Съвети при покупка на Bora

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 14:15


stefan4o написа:Нормално е да е така. По същата логика, ако нямаш въртящ момент пак уравнението е равно на 0 mhihi


Тоооочно така! За това въртящия момент и оборотите са от абсолютно еднакво значение за мощността (влизат без множител в уравнението). А мощността е единствената от значение за определяне на работоспособността, т.е. дърпане, теглене, ускорение и всички други действия.

NEXiT написа:Добре до тук изводите са:
* Колата си личи на колко километра е по купето - не е никак сигурен признак. Зет ми си продаде Ауди А4 на 300 000км - повярвай ми - колата от вътре може да мине спокойно за на под 100 000! Това е твъъъъърде относително! Зависи как е поддържана и пазена
* По подразбиране всички коли са с върнат километраж - щото е много лесно - да - в БГ 99% освен ако не я вземеш дирекнто от собственик, на който евентуално няма да му се занимава. Старата семейна кола я продадохме на колкото ис беше (200 000) без да се пипа... има хора и хора. В Германия обаче има документация... разбира се че всичко може да се фалшифицира но шанса особено ако имаш понятие е почти нищожен, тъй като там има полиция, която вкарва в затвора ;)
* Задължително преди покупка - диагностика и после сервиз (като диагностиката от мой познат, щото другите може да са на страната на търговеца) - Точно така. Това е нормалната процедура. Опъне ли ти се някой търговец... той знае защо ;) Казваш довиждане и си тръгваш.
* По-простите двигатели са за предпочитане, защото имат по-лесна поддръжка и е по-малко вероятно нещо да се скапе - хммм и да и не... относително е, особено това за скапването. Колкото по-сложен, толквоа повече неща за скапване, но и толкова повече кусури доизкпипани... опита учи :) Относително е.
* Независимо каква е колата по-добре, ако имаш пари да смениш нитовете на скоростната, за да си сигурен, че няма да стане беля - Има едно правило - Don't touch a running system! Аз бих слагал болтове само на 1.6 произведен преди средата на 2001. След това няма нужда да пипаш, иначе може сам да си причиниш белята (респективно майстора).
* Слагаш газ ако караш доста(аз лично пътувам доста) - въпрос на личен избор. И малко и много да карам не бих сложил газ.
* High line надписа се намира при резервната гума :D И на прага на колата обикновено, но HighLine не значи нищо освен минимален набор екстри. Аз имам Комфортлaйн с горе долу същия набор екстри като high line. Гледай самите екстри поотделно, не модификацията :)
* DUU по-добре да не го срещаш - важи само са преди средата на 2001!
* Ако имаш възможност по-добре кола да я докараш отвън (стига да можеш да си сметнеш разходите и да имаш познат диагностик и серивиз навън :)) - В германия я караш в първия VW сервиз а те са на всяка крачка или в ADAC - там ще ти кажат всичко което искаш... и не искаш да знаеш :)
* Хубаво е да се гледат луфтовете между вратите, капака и багажника - ако не е равномерно, значи нещо е правено
Най-сигурното - дебеломер за ламарина. По-сигурно от това няма. Има ли луфтове това вече говори за огромен проблем и усуквания. Пребоядисване от удар или драскане няма да забележеш по луфтове, а е достатъчно да можеш да докажеш, че калника е бил пребоядисван, за да смъкнеш още от цената ;)
Май е това за сега :)

П.С Между другот за двигателя разбрах къде се гледа надписа, а за скоростната кутия от къде да видя дали е DUU Или др? Пак на лепенката където пише кода на двигателя - отзад в багажника или на залепена някъде в книгата на колата. Там пише и кода на скоростната.
С ваг-ком - може ли да се разберат колко са реалните километри? Зависи от модела и таблото... Възможно е понякога, но не винаги. Не разчитай на това. Ако ще купуваш от БГ сам се сещаш, че кола която с реални км в Германия върви по 5000 евро... няма как същата тук да е 7000 лв на същите км и печалба на търговеца... прави си сметка за колко я е купил горе долу и ще разбереш на колко км е реално и/или в какво състояние е била допреди да я позакърпи ;) Примерно на NOKIA телефоните имат код с който виждаш реално колко е говорено и това няма триене.




Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот tisho_psg » Съб 11 юни 2011 14:16


icefire написа:Относно това, дали въртящият момент или макс. мощност са по-важни - не мисля, че тук изобщо има смисъл да се спори, защото едното е следствие от другото, т.е. и двете са важни.

За мощността от решаващо значение са размерът на въртящия момент, както и оборотите, при които той се получава. С други думи, мощността не е нищо повече от механичната работа на двигателя, отнесена към единица време. Механичната работа е де факто въртящият момент (сила, умножена по рамо). В нашия случай, говорим за силата, която действа на буталата и задвижва коляновия вал. Максималната мощност, която производителят ни е задал, е просто най-голямата мощност, която моторът успява да развие при определени обороти. Само че ние рядко (или никога) не си караме колите в такива обороти, следователно за нас е интересно какво се случва в по-ниските обороти, в които най-често си караме колите. Колкото по-голям въртящ момент имаме в началото, толкова повече мощност ще имаме при тези обороти. Затова по мое скормно мнение все пак е важно при какви обороти се постига максималният въртящ момент. Мотори, при които той се достига по-рано, се карат по принцип в по-ниски обороти, което автоматично ги прави и по-издръжливи (всички знаем какво се случва с моторите, на които им се вади душата от натискане).

Естествено, от такива размишления има повече смисъл, ако си купуваме нова кола. Ако возилото ни е на 10+ години, вече от решаващо значение е състоянието на мотора, поддръжката на предшните собатвеници, удари, ремонти и т.н...

И аз се опитвам това да обясня,но не всички го разбират.


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот tisho_psg » Съб 11 юни 2011 14:24



Тоооочно така! За това въртящия момент и оборотите са от абсолютно еднакво значение за мощността (влизат без множител в уравнението). А мощността е единствената от значение за определяне на работоспособността, т.е. дърпане, теглене, ускорение и всички други действия.

Значи ли,че мотора на голф 6 R (270коня) ще тегли повече товар от мотор на камион с 260 коня или от трактор с 70 коня?


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 14:29


tisho_psg написа:

Тоооочно така! За това въртящия момент и оборотите са от абсолютно еднакво значение за мощността (влизат без множител в уравнението). А мощността е единствената от значение за определяне на работоспособността, т.е. дърпане, теглене, ускорение и всички други действия.

Значи ли,че мотора на голф 6 R (270коня) ще тегли повече товар от мотор на камион с 260 коня или от трактор с 70 коня?


Значи, че ако се кара при оптималните обороти отговарящи на тази мощност ще тегли точно толкова, колкото и камион със същата мощност каращ на оптималните обороти за неговия си мотор!

МОЩНОСТТА Е РАБОТА ЗА ЕДИНИЦА ВРЕМЕ. Защо е толкова трудно да се разбере не разбирам. За да преместиш едим молив от А до Б извършваш РАБОТА. За да буташ кола с 10 км/ч също е нужно да извършваш дадена работа. Двигателя не прави нищо по-различно - той извършва работа! Каква е тази работа за единица време - можеш да разбереш от мощността в дадения момент.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7857
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот hooligan_sk » Съб 11 юни 2011 14:46


Хвърлихте се да разяснявате основите на механиката в един двигател и всичко е много хубаво, но това са абсолютно константни и всесилни факти. А тук обсъждаме 2-3 конкретни мотора с конкретни данни и бистрим кой е по-добър! Аз за себе си бих избрал 2.0 115кс, въпреки че за мен избирам най-малкото зло. Двигателя 2.0 просто е по-пъргав, дори и от 1,8 20В btw :да:


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот tisho_psg » Съб 11 юни 2011 14:49


За да преместиш едим молив от А до Б е нужна сила.
Нека започнем с основното. Движението е скорост. Скороста ни показва колко далеч отива нещо за определено време. Тя е отношение на разстоянието към времето.
Ускорението е нещото, което кара скороста да се изменя и е отношение на скоростта към времето. Ускорението ни казва колко се изменя скоростта за определено време.
Всяко тяло има маса. За да се задвижи това тяло, трябва някак да го ускорим за да му дадем скорост. Например може да го бутаме. Ако имаме един Gold Wing и едно NSR, ще ни е много по-трудно да бутаме Wing-а. Можем да изразим това количестено чрез сила.
F=m.a
Където F- сила; m- маса; a- ускорение.
Ако упражняваме сила за определено разстояние, сме извършили работа. Мощноста показва колко бързо можем да извършим определена работа.
Двигателя извършва работа,чрез сила.Тя е в основата на всичко.Мощноста е нищо без силата.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 14:50


hooligan_sk написа:Хвърлихте се да разяснявате основите на механиката в един двигател и всичко е много хубаво, но това са абсолютно константни и всесилни факти. А тук обсъждаме 2-3 конкретни мотора с конкретни данни и бистрим кой е по-добър!


Много си прав! Дайте да се съсредоточим да помогнем на колегата в конкретния избор, щото физиката и механиката утре няма да му помогнат пред търговеца :idea: Най-добре е както вече отбелязахме да опита всички интересуващи го и влизащи му в бюджета двигатели и да избери перфектния баланс за него.

Иначе - според мен покупката трябва да е най-вече определена от общото състояние на колата - година на производство, километри (реални), ламарини, екстри, сменени консумативи и т.н. А двигателя - какъвто му е късмета между тези, които би допуснал.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот pedalchobaba » Съб 11 юни 2011 17:36


NEXiT написа:П.С Между другото за двигателя разбрах къде се гледа надписа, а за скоростната кутия от къде да видя дали е DUU Или др?


Колега, вдигаш на крик предна лява гума и гледаш под страничната кора дали имаш зелена капачка на скоростната кутия. Имаш ли, значи си за болтове. Също така капачката отгоре на кутията, която е за центровката на маховика е зелена пластмасова, а не гумена - черна. Не е лошо при покупката да погледнеш скоростите отдолу. Ако няма по кожуха заварки значи още е девствена.
Всички така наречени кутии Green Cap късат нитове. DUW, DUV, DUS, DUU, ERT ... Особено сглобяваните в Братислава. И 22 мм нитове да им сложат, като са им калпави партидите нищо не помага.
Като двигатели ги слагат на SDI, 1.4 и 1.6, двете модификации. Иначе кодировката им е отгоре и се вижда ясно. Разликата е в предавателните числа при някои от тях.

Последна промяна от pedalchobaba на Съб 11 юни 2011 17:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 17:45


pedalchobaba написа:
NEXiT написа:П.С Между другото за двигателя разбрах къде се гледа надписа, а за скоростната кутия от къде да видя дали е DUU Или др?


Колега, вдигаш на крик предна лява гума и гледаш под страничната кора дали имаш зелена капачка на скоростната кутия. Имаш ли, значи си за болтове. Не е лошо при покупката да погледнеш скоростите отдолу. Ако няма по кожуха заварки значи още е девствена.
Всички така наречени кутии Green Cap късат нитове. DUW, DUV, DUS, DUU, ERT ... Особено сглобяваните в Братислава. И 22 мм нитове да им сложат, като са им калпави партидите нищо не помага.
Като двигатели ги слагат на SDI, 1.4 и 1.6, двете модификации. Иначе кодировката им е отгоре и се вижда ясно.


Не ми е ясно защо колегата очевидно е на мнение че болта е от стомана, а нитовете от алуминии, но това е негово виждане за което много сме спорили.

Истината е, че след средата на 2001-ва е направена корекция в конструкцията (по-дебели нитове), които напълно обезсмислят каквато и да е намеса с болтове. Аз самият карам такава кутия и нямам капка грижи до момента. Няма и поне в този форум един оплакал се от скъсани нитове на която и да е от гореупоменатите кутии след средата на 2001-ва.

Взех все по-сериозно да си мисля, че pedalchobaba е някакъв снабдител на ремонтния комплект и гледа да убеди всеки да си купи - с или без нужда mhihi И BMX да имаш - перни му едни болтове от ремонтния комплект - няма да му навреди mhihi


П.с. Нитовете много често имат много по-висока издръжливост на режеща сила и опън от болтове. Тук не става дума за нитчетата по дънките ти, а за сериозните нитове в машиностроенето. :idea: Който желае да потърси спецификации на DIN нитове в интернет.

Още една подробност - VW предлага пълен или частичен куланс на тези кутии произведени до средата на 2001. След това вече проблем с такава не се счита за фабричен и не влиза в гаранцията, именно поради подсилените нитове (от 9мм на 11мм след 2001!)

Последна промяна от Haralampi на Съб 11 юни 2011 18:00, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот pedalchobaba » Съб 11 юни 2011 17:51


Колега, стига с тия нитове.
Знаеш ли колко е диаметъра на нитовете при кутия на Пасат 5 и 5.5 или при кутиите с жила на Четворката. Да си чул някой от тях да реве масово от пробит кожух.
Ако не знаеш отговора, поне не въвеждай другите в заблуждение.
ERT също къса нитове. И това не съм го прочел, а съм го виждал.


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Съб 11 юни 2011 17:54


pedalchobaba написа:Колега, стига с тия нитове.
Знаеш ли колко е диаметъра на нитовете при кутия на Пасат 5 и 5.5 или при кутиите с жила на Четворката. Да си чул някой от тях да реве масово от пробит кожух.
Ако не знаеш отговора, поне не въвеждай другите в заблуждение.
ERT също къса нитове. И това не съм го прочел, а съм го виждал.


А колко изревали масово има от кутии след 2001-ва :?: :idea: Аз и немасово не знам нито един да е изревал от конкретно този проблем.

ЕРТ също къса нитове, да... преди средата на 2001-ва. А такива има много малко.


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот pedalchobaba » Съб 11 юни 2011 17:59


Цитирал си ме без да си прочел какво съм написал?
Хайде, че го обърнахме на чат.
Каквото имах да кажа на колегата по темата го направих.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот icefire » Нед 12 юни 2011 17:12


Добавих темата към сборката ;)
viewtopic.php?f=5&t=255975&p=2789123#p2789123

Пожелавм на автора успех с покупката :)


NEXiT
Мнения: 10
Регистриран на: Чет 09 юни 2011 14:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот NEXiT » Пон 13 юни 2011 0:37


Ще ви пиша като взема нещо. С гаранция ще е Бора, въпроса е кога ще намеря моята :)))


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: Съвети при покупка на Bora

Мнениеот Haralampi » Пон 13 юни 2011 1:05


NEXiT написа:Ще ви пиша като взема нещо. С гаранция ще е Бора, въпроса е кога ще намеря моята :)))


Не насилвай нещата :) по-добре по-късно, но правилната... отколкото утре, но "някаква" :)
Успех :да:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Красимир Паров, Пешо123 и 62 госта