



Въпрос за Golf II GTI 16V? (октаново число на бензина)
- vw_golf_2_Memphis
- Мнения: 3836
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Октановото число е характеристика на бензиновите горива, 98 октанов бензин ще рече, че има същитя октанов индекс като на смес от 98% изооктан и 2%(тия смеси са еталонни).Та за да се види дали горивото отговаря на тия смеси, се изпитва в едноцилиндров двигател с висока степен на сгъстяване, който позволява да се отчете при каква степен на сгъстяване е настъпило самовъзпламеняване...Такам, а как се постига по-голямата мощност при атмосферните двигатели
...с по-голяма степен на сгъстяване, а за да можем да сгъстяваме, трябва да имаме гориво, което да е стабилно, оттам идва и нуждата от високооктаново гориво...Първо с помощтта на оловни съединения лесно се е постигало високо октаново число...след забраната му се ползват ароматни въглеводороди, които притежават разклонена верига, която уж се разпадала по-трудно(оловните горива продължават да се използват за състезателни цели, заради лесното постигане на високо октаново число).
Етанола(етиловия алкохол), прибавен към горивото също позволява по-голяма степен на сгъстяване, затова се използва при състезателните автомобили....Пропан-бутана и метана също са високооктанови горива, но колите ни не вървят повече с тях.....
Много важен е и момента на запалване, трябва да е непосредствено преди настъпване на детонация. Това се постига с помощта на детонационни датчици, които следят за това и регулират момента на запалване...С две думи, инжекциона ви трябва да е достатъчно интелигентен, за да може да "разпознае" по-хубавото гориво
А на колегите с КР-и да сипват 98 и нагоре ако са им мили буталата
Ето тази табличка е за карбураторни двигатели:
5:1 72
6:1 81
7:1 87
8:1 92
9:1 96
10:1 100
11:1 104
12:1 108
А ето и много полезни линкове по темата:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
http://www.faqs.org/faqs/autos/gasoline-faq/part3/section-1.htm
http://auto.howstuffworks.com/question90.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio
http://www.vpracingfuels.com/vp_01_fuels.html
http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html

Етанола(етиловия алкохол), прибавен към горивото също позволява по-голяма степен на сгъстяване, затова се използва при състезателните автомобили....Пропан-бутана и метана също са високооктанови горива, но колите ни не вървят повече с тях.....
Много важен е и момента на запалване, трябва да е непосредствено преди настъпване на детонация. Това се постига с помощта на детонационни датчици, които следят за това и регулират момента на запалване...С две думи, инжекциона ви трябва да е достатъчно интелигентен, за да може да "разпознае" по-хубавото гориво


Ето тази табличка е за карбураторни двигатели:
5:1 72
6:1 81
7:1 87
8:1 92
9:1 96
10:1 100
11:1 104
12:1 108
А ето и много полезни линкове по темата:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
http://www.faqs.org/faqs/autos/gasoline-faq/part3/section-1.htm
http://auto.howstuffworks.com/question90.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio
http://www.vpracingfuels.com/vp_01_fuels.html
http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html
- joro_g400
- Мнения: 659
- Регистриран на: Сря 17 яну 2007 20:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 1
НЕ,но ако греша ме поправете[/quote]ANDREYO написа:П.С. КР имат ли детонационен датчик?
Този датчик го имат само PL МОТОРИТЕ
- Pavcho2
- Мнения: 2008
- Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
- Автомобил: Golf Mk4 GTI
- Двигател: 1798 Т AGU custom intake
- Местоположение: София
- Контакти:
niikoo_1 написа:IvoG написа:Някаде по темите тук четох че конете на КР са 136 или 139 в зависимост от октановото чиско на бензина с който се кара. Та 136 май беше за щатите кадето октана е по-нисък.
В щатите няма KR мотор, там на Голф 2 ГТИ 16V моделите се слага 2.0 16V мотор разполагащ с 136коня ,в Европа кода му е 9А, мисля че и този в САЩ е със същото означение.
KR мотора си е само със 139коня, няма такъв филм 136коня
Не че нещо се заяждам колега обаче все пак защо тогава тук
http://vwclub.bg/articles.php?id=5 на 16'то място от горе надолу в секция 1.8 литрови пише че КР'а е 136 к.с. ?
- sin orel C20XE
- Мнения: 944
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта