Питане за повдигачи
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
- kristinobal
- Мнения: 181
- Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
Егати и темата..... чукат ми повдигачите - "по-гъсто" или "по-тънко" масло да сложа - всеки казва различно
и всеки е прав донякъде според мен
прочетох FAQ и там се споменава БЕГЛО за една подробност на която като че ли не е обърнато достатъчно голямо внимание: става въпрос за разликата във вискозитета на маслото при достигнал работна температура двигател при масла 5W40, 10W40 , 15W40 и т.н. Казва се в FAQ-a ,че вискозитета на тези масла при достигнал нормална работна температура двигател е приблизително еднаква , казва се на друго място по-горе ,че това 40 се мери предимно при 100 градуса температура ,но температурата на маслото при един загрял двигател при който антифриза е с температура 90-95 гадуса колко е? Ами към 120 гадуса е температурата на маслото ! Затова и ...
Напрактика излиза ,че ако повдигачите ти чукат на студено ти трябва по-тънкото масло в случея 10W40 ,а при тракане на повдигачите при загрял двигател (както е моят случей) ви трябва по-гъстото 15W40.

прочетох FAQ и там се споменава БЕГЛО за една подробност на която като че ли не е обърнато достатъчно голямо внимание: става въпрос за разликата във вискозитета на маслото при достигнал работна температура двигател при масла 5W40, 10W40 , 15W40 и т.н. Казва се в FAQ-a ,че вискозитета на тези масла при достигнал нормална работна температура двигател е приблизително еднаква , казва се на друго място по-горе ,че това 40 се мери предимно при 100 градуса температура ,но температурата на маслото при един загрял двигател при който антифриза е с температура 90-95 гадуса колко е? Ами към 120 гадуса е температурата на маслото ! Затова и ...
reactiven написа:Ако са с еднакъв вискозитет при загрял двигател , защо на всички таблици дават 10в40 до +35' а 15в40 до +40' / говорим за околна температура, разбира се /? Винаги съм се питал това.
Напрактика излиза ,че ако повдигачите ти чукат на студено ти трябва по-тънкото масло в случея 10W40 ,а при тракане на повдигачите при загрял двигател (както е моят случей) ви трябва по-гъстото 15W40.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Anbuch написа:Егати и темата..... чукат ми повдигачите - "по-гъсто"
Напрактика излиза ,че ако повдигачите ти чукат на студено ти трябва по-тънкото масло в случея 10W40 ,а при тракане на повдигачите при загрял двигател (както е моят случей) ви трябва по-гъстото 15W40.
Рядко съм толкова прям ..ама защо говориш глупости!!Ами нали именно при загрял ДВГ цифрата 40 означава един и същ вискозитет!!!!Ей ама четете статиите като дявола евангелието...ами размислете се малко бе!!!!!!!!
- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
С най-добри чувства..... осъзнавам ,че е трудно да приемеш това което съм написал ,но ти препоръчвам пак да ми прочетеш поста и ако е нужно ,пак прочети FAQ за маслата и ще разбереш защо при 120 градуса на маслото 40 не е 40 за всички масла
Ами нали ти казвам ,че дори и в FAQ са написали ,че това 40 е премерено при 100 градуса ,а при загрял ДВГ температурата на маслото е към 120 градуса
Откъде си сигурен ,че щом масло 5W40 и масло 15W40 са с различен вискозитет при ниски температури и при температура 100 градуса са приблизително еднакви (но не еднакви - пише в FAQ : приблизително) ,означава че при 120 градуса вискозитета им пак ще е един и същ ?
Както виждаш при масло 5W30 и 10W30 няма разлика в предписанията за ползване при съответната атмосферна температура (по-високата атмосферна температура означава по-висока температура на маслото дори и температурата на антифриза да е константа при ниска и висока атмосферна температура) ,но при 5W40 , 10W40 и 15W40 има разлика - защо?
joker написа:Ами нали именно при загрял ДВГ цифрата 40 означава един и същ вискозитет!!!!
Ами нали ти казвам ,че дори и в FAQ са написали ,че това 40 е премерено при 100 градуса ,а при загрял ДВГ температурата на маслото е към 120 градуса
Откъде си сигурен ,че щом масло 5W40 и масло 15W40 са с различен вискозитет при ниски температури и при температура 100 градуса са приблизително еднакви (но не еднакви - пише в FAQ : приблизително) ,означава че при 120 градуса вискозитета им пак ще е един и същ ?

Както виждаш при масло 5W30 и 10W30 няма разлика в предписанията за ползване при съответната атмосферна температура (по-високата атмосферна температура означава по-висока температура на маслото дори и температурата на антифриза да е константа при ниска и висока атмосферна температура) ,но при 5W40 , 10W40 и 15W40 има разлика - защо?
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 15 окт 2008 14:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
theultimate написа:С други думи да махна това масло (въпреки че скоро е сменяно) и какво да налея? Искам най-доброто, тъй като +-10-20лв няма да ме бръкнат кой знае колко. Става дума за Голф2 1.6 карбуратор на газ.
и аз съм с голф 2 1.8 механична инжекация и са ми казвали да не пробвам с 10/40 понеже може да се разтече освен ако не ми е новичък двигатела тогава нямало проблеми... и аз за по сигурно си карам с 15/40 и си тракат всеки път като е студена и не за 1-2сек а някой път 10мин друг път 5 различно но винаги са спирали досега

-
- Мнения: 682
- Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
Това с казалите, точно тея им тегли една майна,... така се оказа от такива знайковци дето не четат книгите ,че на форд транзит 2.5 се слага 15w40... а то не било така...
И така съм си слагал 15w40 и на голфето , щотото пак казали,щело да се ратече...на баба им... да додат да видят как тече Motul 10w40 на моето мотор... Хора четете книгите,не вервайте на префалени майтори и пишман такива. От на баба ми жигулата всеки вика 15,. да ама не ...Родих се с 10 ката, тихо, мазно, .
И така съм си слагал 15w40 и на голфето , щотото пак казали,щело да се ратече...на баба им... да додат да видят как тече Motul 10w40 на моето мотор... Хора четете книгите,не вервайте на префалени майтори и пишман такива. От на баба ми жигулата всеки вика 15,. да ама не ...Родих се с 10 ката, тихо, мазно, .
-
- Мнения: 143
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 21:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: СОФИЯ
На мотул 10 на 40 сьм пробвал,и нещо не му се изкефих.Наскоро даже четох че било за по-нови коли или незнам си кво ......(взимах го от проспиид )
На 1.8АБС сьм пробвал сьс кастрол и с мобил и наблюденията са ми че нещо доста го похапваше макар че се сменя на 6000км и някьде пише че на 10 000 е нормално до литьр да го гори.
Сега гледам вр6 няма такива неща,Абф а с 10 на 60 -и тои не бара както бараше кастрола,а обичаше да си похапва,като се има предвит че се кара "нормално"
На 1.8АБС сьм пробвал сьс кастрол и с мобил и наблюденията са ми че нещо доста го похапваше макар че се сменя на 6000км и някьде пише че на 10 000 е нормално до литьр да го гори.
Сега гледам вр6 няма такива неща,Абф а с 10 на 60 -и тои не бара както бараше кастрола,а обичаше да си похапва,като се има предвит че се кара "нормално"
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта