Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот ktamen » Нед 07 авг 2016 19:56


Инжектоплякторе, Не си ли гледал по телевизора какво се случва с купето след като го заварят?
Мислиш ли, че това може да се повтори в сервиз? Както каза Мунс, пак има начин, ама почти никой няма да си направи толкова труд.
M3ntata, не сменяй прага :exclaim Поправи го без заваряне.




Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот blade84 » Нед 07 авг 2016 20:07


Е не знаех че колата е купена с толкова любов. Действайте тогава да е стегнете и дай некоя снимка след това да е видим.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот ktamen » Нед 07 авг 2016 20:17


Като загледах снимката ми се струва, че там вече веднъж е заварявано и затова е ръждясало.


Потребителски аватар
IceHeart
Мнения: 369
Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.8 AGN
Местоположение: ๏̯͡๏

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот IceHeart » Нед 07 авг 2016 20:35


Колега, моя съвет е следния! Почнеш ли да режеш /кърпиш/ една кола, както казаха колегите по-напред в темата, се започва филма. Където е минало "теоподаващото'' и ''електрожена'' и ''флекса'' там винаги ще си има ръжда. Сега, ако има човек, който наистина знае какво прави, ще издържи доста време, ама мн. малко се занимават с това. Повечето търсят лесните пари. Да боядиса една броня, и да вземе 150 лева.
Питай няколко майстора, и само събирай информация. Не казвай на никой майстор, нищо. Сякаш не разбираш от тая работа, и не си запознат, с две думи перде ти е всичко.
Когато разпиташ повече от 2,3 майстори, сам си направи извода при кой да оставиш колата.
Аз лично не бих направил следното! Карам колата на канал, и я оглеждам цялостно отдолу, ако трябва ще пипаш и натискаш смело по пода и праговете. /понякога има ръжди, дето не се виждат/ и пръста ти пропада от един път. И докато не огледаш цялата кола, не излизаш от канала. Ако няма никъде ръжда, правиш следното /НЕ ангажирам никой с мнението си/ !!! АКО на този праг, стои лайстната/опората/ за вдигане на крик, и тя не е изгнила и е здрава, не се свива при вдигане на крик, прага няма да го сменяш. Взимаш ламаринка ''тънка'' /аз бих изрязал от някой улук/ и я слагаш на въпросната дупка от вътрешната страна на прага. Забъркваш КИТ /влакнест/ и мн. втвърдител и замазваш покрай ламаринката и прага, да може да се закрепи ламаринката и чакаш да се втвърди. След това с останалия кит, на няколко ръце заравняваш до равнището на прага, и след това грундираш и боядисваш.
Ако колата има и др. ръжди направо я карай на майстор да я прави цялата. Излиза по-евтино, защото повечето взимат от 50 до 100 лева за детайл, говоря за кърпене! Направи обстойни снимки на пода и праговете и ги пусни тук, да ги видят колегите, ако не можеш сам да прецениш!


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Strosner » Нед 07 авг 2016 21:02


Не знам защо, но някои хора се боят, като дявол от тамян, от заварката? Както каза и колегата инжектопляктор, да не би в завода да ги лепят със секундно лепило? По тая логика, досега здрава кола да няма на пътя, всичко да е ръждясало, понеже всички са заварявани!

От самата заварка нищо страшно не става, трябва само, веднага да се обработи със съответното покритие - грунд, или нещо от сорта, и няма да мръдне с години! За мен, проблемът идва по-скоро от новия праг, в какво състояние ще го сложат, понеже това става в отсъствието на собственика, а е важно да се види, как идва от магазина! Затова и препоръчах изработка от хромникел, там издънка не може да стане!

Друг колега пък казва, да търкаш с флекс, и да лепиш, хубаво, ама ако има какво? То и напълно здрав да е, при ламарина с дебелина 0.6-0.7 мм, какво ще търкаш, тя ще се пробие на първия допир? Пък камо ли, ако вече е изгнил, както е в случая, ще се разхвърчи на люспи! Решението е само едно - нов праг, и качествена работа по монтажа и последващата му антикорозионна обработка!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот ktamen » Нед 07 авг 2016 21:21


Strosner написа: някои хора


"Някои хора" сме пробвали сменени прагове. Затова и знаем какво се случва.
Явно не знаеш какво е стъкломат и как се работи с него.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот инжектопляктор » Нед 07 авг 2016 22:02


ktamen написа:"Някои хора" сме пробвали сменени прагове. Затова и знаем какво се случва.
Явно не знаеш какво е стъкломат и как се работи с него.

Кит и стъклопласт не решават проблема. Структурно ще изгние, само ще бъде лачена на външен вид. Може да се изолира, пасивира и обработи. Извинявай, но стъклопласт и китове ми звучи като кърпене на пробойна в кораб с плюнка и тоалетна хартия. :icon_lol
Аз лично имам пишман-бояджийски опит. Изправял съм калници и съм боядисвал. Защото за стари коли не съм считал за разумно да дам торба пари за боя и тенекеджия. Лично мнение. Ръждясал, обработен калник, боядисан с грунд и спрей на флаконче не ми е създавал проблем поне няколко години. :mhihi


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Нед 07 авг 2016 22:05


инжектопляктор/ Аз също мисля, че проблема идва от изгарянето при заварянето. Лично аз не съм виждал гърне да се пробие от не заваряната част, тоест винаги се отваря дупка около заварката. Сега дали майстора не преценява електрода или наистина е заради изгарянето..

ktamen/ Да колега ще попитам майстора за този вариант ако е удачен в моя случай ще избера него, за да избутам колкото се може оригиналното. Ще кача повече снимки утре.

blade84/ Ех любов :mhihi ще кача непременно дано да е за похвала на майстора.

IceHeart/ До сега всичко сам съм сменял по тая кола и мисля да продължа в същия дух (освен боядисване и заварки). Оглеждал съм я много от/до тоя праг си беше пухкав но не му обърнах внимание като взех колата, а преди няколко дена забелязах че подутата боя се е надула още повече и реших да пипна смело :mhihi. На крик се вдига без да се кривят праговете, но преди мен е имало "специалисти" които са огънали и двата прага заради това, че не са умерили мястото на крика. Лично аз си ползвам тип "кроко" и тапите под колата най добре си е там. Утре ще направя обстойни снимки от канал да се види състоянието на прага/те и колата отдолу като цяло.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Strosner » Нед 07 авг 2016 22:08


Стъкломата е хубаво нещо, и не само той, но ако има здрава основа, а в случая няма такава! На ръжда нищо не държи, рано или късно се разпада. А за сменените прагове, с които си патил, вече съм посочил причините, но заварката не е от тях.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот ktamen » Нед 07 авг 2016 22:16


Инжектоплякторе, Точно този праг със стъклопласт ще стане несравнимо по-трайно от всеки друг начин. Ако вътре влиза вода, ръждата ще продължи да работи, но и заварен да е, ръждата пак ще работи, обаче заради загряването ламарината ще е много по-уязвима и ще се пробие по-бързо.

M3ntata, отсега да ти кажа, че майстора едва ли ще одобри стъклопласта. Те си обичат телоподаващото и малко ги вълнува след колко време ще пробие ръждата.
Всъщност, ако по моя голф не беше заварявано, нямаше да си търся друг.
Дупките от мигачите на предните калници, на антената, за газова зареждачка отзад и прочее ги запълних със стъклопласт преди 5 години и няма никакви изгледи там да се появи ръжда.
Обаче на заварките е леш.......
Strosner, дупка от ръжда се затваря отлично със стъклопласт и става изключително здраво. Проблем ще е само вода от вътрешната страна, тя е почти невъзможно да бъде спряна. Разбира се пак може да се пръска вътре с разни цинкове, масла и прочее, ама ефекта никак не е гарантиран.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот инжектопляктор » Нед 07 авг 2016 22:18


M3ntata написа:инжектопляктор/ Аз също мисля, че проблема идва от изгарянето при заварянето. Лично аз не съм виждал гърне да се пробие от не заваряната част, тоест винаги се отваря дупка около заварката. Сега дали майстора не преценява електрода или наистина е заради изгарянето..

По въпроса има написан материал. Ето какво казва доклад по въпроса. С други думи има много самозвани заварчици, които нито могат да подбират електроди, нито да извършват качествено третиране на металите. Знаят само електроди вежен, тел за ЦО-ръждавейка, влакнест кит и грунд за двато леа. С такъв опит и материали - такива и резултати.
Welding Practice toMinimize Corrosion
Several methods are available to minimize corrosion in weldments (Ref 36). The most important of these are discussed below.
Material and Welding Consumable Selection
Careful selection of materials and welding consumables can reduce the macro- and micro-compositional differences across the weldment and thus reduce the galvanic effects. Surface Preparation. A properly selected cleaning process can reduce defects that are often sites for corrosive attack in aggressive environments. However, the cleaning process can also be a source of trouble. For example, any mechanically cleaned surface (i.e., cleaned
by sand blasting or grinding) can leave impurities on the surface. The type of wire brush used can also be an important consideration (Ref 36). Stainless steel brushes are generally preferred because they do not form corrosion products
capable of holding moisture. Welding design should promote deposits that have relatively flat beads with low profiles and have minimal slag entrapment. A poor design can generate crevices that trap stagnant solutions, leading to pitting and crevice corrosion. Irregular weld deposit shapes can promote turbulent flow in a tubular product and result in erosion corrosion.
Welding Practice Complete penetration is preferred to avoid underbead gaps. Slag should be removed after each pass with a power grinder or power chipping tool. If the welding method uses flux, the geometry of the joint must permit thorough flux removal, because many flux residues are hydrophilic and corrosive.
Weld Surface Finishing The weld deposit should be inspected visually immediately after welding. Maximum corrosion resistance usually demands a smooth uniformly oxidized surface that is free from foreign particles and irregularities (Ref 34). Deposits normally vary in roughness and in degree of weld spatter, a concern that can be minimized by grinding. For smooth
weld deposits, wire brushing may be sufficient. For stainless steel, however, brushing disturbs the existing passive film and may aggravate corrosive attack.
Surface Coating When a variation in composition across the weld metal can cause localized attack, it may be desirable to use protective coatings. The coating needs to cover both the weldment and the parent metal and often requires special surface preparation.
Postweld Heat Treatment. A postweld heat treatment can be an effective way to reduce corrosion susceptibility. This improved corrosion resistance is accomplished through a reduction in residual stress gradients that influence SCC growth. Postweld heat treatment can assist in the transport of hydrogen from the weldment and reduce susceptibility to hydrogen cracking. The treatment can also reduce compositional gradients (i.e., microsegregation) and corresponding microgalvanic cells.
Preheat and Interpass Temperature. The selection and use of proper preheat treatment and interpass temperature may prevent hydrogen cracking in carbon and low-alloy steel.
Passivation Treatment. A passivation treatment may increase the corrosion resistance of stainless steel welded components.
Avoidance of Forming Crevices. Slag that is still adhering to the weld deposit and defects such as lack of penetration and microfissures can result in crevices that can promote a localized concentration cell, resulting in crevice corrosion. Proper selection of welding consumables, proper welding practice, and thorough slag removal can alleviate this form of corrosion damage.
Removing Sources of Hydrogen. Through proper selection of welding consumables (that is, low-hydrogen shielded metal arc welding electrodes), proper drying of flux, and welding clean surfaces, the hydrogen pickup can be dras-
tically reduced.

ktamen написа:Инжектоплякторе, Точно този праг със стъклопласт ще стане несравнимо по-трайно от всеки друг начин.

Само че стъклопластът е чуплив и ще загуби вид при удар, няма да се изкриви. Ако си говорим за трайно, винаги можеш да си излееш прага от пластмаса, но прагът се явява и част от носещата конструкция на купето, не просто декоративен елемент.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот ktamen » Нед 07 авг 2016 22:40


инжектопляктор написа:Само че стъклопластът е чуплив

Лодките здрави ли са?
Като затворих дупката за мигач на единия калник, реших, че може да се отлепи и се опитах да махна кръпката. Колкото и да я мъчих, не успях да я отлепя, накрая я махнах с флекса. И понеже вече разбрах колко здраво става, затворих всички дупки, които не ми харесваха по този начин.
Този праг аз бих го изчистил с флекса и докато има хубава дупка ще опитам да намажа, колкото е възможно от вътрешната страна с качествен цинков грунд. После няколко слоя стъклотъкан и смола и готово.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Strosner » Пон 08 авг 2016 6:10


Ако може да ми обясни някой, какво толкова страшно става при заварка, ще го черпя бира! :beer Ламарината да не е хартия, че да изгори, и да изчезне? И как в заводите тогава, ги правят тия заварки, че да издържат колите сума ти години, а не са се сетили, да ги направят стъклопластови?
И за какви електроди иде реч, заварява се с СО, а пък ако може и с аргон, много различни неща са!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот muns61 » Пон 08 авг 2016 6:22


В нивата на невежеството расте буренът на суеверието.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13547
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот kris11 » Пон 08 авг 2016 10:08


инжектопляктор написа:А как е монтирана ламарината в завода? С Ц200, каноколит или тапетно лепило?

Не задавай малоумни въпроси !
Има клипчета в нета за боядисване на купето след заварките във вани на потоична линия в завода.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта