Разход на гориво на Автопилот

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Cern Swiss » Сря 02 май 2012 19:25


Точно това беше идеята - с натискане на копче, функцията "темпомат" се активира, като електромагнит стиска като в менгеме жилото на газта в моментното му състояние. С докосване на педалите на спирачката или съединителя, посредством датчици, електромагнитът се деактивира. Има 3 основни недостатъка спрямо оригиналния темпомат:
- няма ръчно увеличаване или намаляване на скоростта,
- не може да ускоряваш с педала на газта, защото жилото е блокирано;
- няма функция "ресет" - връщане на зададената скорост след намаляване;
НО за времето си беше блестяща идея, още не беше измислена електронната газ... mhihi
Сега се мотивирах, ако имам време да я реализирам на някоя по-стара кола на приятел.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот stefan4o » Сря 02 май 2012 19:37


Ктамен с каква кола си? Всичко над Голф/Джета, включително, притежава като опция темпомат. В САЩ е много ползвана екстра, почти няма двойка без нея (ако сте разглеждали вортекса, сигурно ви е направило впечатление). Там всичко е на вакууми (където газта е с жило, иначе си е лесна работа при колите с ел.газ).
И да, наистина това е екстра с презумпция за комфорт, чиято идея е да се ползва по почти равен участък за големи преходи (а, такива има доволно много в големите страни като САЩ). Смятам, че на равен участък разликата от неколкостотин грама в полза или не на темпомата е пренебрежима, ако имах екстрата бих си я ползвал (но ми се свиди да закупя всичко нужно да си я монтирам заводски).


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Сря 02 май 2012 19:51


да, на коли с ел-газ е лесно добявяема и не чак толкова скъпа екстра. Имам я на едната кола и я ползвам, макар и не толкова често. Но ми се видя безсмислено да слагам на другата, предвид ограничената употреба в БГ...


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот ktamen » Сря 02 май 2012 20:17


stefan4o написа:Ктамен с каква кола си? Всичко над Голф/Джета, включително, притежава като опция темпомат. В САЩ е много ползвана екстра, почти няма двойка без нея (ако сте разглеждали вортекса, сигурно ви е направило впечатление). Там всичко е на вакууми (където газта е с жило, иначе си е лесна работа при колите с ел.газ).
И да, наистина това е екстра с презумпция за комфорт, чиято идея е да се ползва по почти равен участък за големи преходи (а, такива има доволно много в големите страни като САЩ). Смятам, че на равен участък разликата от неколкостотин грама в полза или не на темпомата е пренебрежима, ако имах екстрата бих си я ползвал (но ми се свиди да закупя всичко нужно да си я монтирам заводски).

С голф 2 1.6 PN. Доста често минавам по Тракия и преди винаги се оглеждах в колата за нещо, с което да закрепя газта натисната и да си освободя крака. На практика съм "проектирал темпомата" при многобройните си пътувания по Тракия. И всеки път се заричам, че като си ида вкъщи и го почвам, ама после решавам, че не ми се занимава с глупости, направих го когато към удобството за крака се прибави и другата причина. За 1 година съм икономисал десетина лева от гориво, а ми отне доста време да я направя така, че наистина не си струва заради икономията, но е много приятно да можеш да си държиш крака където си искаш. Понеже резервоара ми винаги е сух като Сахара прехвърлянето на бензин при мен е доста по-сложно от натискането на едно копче и поне за мен е голям плюс, че мога предварително да си планирам колко да ми е разхода за проблемните 222км.
Нямам абсолютно никаква представа как би работил оригинален темпомат за моята кошница, а и не съм се интересувал.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот muns61 » Сря 02 май 2012 20:47


Застопоряването на жилото не е темпомат, това е фиксиране на дросела. Темпоматът поддържа ОБОРОТИТЕ на мотора постоянни.
Фиксация на дросела имаше на Полски Фиат 125.


Потребителски аватар
Cern Swiss
Мнения: 397
Регистриран на: Пон 15 ное 2010 18:39
Автомобил:
Двигател:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Cern Swiss » Сря 02 май 2012 20:53


Да, но за магистралата и големите градски булеварди върши идеална работа.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот ktamen » Сря 02 май 2012 20:55


Знам, че не е темпомат докато не го вържа за бобината и затова поставям кавички когато пиша за моя "темпомат"
Как е било реализирано при фиата, педалите действат ли, изключва ли се автоматично?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 03 май 2012 10:04


Cern Swiss написа: Затова темпоматът е най-ефективен на автоматик, след това на мощните мотори, които на 5та не усещат баирите (примерно над 200-250 коня).

Едната от колите ми която многократно съм установявал че с темпомат гори повече беше 2,5 ТДИ (370nM -теглеше си по нагорнищата повече от безгрижно) с типтроник.Същото е и с 3,0ТДИ с типтроник и с 1,9 ТДИ 1З.Просто темпомата може да направи нисък разход само на път без завои и денивелация (а такъв в България няма) и то основно на бензинов мотор със сравнително ниска постоянна скорост за да може да го държи постоянно на "ламбда контрол"(последния да затвори вратата :lol: ).
Всичко това говорим за каране на автопилот където е възможно.Просто по нашите пътища не можеш на всякъде.Естествено когато го имаш винаги можеш да го ползваш ограничено само на съвсем подходящите и равни места (където не прави преразход) - аз така правех ,ама тогава пък смисалът като удобство се губи.
Освен това на магастралата въпреки ,че води до сериозен преразход при еднква скорост ти прави практическа икономия като го ковнеш на 130 - просто като съм на автопилот не ме сърби кракът да се гоня с 200 и от там идва преразхода :lol:


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6272
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 03 май 2012 11:04


Rabbit_TDI написа:
Cern Swiss написа: Затова темпоматът е най-ефективен на автоматик, след това на мощните мотори, които на 5та не усещат баирите (примерно над 200-250 коня).

Едната от колите ми която многократно съм установявал че с темпомат гори повече беше 2,5 ТДИ (370nM -теглеше си по нагорнищата повече от безгрижно) с типтроник.Същото е и с 3,0ТДИ с типтроник и с 1,9 ТДИ 1З.Просто темпомата може да направи нисък разход само на път без завои и денивелация (а такъв в България няма) и то основно на бензинов мотор със сравнително ниска постоянна скорост за да може да го държи постоянно на "ламбда контрол"(последния да затвори вратата :lol: ).
Всичко това говорим за каране на автопилот където е възможно.Просто по нашите пътища не можеш на всякъде.Естествено когато го имаш винаги можеш да го ползваш ограничено само на съвсем подходящите и равни места (където не прави преразход) - аз така правех ,ама тогава пък смисалът като удобство се губи.
Освен това на магастралата въпреки ,че води до сериозен преразход при еднква скорост ти прави практическа икономия като го ковнеш на 130 - просто като съм на автопилот не ме сърби кракът да се гоня с 200 и от там идва преразхода :lol:


именно :да:


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Aprilia » Чет 03 май 2012 14:38


На 400км път равен като тепсия без спиране на автопилота и без пипане изобщо със скорост 110 вече казах какъв е резултата 1кило надолу па който иска да вярва :)
Може да идва и от това че по принцип съм нервак и не издържам да си държа крака на 1 място 5 часа и ако не съм на автопилот като ми писне и почвам да давам газ стабилно mhihi


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Haralampi » Чет 03 май 2012 14:47


Aprilia написа:резултата 1кило надолу па който иска да вярва :)

1,3 литра по-малко? :roll:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 03 май 2012 15:40


Aprilia написа:На 400км път равен като тепсия без спиране на автопилота

Такъв в България няма къде да намериш така че тая статистика е практически безмслена :idea:


Потребителски аватар
Aprilia
Мнения: 1300
Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Торино, Италия

Re: Разход на гориво на Автопилот

Мнениеот Aprilia » Чет 03 май 2012 21:33


Rabbit_TDI написа:
Aprilia написа:На 400км път равен като тепсия без спиране на автопилота

Такъв в България няма къде да намериш така че тая статистика е практически безмслена :idea:

До колкото виждам никой не е писал конкретно за БГ а по принцип, казвам какво е по принцип, ако се знае как да се борави с автопилота и целта е нисък разход същия резултат мога и на тракия да го постигна :wink:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Iezekil и 90 госта