Лампата за масло се обажда :(
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: бургас
Re: Лампата за масло се обажда :(
карам с кастрол , ако мислите че е евтино , а компресията е супер мерих я,температурата се повишава рязко казах че махнах термостата и няма проблем следователно температурата се повишава и затова квичи датчика, маслото като го налея събира тояно 4 литра и изпускам 3,900 нито масло гори нищо, но това според мен не е нищо страшно карайте не се бойте да си пищи
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: бургас
Re: Лампата за масло се обажда :(
Ще ми отговориш на въпрова как от лагерите на коляновият вал ще падне налягането , явно съм много тъп и не разбирам или и ти си от онези майстори където много разбират, налягането пада от износени сегменти, а също така и ако имаш износване на главата в гнездата на клапаните
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Лампата за масло се обажда :(
Викаш - с Кастрол караш, а?
Амиии... само в тази тема:
viewtopic.php?f=48&t=158576&start=0
аз лично изброих 11 вида моторни масла Кастрол.
След това можем да различим и още видове кастроли: Това на бай Вълчо, това на 'бат Коле, кастрола, производство на Хасан ага... и още много други!
Повярвай - не всяко масло Кастрол е Castrol
Както и не всяко от тях е подходящо за твоя двигател.
Относно връзката м/у загубата на налягане на маслото и лагерите на коляновия вал - хубаво е да попрочетеш малко
Дълго е, за да ти го пиша тук.
Амиии... само в тази тема:
viewtopic.php?f=48&t=158576&start=0
аз лично изброих 11 вида моторни масла Кастрол.
След това можем да различим и още видове кастроли: Това на бай Вълчо, това на 'бат Коле, кастрола, производство на Хасан ага... и още много други!
Повярвай - не всяко масло Кастрол е Castrol
Както и не всяко от тях е подходящо за твоя двигател.
Относно връзката м/у загубата на налягане на маслото и лагерите на коляновия вал - хубаво е да попрочетеш малко

Дълго е, за да ти го пиша тук.
- M-I-T-A-K-A
- Мнения: 283
- Регистриран на: Пет 23 апр 2010 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Лампата за масло се обажда :(
само да вметна че има голяма връзка с налягането на маслото и износени лагери но е дълго наистина за обяснение! 

- Fripon_X
- Мнения: 534
- Регистриран на: Пон 05 мар 2007 22:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Лампата за масло се обажда :(
Колегата така като гледам си мисли за компресията на цилиндрите а не налягане на маслото. Така като гледам.
Наистина е дълго и болезнено за обяснение колега.


- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Лампата за масло се обажда :(
georgi_8_5 написа:Ще ми отговориш на въпрова как от лагерите на коляновият вал ще падне налягането , явно съм много тъп....

Помпата грубо казано "избутва" маслото по мазилната уретба на автомобила . Това е един затворен контур : от картера през помпата , през филтъра , през тръбички и разни отворчета (през самия колянов вал например

От друга страна самата помпа , ако разбира се работи нормално сама за себе си , създава определен дебит на маслото . Този дебит зависи пропоционално на оборотите на двигателя . Но за да се получи налягане , трябва по мазилната уретба да няма "лесни"

В крайна сметка за да има налягане трябва да има хидравлично съпротивление , маслото да протича "трудно" през смазваните лагери . Така помпата , както казахме прави не налягане , а дебит . Но е сметнато така , че при определени обороти маслената помпа да осигурява необходимия дебит , че да има и излишък . В този момент налягането се повишава до момента в който се отваря един байпасен вентил и налягането се стабилизира до "еди колко си атмосфери" а излишното масло се връща директно в картера . Дебита на помпата не се намалява , а се регулира колко масло да се върне през байпаса , така че да се поддържа налягането . При по-ниски обороти излишъка е по-малък и байпаса се притваря , и обратно .
Обаче ако лагерите са поизносени или маслото загуби гъстотата си по някаква причина (загрее) , или и двете неща са наяве

ПП има и други подробности , като например зумера се включва само над 2000 оборота ако налягането е под някакво определено "от цвета" на датчика налягане и т.н. ...
- st_007
- Мнения: 31
- Регистриран на: Сря 27 авг 2008 15:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Лампата за масло се обажда :(
Колеги, аз имам същия проблем. Някой би ли ми казал, какви точно са датчиците за моя автомобил. VW Jetta EZ-двигател 1984 г. Благодаря предварително.
- M-I-T-A-K-A
- Мнения: 283
- Регистриран на: Пет 23 апр 2010 16:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Лампата за масло се обажда :(










Дано няма пак недоразбрали!
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: бургас
Re: Лампата за масло се обажда :(
отказвам се , вие много знаете аз не съм за тук и ще придължавам да ви чета простотиите
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: бургас
Re: Лампата за масло се обажда :(
също да кажа на колегата горе, че не съм хванат от гората и си имам някаква представа за някои неща, не ми се занимава да се плюем тук , колко двигателя си отворил и направил и т.н
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Лампата за масло се обажда :(
georgi_8_5 написа:колко двигателя си отворил и направил и т.н
ми ... доволно...
смея да твърдя...
както и смея да твърдя че с такива изявления трудно ще ме убедиш че не си от гората хванат.
говориш пълни и тотални глупости.
основни понятия не са ти ясни, но разливаш мозък навсякъде, докато попие...
спри да е излагаш.

georgi_8_5 написа:мислих мислих и нищо
седя си и си мисля... и по едно време гледам-само си седя...

-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пон 05 апр 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: бургас
Re: Лампата за масло се обажда :(
ok , няма да лея простотии , ще се съглася с теб , щом много знаеш кажи ми кое прави налягането в картера
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Лампата за масло се обажда :(
georgi_8_5 написа:ok , няма да лея простотии ...
А какво си мислиш , че ще постигнеш ,ако продъжаваш ...

Налягането в картера - може да зависи от надморската височина , може да зависи от гравитацията , акселерацията


georgi_8_5 написа:.... не ми се занимава да се плюем тук , колко двигателя си отворил и направил и т.н
Ако е за мен - не много 1-2 двигателя , на моите си коли , аз съм електронкаджия все пак

- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Лампата за масло се обажда :(
Каквото и да се говори - първо трябва да се измери налягането на маслото в сервиз при добре ЗАГРЯЛ двигател.
Ако при 2000 оборота е под 2.0 бара има проблем (маслена помпа, лагери, филтър, рядко масло)
Ако при 2000 е 2.0 бара или повече и пак лампата се обажда - датчик (бял), табло, връзка
Ако при 2000 оборота е под 2.0 бара има проблем (маслена помпа, лагери, филтър, рядко масло)
Ако при 2000 е 2.0 бара или повече и пак лампата се обажда - датчик (бял), табло, връзка
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Лампата за масло се обажда :(
заради всички, които ще четат тази тема, ще се опитам да обясня.
лагерите, които се използват в двигателя са тип плъзгащи. те не притежават, условно да го наречеме, "работен елемент". съчма или ролка. те работят на т. нар. маслен клин. без контакт метал в метал между вала и лагера. вала "плува" върху слой от масло, създаден между него и лагера. практически са вечни, ако не се нарушава масления клин. клина се нарушава най често от удари-за съжаление при колите те не липсват...
маслената помпа създава налягане, което, както колегата по горе обясни, набива маслото в магистралите и респективно във вала (той има кухини) и оттам то избива през лагерите, формирайки този маслен клин и осигурявайки нормалната им работа.
стича се в картера, където помпата отново го праща нагоре и навсякъде.
хлабината на лагера към вала, или дебелината на масления клин се измерва в стотни от милиметъра. в момента в който клина се наруши-вала пипа лагерната черупка-метал в метал и я изтрива. малко по малко във времето. увеличавайки хлабината и съответно дебелината на клина. това води до спад в налягането на маслото в системата-все пак има по голям и по голям теч от нормалния за лагерите.
надявам се да комбинираш моите обяснения с тези на колегата по горе и да си изясниш някои основни неща.
като например разликата в налягане на цилиндрите (компресия) и налягане на маслото в мотора (причината за светене на лампата).
и да спреш да пишеш тъпотии от сорта на "карайте си-нека си свети) защото светенето ти казва че точно в тоя момент мотора ти се износва много интензивно.
лагерите, които се използват в двигателя са тип плъзгащи. те не притежават, условно да го наречеме, "работен елемент". съчма или ролка. те работят на т. нар. маслен клин. без контакт метал в метал между вала и лагера. вала "плува" върху слой от масло, създаден между него и лагера. практически са вечни, ако не се нарушава масления клин. клина се нарушава най често от удари-за съжаление при колите те не липсват...
маслената помпа създава налягане, което, както колегата по горе обясни, набива маслото в магистралите и респективно във вала (той има кухини) и оттам то избива през лагерите, формирайки този маслен клин и осигурявайки нормалната им работа.
стича се в картера, където помпата отново го праща нагоре и навсякъде.
хлабината на лагера към вала, или дебелината на масления клин се измерва в стотни от милиметъра. в момента в който клина се наруши-вала пипа лагерната черупка-метал в метал и я изтрива. малко по малко във времето. увеличавайки хлабината и съответно дебелината на клина. това води до спад в налягането на маслото в системата-все пак има по голям и по голям теч от нормалния за лагерите.
надявам се да комбинираш моите обяснения с тези на колегата по горе и да си изясниш някои основни неща.
като например разликата в налягане на цилиндрите (компресия) и налягане на маслото в мотора (причината за светене на лампата).
и да спреш да пишеш тъпотии от сорта на "карайте си-нека си свети) защото светенето ти казва че точно в тоя момент мотора ти се износва много интензивно.

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 64 госта