Накрая май ще се окаже, че проблема ти се дължи на неподходящ/различен датчик за температурата.silvers написа:...или датчика който съм купил или по точно който са ми дали нее този който ми трябва защото е с различен цвят а самите датчици са с еднакви цветове както на бусите и може ли просто това да е проблема?
МК2 1.6/55kw 91/solex 2E2 проблем с лампата на температурата
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Ninkotv, не е точно така. Много е досадно като започне да мига някоя лампа срещу тебе. Дори е опасно - постоянното мигане разконцентрира, дразни и отвлича погледа и вниманието на водача. Пътя ли да гледа, или да следи лампата?
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Незнам колега но определено ме дразни този гаден червен диод които мига а освен това ми се струва че щом производитела са го поставили мисля че има защо.
Ще сменя датчика с каквто е точно и ще сложа термостат от МК4 1.6 АКL 101к.с мисля че ще облекча налягането в охладителната система а от там мисля че ще постигна по равномерна температура и по оеднаквена в целия мотор макар и в по динамична среда на каране а именно в грацки условия или поне се надявам това да е резултата.
Колеги само искам да ви оведомя че целия проблем и изобшо като цяло за всички резултати ще пиша и ще дам инфо със снимки.
Надявам се да са от полза и на вас.
Ще сменя датчика с каквто е точно и ще сложа термостат от МК4 1.6 АКL 101к.с мисля че ще облекча налягането в охладителната система а от там мисля че ще постигна по равномерна температура и по оеднаквена в целия мотор макар и в по динамична среда на каране а именно в грацки условия или поне се надявам това да е резултата.
Колеги само искам да ви оведомя че целия проблем и изобшо като цяло за всички резултати ще пиша и ще дам инфо със снимки.
Надявам се да са от полза и на вас.

- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
И така колеги след като проверих стария датчик които се оказа че си бачка без проблеми го върнах на старото му място с нов опръстен. Резултата беше същия без никъква разлика. Та от там отав да разбера възможно ли е датчика за перката да има 2 скорости и ако има как мога да разбера защото го бях сменил и него а от там да настъпват и проблемите които имам. И знае ли някои на каква температура трябва да включва перката на радиатора. Датчика е с 3 края и вентилатора също. За пояснение двигателя е EZ 1.6 75k.c. Нямам клима нямам и хидравлика поне за сега по натам може и да мотирам но докато не оправя всички проблеми по двигателя нямам такива намерения. :)
- ninkotv
- Мнения: 264
- Регистриран на: Пет 10 фев 2012 23:05
- Автомобил: [Golf 2] [Tiguan 5N] [Audi A3 8L]
- Двигател: [HK 1983] [CBAB 2010] [AGN 1999]
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Датчикът за перката работи като ключ, който затваря веригата при достигане на определените градуси за 1-ва и 2-ра степен и по този начин се подава напрежение към перката. Щом е с три извода, значи е за две скорости. Градусите трябва да ги пише върху самия датчик. Не е препоръчително да слагаш датчик с различни стойности от предписаните за този двигател. Ако датчикът е за по-малки градуси, трябва и термостата да е за по-малки градуси. В противен случай перката ще работи почти постоянно и ще се износи по-бързо.
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Проблема е колега че незнам точните стойности какви трябва да бъдат. Ако някой знае нека помогне с малко инфо.
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
И така колеги оказва се следното след известно наблюдение из улиците на Бургас. След като запаля и тръгна загряването става много бързо до момента в които лампата започне да мига без бначение дали е топло или студено просто стига до някаква температура и започва да мига след което термото отвори макр ималко стрелката леко пада и лампата спира да мига след което стига до някъкъв вариянт в които застава на положение в което ту започне да мига ту спре и така но задължително темото го държи отворено за да зъдържи някаква средна температурано много леко защото мъркуча които е от термостата към радиатора не е напълно топъл или поне не е толкова горещ колкито останалата част от мъркучи до момента в които неспра на някой светофар . та това ме навежда на мисълта дали всички термостатаи които смених са такива каквито трябва да бъдат или качеството им е пълен фалш (МЕНТЕТА) а определено дадох доста кинти за тях от най евтиния до най скъпия и ми ги дават точбно за моя двигате започва да ми писва с тези части и боклуци които продават та последно смятам да опитам с термостат за МК4 а това трябва да стане тези дни ако все пак имате някъкви идей за по постоянна температура и как мога да постигна това давайте идей аз почти се изчерпах
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Къде ти е датчика за температурата?
Направи следната проверка:
Откачи кабела от датчика за температурата и задължително го увий с малко изолирбанд или тиксо, за да не окъси някъде. След това покарай колата известно време с откачен кабел. Ако лампата продължи да мига докато караш, това означава дефектно табло/спукани спойки или кабела за температурата окъсява някъде към таблото.
Ако лампата не мига, когато караш с откачен кабел, тогава намери мултицет и измери съпротивлението на датчика за температурата:
При леко топъл двигател трябва да показва около 400 ома.
При 100 ома лампата не трябва да мига
При 33-34 ома, лампата трябва да мига. Стрелката за температурата отива в крайно вдясно.
Така ще стане ясно дали проблема ти е в таблото или от датчика за температурата. Имаш ли друг датчик за нивото на течността?
Направи следната проверка:
Откачи кабела от датчика за температурата и задължително го увий с малко изолирбанд или тиксо, за да не окъси някъде. След това покарай колата известно време с откачен кабел. Ако лампата продължи да мига докато караш, това означава дефектно табло/спукани спойки или кабела за температурата окъсява някъде към таблото.
Ако лампата не мига, когато караш с откачен кабел, тогава намери мултицет и измери съпротивлението на датчика за температурата:
При леко топъл двигател трябва да показва около 400 ома.
При 100 ома лампата не трябва да мига
При 33-34 ома, лампата трябва да мига. Стрелката за температурата отива в крайно вдясно.
Така ще стане ясно дали проблема ти е в таблото или от датчика за температурата. Имаш ли друг датчик за нивото на течността?
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Датчика за температурата са три.До колкото успях да разбера единия черния е за стрелката на температурата на таблото, червения е за управлението на карборатора, и остава един сив които съм сигурен че е за лампата на таблото поне така излиза по парткаталога.Всичките датчици са събрани на пластмасовия щутцер които е хванат към двигатепя а от другия край излиза с траба към горния край на радиатора.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Доколкото си спомням, датчика за температурата, който отговаря за показанията на стрелката и лампата е само един единствен. Той е по-малък от останалите. Има още два по-големи, които пак са датчици за температура, но те не са свързани с таблото по никакъв начин и теб не те интересуват. Тях няма да ги пипаш. Оставяш ги включени както са си.
Щом нямаш датчик за нивото на казанчето, тогава проблема с тази мигаща лампа се дължи или на спукани спойки на таблото/дефектно табло, или на дефектен датчик, или на окъсяващ кабел.
От теб зависи, да откриеш в кое от тези три неща се крие проблема. В предния пост ти написах как може да ги провериш едно по едно.
Ако може дай една снимка на тези датчици, може при тебе да са по-различни нещата.
Щом нямаш датчик за нивото на казанчето, тогава проблема с тази мигаща лампа се дължи или на спукани спойки на таблото/дефектно табло, или на дефектен датчик, или на окъсяващ кабел.
От теб зависи, да откриеш в кое от тези три неща се крие проблема. В предния пост ти написах как може да ги провериш едно по едно.
Ако може дай една снимка на тези датчици, може при тебе да са по-различни нещата.
Последна промяна от Jack Krauser на Чет 19 сеп 2013 8:06, променено общо 1 път.
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Колега днес пак ще свалям таблото да го прегледам да видя има ли нещо и пак ще го припоя и ще пиша.Блягодаря за съета.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Успях да изровя някакви снимки за твоя двигател.

Тия големите датчици отпред на тръбата са нискотемпературни и не са свързани с показанията на таблото, доколкото знам.
Според каталога, който гледам, за твоя двигател датчика за показанията на таблото и лампата трябва да е такъв:
Той е високотемпературен и включва на 125 градуса. Нямаш ли такъв датчик някъде от страни по главата?
Тия големите датчици отпред на тръбата са нискотемпературни и не са свързани с показанията на таблото, доколкото знам.
Според каталога, който гледам, за твоя двигател датчика за показанията на таблото и лампата трябва да е такъв:

Той е високотемпературен и включва на 125 градуса. Нямаш ли такъв датчик някъде от страни по главата?
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
не колега те такова животно нема :(
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Ето колегаи и малко снимки ако може да ми помогнете малко повече а след малко слизам да сваля таблото за да го прегледам пак както ми сподели в по горните постове колегата.
- silvers
- Мнения: 77
- Регистриран на: Вто 28 сеп 2010 16:35
- Автомобил: MK3 2.0 16v
- Двигател: ABF
- Местоположение: Бургас
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Колега само да спомена че таблото ми е малко по различно. И цялата електроника е зад оборотомера няма нищо общо с това табло което си показал в поста по горе.
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: проблем с лампата на температурата МК2 1.6/55kw 91/solex
Датчика за температурата и лампата е само един и е черния,намиращ се от долу на тройника!Ако е имало теч от там в предно време е възможно буксата към инсталацията да е натекла и да прави проблем!
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: vandu и 56 госта