Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Пет 24 юни 2016 21:33


Здравей колега явно темата не им е интересна еми какво да се прави VR-а не фъска като GTI-та, но пък ръмжи срамно за 1.8T. :biggrin :cool

Така:
1) 75W80 според аутодата, сега въпроса е на кого да вярваме, пък разликата не мисля че ще е голяма. Според мен тънкото ще е по добре. Колкото до наклонената чера мисля че е за (5 ск.- 2.0l) и (6 ск.- 2.6l). В моя случай 2.6 литра, всички VR5-ци които са 4motion са 6ск.
2) Ясно някаква марка ДОТ4 и 1л, ако не стигне ще се вземи пак.
3) Четох други теми в форума където хвалят оригиналното масло на vw, бяла бутилка с зелена капачка към 25-30лв/1л. Но и тук са два вида G002 и G004, по форумите казват че първия вече не се намира и че вторият е заместител..
4) Видях една пробка на трансферната кутия от която излиза връзката за дясната полуоска и кардана. За там го дават 75W90 0.8L. А за самият haldex отново същия вискозитет, но 1L. Тук ме замисля още едно нещо оригиналното масло за халдекс-а е 275мл (25мл се изливат при стягане на пробката) е защо в аутодата пише 1L ? Да не би да са различни маслата за помпата на халдекса и диференциала? (за сега ще го оставя на страна, че там цената е към 150лв масло+филтър)

Гледам да работя по предницата, днес свалих катализатора (не е нужно за веригите, просто ще го махам), прегледах дюзите всички правят облак. Изшкурих двете тръби за хид. рейка до основа, обработих ги с ръждопреобразувател, след това с по финна шкурка да махна мръсотията, избърсах, 2 слоя грунд +2 слоя боя. Станаха много добре и боята стана много добре твърдо на допир. Подробности ще има за всичко накрая, утре вечер ще разглобя моста-щангата-рейката понеже още са свързани заедно така ги свалих от колата. Обезмаслител и раздвижване на болтовете ще дойде добре, имам и два тампона за щангата които бях ги купил за другата 4-ка но така и не ги смених може да влязат в употреба. Стартера също го прегледах ще кара още много време само изчистих каналите на ротора където контактуват четките и минах с водна шкурка понеже четките бяха на половина, втулката отзад нямаше луфт, греста предостатъчна. Кутията ще я сваля в Неделя ако времето е добре, понеже сам не ми се започва, иначе болтовете са разхлабени :cool

Лека вечер.




Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Тракащ 2.3 V5 AGZ като загрее.

Мнениеот M3ntata » Нед 26 юни 2016 22:24


Ето че времето ми позволи да поработя днес макар, че пак ме напече слънцето и го ударих на биричка :mhihi

Кутията е свалена заедно с нея, маховик, горен и долен капак на веригата, ГМТ на двигателя за друго не се сещам. Кутията наистина тежи :censored2 но с един винкел, верижка крик и доста трупчета за подлагане я пуснахме. Сега въпроса е за Лагер-Притисквате-Феродов диск-Маховик дали са в пълно здраве и дали биха изкарали още дълго. За тях съм пуснал друга тема понеже мисля, че ще е по видима за хората които търсят информация за тях а не за "тракащ V5" ето я и темата: Нужна ли е смяна на DMF/съединител Golf 4 2.3 V5 (видео+снимки)

Иначе ето и снимки по прогреса: ЦЪК, ЦЪК, ЦЪК, ЦЪК, ЦЪК, ЦЪК, ЦЪК

Така малко пояснение: Както се вижда на първата снимка плъзгача на горната верига е отчупен точно от ухото за средния болт, това е единственото отчупено нещо, но е причина самият плъзгач да се движи/гъне по средата. Втора снимка жалко, че нямаше как да хвана другите членове на VW семейството (MK2 syncro + другата 4-ка) :cool . Снимка 3 се вижда как съм подпрял мотора на извивката на картера. Снимка 4 се вижда по добре прогреса и винкела който подсигурява двигателя (освен трупчетата) и много помогна при свалянето на кутията. Снимка 5 се вижда самата кутия и метода на сваляне, две вериги и едно шило/чоп за регулиране на дължината и от долу крик. Веригите съм ги хванал с по един болт. Снимка 6 малко профилактика по моста-щангата-рейката, всичко беше умито с обезмаслител, кормилните щанги, част от рейката и стабил. щанга изшкурени до основа, грунд след това боя :wink . Снимка 7 се вижда самият ангренаж общо взето изглежда добре няма нищо фрапиращо, макар тракането и отпуснатата верига, а също и отчупения участък.

Тия дни ще поработя и по гърнето (катализатора) иначе не е запушен в другия край се вижда светлина..

Поздрави.


Потребителски аватар
Adolf
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
Автомобил: Bora V5
Двигател: AGZ
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот Adolf » Сря 29 юни 2016 9:06


Колега най - вероятно тракането на веригата ти е дошло от отчупеното парче(а пък то на своя страна се е отчупило от разтеглената верига ... може би)


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот M3ntata » Сря 29 юни 2016 21:26


Веригите са сложени отначало имаше едно коремче на веригата което остана от страната на плъзгача (става дума за горната верига) говоря за нещо много малко не може да се компенсира със зъб, най вероятно е от веригата. После с леко въртене (със сложени планки на валовете) в обратна посока (на работа на мотора) корема избяга при обтегача. Прегледах всички белези шайба, колянов вал, междинни зъбчатки (маслена помпа), а самите валове са си с планки няма къде избягат. Та от напрежението до като се чудехме за съединител в магазина съм забравил да взема силикон и все още не съм затворил капаците. Динамометричния ключ на force 20-110nm (60лв) излезе пълен боклук, стягах на усет гледах да дам същото (малко повече) напън от това което ми беше нужно да ги развия. :c020

Иначе днес си пазарувах пак :mhihi

1) "О" пръстен за уплътнение на горния обтягащ болт, което уплътнение се монтира на ангренажния капак и служи да не изтърва налягането към веригите и от там в картера, а да държи налягане към болта. Самият "О" пръстен е по поръчка няма го никъде. Не рискувайте с напасване на други уплътнения може да не издържат размерът е 8х3мм. (2лв)
2) Семеринг ангренажен капак elring 85x105x11- 16лв
3) Сив силикон Victor Reinz 70ml- 12лв
4) Хид. масло "зелено" Febi (06161) VW G 004 000 M2 1литър/24лв (такова каза, че го дават пък в ауто дата пише G 002 00)
5) Спирачна течност Ate SL6 DOT4 1л/11лв
6) Масло трансферна кутия (от пред) Mannol 75W90 1л/21лв (тая вечер го източих и излезна 300мл :eek пък го дават 800мл)
7) Масло ск. кутия Febi 75W GL-4 "жълто" 3л/58лв (Не знам какво е 75W80 или 90 пише само 75W. Оригиналното е 41лв/1л без отстъпка и ми се видя скъпичко, febi не мисля, че биха лепнали името си на лошо масло. А и новото си е ново :rolleyes )


Лека вечер.

EDIT/ редактирах обещаната цена, нямаше номер за "О" пръстена само товарителница...


Потребителски аватар
Adolf
Мнения: 32
Регистриран на: Нед 06 ное 2011 18:32
Автомобил: Bora V5
Двигател: AGZ
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот Adolf » Пон 04 юли 2016 9:40


Колега силно ти пропоръчвам да си намериш динамометричен ключ и да не
M3ntata написа: стягах на усет
особено цилиндровата глава и обтегача на веригата(горния) :a045


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот M3ntata » Пон 04 юли 2016 16:47


Колега аз глава не съм свалял иначе за там няма лабаво трябва да се стягат равномерно!

Обтегача на веригата мисля, че не е толкова важно как ще го стегна, понеже натяга не играе роля всичко е за запазване на резбата и пропускливостта покрай самият болт. Колкото и да напъна резбата няма да влезе по на вътре болта и да обтегне повече, преди да влезе на вътре и да "преобтегне" ще превърти резбата. Освен това всички болтове съм ги развил на ръка (без тръби) без усилия и съм ги стягал така, че и в повече, както казах на "усет". 40нм не са никак много и е един самостоятелен болт, не е както при главата.

Опп излъгах използвах тръба за болта който държи "двойните" зъбни колела който е за помпата и съединява двете вериги... 100нм му дават с тръба го развих и така го стегнах. Пък дали е 80 или 120нм мисля, че е все тая даже по скоро над 100нм.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот GolfHighL » Чет 07 юли 2016 22:18


Здравейте колеги, изчетох темата и ми трябва помощ :cry . Чуйте първо какво стана. Днес си карах колата нормално (2.3 v5 150hp), прибрах се и я оставих за около 40мин.-1час. след което се наложи да излезна. Качвам се паля и още при паленето запали странно както никога до сега (запали сякаш се давеше на около 550-600 оборота запали, а иначе винаги до сега си палеше на по-високи обороти) и веднага след като това се случи (странното палене) започна да работи сякаш на 3-4 цилиндъра... Промени се и звука на двигателя, като набирам звука който се чува е сякаш работи на 2 цилиндъра (а промяна във вървенето недолавям върви си нормално няма и някви нови странични шумове) Та въпросът ми е дали е прескочил някой зъб на веригата и валовете ? Или всичко това се дължи на свещите, защото по принцип са ми за смяна. Или някой от хидравличните клапани се ебава ? :rolleyes И какви по принцип са симптомите за прескочила центровка ?


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот GolfHighL » Пет 08 юли 2016 11:54


Ето клип от днес колеги, отзад на ауспуха се чува как работи неправилно. (гледайте го на 720p HD)


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот M3ntata » Пет 08 юли 2016 17:26


По принцип зъб ще прескочи трудно, до като болта е на място. Веригата трябва да е много хлабава, както и самите зъби доста износени, но ако е така ще работи като студен 2.5tdi :mhihi

По принцип като гледам почти не бута оборотите или поне така се чува. Но се улавя едно тракане на интервали което не ми бие много на верига. Иначе ако преварява ще имаш не стабилни обороти, може паткане. Лично според мен някой повдигач може да се *бава. Нищо чудно и някой спукан вакум, кабели или бобина. Звука променя ли се с температурата на мотора ?


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот GolfHighL » Пет 08 юли 2016 18:02


Колега благодаря за отговора. Та оборотите не ги мени всичко си е като по старому и не трака повече от колкото преди. И звука не променя като загрее. Гледам кабелите и бобината не хвърлят ток. Значи най-вероятно е да е преебан повдигач? А ако валовете са се разместили какви са симптомите ?


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот M3ntata » Пет 08 юли 2016 18:39


Ако имаш разминаване между самите валовете или между валовете и коляновия най малкото ще имаш паткане в колекторите или някакви колебания в оборотите. Но не мисля, че веригата може да отскочи като си имам спомен как изглеждаше старата ми верига... Корем между раз. валове, корем преди зъб. колело на мас. помпа (това колело свързва двете вериги) по посока на въртене, отделно хлабина към обтегача. Та според мен, моторът нямаше идеална центровка и въпреки това държеше нормални и стабилни обороти по всяко време, достигаше максимални. Но като се опитам да тръгна без газ с около 700rpm (когато мотора ми беше под 1 500rpm нямах достатъчно налягане за обтегача и веригата ми беше хлабава) моторът направо изчукваше супер яко, сякаш ще превърти веригата (който е чупил заден обтегач за веригата на велосипед ще ме разбере, този звук умножен по 3 се чуваше :mhihi ) дори първият път като ми се случи ми настръхнаха космите :eek. За това винаги тръгвах с форсиране на около 1 200rpm (поне 1000). Та може някой повдигач да ти прави проблеми или веригата да е тръгнала и да заблуждава, при следваща смяна пробвай с Motul X8100 5W40, в момента и аз съм с X6100 10W40, но ще пробвам и с 5/40 ако не ми го бута за 7-8к км. Иначе моят когато е студен е по тих от твоя (веригата ми трака на загрял), та може и да не е от маслото.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот GolfHighL » Пет 08 юли 2016 19:45


Колега значи викаш няма как да е прескочила центровка. Благодаря ти много. Успокои ме много наистина! Иначе на клипа и мойта не беше загряла на около 50-60 градуса беше иначе е по-тиха. На 270к километри е реални, имам сервизна книжка, а и си я вкарах сам от Германия. Значи е нещо от свещи,кабели или бобина така ли? Ама много интересно, ако е от тях как така изведнъж... Както до преди да я загася си работеше без проблем и после като запалих пак и :confused .... :gruebel


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот M3ntata » Пет 08 юли 2016 20:46


Да не ти е нацепен някой кабел или бобина? Моята бобина беше нацепена и се намокри след това ми придърпваше на студен мотор и звукът беше подобен, като подам газ буботеше сякаш някой цилиндър не работи в синхрон.

В онзи ден да е валяло или да си минал от локва знам ли, прегледай бобината. Ако е превъртял зъб мисля, че ще имаш сериозни видими проблеми с колата, защото от зъб до зъб на верига е съвсем различно от това при ремъка. Според мен си е нещо съвсем далеч от превъртяла верига. Върни се назад в темата ми и виж в клипа в първия ми пост, дори и толкова хлабава/тракаща верига бих казал, че е не възможно да прескочи ако зъбчатките са здрави. Та твоята кола е далеееч по тиха от моята, за това не се ангажирай с веригата карай си спокойно. Като се разтрака знаеш процедурата вариантите са два правиш или продаваш. Виж има още една тема колегата ме е изпреварил с веригата и там е дал някои цени които са доста добри според мен, нищо налудничево. Най добре си прегледай свещи, кабели, бобина, изчисти дросел, дебитомер, също прегледай вакумите да не смуче от някъде (ако не си го правил скоро).

Лека вечер.


Потребителски аватар
GolfHighL
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 18 ное 2014 16:09
Автомобил: Volkswagen Passat CC
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: Пловдив

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот GolfHighL » Съб 09 юли 2016 3:12


В същия ден си беше сухо нито съм я мокрил някъде, но най-вероятно е от бобината (въпреки че аз преди време я силиконизирах, защото знам че правят проблем), но явно някъде вътре в самата бобина си хвърля тока. Иначе свалих свещите и те бяха черни... А имам и друг въпрос възможно ли е да е от някой дюза, ако се е запушила ?. Вакуумчетата ги проверих не видях да има проблем с тях.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Golf MK4 2.3 V5 AGZ трака като загрее

Мнениеот M3ntata » Съб 09 юли 2016 8:15


По чукване от неизправна дюза не знам дали може да се получи, но временни притрисания на мотора може.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 120 госта