Въпрос за Golf II GTI 16V? (октаново число на бензина)

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Съб 20 яну 2007 0:49


Komatsu :wink:




Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Съб 20 яну 2007 1:29


Октановото число е характеристика на бензиновите горива, 98 октанов бензин ще рече, че има същитя октанов индекс като на смес от 98% изооктан и 2%(тия смеси са еталонни).Та за да се види дали горивото отговаря на тия смеси, се изпитва в едноцилиндров двигател с висока степен на сгъстяване, който позволява да се отчете при каква степен на сгъстяване е настъпило самовъзпламеняване...Такам, а как се постига по-голямата мощност при атмосферните двигатели :?:...с по-голяма степен на сгъстяване, а за да можем да сгъстяваме, трябва да имаме гориво, което да е стабилно, оттам идва и нуждата от високооктаново гориво...Първо с помощтта на оловни съединения лесно се е постигало високо октаново число...след забраната му се ползват ароматни въглеводороди, които притежават разклонена верига, която уж се разпадала по-трудно(оловните горива продължават да се използват за състезателни цели, заради лесното постигане на високо октаново число).
Етанола(етиловия алкохол), прибавен към горивото също позволява по-голяма степен на сгъстяване, затова се използва при състезателните автомобили....Пропан-бутана и метана също са високооктанови горива, но колите ни не вървят повече с тях.....
Много важен е и момента на запалване, трябва да е непосредствено преди настъпване на детонация. Това се постига с помощта на детонационни датчици, които следят за това и регулират момента на запалване...С две думи, инжекциона ви трябва да е достатъчно интелигентен, за да може да "разпознае" по-хубавото гориво :shock А на колегите с КР-и да сипват 98 и нагоре ако са им мили буталата :D
Ето тази табличка е за карбураторни двигатели:
5:1 72
6:1 81
7:1 87
8:1 92
9:1 96
10:1 100
11:1 104
12:1 108
А ето и много полезни линкове по темата:
http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_rating
http://www.faqs.org/faqs/autos/gasoline-faq/part3/section-1.htm
http://auto.howstuffworks.com/question90.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Compression_ratio
http://www.vpracingfuels.com/vp_01_fuels.html
http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html


Потребителски аватар
joro_g400
Мнения: 659
Регистриран на: Сря 17 яну 2007 20:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 1

Мнениеот joro_g400 » Вто 23 яну 2007 23:59


ANDREYO написа:П.С. КР имат ли детонационен датчик?
НЕ,но ако греша ме поправете[/quote]
Този датчик го имат само PL МОТОРИТЕ


Потребителски аватар
plamen03
Мнения: 117
Регистриран на: Сря 07 фев 2007 19:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот plamen03 » Сря 07 фев 2007 20:36


на моя на капачката пише 95 а е също абф


Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pavcho2 » Чет 08 фев 2007 2:26


niikoo_1 написа:
IvoG написа:Някаде по темите тук четох че конете на КР са 136 или 139 в зависимост от октановото чиско на бензина с който се кара. Та 136 май беше за щатите кадето октана е по-нисък.


В щатите няма KR мотор, там на Голф 2 ГТИ 16V моделите се слага 2.0 16V мотор разполагащ с 136коня ,в Европа кода му е 9А, мисля че и този в САЩ е със същото означение.

KR мотора си е само със 139коня, няма такъв филм 136коня


Не че нещо се заяждам колега обаче все пак защо тогава тук
http://vwclub.bg/articles.php?id=5 на 16'то място от горе надолу в секция 1.8 литрови пише че КР'а е 136 к.с. ?


Потребителски аватар
rexpitbul
Мнения: 1758
Регистриран на: Вто 07 ное 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мелмак

Мнениеот rexpitbul » Чет 08 фев 2007 14:27


http://www.doppel-wobber.de/

Tук пък пише че КR е 139к.с.


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Съб 10 фев 2007 0:17


rexpitbul написа:http://www.doppel-wobber.de/

Tук пък пише че КR е 139к.с.

KR винаги си е бил 139кс!


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Съб 10 фев 2007 2:43


айде и таз огърме..
квот пише производителя с тва се кара...
па ти за по-добри резултати може и мазут да тургаш...



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта