-20км/ч и съм я пуснал на свободна да си върви, мотора спира да работи и ми светва лампата за акумулатора (загася се сама). Ниските обороти отново на моменти полудяват и играят от 500 до 1200. Когато подам газ, колата сякаш прекъсва (така се чува) - а стрелката на оборотомера първо тръгва малко надолу и после започват да се вдигат оборотите. На свободна не стига до прекъсвач да се чува тън тън тън на границата на червеното а прекъсвача идва на 5500 6000 и постоянно играе - не застава стабилно на едно място. Като я изцедя до край на 1-ва 40-45 и забива мусората на 2-ра 80-85 и пак така. Проблемите са както при загрял така и при не загрял двигател, както на газ, така и на бензин. И разхода мисля че ми е малко висок - около 10 газ смесено (80-85км извън градско и 10-15 км градско) сменям скоростите на 2000 2400 оборота, а извън града карам с 80-90 на 5-та.

Моля помогнете кой с каквото може че адски много ме дразни поведението й.
Препоръчайте ми сервиз в Бургас.И какъв да е за ел. частта или за самия двигател(към какво да е насочен сервиза)?
Благодаря!

Ми смени го тоя датчик какво чакаш тя колата си е казала какво и има. Аз имах същите симптоми разделих се с едни 170 лв и колата заспа.


Колега, сменях го и пак същото :( :(




Потребителски аватар
morskiq_ee
Мнения: 25
Регистриран на: Нед 22 фев 2009 2:05
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: AGU 2000

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот morskiq_ee » Пет 09 мар 2012 9:50


Колега и аз имах същите проблеми : колата ми беше много мудна, стигаше до 5000 оборота и спираше до там, после започна да гасне когато си поиска и да пали трудно. На ниски обороти примерно на 2-ра на 1500 оборота при подаване на газ се замисляше много преди да почне да ускорява. След като направих диагностика ми изкара Camshaft Position (hall) Sensor (G40) същата грешка като твоята. Оказа се че Camshaft Position Sensor е датчика на разпределителния вал. След смяната му колата се оправи и сега няма никакви проблеми. Моя двигател е АКЛ т.е. с един разпределителен вал. До колкото разбрах тези които са с два вала имат два такива сензора. Не знам твоята с колко вала е. Но ако е с два сензора а си сменил само единия може за това да не се е оправила.


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот plamski3 » Пет 09 мар 2012 19:36


morskiq_ee написа:Колега и аз имах същите проблеми : колата лми беше много мудна, стигаше до 5000 оборота и спираше до там, после започна да гасне когато си поиска и да пали трудно. На ниски обороти примерно на 2-ра на 1500 оборота при подаване на газ се замисляше много преди да почне да ускорява. След като направих диагностика ми изкара Camshaft Position (hall) Sensor (G40) същата грешка като твоята. Оказа се че Camshaft Position Sensor е датчика на разпределителния вал. След смяната му колата се оправи и сега няма никакви проблеми. Моя двигател е АКЛ т.е. с един разпредеителен вал. До колкото разбрах тези които са с два вала имат два такива сензора. Не знам твоята с колко вала е. Но ако е с два сензора а си сменил само единия може за това да не се е оправила.


Колега, и моя е АКЛ и го сменях този датчик (намира се под зъбното колело на агренажа), но проблема остана. При теб след смяната до колко оборота стигаше?


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот plamski3 » Съб 10 мар 2012 19:49


Още един проблем към досегашния :? Когато колата е загряла (90 градуса) и загася двигателя след това трябва да изчакам малко преди да запаля (иначе въртя ключа, стартера върти, има бензин, но не иска да пали). Това започна да ми се случва много често при паркиране като я загася и опитам да запаля пак за да довърша маневрата и не иска. :banghead:
Някакви идеи


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот zeroheat » Нед 11 мар 2012 9:55


plamski3 написа:Още един проблем към досегашния :? Когато колата е загряла (90 градуса) и загася двигателя след това трябва да изчакам малко преди да запаля (иначе въртя ключа, стартера върти, има бензин, но не иска да пали). Това започна да ми се случва много често при паркиране като я загася и опитам да запаля пак за да довърша маневрата и не иска. :banghead:
Някакви идеи


Пробвай на тъмно, някой да тръгне да пали а ти да гледаш комутатора и кабелите до делкото и от делкото до свещите. Аз имах подобен проблем. Ако излизат искри отнякъде .... там ти е проблема. При мен беше 1 кабел до 1ви цилиндър и 1 година след това комутатора. И на двете места имаше доста искри. Интересното е, че доста "диагностици" ми казаха, че не откриват проблем.

Успех!


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот plamski3 » Нед 11 мар 2012 12:47


Колега, Голф 4 нямат делко.


Потребителски аватар
zeroheat
Мнения: 225
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 13:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот zeroheat » Нед 11 мар 2012 13:26


plamski3 написа:Колега, Голф 4 нямат делко.


незнаех, но не пречи да се прегледат другите кабели


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот plamski3 » Нед 11 мар 2012 13:41


Благодаря, все пак. Довечера ще ги погледна.


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот plamski3 » Нед 11 мар 2012 19:36


Колеги, взе да ми писва от капризите на тая кола!
Днес пак правих тестове - поредните.
С мултимера замервах датчика на коляновия вал - съпротивлемие 850 ома (от 450 - 1000 е нормалното). Проверих го за късо - няма късо.
Направих и теста с диода на датчика на разпределителния вал - този път пвно колата е била на кеф и си мигаше (при повишаване на оборотите се повишаваше и честотата).

Направих нещо от което не знам какви може да са последствията: оставих не свързана буксата на датчика на коляновия вал и се опитах да запаля. По принцип в това положение не трябва да мога. Така и стана - не можах. Но ми се изтриха километрите изминати от последното зареждане, както и часа стана 0:00 и веднага извадих ключа. След това свързах датчика и си запали нормално.

Някой знае ли защо ми се рестартираха данните по този начин и защо след това се чуваше някакъв шум около еку-то.

И последно за този пост .. кажете ми на какъв майстор да я закарам, че съм доста неопитен на тема автомобили и тепърва навлизам в тази област (ако някой знае майстори от Бургас, които биха ми помогнали, да сподели).

Благодаря!


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот swifter » Нед 18 мар 2012 21:20


Дросела свален ли беше при почистването? Ако се сваля(или не, пак е хебаво да) се прави адаптация на дросела. Става с VAG-COM.

Сваляни ли са буксите на ЕКУ-то. Ако не, е хубаво да се проверят да не са се окислили.

Запушена вентилация на картерните газове или скъсани маркучи от нея, също могат да доведат до неравномерна работа на двигателя.

Свещи, инжектори, датчик за регулиране на геометрията на колекторите(ако е SR)....


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот plamski3 » Пон 19 мар 2012 7:29


Дросела е свалян, но не е адаптиран. Ходил съм на диагностики след почистването но нищо не са казали за него. В един сервиз ми казаха че като покарам 100 - 200 км и сам се адаптирал. (газта ми е с жило).

Буксите на ЕКУ-то са сваляни. Не забелязах окисления. Но замерването на 1-во и 2-ро краче ми даде 0,05В а трябваше да е напрежението на акумулатора.

Запушена вентилация на картерните газове или скъсани маркучи от нея, също могат да доведат до неравномерна работа на двигателя. - това как мога да го яроверя?

Свещи, инжектори, датчик за регулиране на геометрията на колекторите(ако е SR)....
СР е Свещите са ми сменяни с газовото, бяха 3-полюсни и ми сложиха едно полюсни (било по-добре с такива).
Инжектора не е баран. А кой е този датчик на геометрията?


Малко допълнения:
Ходих пак на диагностика - замерваха ми датчика на разпр вал и казаха че не работи (с осцилоскоп) От моите замервания (един път работи - друг не) стигнах до извода че ми е дефектен новия датчик и пак ще го сменям. Казаха ми да проверя и датчика на кол вал (запалване) понеже понякога трудно пали и когато е на свободна и се движи с 5-10 км и ми гасне. Имало е случаи да я загася при паркиране (да изтърва съединителя) и след това да не иска да пали ...
Това е за сега от мен .. след смяната на датчика пак ще пиша. Дано ода е от него. :bowdown


Потребителски аватар
radko86
Мнения: 240
Регистриран на: Сря 13 окт 2010 15:37
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL ARL
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот radko86 » Сря 04 апр 2012 17:41


Има ли някакво откритие по проблема колега? :hmmmm


Потребителски аватар
plamski3
Мнения: 870
Регистриран на: Пон 24 окт 2011 20:01
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот plamski3 » Сря 04 апр 2012 22:27


Ами, колега, открих че маркуча на сервото ми е нацъфкан в края и го смених с нов - дебелостенен .. уж да се нормализират ниските обороти. Но пак нещо играят в началото след запалването, когато е студена .. после се оправят. А за високите обороти няма решение още.. от сервиза искат пак да ми сменят датчика на разпределителния вал .. но това ще стане чак след 10-ти. Иначе като го пробвам със пробника - не работи.
А след смяната на маркуча на сервото и изтупване на въздушния филтър, вече диапазона в който играят е близо до 6000 (5600 - 6000) (но не винаги!!) Понякога като я изцепвам и на 5100 забива.. понякога стига 6000 и продължава , без да умира. Затова ще сменя още 1 датчик за да се уверя дали е от него или не.


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот swifter » Сря 04 апр 2012 22:54


N8: Variable intake manifold changeover(за SR-a):
ch_over_1.jpg

ch_over_2-1_p1.jpg

ch_over_2-1_p2.jpg

ch_over3-1_p1.jpg

ch_over3-1_p2.jpg


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: Проблем с високите обороти ГОЛФ 4

Мнениеот swifter » Сря 04 апр 2012 22:56


Тестване на датчик колянов вал:
engine_speed sensor_p1.jpg

engine_speed sensor_p2.jpg



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 108 госта