Аз първо бих свалил термостата и ще покарам без него (едната тръба се запушва като го няма термостата за да минава всичката вода през радиатора) - термостата е по-лесния възможен проблем, но е много по-вероятно радиатора да не е читав - или е малък или е шунтиран или ламелите са много намачкани или запълнени с боклуци.
И аз залагам на шунтиран радиатор, аз имах точно такъв проблем с ново китайско радиаторче за парното.
Голф 3 ABD загрява на по-високи обороти - стр. 6
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
За термостата не вярвам да стане, защото системата при 1,4 и 1,6 е леко казано идиотска. Сега ще ви обясня. Термостата вместо да е на горния маркуч, е на долния....! И когато термостата е затворен е отворен един кръг през входящие колектори. Когато се отвори термостата, кръга през колекторите се затваря! Ако махнеш термостата и двата кръга ще са отворени. Резултата, не знам какъв ще е. Но докато писах това ми хрумна една идея. Да махна термостата и на кръга към колекторите да сложа едно кранче. Лятото-затворени, зимата отворено. Това са пак теории от безпаричие.
След като гледах вчера по системата, разбрах нещо критично. Само 5 градуса след като е отворил термостата(се затопли долния маркуч), се включва перката! Сега кое лъже и как? Дайте съвет.
След като гледах вчера по системата, разбрах нещо критично. Само 5 градуса след като е отворил термостата(се затопли долния маркуч), се включва перката! Сега кое лъже и как? Дайте съвет.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Не съм виждал термостат на горния маркуч.По принцип моя на 1,8 е на долния.
Кръга през колекторите е вързан за малкия кръг,термостата няма как да го затвори.Някои газаджии си хващат там кръга на изпаритела.Това с кранчето е .....
В предното си мнение написах,че има вероятност термостата да не ти осигурява достатъчен деит.Това беше и идеята да покараш малко без него.Защо ли?Защото той почва да отваря на 87 градуса примерно,но е напълно отворен при 102!!
Сега да погледнем и перката.Първа степен се включва на 95 и спира на 92.Втора се включва на 105/това за 1,8,възможно е за по-малките мотори да е друга темп./
А сега да сравним..На практика когато се включи перката термостата не е отворен напълно.В този първи момент на включване дебита не е пълен.Но когато се включи втора,термостата е напълно отворен.Сега вече възможните проблеми са 2.
Или нередовен радиатор,неосигуряващ охлаждане.
Или нередовен термостат,който всъщност отваря коректно но остава до там,отворен наполовина.Това не осигурява охлаждане на пълен капцитет и мотора продължава да грее.Това е много възможно.Когато всъщност включиш и вентилатора на парното,ти охлаждаш малкия кръг.
За тов е и съвета за махането на термостата.Така дебита ти е гарантиран на 100% и ако пак имаш проблем е ссъ сигурност в радиатора.Ако обаче нямаш,виновника е термостата.За това чети постовет ни и мисли в тази насока,не в друга и напълно илишна
Кръга през колекторите е вързан за малкия кръг,термостата няма как да го затвори.Някои газаджии си хващат там кръга на изпаритела.Това с кранчето е .....
В предното си мнение написах,че има вероятност термостата да не ти осигурява достатъчен деит.Това беше и идеята да покараш малко без него.Защо ли?Защото той почва да отваря на 87 градуса примерно,но е напълно отворен при 102!!
Сега да погледнем и перката.Първа степен се включва на 95 и спира на 92.Втора се включва на 105/това за 1,8,възможно е за по-малките мотори да е друга темп./
А сега да сравним..На практика когато се включи перката термостата не е отворен напълно.В този първи момент на включване дебита не е пълен.Но когато се включи втора,термостата е напълно отворен.Сега вече възможните проблеми са 2.
Или нередовен радиатор,неосигуряващ охлаждане.
Или нередовен термостат,който всъщност отваря коректно но остава до там,отворен наполовина.Това не осигурява охлаждане на пълен капцитет и мотора продължава да грее.Това е много възможно.Когато всъщност включиш и вентилатора на парното,ти охлаждаш малкия кръг.
За тов е и съвета за махането на термостата.Така дебита ти е гарантиран на 100% и ако пак имаш проблем е ссъ сигурност в радиатора.Ако обаче нямаш,виновника е термостата.За това чети постовет ни и мисли в тази насока,не в друга и напълно илишна

- ktamen
- Мнения: 6375
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Махни термостата и запуши третата тръба за да минава всичката вода през радиатора
После пиши какво се случва.

-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Първо малко информация: Колега 1.8 не е като 1.4 - напълно различни кръгове са(май и като бройка). Виж в етка, ако можеш. И термостатите им са различни!
На 1.4 термостата от другия край има нещо като плоскост, която затваря кръга през колекторите, когато се отваря термостата!
Демек ако карам без термостат, отварям и двата кръга. Е единия единия повече, заради диаметъра, но все пак и двата! Няма гарантиран дебит.
Още нещо важно-като купих термостата го сварих буквално със стария в една тенджера - отваря си напълно. Сложих новия за по сигурно.
Какво направих съботата, която мина:
Понеже последно, колата беше пипана от "майстор", реших моя ръка да пипне да види. Отварям и гледам първо термостата ми пада в ръката... (момент размисъл), дърпам пада и едно уплатнение (още размисъл). И по едно време ми присветва!
Уплатнението е назад - така термостата е напред - затваря другия кръг по късно! Гледах датчик това онова, както и да е. Затварям като сложих първо термостата после уплатнението, слагам долния маркуч, доливам 2 литра антифриз(попринцип трябваше да е останал от миналата зима, но това което изтече повече ми приличаше на вода и реших да се застраховам), още 1 литър от старата течност(прецедена с парцал
). В движение и по светофарите, вече не усещам или чувам да се включва перката. Като спирам е 85 градуса, а не като преди 90! Като спирам, не се е включвала перката(засега). В движение вече не засичам 92 както преди, а само 87. Естествено може и да си внушавам, за това когато я кача на магистралата, ще имам истинска проба! Трябва поне до Пловдив да карам, за да е във всички натоварвания двигателя. Но кога ще бъде това - знам ли. Може да се каже че за зимата проблема е отстранен.
Винаги има вероятност зимата да включи перката или след магистралата, или на пролет пак да пиша
, така че следете темата ако искате.
Извода е сами да си правим колите!
Това е за сега от мен.
На 1.4 термостата от другия край има нещо като плоскост, която затваря кръга през колекторите, когато се отваря термостата!
Демек ако карам без термостат, отварям и двата кръга. Е единия единия повече, заради диаметъра, но все пак и двата! Няма гарантиран дебит.
Още нещо важно-като купих термостата го сварих буквално със стария в една тенджера - отваря си напълно. Сложих новия за по сигурно.
Какво направих съботата, която мина:
Понеже последно, колата беше пипана от "майстор", реших моя ръка да пипне да види. Отварям и гледам първо термостата ми пада в ръката... (момент размисъл), дърпам пада и едно уплатнение (още размисъл). И по едно време ми присветва!


Винаги има вероятност зимата да включи перката или след магистралата, или на пролет пак да пиша

Извода е сами да си правим колите!
Това е за сега от мен.
- ktamen
- Мнения: 6375
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Dushan написа:На 1.4 термостата от другия край има нещо като плоскост, която затваря кръга през колекторите, когато се отваря термостата!
Всички имат такава плоскост, нали затова ти писах да затвориш третата тръба, ако махаш термостата.
Иначе си напълно прав, че трябва сам да си правиш колата.
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата
Развитието по темата дойде много по бързо от очакваното!
Днес спрях с температура 87 градуса и загасих. Чаках един човек и си викам, докато го чакам да я запаля, да видя кога ще тръгне перката. Паля излизам и чувам как перката работи!
на 87 градуса! По голямо учудване - температурата се сваля бавно до 84 горе долу. Перката продължава да работи! Пипам радиатора - хладък!
Пипам долната тръба - хладъка!
Горната пари! Спира перката на 82 градуса. Гася и докато ида да ги пипна - всичко пари!
Първи следващ етап:
Ще си направя едно кранче с две колена и ще го сложа на мястото на входящите колектори.
Естествено ако не стане - в което съм почти 100% убеден, следва втори етап:
Махам и термостата. Тогава ако нямам парно, ще има доста други етапи!
Днес спрях с температура 87 градуса и загасих. Чаках един човек и си викам, докато го чакам да я запаля, да видя кога ще тръгне перката. Паля излизам и чувам как перката работи!







Първи следващ етап:
Ще си направя едно кранче с две колена и ще го сложа на мястото на входящите колектори.
Естествено ако не стане - в което съм почти 100% убеден, следва втори етап:
Махам и термостата. Тогава ако нямам парно, ще има доста други етапи!
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4
Аз ли така си мисля или радиатора ти е запушен...
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4
Ако е запушен, как колата ще се охлади сама на място? Как ще се загрее и долната тръба? И как ще е запушен като лично съм го прочиствал отвътре?
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4
На бащата Аудито (1,8 RU) преди време имаше проблеми със загряването.
Тогава се случваше зима, минусови температури при движение със скорост 40-50 извънградско перката да не може да насмогне да охлажда и температурата да достига до 100 градуса. Пробвах да я направя без термостат, със затапен малък кръг, не можеше да загрее. Последва купуване на 80 градусов термостат, пак същия проблем със загряването, като времето за достигане на 100те градуса се увеличи. Накрая в опит на отчаяние пробих две 5мм дупки в термостата като като ако се кара 30-40 км извънградско температурата трудно стигаше 80.
Понеже радиатора протека, а за втора употреба поискаха 80 лв (нов беше около 70), купихме нов, след това се наложи да се купи и термостат, понеже вече повече от 50 не искаше да загрее със старият мод на термостата.
Не казвам че случая на колегата е същия, просто при нас аудито е италианка и най вероятно за пръв път по българско видя антифриз и радиатора се е "карбонизирал"
Тогава се случваше зима, минусови температури при движение със скорост 40-50 извънградско перката да не може да насмогне да охлажда и температурата да достига до 100 градуса. Пробвах да я направя без термостат, със затапен малък кръг, не можеше да загрее. Последва купуване на 80 градусов термостат, пак същия проблем със загряването, като времето за достигане на 100те градуса се увеличи. Накрая в опит на отчаяние пробих две 5мм дупки в термостата като като ако се кара 30-40 км извънградско температурата трудно стигаше 80.
Понеже радиатора протека, а за втора употреба поискаха 80 лв (нов беше около 70), купихме нов, след това се наложи да се купи и термостат, понеже вече повече от 50 не искаше да загрее със старият мод на термостата.
Не казвам че случая на колегата е същия, просто при нас аудито е италианка и най вероятно за пръв път по българско видя антифриз и радиатора се е "карбонизирал"
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4
Колеги има голям напредък.
Сложих кранче на мястото на входящия колектор(има два маркуча с които циркулира вода през колектора), напълних системата с отворен кран, после го затворих и воала. В града само на светофари или на място едваааам стига 85 градуса, перката вече не се чува, когато тръгна температурата пада почти веднага на 80 градуса. Ако съм пуснал и парното пада до 70-75 градуса. Мога да кажа че при 70 градуса имам супер парно.
Когато времето се позатопли и мина някоя магистрала и изкача планина, ще пиша отново за окончателни резултати, при високи скорости и големи нанагорнища.


Когато времето се позатопли и мина някоя магистрала и изкача планина, ще пиша отново за окончателни резултати, при високи скорости и големи нанагорнища.

- victory1983
- Мнения: 269
- Регистриран на: Съб 28 юли 2007 13:06
- Автомобил: vw golf 3 1993
- Двигател: ABF
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4
Направо ме кефиш!!!Сега ще чакам тема от теб-много ми гори голфа!В тези ниски температури моята кола сравнително нормално достига 80-85 градуса извън града,а градско ми върви на 90 градуса,дори на -5 успях да го загрея толкова,че да включи и перката!И много се радвам за което,защото ако не знаеш да ти кажа-работна температура на ДВГ е 85-95 градуса,всичко надолу или нагоре.....не е добре за мотора!!!Но щом се радваш на 70 градуса супер!
-
- Мнения: 300
- Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: ABD 1994
- Местоположение: София
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4
Вече доста я покарах така. Няма да пусна тема за разход, но и няма да се хваля колко харчи - харчи нормално. Като вземем на предвид факторите, че предимно я карам на разстояния до 8 километра(няма време да загрее) и имам тежък крак, си е перфектно. Ти въобще чел ли си оригинална книга на голф? Във всяка една пише че след 70 градуса колата е в нормален работен режим. Да пресметнем всичко досега - колата ми е на повече от 40 000 километра с газова, последните 20 000 не е работила в работните температури(твоите)-значи по твоите критерии, вече е пред разпад. Като ти чета коментара съм 100% убеден че ще кажеш газта разваля двигателя. За твоя изненада - абсолютно наред си е.
И последно: когато двигател се газифицира не трябват толкова високи температури. Даже понякога както при мен се получава спад в мощността при 90 градуса. На 80 градуса има по голямо ускорение след 100км/ч, респективно по малък разход(натискам газта по малко)!!!!
И последно: когато двигател се газифицира не трябват толкова високи температури. Даже понякога както при мен се получава спад в мощността при 90 градуса. На 80 градуса има по голямо ускорение след 100км/ч, респективно по малък разход(натискам газта по малко)!!!!
- victory1983
- Мнения: 269
- Регистриран на: Съб 28 юли 2007 13:06
- Автомобил: vw golf 3 1993
- Двигател: ABF
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4
Извинявай пич ама 6 години карам на газ!5 от които точно мотор като твоя!Покажи ми такива цифри в книга и ще се съглася!А аз ти казвам,че от както съществува ДВГ работна температура,която е най-добра и в която е желателно да работи е между 85-95 градуса!Ти си карай ако искаш и на 30,не ми дреме!А за газта температура на изпаритела трябва да е около 60 градуса,зада се изпарява най-добре и качествено,с твоите 70 като цяло на течността,нз дали на изпаритела си на 60!И мойто 1,4 на 95 градуса променяше вървенето,особенно като включи и перката,но принципно си стоеше малко под 90 градуса!А ти си задай въпроса-защо при положение,че нормална работна температура според някаква книга е 70,термостатите на фолксваген повечето отварят на 87 градуса?
- stefan4o
- Мнения: 19333
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4
victory1983 написа:А ти си задай въпроса-защо при положение,че нормална работна температура според някаква книга е 70,термостатите на фолксваген повечето отварят на 87 градуса?
Той е решил, че колата му ще движи на 70 градуса. Оттам насетне и с фуния да му налееш мозък няма да те разбере

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Красимир Паров и 45 госта