Кога 4укат повдига4ите?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 31 май 2007 8:14


pb.7171.xt написа:
joker написа:
pb.7171.xt написа:да питам и аз нещо по темата, значи на моя Голф / 1800, 90к. / също сутрин на студено чукат по скоро е нещо като цакане, след някъде около 3-4 мин. спират и няма проблем после, въпроса ми е карам с минерално масло на Q8 щото колата е 89 г.т.е. е 18 годишна и по показния на к-а е на 238 х. , та ако примерно сложа полусинтетика дали пак ще има цакане на повдигачите

Не знам дали ще спарт да чукат ама ако продължаваш да караш с минерално масло ,а не препоръчанато от производителя 10W40 ще ти чукне някое ремонтче.......Ау ей сега ще ревнат някои колеги...но само цитирам изискванията на фирмата....и стига с тези бабини деветини ,че на старите двигатели се слага дебело масло????!!!!!!


колега ти ме хвърли в тъча, лично аз знам и съм чувал от монтьори , че на стари двигатели над 200 х. км. се слага минерално масло, полусинтетиката няма ли да я гори, с минерелното нямам проблеми като горене на масло.

Ами каква е ролята на маслото????Да си седи там и да не го гори двигателя или да извършва смазочни функции адекватни на спецификата на двигателната конструкция????Дали ще гори малко повече или малко по-малко едва ли е от такона финасово значение като ускореното износване на двигателя при работа с неподходящо масло....Излиза ,че на триците сме скъпи пък на брашното евтини...
А пък ако ДВГ гори повечко масълце едва ли с минерално масло или дори с някакава присъдка ще решиш проблема....
Стига с тези теории разработени в стил "социалистическия реализъм".
Питай някой руснак какво масло слага и ще ти отговори.."Все равно..жыр там какая то....просто мазать надо!-сиреч абе да има там нещо мазно!!!
А ти си слушай "майсторите"....аз слушам техническото ръководство по експлоатация на колата ми.
В интерес на истината първоначално преди още да се запозная напълно с техническите изисквания към консумативи в ДВГ имах Мобил 15W40.....карах го около 1500 км....понеже беше късна есен в началото се побърках като чух сутринта как изтрещяваха повдигачите....След смяната с подходящото 10w40 повдигачите ми се чуват само при температури под минус 5 и за 1-2 сек(но само когато колата е престояла повеч от 24 часа)Тази зима във Варна почти нямаше такива температури и аз нито един път не си чух повдигачите...
Това са фактите какато казва едни колега от форума.Всеки само си решава.Мен за масло пари не ми се свидят(дори на следващата смяна ще сложа Кастрол-Магнатек ,което е с 30 лв по-скъпо(за 5 л) от Лике -Моли с което карам сега)




Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Чет 31 май 2007 10:04


Ако го сменяш на 2 месеца, ще се замислиш дали да наливаш от скъпото, за което няма гаранция, че е по-добро от останалите които струват 50-60 лв. за 4-5л. туба.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 31 май 2007 14:02


DAXC написа:Ако го сменяш на 2 месеца, ще се замислиш дали да наливаш от скъпото, за което няма гаранция, че е по-добро от останалите които струват 50-60 лв. за 4-5л. туба.

А стига бе....4000-5000 км на месец ли правиш ????Ама тези по 60 лв тубата съвсем не са от лошите масла(Лике -Моли не спада към лошите и масла,колкото и да спорихме за него)!!!И тогава съм съгласен с тебе!Напълно!


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Чет 31 май 2007 16:55


Колата постоянно е в движение и нормално правя по 4000-5000км. месечно. Ако трябва да давам по 100лв. за масло и като сложа допълнително филтри и амортизацията на колата за тези километри, аз трябва да работя за поддръжката на автомобила. За това си наливам Ессо-54лв. за 4 л. туба.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот satansho » Пет 01 юни 2007 6:55


като стана въпрос за масло аз слагам на Приста- супер дизел 15W40
сега остава да се окаже че съм сбъркал :cry:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 01 юни 2007 7:17


satansho написа:като стана въпрос за масло аз слагам на Приста- супер дизел 15W40
сега остава да се окаже че съм сбъркал :cry:

абе на теб кой ти препоръчма този мъзгоч??????
само това не бях чувал да се слага.......
Първо фирмата Приста преди няколко години имаше(и сигурно продължава да има)проблеми със стандартизацията....от Приста не бих си купил и съответствуващо по индекс масло защото не им вярвам....а ти си сложил и несъответствуващо на всичко отгоре ....
Пардон ти да не си с дизел???Щото тука говорим за бензиновите двигатели...


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот satansho » Пет 01 юни 2007 8:25


da явно съм се отплеснал дизел ми е мотора грешката е моя но все пак... :oops:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 01 юни 2007 8:48


satansho написа:da явно съм се отплеснал дизел ми е мотора грешката е моя но все пак... :oops:


Все пак виж си спецификациите за маслото от каталога и на твое място не бих ползвал Приста като марка.


Потребителски аватар
satansho
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 16:10
Автомобил: VW T4 Audi
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот satansho » Сря 06 юни 2007 8:07


това са спецификациите
всесезонно 15W40
доколкото знам недостатък на бг.маслата е основно ниския пробег който може да направиш с тях, т.е. трябва да се сменят по често от вносните тъй като загубват качесвата си...


Потребителски аватар
reinhard
Мнения: 1735
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 10:54
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот reinhard » Сря 06 юни 2007 8:23


Колеги,аз съм карал само с 15W40 повдигачите не ми чукат (при студен или топъл двигател) нито през зимата нито през лятото вече 20К км.Как да се убедя ,че това масло не е подходящо за моя двигател.Още повече че при тези коли на тийнейджърска възраст няма никога гаранция за избягване на някой ремонт


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 06 юни 2007 8:39


няма проблем в поясите с умерен климат, какъвто е нашият да се кара с 15 50 и двигателя няма да цъфне хахахахах , ...например аз с 10 40 не мога да карам щото стила ми на каране прави маслото на лимонада след 120 те му градуса и му пада налягането....


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Чет 07 юни 2007 14:07


Айде и аз да кажа - че тъкмо доливах масълце на служебния Опел - беше лапнал около 500 - 600 грама за над 5 к километра - гарнитурата на клапаните - до болка познато на собствениците на опели от всички модели и поколения.
Значи тази Вектра е от 1998 година, оня ден и превъртях 100 000 :lol: Сипвам масълце 10W40 - полусинтетика - марката няма значение. Миналата година някой смърф му беше сипал 5W40 - пълна синтетика - и като резутат го изгори половината за отрицателно време, като се запуши и катализатора :horror: :не: :rocketwhore.
Човекът, който работи в центъра за смяна на масла и се занимава с това от 30 години, ми каза следното:
1. Синтетично масло - 5W40 - за чисто нови двигатели - до 2-4 години или 60-80 к километра
2. Полусинтетично - 10W40 - за двигатели на средна възраст и в сравнително добро състояние.
3. Минерално - 15W40 - за амортизирани двигатели - в общия случай - над 150-200 к километра - все пак в зависимост от състоянието на агрегата; 20W50 - последна стъпка преди основния ремонт :Mr Green Fun
АБД-то си го джиткам с 15W40 и двигателчето е като звънче.
:да:
Това е за бензинови двигатели, разбира се. Дизелът е друга тема - там си трябва гъсто масълце.
Какво ще кажете - съгласни ли сте с това обобщение? :?: :arrow: :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 07 юни 2007 14:23


Човече аз на мойта ако сложа 15В40 и ша спеча турбината от сякъде-15В40 няма температурна издръжливост и миещи свойства на 10В40/тва па моя маслар ми разправя :? /.Иначе мойта и пише 210к на километража ма кой знае на колко е :lol: /аз не вярвам да е на тия/ и като сипвах 5В40 го хапваше по 1л. на 10к километри.Сега с 10В40 изяде някаде около полвин.


Потребителски аватар
connor cane
Мнения: 1281
Регистриран на: Чет 05 апр 2007 9:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот connor cane » Чет 07 юни 2007 14:26


connor cane:
Това е за бензинови двигатели, разбира се. Дизелът е друга тема - там си трябва гъсто масълце


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 07 юни 2007 14:31


connor cane написа:connor cane:
Това е за бензинови двигатели, разбира се. Дизелът е друга тема - там си трябва гъсто масълце

Да де аз казвам точно обратната -тънко масълце 5/10В40 вместо 15В40



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта