Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот yoan4o » Чет 18 юли 2013 14:47


Момчета, искам само да погледнете няколко мои поста от преди няколко години за един двигател предшественик на вашите 1.6 101к.с., но със същите проблеми и спирам да пиша.

Наблегнете на поста ми от 6-та страница и хубаво прегледайте темата.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=84341&hilit=+%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8

Ето още нещо полезно
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=62348




Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот plamikcho » Чет 18 юли 2013 15:27


@al3xbg - дебитомер хубаво, ще го сменя, ама интересно защо господа майсторите специалисти нищо не казаха? А относно разхода - не мисля, че може да падне значително. Сега си е в норма - извънградско не мога да кажа, защото колата не е карана скоро на дълъг път, в града е 9.5/100 някъде. Като за кола на 250к+ километра не очаквам чудеса. Не виждам как ще падне с 2 литра.

@yoan4o - благодаря за линковете и информацията! Значи при мен дебитомер и о-пръстени са под въпрос - дроселната клапа е чистена, гледах я наскоро и беше като огледало всичко вътре. Колата пали от раз, няма никакви колебания в оборотите, двигателя е тих, няма записани грешки. Единствено тази мудност и понижена мощност. А, още едно нещо бях забелязал - едно съскане при подаване на газ. Чува се някъде под дроселната клапа, но не мога да определя точно мястото. Естествено, питах в сервизите и за това съскане. Казаха, че е нормално (съседа-диагностик на слух обаче ми каза, че не е нормално да съска така).


al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот al3xbg » Чет 18 юли 2013 15:36


yoan4o написа:Момчета, искам само да погледнете няколко мои поста от преди няколко години за един двигател предшественик на вашите 1.6 101к.с., но със същите проблеми и спирам да пиша.

Наблегнете на поста ми от 6-та страница и хубаво прегледайте темата.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=5&t=84341&hilit=+%D0%B4%D0%B2%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8

Ето още нещо полезно
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=7&t=62348


Kолега, аз също съм стигнал до извода, че в момента, въпреки че е чистен преди няма и 5к километра, проблемът е или в дросела или в температурния датчик, но по-скоро дросела, защото нямам проблеми с паленето на загрял мотор. Та искам да те попитам има ли някакви стойности или норми за работата на дросела, които да мога да проверя чрез ваг ком , за да разбера еднозначно дали самата клапа не е за смяна вече и чистенето и се явява с временен ефект, както при отиващ си дебитомер, който като изчистиш със специалния спрей, ефекта е краткотраен ?

Колега @plamikcho, в А*то+ има един спрей специален за чистене на дебитомер - преди да набиеш пари за нов, пробвай да почистиш твоя и тогава ако пак не е в норми, действай с друг. Успех.


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Пет 19 юли 2013 9:33


Здравейте отново, колеги. Вчера и днес забелязах нов симптом. При палене сутрин изгасва сама. Трябва няколко минути да давам газ, за да се нормализира и мощността при първите няколко стотин метра е много слаба. Като позагрее и се нормализира. Съставих си списък от много четене по форумите, за да възложа на майстора какво конкретно да провери. Със сигурност ще сменя сондата и ще проверя нещата от списъка. Ако се сетите за нещо друго казвайте да допълвам преди да съм му я занесъл :)

-Почистване на дросел клапа
-О пръстени на всмукателния колектор
-Датчик на разпределителен вал
-Температурен датчик
-Неправилно зацепен ремък
-Скъсани, задръстени маркучи, маншони и т.н.
-Уплътнения около дроселна клапа и въздушен филтър
-Клапан на картерните газове.
-Кабели и свещи

Така както е тръгнало май ще изплатя още един голф ;)


Потребителски аватар
silven-VW FOREVER
Мнения: 671
Регистриран на: Пон 11 май 2009 22:31
Автомобил: Audi A6 Audi A1
Двигател: FSI TFSI
Местоположение: Козлодуй

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот silven-VW FOREVER » Пет 19 юли 2013 9:37


Дюзи :a045


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Пет 19 юли 2013 9:49


silven-VW FOREVER написа:Дюзи :a045

Те са проверени на елкон. Работели "учудващо добре" според майстора :D


Потребителски аватар
silven-VW FOREVER
Мнения: 671
Регистриран на: Пон 11 май 2009 22:31
Автомобил: Audi A6 Audi A1
Двигател: FSI TFSI
Местоположение: Козлодуй

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот silven-VW FOREVER » Пет 19 юли 2013 10:09


Смени майстора... Последния симптом който описа се получава точно от тях. Имам преки наблюдения над 2 такива двигателя (моя и на приятелката ми) и двата имат такива симптоми. :smile


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Пет 19 юли 2013 10:26


silven-VW FOREVER написа:Смени майстора... Последния симптом който описа се получава точно от тях. Имам преки наблюдения над 2 такива двигателя (моя и на приятелката ми) и двата имат такива симптоми. :smile

Кажете някой добър майстор от Варна. Ама проверен от вас, а не поредните митове и легенди :)


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот niki1_j » Пет 19 юли 2013 10:39


Пряк симптом за неправилна смес. Той yoan4o ви каза няколко пъти да четете по-внимателно ама... Зацапани/запекли дюзи е вариант, но слябовероятен. Много хора се подвеждат по симптомите, но в повечето случаи се оказва излишна и не чак до там евтина процедура. Само опитнитен диагностик ще хване дали е дебитомер или ламбда. Както yoan4o сам е стигнал до заключението по пътя на логиката, че за да показва кофти смеси ламбдата, проблемът може да не е в нея, а в самата смес, така и аз ви съветвам да внимавате много преди да сменяте. Установете проблемът и тогава подходете към смяна, особенно на скъпи части като дебитомер и ламбда.

Обикновенно се тръгва от по-евтините и логични процедури:

1. Тест на температурен датчик - закачате ВАГ-КОМа на чисто студен мотор (околна температура) и прочитате показанието. Сравнете с околната температура - не бива да има повече от няколко градуса отклонение. След това палите и карате. На загрял мотор показанието трябва да е от сорта на 70-88(90) градуса. Ако има сериозни аномалии, количеството подавано гориво няма да е правилното, а от там показанията на ламдата ще са за богата/бедна смес.

2. Търсене на 'нерегламентирано' постъпване на въздух в интейка. Тук може да ползвате въображение. Най-лесно е с специализиран спрей. Пръскайки по най-различни възели, от където може да има 'теч' води до изфорсиране/промяна на оборотите не двигателя.

3. Почистване на дебитомер. Колкото и да ви убеждава някой, че е безсмислена процедура, направете го. Спреят струва 10-12 лева. А ефектът е поразителен, повярвайте ми. Ако някой не вярва, да свали мъркуча след въздушният филтър и да търне с чист пръст. О чудо, фин черен/кафяв прах, който филтъра или не може да обере, или ако не е сменян на време започва да пропуска на вътре.

Жалко, че не направих снимки на дросела ми. Картерните газовве от повече от година са извадени в атмосферата и въпреки това на 6 месеца дросела почернява. Същото се случва и с дебитомерът.

Дебитомерът е толква прецизен датчик, че и най-малкото замърсяване води до отклонение в показанията му, а от там и кофти горивна смес.

След почистването пуснете живи данни и тествайте. Има си конкретни стойности в конкретни режими. Ако не показва коректни данни (тоест повече или по-малко от действителния поток), пак ще имаме кофти смес и ламбдата няма да е в норми.

Ако и след това ламбдата не се е съживила, е имам лоши новини, ще се сменя.

Най-голямата грешка е да смениш всички датчици и след това да се окаже, че проблемът е още там. Представете се как ще се почувствате ако сте дали 800+ лева за части и ремонти, а проблемът се окаже в О-пръстен на интейка примерно. Който струва 10 лв. и 15 мин. смяна.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот yoan4o » Пет 19 юли 2013 10:43


niki1_j написа:Най-голямата грешка е да смениш всички датчици и след това да се окаже, че проблемът е още там. Представете се как ще се почувствате ако сте дали 800+ лева за части и ремонти, а проблемът се окаже в О-пръстен на интейка примерно. Който струва 10 лв. и 15 мин. смяна.


Или в мръсен дросел и дебитомер. :mhihi


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Пет 19 юли 2013 18:13


niki1_j написа:Пряк симптом за неправилна смес. Той yoan4o ви каза няколко пъти да четете по-внимателно ама... Зацапани/запекли дюзи е вариант, но слябовероятен. Много хора се подвеждат по симптомите, но в повечето случаи се оказва излишна и не чак до там евтина процедура. Само опитнитен диагностик ще хване дали е дебитомер или ламбда. Както yoan4o сам е стигнал до заключението по пътя на логиката, че за да показва кофти смеси ламбдата, проблемът може да не е в нея, а в самата смес, така и аз ви съветвам да внимавате много преди да сменяте. Установете проблемът и тогава подходете към смяна, особенно на скъпи части като дебитомер и ламбда.

Обикновенно се тръгва от по-евтините и логични процедури:

1. Тест на температурен датчик - закачате ВАГ-КОМа на чисто студен мотор (околна температура) и прочитате показанието. Сравнете с околната температура - не бива да има повече от няколко градуса отклонение. След това палите и карате. На загрял мотор показанието трябва да е от сорта на 70-88(90) градуса. Ако има сериозни аномалии, количеството подавано гориво няма да е правилното, а от там показанията на ламдата ще са за богата/бедна смес.

2. Търсене на 'нерегламентирано' постъпване на въздух в интейка. Тук може да ползвате въображение. Най-лесно е с специализиран спрей. Пръскайки по най-различни възели, от където може да има 'теч' води до изфорсиране/промяна на оборотите не двигателя.

3. Почистване на дебитомер. Колкото и да ви убеждава някой, че е безсмислена процедура, направете го. Спреят струва 10-12 лева. А ефектът е поразителен, повярвайте ми. Ако някой не вярва, да свали мъркуча след въздушният филтър и да търне с чист пръст. О чудо, фин черен/кафяв прах, който филтъра или не може да обере, или ако не е сменян на време започва да пропуска на вътре.

Жалко, че не направих снимки на дросела ми. Картерните газовве от повече от година са извадени в атмосферата и въпреки това на 6 месеца дросела почернява. Същото се случва и с дебитомерът.

Дебитомерът е толква прецизен датчик, че и най-малкото замърсяване води до отклонение в показанията му, а от там и кофти горивна смес.

След почистването пуснете живи данни и тествайте. Има си конкретни стойности в конкретни режими. Ако не показва коректни данни (тоест повече или по-малко от действителния поток), пак ще имаме кофти смес и ламбдата няма да е в норми.

Ако и след това ламбдата не се е съживила, е имам лоши новини, ще се сменя.

Най-голямата грешка е да смениш всички датчици и след това да се окаже, че проблемът е още там. Представете се как ще се почувствате ако сте дали 800+ лева за части и ремонти, а проблемът се окаже в О-пръстен на интейка примерно. Който струва 10 лв. и 15 мин. смяна.


Колега, първо благодаря за изчерпателния и полезен отговор. Казваш да четем внимателно, но никой не отговаря на един и същ въпрос вече два пъти. Тази дросел клапа не дава ли някакви грешки или е възможно да прави проблеми без да дава грешка? Така или иначе и нея ще почистя като дойде температурния датчик, защото той ту дава грешка, ту изчезва. Дано да излезете прави и проблемите да си заминат :) Дебитомера вече го смених преди седмица и имаше известно подобрение, но не голямо. Може ли да ми кажеш какъв е този спрей за търсене на нерегламентираното постъпване на въздуха? Да пробвам и това.


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Пон 22 юли 2013 10:28


Здравейте отново. Има малко раздвижване по моя проблем. Вчера изчистихме дросела и се забелязва огромно подобрение. Вървежа и поне два пъти по-добър. Не можах да я позная. За жалост все още има голямо забавяне в реакциите като натисна педала и разхода е висок. Сондата все още не реагира и със сигурност ще я сменя. Проблема е, че нито в Косер нито в Евро 07 могат да ми кажат каква сонда ми е нужна за този двигател AKL 1998 година. С майстора преписахме номера от старата Bosch, но не съм сигурен, че е оригиналната. Някой може ли да помогне. Аз търсих в аутодата, но там не намирам номерата на частите. Дали тази е оригинална или ми трябва друга? Ето и номера, който преписахме:

06A 906 262 AM
0258006З63261

085101
19/00BPE

Има четири кабела. Два бели, един сив и един черен.


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1822
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот vinixxx » Пон 22 юли 2013 14:08




al3xbg
Мнения: 318
Регистриран на: Вто 27 сеп 2011 9:55
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 98
Местоположение: Sofia / Dobrich

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот al3xbg » Пон 22 юли 2013 21:13


asen0v написа:Здравейте отново. Има малко раздвижване по моя проблем. Вчера изчистихме дросела и се забелязва огромно подобрение. Вървежа и поне два пъти по-добър. Не можах да я позная. За жалост все още има голямо забавяне в реакциите като натисна педала и разхода е висок. Сондата все още не реагира и със сигурност ще я сменя. Проблема е, че нито в Косер нито в Евро 07 могат да ми кажат каква сонда ми е нужна за този двигател AKL 1998 година. С майстора преписахме номера от старата Bosch, но не съм сигурен, че е оригиналната. Някой може ли да помогне. Аз търсих в аутодата, но там не намирам номерата на частите. Дали тази е оригинална или ми трябва друга? Ето и номера, който преписахме:

06A 906 262 AM
0258006З63261

085101
19/00BPE

Има четири кабела. Два бели, един сив и един черен.


Я преди ламбдата си вземи един спрей за чистене на дебитомер и след като изсъхме хубаво 2-3 часа , запали и му виж показанията на 0ва скорост ..... Проблемът с вървежа е от там :) От личен опит го казвам.


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Вто 23 юли 2013 6:34


al3xbg написа:
asen0v написа:Здравейте отново. Има малко раздвижване по моя проблем. Вчера изчистихме дросела и се забелязва огромно подобрение. Вървежа и поне два пъти по-добър. Не можах да я позная. За жалост все още има голямо забавяне в реакциите като натисна педала и разхода е висок. Сондата все още не реагира и със сигурност ще я сменя. Проблема е, че нито в Косер нито в Евро 07 могат да ми кажат каква сонда ми е нужна за този двигател AKL 1998 година. С майстора преписахме номера от старата Bosch, но не съм сигурен, че е оригиналната. Някой може ли да помогне. Аз търсих в аутодата, но там не намирам номерата на частите. Дали тази е оригинална или ми трябва друга? Ето и номера, който преписахме:

06A 906 262 AM
0258006З63261

085101
19/00BPE

Има четири кабела. Два бели, един сив и един черен.


Я преди ламбдата си вземи един спрей за чистене на дебитомер и след като изсъхме хубаво 2-3 часа , запали и му виж показанията на 0ва скорост ..... Проблемът с вървежа е от там :) От личен опит го казвам.


Него вече го смених с чисто нов и също имаше подобрение. Засега от него и от чистенето на дросела имаше наистина осезаема промяна. Сега ще сменя сондата и О пръстените на колекторите, та да видим дали няма да заспи най-накрая.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 74 госта