Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Вто 13 окт 2020 13:50


megatronS написа:Грешката на сондата е заради неправилното изгаряне в системата, което я бърка.
- дали може да се дължи на замърсен дросел?
megatronS написа:... измерване на налягане на горивото (защото помпата може да не прави нужното налягане) Помпата, трябва да прави 3 бара налягане, а в рейката налягането се регулира с клапан на 2.5 бара. Второто нещо е задръстени бензинови дюзи, трябва да се погледнат и те.
- нямаше ли да работи добре на газ при тази ситуация?
megatronS написа:Третият вариант е да се върне стоковия софтуер на автомобила, за да се види как ще се държи колата с него и дали ще има подобен симптом.
- това кой може да го направи
megatronS написа:Забравих да спомена, сутрин когато пали, на живи данни да се види стойностите на датчика за температура.
- ще го проверя.

И все пак дали няма общо с промените по маслената вентилация?
Другия момент е появата на грешката за N75.




Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот megatronS » Вто 13 окт 2020 14:11


Да, проблема може и да е от дросела. Грешка за този клапан, може да ти идва отново от дросела или от проблем в самия клапан или окабеляването му. Там тези модели имат слабо място. Много хора се оплакват, че при смяна на друг дросел или проблем в него, забива грешка в клапана. За съжаление и самия клапан не е много читав и дава проблеми. Много често срещани са и закъсване на кабелите до клапана, което го прави да прекъсва и да не работи правилно. Другото нещо от което може да идва абсолютно всичко е разходомера на колата. Трябва да се провери , как работи.


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Вто 13 окт 2020 14:22


Да разбирам ли, че изключваш вариант, проблемите да се дължат на преработената вентилация на маслените изпарения? защото и от там идва промяна на въздухопотока все пак?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот megatronS » Вто 13 окт 2020 15:19


Тази преработка , кога е правена? Ако е правена отдавна и колата е работили до сега така, го изключвам. Ако е правена сега и от тогава не работи, както трябва може и нея да включиш в списъка с виновните. Защо се е наложила тази преработка, какво точно се е преработило са също от голямо значение. Може да се тества тази система с байпас или с изцяло изключване, за да се наблюдава ефекта от работата и. Нещата трябва едно по едно да започнат да се гледат, диагностицират и отстраняват, защото подобен проблем, може да се дължи на абсолютно всичко изброено по горе. Започваш със сваляне и почистване на дросела, ако имаш умения може да го измериш дали прекъсва и има ли управление с правилен волтаж, преминаваш на клапана (измерва му се управлението нормално ли е, съпротивление и т.н), може дори да се вземе друг от работеща кола за проба. Измерване налягането на помпата с манометър. Проверка на стойностите на дюзите при работа на празен ход и натоварване; проверка на температурен датчик за аномалии; задължително проверка на разходомер. При дефект при едно от всичките тези неща, ще се получава описания от теб проблем, за съжаление без да се започне от някъде и поетапно да се върви на някъде, няма как да се установи, кой от изброените е точния виновник.


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Вто 13 окт 2020 15:48


megatronS написа:... Защо се е наложила тази преработка, какво точно се е преработило са също от голямо значение...
Преработката се "наложи", защото тази система беше един от евентуалните причинители на трудното първо палене и след нея нещата се промениха до сегашния статус.
Самата преработка се състои в https://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?p=4790182#p4790182:
1. затапване на тънкия маркуч от всмукателния колектор.
2. премахване на тройника с долния клапани директно връзване на корпусна на масления филтър към изхода на капака на клапаните и извеждането им към подкалника
3. затапване на мястото на горния клапан на гуфрираната тръба на входящия въздух след въздушния филтър.
https://audibg.com/forum/index.php?/topic/178198-%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B0-%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F/ - отговор 3
Всичко в системата беше чисто, но имаше спуквания на няколко места.
megatronS написа:Може да се тества тази система с байпас или с изцяло изключване, за да се наблюдава ефекта от работата и.
Какъв е начина?
megatronS написа:Нещата трябва едно по едно да започнат да се гледат, диагностицират и отстраняват, защото подобен проблем, може да се дължи на абсолютно всичко изброено по горе. Започваш със сваляне и почистване на дросела, ако имаш умения може да го измериш дали прекъсва и има ли управление с правилен волтаж...
Това е плана ми...
Току що ходих да си поръчам някои неща, за да възстановя оригиналното състояние на системата за картерните газове.
След това ще почистя дросела и ще проуча как да го тествам. Налага ли се да го обучавам след това и т.н. Защото чета различни мнения от сорта на:
- чистиш без да сваляш буксата
- не му трябва обучение
- сваляш изцяло и чистиш, след това сваляш и акумулатора за 30 мин., палич и седиш на място докато пусне перката ...


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот megatronS » Вто 13 окт 2020 15:55


При всякакви манипулации се разкача акумулатора и след това се започва работа, свързана със сензори. Компютърът има постоянно захранване и откачането на сензори не е много добра идея при някои автомобили, защото екуто слушка постоянно, но това не е особен проблем. След като приключиш с чистенето закачаш всичко, връзваш акумулатора, палиш и го оставяш да загрее до 90 градуса без да пипаш педала. Това трябва да е достатъчно за адаптирането му. Правилно си се насочил, започвай проверка и стъпка по стъпка отхвърляй едно по едно нещата и накрая ще излезе проблема.

Последна промяна от megatronS на Вто 13 окт 2020 16:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Вто 13 окт 2020 15:57


:th_up Утре сутрин започвам. Само не разбрах как да тествам управлението на дросела?
Благодаря за съветите, ще ъпдейтвам :)


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот radotom » Вто 13 окт 2020 17:25


Като пуснеш адаптация на дросела, ако не му хареса нещо, той ще си каже ADPT FAILED
А иначе може да премериш пистите на потенциометъра с омметър.
Може да гледаш и на VAG-COM Trottle angle али плавно се променя, без пропадания и подскоци.


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Вто 13 окт 2020 21:07


Благодаря, колега!
Утре ще действам, пък да видим до какво ще го докарам :)


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Сря 14 окт 2020 20:33


Здравейте!
Днес възстанових оригиналния вид на системата за картерните газове.
Почистих дроселовата клапа - беше доста мръсно и от двете страни. Зачистих и температурния датчик след калапата.
След като сглобих, закачих акумулатора и отворих VCDS-a на контакт:
14.10.2020-MK4-AGU-Engine-ErrorCodes-2.JPG
14.10.2020-MK4-AGU-Engine-ErrorCodes-2.JPG (59.6 KиБ) Видяна 1776 пъти

Грешката за захранването според мен идва след разкачане и закачане на акумулатора. Изтрих ги, прегледах температурите - всичко изглеждаше на ред. Завъртях - първия път не запалаи. Втория запали от раз, изфорсира се както си прави обикновенно и след това започна да сваля оборотите - в този момент започна пак да се тресе. След 1-2 минути опита леко да покачи обиротите и за 10 секунди поизравни работата и след това пак се прецака. Появи се отново грешката за Ламбда сонда-та, загря си до 90 градуса, пусна си перката и т.н. ...
Докато я чаках да загрее се "разхождах" из каналите на програмата и ми направи впечатление:
14.10.2020-MK4-AGU-Engine-ErrorCodes-3.JPG
14.10.2020-MK4-AGU-Engine-ErrorCodes-3.JPG (58.41 KиБ) Видяна 1776 пъти

Последната стойност се разминава драстично с останалите, но не зная какво ще рече това.
Другото нещо е, че Voltage преди да пусне перката си беше 13.79-13.85, след това падна на 12.9-13.2...
След като нямам други грешки сега се чудя, дали проблема не е дебитомера?


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот megatronS » Сря 14 окт 2020 20:44


Я вземете един мултицет и го опрете в клемите на акумулатора. Запалете колата и ми кажи с колко зарежда. След това включете всички консуматори, фарове и вентилатор на парното на максимум и пак ми кажи с колко зарежда. Тези показания за тока не са добри, които си написал. Щом под товар е паднал на 12.9, това означава пробив в диодната плочка на алтернатора. От проблеми с тока, може да ти идва абсолютно всичко.


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Сря 14 окт 2020 21:08


Окей! Сутринта ще проверя тази работа! И ще ъпдейтна. А снимката на която само четвъртата стойност е различна-97ми канал. Това за какво се отнася?
Благодаря!


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Чет 15 окт 2020 7:17


radotom написа:Като пуснеш адаптация на дросела, ако не му хареса нещо, той ще си каже ADPT FAILED...
Колега, така и не открих от къде да пусна адаптация на дроселовия клапан. Гледах по това видео, но нямам бутон, нито дропдаун...
How to do the Throttle Body Alignment with VCDS
radotom написа:Може да гледаш и на VAG-COM Trottle angle али плавно се променя, без пропадания и подскоци.
Забравих да следя този показател.
Можеш ли да ми кажеш от къде да пусна адаптация, единствено видях, че на 098 (мисля, че беше), пишеше ADP.O.K


Потребителски аватар
megatronS
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1017
Регистриран на: Съб 14 юни 2014 9:08
Автомобил: Space Shuttle
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот megatronS » Чет 15 окт 2020 7:27


След, като ти пише Ок на адаптацията на дроселова, значи си спазил процедурата и той се е адаптирал, не е нужно нищо повече да се прави.


Потребителски аватар
GeorgiPopov
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 07 яну 2012 18:57
Автомобил: VW Golf
Двигател: AGU 1998
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 4 1.8T 150к.с AGU - проблем при палене

Мнениеот GeorgiPopov » Чет 15 окт 2020 14:56


Здравейте!
Направих замерването:
- Преди да запали - 12.5
- При палене - 10.2
- Без консуматори - 14.1(14.2-14.3)
- С включени консуматори (забравих нагревателя на задния прозорец) - 13.62
Като подавам газ не мърда с повече от 0.01-0.02.
Това е на студен мотор, а вчера на компютъра беше вече загряла и го видях. Нямах време днес да я чакам и ще направя ново замерване утре.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 168 госта