


Икономичното шофиране - полезна информация
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Темата си е добра бе.Той човека не е писал че постоянно трябва да се кара така.То на всеки е ясно че при трафик и влошени пътни условия ,или сам в хубаво време като го сърби крака няма как да стане.Много ми харесва съвета за нощното каране-общо зето съм се убедил ,че най-добре се кара в някви нестадартни часове когато няма трафик-караш както на тебе ти харесва.
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Икономичното шофиране - полезна информация
member313 написа:Информацията е споделена от колеги от друг форум - може да се жиди тук :http://forum.setcom.bg/index.php?topic=28163.0
А най-общо казано е това (с малка редакция):
"1 . Колкото по-бързо мина на ниските обороти ( по-висока предавка ) , толкова по-икономично карам - високата предавка и ниските обороти правят нисък разход
2.Второ -90/100 км не са гаранция за нисък разход ( ако ускорявам и намалям постоянно, няма как да падне разхода. Икономията е в постоянната скорост - ускоряваш до 100км и включваш 5 -та и не мърдаш от 100 км , тогава може и с 4 /100 да падне. При нужда от по-голяма скорот преминете пак на 4-та, 5 тата скорост лапа много повече при набиране!
3.Гумите е наистина така- трябват ти ПРАВИЛНИТЕ гуми за колата .( а ако са правилни и не са напомпени по спецификата няма икономия)
4. Не е зле и да си провериш накладките , и спирачните апарати - ако задържат още 2/100 разход , независимо къде!
4. Кабелите на свещите са голям консуматор и може да ти издухат горивото
5. Алтернатора ако презарежда - това се конпесира от двигателя - пак гори повече
6. Колкото повече пътници маш в колата - толкова ти харчи отогоре.
7. Всеки извън габаритен предмет повишава разхода ( багажник за таван , товари , протегната ръка )
8. Осеяния с дупки път
9. Постоянното преминаване от лента в лента ( ако караш само в дясната лента разхода пада - доказано от Транстриумф-Варна )
10. Скапани амортсьори са мъка за колата !
11. Не е зле да се провери резервоара -ако е стара колата и е с метален резервоар - определено има дупка а през нея влизат боклуци и излиза гориво :default - в тази насока забравихме и филтрите - горивен и въздушен , колкото са по-стари , толкова по малка е ползата от тях !
12. Забравихме и центровката на двигателя - не е зле да се чеква на 1г по веднъж поне
13. Другото е ако е издухан двигателя разхода е убийствен.( клапани, цилиндри, семеринги, фложки )
14. Премахнете Катализатора- 2/100 градско !!
15. Реглаж на предница и на гумите :default
16. Избягвайте осеяни със светофари и задръствания улици - винаги е по-добре да минеш по по-дългия , но не натоварен път , от колкото по по-късия и претоварен път !
Всяко спиране на светофар- пак потегляте на ниска предавка с голям разход! "
+
"17. при зелен светофар, когато наближавам последната кола, не тръгнала още - отдалеко забавям така че после да продължа от 2-ра след като тя тръгне.
18. на извънградско - плавно ускоряване, крака гали газта, не я натиска. След достигане на 90-100 км/ч по прав, равен, ненатоварен път - фиксирам положението на стъпалото си на газта, като странично го опирам на тапицерията вдясно. Така избягвам излишни колебания в обороти и скорост.
19. при лек наклон надолу с последващо изкачване - при спускането леко ускорявам, при изкачването леко отнемам от газта.
- при по стръмно спускане с последващо изкачване - освобождавам от скорост, сама да се ускорява, при изкачването когато скоростта спадне на 80-90 - включвам на 5-та или 4-та с предварително изравняване на оборотите за да няма придърпване.
20. когато минавам през село със 60-70, равен път - на 5-та, почти без газ, леко поддържане само.
21. предпочитам нощното каране на дълъг път - няма кой да ти нарушава избраната скорост, няма газ-спирачка-газ.
22. климатика го пускам ако може най-вече при спускане, при възможната най-ниска предавка. Така служи за допълнителна спирачка и де факто няма разход на гориво за работата му при голямо студоотдаване."
заинтригува ме темата...но никой не казва при какви обороти е най добре да се сменят предавките???.....например ако при 3300-3500 ти е максималния въртящ момент?
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
KOKOVAS -ти си го написал бе човек.
Предавки се сменят близо до максималния въртящ момент-тогава хем караш икономично,хем пазиш биелните лагери-щото иначе с основен ремонт от товарене с много ниски обороти икономията ти отива на кино.Нали затова 1.8 АБС двигателя е най-добрия двигател произвеждан до сега-(спрян за съжаление от производство преди 10 годин)-Там максималния въртящ момент е на 2750 об/мин ,а максималните обороти са 6500...просто фантазия.Този тип двигатели вече се не произвеждат щото са много здрави и търговеца няма файда от това.Важното е колата да те шашне с екстри и динамика,ама да не я караш повече от 5 години!!!
Та карай близо до максималния въртящ момент и ще бъдеш рахат-е ако двигатеят ти е с максимален въртящ момент при 3500 об/мин там сменяй-иначе ти заминава колянно -мотовилковия механизъм и ще сменяш биелни лагери-ега ти икономията.Жив и зздрав
Предавки се сменят близо до максималния въртящ момент-тогава хем караш икономично,хем пазиш биелните лагери-щото иначе с основен ремонт от товарене с много ниски обороти икономията ти отива на кино.Нали затова 1.8 АБС двигателя е най-добрия двигател произвеждан до сега-(спрян за съжаление от производство преди 10 годин)-Там максималния въртящ момент е на 2750 об/мин ,а максималните обороти са 6500...просто фантазия.Този тип двигатели вече се не произвеждат щото са много здрави и търговеца няма файда от това.Важното е колата да те шашне с екстри и динамика,ама да не я караш повече от 5 години!!!
Та карай близо до максималния въртящ момент и ще бъдеш рахат-е ако двигатеят ти е с максимален въртящ момент при 3500 об/мин там сменяй-иначе ти заминава колянно -мотовилковия механизъм и ще сменяш биелни лагери-ега ти икономията.Жив и зздрав
-
- Мнения: 245
- Регистриран на: Съб 20 яну 2007 2:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
аз преди седмица си взех Г4 1.4 75 коня...и мисля че при мен макс. въртящ е 3200...по принцип не гледам оборотите като сменям предавки,но сега се загледах и видах че ги сменям на около 2900-3000.....така че ти благодаря за информацията,защото ако стигна до биелен лагер,наистина ще ми излезе солено!!!..petev написа:KOKOVAS -ти си го написал бе човек.
Предавки се сменят близо до максималния въртящ момент-тогава хем караш икономично,хем пазиш биелните лагери-щото иначе с основен ремонт от товарене с много ниски обороти икономията ти отива на кино.Нали затова 1.8 АБС двигателя е най-добрия двигател произвеждан до сега-(спрян за съжаление от производство преди 10 годин)-Там максималния въртящ момент е на 2750 об/мин ,а максималните обороти са 6500...просто фантазия.Този тип двигатели вече се не произвеждат щото са много здрави и търговеца няма файда от това.Важното е колата да те шашне с екстри и динамика,ама да не я караш повече от 5 години!!!
Та карай близо до максималния въртящ момент и ще бъдеш рахат-е ако двигатеят ти е с максимален въртящ момент при 3500 об/мин там сменяй-иначе ти заминава колянно -мотовилковия механизъм и ще сменяш биелни лагери-ега ти икономията.Жив и зздрав
- kalinveliki
- Мнения: 289
- Регистриран на: Съб 29 юли 2006 18:17
- Автомобил: VW T4
- Двигател: 2.4D
- Местоположение: Плевен
- Контакти:
в АВТОБИЛД има такова предаване посветено на икономичното каране като тестът е с голф 4 с инструктор, като се спазват само две три от тия правила другото се смята за изправно/ катализатори филтри.....! тоест ниски обороти-висока предавка разбира се оптимума и преди светофари и стоп се исключва за да се намали като се използва инерцията!
Инак не осъждайте критично такива теми всеки има право да кара както поискя
Инак не осъждайте критично такива теми всеки има право да кара както поискя
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта