Гледах по телевизията интервю с един лекар, който разкаваше, как той е имал случаи, в които едвам е спасил хора с тежки травми, причинени от предпазния колан. Има удари, при които се оказва, че без колан ще се нанесат по-леки травми, само че те са някакъв минимален процент, затова всички караме с колани. Според мен същото е и с ABS-a. Опитен шофьор със състезателен стаж се справя по-добре от кола с ABS и водач, който при всяка опасност скача на спирачката. Само че не всички водачи имат такъв опит и рефлекс. Затова ABS-ът за общия случай е полезна екстра. На мокро или слъзгаво намалява спирачния път. На сухо го удължава, за сметка на управляемостта на колата. Кое ще е по-ценно в конкретния случай? Никой не знае. Затова всеки си преценява.
На опитния шофьор, който не демонстрира състезателните си умения по обикновените пътища, ABS-ът така или иначе рядко му се включва
