Мойте прагове са сменяни и двата, единия заради скоба за паркиране, а другия ПТП. Заварка, телоподаващо, флекс ..... и така вече 6 години.
Явно майстора е знаел какво прави.



Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
kris11 написа:Има клипчета в нета за боядисване на купето след заварките във вани на потоична линия в завода.
Има за третирането, така е. Но смятам, че може да се постигне резултат читав и извън завода при желание.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Читав майстор в София за кърпене ?
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Едно е да сложиш чисто нов праг (който не е подлаган на атмосферни влияния) и да случиш на майстор ,който след монтажа да го обработи "по учебник" ,за да го запечата ,да няма досег с кислорода-тогава процеса на корозия се забавя с години.Съвсем друго е да кърпиш 15-20 годишна ламарина,която вече я е метнала ръждата и то в дълбочина.Тогава колкото и добър да е майстора-ефекта ще е малотраен.
Някога ,когато терасите се остъкляваха с винкел(нямаше ПВЦ),добрите майстори препоръчваха веднага да се минат винкелите с
грунд,особенно заварките.Говоря за винкел,а какво остава за 15-годишна ламарина...
Някога ,когато терасите се остъкляваха с винкел(нямаше ПВЦ),добрите майстори препоръчваха веднага да се минат винкелите с
грунд,особенно заварките.Говоря за винкел,а какво остава за 15-годишна ламарина...
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Това ми е пределно ясно, но си търся добър тенекеджия за София ? Някой знае ли ? Ако ли не отивам при Muns на гости за 1 седмица :d
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Muns се отказа от тенекетата отдавна. Никой не иска да плаща за качествена работа, всеки иска евтино. Има по-лесни и нетрудоемки неща, с които човек да си изкарва хляба. Това е основната причина да няма добри тенекеджии. Който се наема сам да си кърпи, мога да помогна със съвети.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Жалко не разбирам нищо от заваряване и уреди нямам, но знам ,че никой не го прави качествено и всеки казва, че ЗНАЕ как се прави. Заварява, слага едно BODY 999 отгоре и готово. Това не е начин и това ме опасява ,че няма кой да ми спаси колата за някакъв етап от време :(
- IceHeart
- Мнения: 369
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.8 AGN
- Местоположение: ๏̯͡๏
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Milenkatara написа:всеки казва, че ЗНАЕ как се прави. Заварява, слага едно BODY 999 отгоре и готово.... :(
Ако искаш да спасиш колата за известно време, обработи ръждите с ръждопроводител на вюрт. Малко скъп е, ама евтино и хубаво няма. По този начин запечатваш ръждите, и след това можеш да завяряваш и грундираш и боядисваш. За мен правенето на ръжди е не рантабилно. Карай докато може да минава колата на преглед, и после на части или на вторични. Щом е тръгнала /а коя не е / ако не си я направиш сам, не чакай друг да я прави. Грешката си е в нас, когато не разбираш и си купуваш ГНИЛА кола, после ще сърбаш това което си надробил.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Въпроса е, че сега тръгнаха ръждите преди това нямаше. След тази зима се отключи процеса. Ще купя хубав прапарат за обработка и после мислех да я запечатам с грунд с епоксидна смола в него и шегрен. Друго не остана като избор :)
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Трябва много добре да почистиш и неутрализираш ръждата ,щото запечаташ ли я под шегрена,тя пак си "яде"ламарината навътре.Незнам сегашните преобразуватели на ръжда доколко са прогресирали,но мой познат автотенекеджия(вече се пенсионира),навремето след преобразувателя го "гасеше" с чамова пепел.Запалва 2-3 чамови тресчици и като станат на пепел минаваше с нея мястото ,което е третирано с преобразуватела.Обясняваше че така се неутрализирала киселиността ,която продължава да яде ламарината.Незнам колко е вярно ,но доколкото си спомням ,доста хора чакаха ред при него и бяха доволни от работата му няколко години след кърпежа . Е то не е само чалъма в пепелта,трябват си и кадърни ръчички,но искам да кажа че всеки занаят си има и тънкости.
- Milenkatara
- Мнения: 470
- Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Да, ще се почисти ръждата, намаже с преобразувател и другите неща както си му е реда и колкото изкара. Но за някой места ми трябва тенекеджия няма как просто. :)
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Та днес след работа се отбих до с. Стража при Борко, говорихме показах му прага. По негови думи: Аз ти препоръчвам да не сменяме прага той е здрав, не възможно е от тук да тръгне ръждата, а на долу да е здрав прага. 100% е кърпено преди заради ръжда или удар не мога да кажа, долу по калника имаш кит вероятно заради пълен под калник. Най добре да ти оправим и калника на време. Това му бяха думите като го питах как ще преправим прага той ми каза че ще реже до като стигне до здрава основа ще завари парче ламарина и от нататък напасване. Попитах го за стъклопласт, каза че нямало нужда и избягвал. Иначе както ще видите по клипа имам малко обелен лак, че даже леко и боята малко пред левия мигач на калника и на долу към прага от вътрешната страна е почнала да надига боята точно заради пълен под калник (вече са чисти, но е трябвало много преди аз да взема колата). Към 20-25 Август каза да му звънна да се уговорим за дата, като ориентировъчна цена ми каза 150-200лв всичко (труд и боя като подчерта ориентировъчно, като включваме и калника). Лично за мен това е много добра цена, знам че е правил много по скъпи коли от моята днес имаше един ML W164 без предница попиляна от всякъде, и още 2-3 разфасовани по бюджетни коли. Също каза, че ако харесам свършената работа и искам навреме да взема мерки за другия праг и най вече за другия преден калник след зима да ги оправи и тях. Ето обещаните снимки и клип от мен.
Снимки: дясно отзад, ръжди по задно окачване (ръждата по шапката на амор. е сериозна, но по полуоската и стаб. щанга са повърхностни, които ще замажа), дясно отпред, предно окачване (без грам ръжда), от тук нататък е проблемния праг: отпред ляво, отзад ляво общо взето това. Този месец живот и здраве оправям прага и калника, другия месец обслужвам "задницата" каквото има се сменя, където е нужно се шкури до основа след това грунд и боя да забавя ръждата с някоя друга година. Вече като се свърши работата ще обновя темата, ако имате въпроси или други виждания по написаното по горе ще се радвам да ги чуя.
Поздрави.
Снимки: дясно отзад, ръжди по задно окачване (ръждата по шапката на амор. е сериозна, но по полуоската и стаб. щанга са повърхностни, които ще замажа), дясно отпред, предно окачване (без грам ръжда), от тук нататък е проблемния праг: отпред ляво, отзад ляво общо взето това. Този месец живот и здраве оправям прага и калника, другия месец обслужвам "задницата" каквото има се сменя, където е нужно се шкури до основа след това грунд и боя да забавя ръждата с някоя друга година. Вече като се свърши работата ще обновя темата, ако имате въпроси или други виждания по написаното по горе ще се радвам да ги чуя.
Поздрави.
- IceHeart
- Мнения: 369
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.8 AGN
- Местоположение: ๏̯͡๏
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Сам си знаеш колега, но избързваш! Разпитай и други майстори, не се хвърляй веднага на първия който ти обяви цена. За мен това е скъпо, особено за селце! За тея пари трябва да ти смени прага, и да го завари. Но ти си знаеш, всичко е до пазарлък. От снимките които си пратил, не се вижда мн. но достатъчно. Праговете ти ще стават по-зле, затова той не иска да ги сменя. Тръгнали са да гният от вътре, което е лошо! И няма как да ги спасиш. Това което правиш сега, след време пак ще трябва да го махаш и един вид пари на вятъра. Но ти си знаеш! Аз лично бих закърпил само дупката да не влиза вода, и карай така. Когато доизгният праговете направо ги сменяш и готово. По-евтино ще ти излезе. Но ти си знаеш! Аз не твърдя да съм прав, но това е! Късмет!
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
Вземи флекса и оголи проблемното място да видим как е отдолу. Не се притеснявай, че ще оголиш ламарината и ще ръждясва по-бързо. В момента водата влиза лесно, но не може да излезе и ръждата си работи на спокойствие отдолу.
- M3ntata
- Мнения: 845
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?
IceHeart/ Тук в града няма други освен него и един в квартал Въбел, това го знам от преди понеже както по назад писах бях боядисвал 3 пъти тавана на другата 4-ка. Специално тогава не бях говорил с този от с. Стража, понеже бях ходил във Въбел при едни които боядисват коли и със застрахователи там ми обявиха цена 300лв за тавана а вероятно нямаше да има нужда дори и от кит, само нова основа и боя и реших да мизерствам с гаражни майстори и от там тавана се боядиса 3 пъти
. Батко преди ходеше там, но последния път като го удариха не беше доволен и отиде при този Борко (от Стража) там остана доволен. Общо взето тези двамата са единствените, както казах нещо не ми се отива при тия във Въбел понеже са скъпари, а мястото им е доста прашно. Като оборудване си мисля, че Борко е по напред, но без да опитам не мога да кажа. Праговете от долу нямат ръжда поне външно, че са огънати да така е но вече казах защо (с крика трябва да слагат и упътване заводско). Понеже ми е 5-10мин/8км път до там (с. Стража) мога да го помоля като разкара разпадащата част от прага да ми се обади да отида да погледна и ако наистина прага е здрав вътрешно назад да се действа по горе описания начин, пък ако е изтънял и се окаже че голяма част от прага не става за нищо да се договоря за нов праг.
ktamen/ Ще си помисля да не взема да отрежа повече от нужното
, иначе ако съдя на удар/слухово ще се отвори дупка колкото един смартфон вероятно 150х80мм в тези граници се усеща плътност на долу започва мека ламарина и хлътва.

ktamen/ Ще си помисля да не взема да отрежа повече от нужното

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 73 госта