
Проблем с ангренажния ремък на голф3 ABS
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Не че се ловя лесно на приказки, но току-що слезнах в мазето и с едно ножче резнах стар ангренажен ремък от VW-Caddy.Сигурен съм че това беше оригинала-МЕТАЛНИ НИШКИ НЯМА.Та този казус за мен е ясен.Относно "самообтягането"-то е резултат на температурните разширения на главата и блока при загрят мотор-междуцентровото разстояние на разпределителен и колянов вал се увеличава.Който майстор не вземе в предвид това разширение, той пренатяга ремъка.Критерият "усукване на 90*" е много субективен и зависи от размера на кебапчетата (разбирай пръстите) на майстора или твойте собствени.Колега AYCO, ако имаш и най-малки съмнения относно качеството и монтажа на ремъка- просто го смени , желателно при друг майстор, белите които може да направи са повече от цената му
P.S.На мен ми монтираха DAYCO , 12к няма проблеми, ролка ...не знам каква но нова.На студен мотор като го проверявам все ми се струва че е хлабав , но не го натягам
P.S.На мен ми монтираха DAYCO , 12к няма проблеми, ролка ...не знам каква но нова.На студен мотор като го проверявам все ми се струва че е хлабав , но не го натягам
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Много ми е интересно как само с рязане колегата emo-gar е разбрал,че няма метални нишки??Той какво очаква....отдолу да се влакна с размерите на богатирски мустаци????Виж ако се запали и изгори част от ремъка тогава наистина металните влакна , дори и фини да са ,могат да се открият.....А че ремъкът се свива от високата темвпература(термосвиваеми материи дал Господ колкото си щеш..) и намалява размерите си продължавам да твърдя.....че дрънчи заради некачествени материали вложени в него също продължавам да твърдя-това пък на свой гръб го опитах два пъти!!!....ако ремъкът е пренатегнат от температурното разширение на главата и блока,защо когато се полее с вода САМО РЕМЪКА дрънченето спира ....водата е само върху ремъка,а не върху главата и блока..отговор защото студената вода върху ремъка го разширява чрез охлаждане....а[b] водата охлажда само и единствено ремъка....[/b]
Ако някой има друго тълкуване......моля!
Ако някой има друго тълкуване......моля!
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
theerazor написа:Колегата жокер , кои ти каза ,че има метални нишки? Това,че си полял с вода и дрънченето е изчезнало не е защото има метал. Метала не може да се разшири... Дай снимков материал покажи сайт където пише " в ремъка има метални нишки и те се разширяват... Аз лично не видях никъде да пише подобни неща.
Първо не съм доказал,че има, а просто пиша,че със срязване не може да е сигурно ,че няма.....
Второ..прочети червеното и помисли над това което си написал....
Мое мнение е,че в ремъка има термосвиваеми материали,които при високи температура не позволяват ремъка да се охлаби(подобни на диполите в маслото,които не позволяват при високи температури да загуби вискозитета си!),поради изключителната отговорност на този елемент....Водата намалява температурата на ремъка и дрънченето от пренатягане(поради некачествени материали непредвидени за съответната температура)изчезва...
- zdr_spasov
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Swistow
- Контакти:
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
zdr_spasov написа:AYCO написа:Отворих капака и гледам ремака никак нее натегнат.
Абе да ти кажа честно - и така не е добре. Трябва да е оптимално натегнат. Ако е никак, както пишеш, значи е хлабав. Тогава се получава биене и един звук, наподобяващ шляпане ...
докато се шляпнат клапаните и буталата!!!

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Колеги, ролята на ангренажния ремък е да СИНХРОНИЗИРА работата на колянов и разпределителен вал във ВСИЧКИ допустими температурни и оборотни режими.Всички такива разтягания и свивания според мен са неприемливи.Ако трябва , то по-лесно е да се монтира термозависим обтегач, отколкото да се придават "космически свойства" на ремъка.Все пак той е заместника на известната ангренажна верига, да не говорим за коли с ангренажно колело.Друг е въпроса за начина на обтягане, за съжаление при нас се разчита на опита на монтьора (или собствения), при някои коли (визирам японска марка) обтегача е подпружинен и при разхлабване на фиксатора придава точния обтяг.Дори на Лада 2105 е така.Не е за подценяване и изобилието от ментета.Не мога да си обясня "дрънчене" на ремък, по скоро това май е звука на "добре натегната струна"
, колкото по се натяга , толкова по висок става тона т.е. по-чуваем на фона на мотора.Може да има нарушения и във формата на зъбните колела (износване).По правило върхът на зъба на ремъка не трябва да достига до дъното на междузъбието на съответното колело.Дългичко стана ,та извинете, не споря, само споделям опит, с такива ремъци сме предавали движения с точност 0.005мм.( 5 микрона), така че знам едно-друго за такива предавкиДа допълня, моя грешка, май и на нашите обтягащи ролки има пружина (на мойта няма) та не е лошо да се сменя комплект с ролката, или да се гледа да я има в комплекта, както и в ръцете на монтьора

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
iv4o9999 написа:аз знам за опелите специално че имат защита при късане на ангренаж. Смисалът е че като скъсаш ремъка клапаните автоматично се качват нагоре и няма опастност да се засекът с буталата и да стане мотора на сол само се нарошава баланса между коляножия и разпределителният вал.
Качват се те на черешата, та нямат слизане , изпитано на опел 1.8 екотек, мани, мани всичко на попара
-
- Мнения: 1008
- Регистриран на: Вто 21 мар 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
колеги според мене във всеки ангренажен ремък има метални нишки, но те са по скоро като тънка тел, а не в самия ремък разпръснати нишки.
Това го казвам, защото преди време бях закупил един горял мотор, на който половината ремък беше изгорял и стояха само металните нишки както им казвате, а откъм коляновия вал си беше здрав ремъка /отгоре беше горял мотора/
Та тези нишки са между пластовете на ремъка, но оформят контрура му... т.е. не на зъбите, а зад тях откъм гладката част.
Та нормално е действително ако има някое върло менте да прави мизерии.
Това го казвам, защото преди време бях закупил един горял мотор, на който половината ремък беше изгорял и стояха само металните нишки както им казвате, а откъм коляновия вал си беше здрав ремъка /отгоре беше горял мотора/
Та тези нишки са между пластовете на ремъка, но оформят контрура му... т.е. не на зъбите, а зад тях откъм гладката част.
Та нормално е действително ако има някое върло менте да прави мизерии.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
ivo123 написа:колеги според мене във всеки ангренажен ремък има метални нишки, но те са по скоро като тънка тел, а не в самия ремък разпръснати нишки.
Това го казвам, защото преди време бях закупил един горял мотор, на който половината ремък беше изгорял и стояха само металните нишки както им казвате, а откъм коляновия вал си беше здрав ремъка /отгоре беше горял мотора/
Та тези нишки са между пластовете на ремъка, но оформят контрура му... т.е. не на зъбите, а зад тях откъм гладката част.
Та нормално е действително ако има някое върло менте да прави мизерии.
Ами аз по-горе нали точно това написах.....ремъкът трябва да се изгори за да се разбере има ли метал в него или не.....
А колкото за несъгласието на emo-gar за свиването и разширяването.....ами законите на физиката си действат без нашето съгласие......а термосвиваемите материи са толкова отдавна открити и са вече толкова евтини за производство(я вижте как шишетата от термосвиваема пластмаса заместиха стъклените!),че съвсем не са "космическа" технология....
И ако е до натягането,защо при един и същи начин на натягане немският и френският Гейтс работят абсолятно безшумно при всички температури на ДВГ,а турският Гейтс при студен ДВГ е безшумен,а при 90 градуса дрънчи метално така,че заглушава ДВГ(а полееш ли го с вода става за кратко тихичък като спящо коте.....ама само за 2-3 мин)...
Пак повтарям.....ял съм попарата на турския Гейтс и пиша всичко най-вече от личен опит....
- evgbg
- Мнения: 158
- Регистриран на: Вто 01 авг 2006 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Бургас
- Контакти:
Значи е ясно че този проблем идва от пренатягане на ремъка. При загряване на двигателя всички елементи се разширяват малко и ли много при което вече ремъкът много се оптяга и рефлектира върху най - слабото място там по системата, а именно на оптяжната ролка. Ако това не се отстрани на време си заминава лагера в нея и трябва пак да се сменя. Обеден съм, че ангренажния ремък е направен така че да се постигне минимум еластичност и добро сцепление с цел да не превърти ето защо той няма как да отпусне и да се намести с времето. Просто когато хубаво загрее колата оптяжната ролка леко се отпуска. ТОВА ТРЯБВА ДА СТАНЕ МНОГО ВНИМАТЕЛНО И СЪВСЕМ МАЛКО! Но ако лагера вече е заминал няма друго спасение от смяна с нова ролка.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 148 госта