На газ или нафта?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: На газ или нафта?

Мнениеот bnick » Пон 15 авг 2011 17:08


agent_kowalski написа:bnick 7 Казах за тди 90

Ок, не съм разбрал. :oops:




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: На газ или нафта?

Мнениеот joker » Пон 15 авг 2011 21:33


agent_kowalski написа:joker извинявай,ама или не засичаш като хората или колите ти не са наред..не може при еднакъв стил на каране едното да ти даде градско 5.5,а другото 13...забрави...ако ти дава 5.5 значи караш по нощите на изключени светофари и там газта ще ти даде примрно 8(може и по-малко ,но да не издребнявам).нормално този двигател си гори 7 градско без простотии,газта тука ще ти дойде на 10-10.5..това е реално при изправни двигатели,добри настройки и качествени горива.

ТДИ-то го карам основно около 1400-1500 об,като един път дневно за 30 сек го карам с 3500...разходът ми средно е 5.5 лятото и 6.5 зимата....Който има AHF да каже...
1.8 АБС-а го карам до 2000-2500 об/мин...преди 2 години с нови мембрани лятото падаше до 10.5-11.00,а зимата 12.0...сега лятото е около 11.5-12.00,а зимата 12.5-13.0...все пак е 18 годишен автомобил.А 10.0 газ градско с ОБИКНОВЕНО газово ..може!.. ама не мога да си го представя с 18 г кола...А изгореният бензин при газовите защо никой не калкулира????
И пак казвам....имам претенциите да съм абсолютно обективен защото карам двата вида автомобили всеки ден и по един и същ маршрут!!!!


avzdrav
Мнения: 235
Регистриран на: Пон 20 дек 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: На газ или нафта?

Мнениеот avzdrav » Пон 15 авг 2011 22:48


Не виждам защо темата се превръща в арена на ялови спорове и люти препирни...Колегата моли за информация, кажете му честно колко ви горят колите. Аз карам Голф 2 Синхро 1.8-90 к.с., с обикновена газова "Ланди Ренцо". Монтирана във фирмен сервиз, от монтажа преди три години по нея не е пипано нищо, проблеми нямам. Върви еднакво на газ и бензин.Разход-8-9л. извънградско и 10-12 л.градско. Зареждам бензин веднъж годишно-1/2 резервоар...Бих си взел отново синхро-тройка ТДИ, ако разходите за гориво са горе-долу еднакви. Ще съм благодарен за точна информация по въпроса.


Потребителски аватар
todoroff_89
Мнения: 35
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 8:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: На газ или нафта?

Мнениеот todoroff_89 » Вто 16 авг 2011 9:08


До колегата с въпроса и директно на отговора. Аз карам голф 3 1.9 ТДИ 90 среден разход на гориво при нормално каране извън градско с 85-90 км/ч разхода ми варира между 4.1-4.5 но това разбирасе зависи с какви гуми си и какви джанти. Смесения разход който ми дава е 5.5 да поясня засичал съм колата преди седмица и карам с една добавка на Castrol. Незнам дали от нея има някакъв ефект освен че резервоара ми вече вони на ацетон :D. Този разход ми го даде с джанти 15' и четири гуми 205/50. Зимата разхода ми е средно с литар нагоре, но това си важи за всички коли. Имам и познат който имаше 1.8 само че с 75 коня двигателя. Извън градско при нормално каране 8 газ му даваше. За градско около 10-12/100. Но разхода зависи много и от това къде ще се кара колата аз примерно живея във варна и тука по тея задръствания сега с тея ремонти на пътищата колата ми гори повечно :). Нека поне да оправят булевардите :lol:


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот Ivan4u » Вто 16 авг 2011 9:42


joker написа: 1.8 АБС-а го карам до 2000-2500 об/мин...преди 2 години с нови мембрани лятото падаше до 10.5-11.00,а зимата 12.0...сега лятото е около 11.5-12.00,а зимата 12.5-13.0...все пак е 18 годишен автомобил.А 10.0 газ градско с ОБИКНОВЕНО газово ..може!.. ама не мога да си го представя с 18 г кола...


Може може , повярвай :kissy:
Виждам дърлите се тука , та и аз малко с вас ... Дизелджиите - я си напишете колко ви струва едно пълно обслужване , ама ПЪЛНО - абсолютно всичко , което трябва да се смени примерно на 2 години - водни помпи , филтри , масла , оптегачи , успокоители .... ТУРБИНИ - дааа , чупят се и в най-добрите семейства :wink: След това и бензинджиите ще си кажат как са нещата при тях . :да:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 16 авг 2011 9:53


Ivan4u написа:
joker написа: ама ПЪЛНО - абсолютно всичко , което трябва да се смени примерно на 2 години - водни помпи , филтри , масла , оптегачи , успокоители ....

Начи първо се сменя на 60-90к километра ,а не на две години.Което при средния БГ пробег от 12-15 к километра значи че го правиш веднъж като я купиш.На 1З(дето пита човека) сички неща са между 200-300 лева щото тука не се сменят помпи+още 100 за масла,филтри.....Ако визираш по-новите мотори там е 400 + 100 ,ама то и на по-новите(дет реално са си стари :lol: )бензини се сменят водни помпи и успкоител и разликата с ТДИ с роторна помпа е 100-ина лева.Ето ти примерно за моя мотор 1.8Т колко е рамък с обтяжна ролка и то без водна помпа http://drive.bg/product_info.php?cPath=10102_10103&products_id=1225220&ModelId=8801 , или http://drive.bg/product_info.php?cPath=10102_10103&products_id=151790&ModelId=8801.Виж ся комплекта на СКФ за 1.9ТДИ 90 коня ква му е цената дето на 1.8Т е 300 кинта - http://drive.bg/product_info.php?cPath=10102_10103&products_id=1225192&ModelId=1868.Я виж и на рпъдливия 1.6 на Г4 колко е комплекта за ремък пак без водна помпа http://drive.bg/product_info.php?cPath=10102_10103&products_id=1225223&ModelId=14590.За Г4 дизелите са на същите цени.
То е ясно че на праисторическия куц кон 1.8 моно обслужването му е евтино ,ама поне го сравняваите с пдообни като години мотори.


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот parno » Вто 16 авг 2011 10:04


а бе пичове колегата май питаше за голф 3
айде сега сравнете обслужване ремъци и ролии к-т примерно при AFN и AAM - ъената е наполовина в полза на бензиновия с газ - това е начален разход по един закупен автомобил
подгревните свещи не са май евтини - по наложимост
"при бензиновия сменяш често кабели и свещи" - каква е тая тъпня? сменяш като се наложи а не за спорта
помпи , турбини - тези неща също се сменят като се наложи
въпроса обаче е кой колко ще плати като му се наложи - дали няма собственика на печка да се оръси 2х или 3х за разлика от бензино/газовия му колега

аз съм на мнение че:
ако искаш динамика - вземи дизел
ако искаш икономичност в левове - вземи газ


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот Ivan4u » Вто 16 авг 2011 10:20


'Начи' първо се сменя на пробег/време , да ти дам и примери : Нова кола - гаранция ->години или пробег , КОЕТО ДОЙДЕ ПЪРВО . Масло /нормално , без удължена смяна / - 1 година или 10-15-20 000 км . Антифриз - 3 години заводски , 2 години обикновен и 3-5 Лонг Лайф .
Викаш 300 + 100 за масло и филтри /без водна помпа 100 лева/ -> 400 лева крайна цена . Сега ще ти кажа аз какво плащам :
Ангренажен комплект - 100 лева
Пистов Ремък - 20 лева
Водна Помпа - 70 лева -> не съм я сменял още , но и тя като всичко друго не е вечна .
Запалителни свещи - 15 лева
Филтри - 22 лева газов въздушен маслен
Масло - по избор , 3.2 литра с филтъра .

Та това ми е обслужването - ако дизелджия може да мине така , веднага я пращам на скрап и си купувам нафта :да:

Последна промяна от Ivan4u на Вто 16 авг 2011 10:23, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 16 авг 2011 10:21


parno написа:а бе пичове колегата май питаше за голф 3
айде сега сравнете обслужване ремъци и ролии к-т примерно при AFN и AAM - ъената е наполовина в полза на бензиновия с газ - това е начален разход по един закупен автомобил
подгревните свещи не са май евтини - по наложимост
"при бензиновия сменяш често кабели и свещи" - каква е тая тъпня? сменяш като се наложи а не за спорта
помпи , турбини - тези неща също се сменят като се наложи
въпроса обаче е кой колко ще плати като му се наложи - дали няма собственика на печка да се оръси 2х или 3х за разлика от бензино/газовия му колега

аз съм на мнение че:
ако искаш динамика - вземи дизел
ако искаш икономичност в левове - вземи газ

AAM http://drive.bg/product_info.php?cPath=10102_10103&products_id=1225189&ModelId=1871 и 1З http://drive.bg/product_info.php?cPath=10102_10103&products_id=1225194&ModelId=1868.Разликата е 80 лева ,ама всичко това на фона че ще дадеш еднакви пари за труд,масла,филтри......Къде ги видя тия 2-3к лева.Помпата на 1З ремонта и е максимум 100 лева,смяна на лаегр на турбото е 250 лева с баланса и както 1000 пъти вече се спомена тая турбина не се чупи щото няма проблем с мазането и е с гейт.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 16 авг 2011 10:25


Ivan4u написа:'Начи' първо се сменя на пробег/време , да ти дам и примери : Нова кола - гаранция ->години или пробег , КОЕТО ДОЙДЕ ПЪРВО . Масло /нормално , без удължена смяна / - 1 година или 10-15-20 000 км . Антифриз - 3 години заводски , 2 години обикновен и 3-5 Лонг Лайф .
Викаш 300 + 100 за масло и филтри /без водна помпа 100 лева/ -> 400 лева крайна цена . Сега ще ти кажа аз какво плащам :
Ангренажен комплект - 100 лева
Пистов Ремък - 20 лева
Водна Помпа - 70 лева -> не съм я сменял още , но и тя като всичко друго не е вечна .
Запалителни свещи - 15 лева
Та това ми е обслужването - ако дизелджия може да мине така , веднага я пращам на скрап и си купувам нафта :да:

Ми начи я засилвай и си земи Г2 1.6ТД :lol: .Та тъй разликата е 200 лева в най-добрия случей и то за минимум 60 000 км.Щом 30 лева на 10000 км. са от значение за теб е по-удачно да си джиткаш на градския транспорт.


Потребителски аватар
tisho_psg
Мнения: 1334
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: На газ или нафта?

Мнениеот tisho_psg » Вто 16 авг 2011 10:28


Ivan4u написа: След това и бензинджиите ще си кажат как са нещата при тях . :да:


Ако сравниш на дизелджийте и бензинджиите поддръжката и включиш и разходите за гориво-наистина тичай давай за скрап и взимай дизел mhihi
Виж,при газ-арите вече е друго :да:


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот Ivan4u » Вто 16 авг 2011 10:33


Преди 2 месеца пратихме такава турбина за рециклиране - 600 лева . Мазане - супер , вървене супер , и отведнъж каза КРАЙ и стана леш mhihi А колата дори нямаше чип ... :063: Въпрос на късмет :да:

Ей сега отивам да я карам за желязо ... За мен не можеш да казваш кое е по-удачно , най-малкото не сме приятелчета и не се знаем :wink: :kissy:
Естествено , че говорим за газ -> темата е ГАЗ ИЛИ НАФТА нали ?


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот parno » Вто 16 авг 2011 10:35


ама колега сам го каза
стартово при покупка вече си дал повече за консуматив при дизелов мотор от колкото за бензинов
само дето ангренажния комплект за ААМ е не повече от 40 лв във всеки магазин
та разликата расте
ако гориш 5/100 дизел а аз 8/100 газ при всеки 100км аз съм с 2лв напред за разлика от теб
а на едно излизане извънграда минавам по 500-600км
говорим за автомобил с обикновенно АГУ

Последна промяна от parno на Вто 16 авг 2011 10:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ivan4u
Мнения: 460
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 20:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот Ivan4u » Вто 16 авг 2011 10:36


Разликата постоянно расте , но просто не могат да я преглътнат mhihi


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: На газ или нафта?

Мнениеот parno » Вто 16 авг 2011 10:41


ама така е
нафата по-евтина от 2.40 едва ли ще стане
ама газта като дойде пак 1.18 охо
и аз минавам 500-600 на едно излизане
а има хора минават хиляди километри на едно излизане
и не излизайте с номера за честото свещи ,кабели и др. защото звучи смешно на фона на подгревни свещи , дюзи , помпа
и пак казвам че това са неща които се сменят когато се наложи!
а наложи ли се на едно ТДИ даваш 2х 3х от колкото при ААМ
най-простото : горивен филтър за твоя 1Z струва колкото 2 броя за ААМ



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: koki_moki74, omonkes и 57 госта