Черни свещи - Защо?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 25 фев 2008 8:36


policevidin написа:едно Въпросче извън темата:
пушека от ауспоха ми меришр на (кисело) някак на серен диоксид ако някои е мерисал или по точно прилича на миризмата на комин! това явление се забелязва след смяната на свещите с (BERU Z91 Ultra) Plugs преди меришеше на масло!! :???

Ако имаш катализатор крайно време е да го махнеш.....от него идва характерната миризма на сероводород(абе мирише все едно стадо слонове са освободили газовата фаза на чревнотго си съдържимо!)




Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Мнениеот policevidin » Пон 25 фев 2008 12:18


joker написа:
policevidin написа:едно Въпросче извън темата:
пушека от ауспоха ми меришр на (кисело) някак на серен диоксид ако някои е мерисал или по точно прилича на миризмата на комин! това явление се забелязва след смяната на свещите с (BERU Z91 Ultra) Plugs преди меришеше на масло!! :???

Ако имаш катализатор крайно време е да го махнеш.....от него идва характерната миризма на сероводород(абе мирише все едно стадо слонове са освободили газовата фаза на чревнотго си съдържимо!)
а става ли само да го разръчкам с някое желязо ,без да го отварям с ъглошлаифа! :lsabre и Може ли да навреди махането на Катализатора на двигателя!?


Потребителски аватар
bomber
Мнения: 4315
Регистриран на: Вто 13 дек 2005 17:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Софията

Мнениеот bomber » Пон 25 фев 2008 12:24


Неможе!Може да го свалиш и изтърбушиш и сложиш пак,но празен :) Не вреди на двигателя :!: Даже ще усетиш,колата става по-пъргава :D


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 25 фев 2008 12:33


Моята препоръка е да махнеш катализатора и да сложиш едно хубаво резонаторно гърне....казват УЖ ,че повишавали динамиката....ама аз мисля,че е бошлаф работа....но така или иначе работата на ДВГ се подобрява,не защото резонаторното гърне качва мощността ,а защото запушеният катализатор я намалява.....ето това е сигурното..
Аз съм с резонаторно гърне от година и половина и няма проблем....
Все пак друго си е двигателят да се освобождава в "празно цукало" и съвсем друго ако трябва да прави това във вече препълнено такова! :wink: Опитай сам и ще видиш разликата.Успех....


Потребителски аватар
policevidin
Мнения: 1085
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 0:33
Автомобил: VW Golf 3 Modificated
Двигател: 1.9TDI 1z+ 1996
Местоположение: Видин, GSM 0896633775

Мнениеот policevidin » Пон 25 фев 2008 14:12


само да видя какво ще каже майстора и ще се заема с Катализатора,за сега нищо не ми казва уж имам бедна горивна смес за това гърми в моното НО ще го почакам още малко: :076: :083: :081: :082:


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот bobigenchev » Чет 23 окт 2008 16:39


Здравейте колеги. От известно време съм собственик на Голф III, 1.8 моно АБС мотор и не мога да се справя с проблема ЧЕРНИ СВЕЩИ. Ходих на диагностика и ми казаха - прецакан датчик за температурата на входящия въздух, затова било всичко. След посещението ми в Ауто плюс ми заявиха, че въпросният датчик струвал към 260лв. Четох доста във форума и успях да си го оправя, така, че вече работи. Направих замервания на температурния датчик с мултицет - всичко е Ок, смених свещите с NGK от Ауто хелп, кабели тесла, смених и термостата щото извънградско не загряваше но проблема си остава. Не съм ходил само на диагностика да ми изчистят грешките от датчика който ми правеше проблем, а също така не съм сменял и въздушния филтър щото като я купих човекът го беше сменял скоро / не съм сигурен само дали е читав като марка обаче/. Пишете ако някой знае оправия.


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот bobigenchev » Чет 23 окт 2008 17:18


Пропуснах да кажа, че правих центровка а също така са сменяни и капачката на делкото с палеца. Пишетеееееее....... :banghead:


aito
Мнения: 168
Регистриран на: Нед 25 сеп 2005 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

.

Мнениеот aito » Чет 23 окт 2008 17:54


какъв е тоя датчик за 260 лева на абс мотор?
това в моноинжекциона ли?!


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот bobigenchev » Чет 23 окт 2008 18:04


Този датчик се намира отстрани на капачката на инжектора.


Потребителски аватар
nayden_n
Мнения: 55
Регистриран на: Сря 22 окт 2008 21:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот nayden_n » Чет 23 окт 2008 22:15


bobigenchev написа:Здравейте колеги. От известно време съм собственик на Голф III, 1.8 моно АБС мотор и не мога да се справя с проблема ЧЕРНИ СВЕЩИ. Ходих на диагностика и ми казаха - прецакан датчик за температурата на входящия въздух, затова било всичко. След посещението ми в Ауто плюс ми заявиха, че въпросният датчик струвал към 260лв. Четох доста във форума и успях да си го оправя, така, че вече работи. Направих замервания на температурния датчик с мултицет - всичко е Ок, смених свещите с NGK от Ауто хелп, кабели тесла, смених и термостата щото извънградско не загряваше но проблема си остава. Не съм ходил само на диагностика да ми изчистят грешките от датчика който ми правеше проблем, а също така не съм сменял и въздушния филтър щото като я купих човекът го беше сменял скоро / не съм сигурен само дали е читав като марка обаче/. Пишете ако някой знае оправия.


1. Виж как работи лабда сондата в реално време (най вероятно ще има проблем)
2. Ако има проблем , виж TPS дали е въртян ,на VW е пломбиран !Много е важен!
3.Ако TPS е ОК сменяй ламбда сондата


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот bobigenchev » Пет 24 окт 2008 17:19


Въпросът ми може да е тъп, но как да проверя ламбда сондата в реално време, какво е TPS и къде се намира.


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vento » Пет 24 окт 2008 17:47


Ламбда-сондата можеш да я видиш в реално време като се закачи колата на тестер, а понеже е супер елементарна - само с един кабел - може да се замери и с обикновен мултицет (има букса на тампона на двигателя зад него - може оттам). Показанията й трябва да са между 0,1V- и 1,0V- и да се менят колкото може по-често - поне 5-10 пъти в секунда, като при рязко подаване на газ да полудяват... Ако се менят само по 1-2 пъти в секунда - мудна сонда - пред фалит е, директно за смяна. Ако изобщо не се менят или са супер неадекватни спрямо подаване на газ - заминала е. Нова е от 60-70лв. ментажна, през 80-100-120 до към 160 за уж оригинална.

TPS е датчик за позицията на дроселовата клапа на моноинжекцията - един писец в кутийка, намираща се от страната на серво-помпата (шофйорската), хваната на стената на моноинжекцията.


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот bobigenchev » Пет 24 окт 2008 18:31


Според мен не е от ТПС, защото нямам никакъв проблем с оборотите - студена 1000 / 1100, като загрее 900 твърдо. Колега би ли ми обяснил малко по подробно как да си замеря ламбда сондата с мултицет.


cougarAEK
Мнения: 85
Регистриран на: Съб 12 юли 2008 6:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот cougarAEK » Пет 24 окт 2008 23:35


bobigenchev написа:Според мен не е от ТПС, защото нямам никакъв проблем с оборотите - студена 1000 / 1100, като загрее 900 твърдо. Колега би ли ми обяснил малко по подробно как да си замеря ламбда сондата с мултицет.
Никак не можеш да я замериш с мултицет освен ако не е супер профисионален ,ламбда сонда се мери най-точно на осцилоскоп за да се разбере графиката и да се види каква графика прави във времето


Потребителски аватар
bobigenchev
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 25 юли 2008 17:47
Автомобил: Passat B 5.5
Двигател: 1.8T AWT
Местоположение: София

Мнениеот bobigenchev » Пет 24 окт 2008 23:52


Благодарство колега!!! :bowdown



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта