колата е с PB двигател който е почти същия като твоя двигател ,та датчик на охладителната система може и да си го сменял но това не означава че подава коректна информация
аз моя го сменях,ама на бензин не вървеше добре,ама нали съм си на газ,и не ми пукаше много
та в един яко студен ден миналата година паля на бензин и си викам ще покарам на бензин да се постопли изпарителя и о чудо,колата вървеше зверски добре,стана ми ясно че проблема е в някой температурен датчик- или тоя в дебитомера или на охлаждащата течност
при замерване уж си бяха в норма и двата датчика
и един ден направих следния опит
взех си един потенциометър 5 килоома ,първо резнах единия проводник на на датчика на дебитомера и закачих потенциометъра последователно на датчика,и пробвах от крайно до крайно положение на потенциометъра,т.е. от 0 ома до 5 килоома,ефект може да се каже че почти нямаше
възстанових прекъснатия проводник на датчика на дебитомера и се насочих към датчика на охлаждащата течност,резнах му и на него единия проводник и закачех потенциометъра - о чудо - след малка корекция с потенциометъра на бензин колата върви перфектно ,и на празен ход има около 600 оборота разлика в зависимост от полоцението на потенциометъра,ако без него оборотите са 800,то с потенциометъра сложен на крайно положение 5 килоома оборотите се вдигаха на 1400 и повече
ако е сложен на 2-3 килоома или повече не искаше да пали лесно,затова си сложих едно реле което да добавя потенциометъра само при бензин и само при запалена кола
извода е че този датчик влияе на :
1-оборотите на празен ход
2-запалването сутрин
3-предварението на запалването
така че колега може да си вземеш един потенциометър само че 10 килоома ,вадиш буксата от датчика за температурата на охлаждащата течност, и включваш там потенциометъра като предваритено си го настроил с мултицета на същото съпротвление както датчика, и после с лека корекция в плюс или минус да пробваш дали ще има подобрение
Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигатели!
Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате
Това е добра идея! 
Какъв точно потенциометър му сложи, имаш ли снимка.

Какъв точно потенциометър му сложи, имаш ли снимка.
Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате
Koлеги, какви са симптомите при не-добре функциониращ детонационен сензор?


- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате
x15 написа:Koлеги, какви са симптомите при не-добре функциониращ детонационен сензор?
Ако има детонации в мотора ще ги чуваш ти,а не датчика.
Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате


На англ. се казва Knock Sensor, на Български мисля се казва детонационен сензор и е монтиран до цилиндрите на джета 2 (на някой тойоти и аудита май е под двигателя) и би трябвало да коригира ъгълът на запалването при ускорение и на свободна?
- vit_autosofia
- Мнения: 2544
- Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
- Автомобил: Мерцедес W210 2002г
- Двигател: 2700CDI
- Местоположение: Орланденбург
- Контакти:
Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате
x15 написа::redface Нямах в предвид истински детонации, а каквото там отчита този сензор![]()
На англ. се казва Knock Sensor, на Български мисля се казва детонационен сензор и е монтиран до цилиндрите на джета 2 (на някой тойоти и аудита май е под двигателя) и би трябвало да коригира ъгълът на запалването при ускорение и на свободна?

Re: Кой температурен сензор е дал фира - Инжекционни Двигате
Как се диагностицира детонационен сензор - Knock Sensor.
Явно има два вида:
- Mass Piezo Electric - по разпространени
слушашти за всякакви шумове в двигателя. Тестват се като вържеш волтметър към маса и единственият кабел на сензора, при почукване в близост до сензора той генерира между половин и един волт прав ток.
- Resonance Piezo Electric
слушат за определена честота (5000 до 9000 херца) която двигателя генерира когато ъгълът на изпреварване на запалването не е оптимален. Тества се отново с волтметър, отново се търси половин-един волт прав ток но за целта двигателя трябва да се приведе в сервизен режим за да започне сензора да произвежда електричество.
http://www.youtube.com/watch?v=L8xRJIWkHuo
Явно има два вида:
- Mass Piezo Electric - по разпространени
слушашти за всякакви шумове в двигателя. Тестват се като вържеш волтметър към маса и единственият кабел на сензора, при почукване в близост до сензора той генерира между половин и един волт прав ток.
- Resonance Piezo Electric
слушат за определена честота (5000 до 9000 херца) която двигателя генерира когато ъгълът на изпреварване на запалването не е оптимален. Тества се отново с волтметър, отново се търси половин-един волт прав ток но за целта двигателя трябва да се приведе в сервизен режим за да започне сензора да произвежда електричество.
http://www.youtube.com/watch?v=L8xRJIWkHuo
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 96 госта