Питане за повдигачи

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Мнениеот theultimate » Чет 09 окт 2008 18:12


С други думи да махна това масло (въпреки че скоро е сменяно) и какво да налея? Искам най-доброто, тъй като +-10-20лв няма да ме бръкнат кой знае колко. Става дума за Голф2 1.6 карбуратор на газ.




Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Чет 09 окт 2008 20:04


Аз скоро го сменях по същата причина - сложих ЕSSO. Пречукването спря(за сега :lol: ) Иначе гледам че има много доволни колеги от Motul и Castrol. Марки много :wink:


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Чет 09 окт 2008 21:26


OMW , BIXXOL....10W-40 .EXTRA , 4 литрова туба струва 70 лв. за свръх натоварени бензиниви и дизелови двигатели .....това сложих в моя двигател преди три 4етири дни.


Потребителски аватар
Ixidor
Мнения: 340
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 9:19
Автомобил: VW Bora 2.0 -- Honda CB500-R
Двигател:
Местоположение: сф / плд

Мнениеот Ixidor » Чет 09 окт 2008 22:05


Повдигачите ги смених и сега пак (след 3-4000км) си потракват лекичко... явно са скапани и "новите"... с тея части нЕма оправия


Потребителски аватар
kristinobal
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kristinobal » Съб 11 окт 2008 9:40


Почуквати моите докато загрее, от понеделник сменям маслото понеже вече си е на 9000 км. та въпроса ми е, спрял съм се на мотул от 62 лв. за 5 литра.
Според вас реална ли е тази цена?


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Нед 12 окт 2008 9:35


Ixidor написа:Повдигачите ги смених и сега пак (след 3-4000км) си потракват лекичко... явно са скапани и "новите"... с тея части нЕма оправия

Преди да правиш каквито и да е заключения си измери налягането на маслото....там може да ти е проблема!


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 19 окт 2008 15:14


Егати и темата..... чукат ми повдигачите - "по-гъсто" или "по-тънко" масло да сложа - всеки казва различно :shock и всеки е прав донякъде според мен

прочетох FAQ и там се споменава БЕГЛО за една подробност на която като че ли не е обърнато достатъчно голямо внимание: става въпрос за разликата във вискозитета на маслото при достигнал работна температура двигател при масла 5W40, 10W40 , 15W40 и т.н. Казва се в FAQ-a ,че вискозитета на тези масла при достигнал нормална работна температура двигател е приблизително еднаква , казва се на друго място по-горе ,че това 40 се мери предимно при 100 градуса температура ,но температурата на маслото при един загрял двигател при който антифриза е с температура 90-95 гадуса колко е? Ами към 120 гадуса е температурата на маслото ! Затова и ...
reactiven написа:Ако са с еднакъв вискозитет при загрял двигател , защо на всички таблици дават 10в40 до +35' а 15в40 до +40' / говорим за околна температура, разбира се /? Винаги съм се питал това.


Напрактика излиза ,че ако повдигачите ти чукат на студено ти трябва по-тънкото масло в случея 10W40 ,а при тракане на повдигачите при загрял двигател (както е моят случей) ви трябва по-гъстото 15W40.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Нед 19 окт 2008 15:43


Anbuch написа:Егати и темата..... чукат ми повдигачите - "по-гъсто"
Напрактика излиза ,че ако повдигачите ти чукат на студено ти трябва по-тънкото масло в случея 10W40 ,а при тракане на повдигачите при загрял двигател (както е моят случей) ви трябва по-гъстото 15W40.

Рядко съм толкова прям ..ама защо говориш глупости!!Ами нали именно при загрял ДВГ цифрата 40 означава един и същ вискозитет!!!!Ей ама четете статиите като дявола евангелието...ами размислете се малко бе!!!!!!!!


Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Мнениеот Anbuch » Нед 19 окт 2008 16:08


С най-добри чувства..... осъзнавам ,че е трудно да приемеш това което съм написал ,но ти препоръчвам пак да ми прочетеш поста и ако е нужно ,пак прочети FAQ за маслата и ще разбереш защо при 120 градуса на маслото 40 не е 40 за всички масла

joker написа:Ами нали именно при загрял ДВГ цифрата 40 означава един и същ вискозитет!!!!


Ами нали ти казвам ,че дори и в FAQ са написали ,че това 40 е премерено при 100 градуса ,а при загрял ДВГ температурата на маслото е към 120 градуса

Откъде си сигурен ,че щом масло 5W40 и масло 15W40 са с различен вискозитет при ниски температури и при температура 100 градуса са приблизително еднакви (но не еднакви - пише в FAQ : приблизително) ,означава че при 120 градуса вискозитета им пак ще е един и същ ?

Изображение

Както виждаш при масло 5W30 и 10W30 няма разлика в предписанията за ползване при съответната атмосферна температура (по-високата атмосферна температура означава по-висока температура на маслото дори и температурата на антифриза да е константа при ниска и висока атмосферна температура) ,но при 5W40 , 10W40 и 15W40 има разлика - защо?


KaRcHo
Мнения: 81
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 3:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот KaRcHo » Нед 19 окт 2008 17:00


и моите повдигачи яко тракат и се чуда дали да не ги смена че колата работи като сеат 1.2 и трака яко ама ще отложа за пролетта


vremenno_
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 15 окт 2008 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vremenno_ » Нед 19 окт 2008 23:06


theultimate написа:С други думи да махна това масло (въпреки че скоро е сменяно) и какво да налея? Искам най-доброто, тъй като +-10-20лв няма да ме бръкнат кой знае колко. Става дума за Голф2 1.6 карбуратор на газ.


и аз съм с голф 2 1.8 механична инжекация и са ми казвали да не пробвам с 10/40 понеже може да се разтече освен ако не ми е новичък двигатела тогава нямало проблеми... и аз за по сигурно си карам с 15/40 и си тракат всеки път като е студена и не за 1-2сек а някой път 10мин друг път 5 различно но винаги са спирали досега :D а иначе това вярно ли е което са ми го казвали?


Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Мнениеот Symptom » Чет 23 окт 2008 19:43


Това с казалите, точно тея им тегли една майна,... така се оказа от такива знайковци дето не четат книгите ,че на форд транзит 2.5 се слага 15w40... а то не било така...

И така съм си слагал 15w40 и на голфето , щотото пак казали,щело да се ратече...на баба им... да додат да видят как тече Motul 10w40 на моето мотор... Хора четете книгите,не вервайте на префалени майтори и пишман такива. От на баба ми жигулата всеки вика 15,. да ама не ...Родих се с 10 ката, тихо, мазно, .


vento 1.8
Мнения: 143
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Мнениеот vento 1.8 » Чет 23 окт 2008 20:18


Motorex 10w40 -почти синтетика-18 лв/литар
Motorex 10w60-на мк3 16v- му идва идеално.


vento 1.8
Мнения: 143
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Мнениеот vento 1.8 » Чет 23 окт 2008 20:29


На мотул 10 на 40 сьм пробвал,и нещо не му се изкефих.Наскоро даже четох че било за по-нови коли или незнам си кво ......(взимах го от проспиид )
На 1.8АБС сьм пробвал сьс кастрол и с мобил и наблюденията са ми че нещо доста го похапваше макар че се сменя на 6000км и някьде пише че на 10 000 е нормално до литьр да го гори.
Сега гледам вр6 няма такива неща,Абф а с 10 на 60 -и тои не бара както бараше кастрола,а обичаше да си похапва,като се има предвит че се кара "нормално"


vento 1.8
Мнения: 143
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СОФИЯ

Мнениеот vento 1.8 » Чет 23 окт 2008 20:34


Просто навсякьде се продават опаковки !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Викаш си по-скьпо е трябва да е качествено,то ........................
Успех с маслата..........



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта