Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот hvp800 » Пон 08 авг 2016 10:14


Мойте прагове са сменяни и двата, единия заради скоба за паркиране, а другия ПТП. Заварка, телоподаващо, флекс ..... и така вече 6 години.
Явно майстора е знаел какво прави.




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот инжектопляктор » Пон 08 авг 2016 10:16


kris11 написа:Има клипчета в нета за боядисване на купето след заварките във вани на потоична линия в завода.

Има за третирането, така е. Но смятам, че може да се постигне резултат читав и извън завода при желание.


Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Milenkatara » Пон 08 авг 2016 10:41


Читав майстор в София за кърпене ?


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот gergeto » Пон 08 авг 2016 11:57


Едно е да сложиш чисто нов праг (който не е подлаган на атмосферни влияния) и да случиш на майстор ,който след монтажа да го обработи "по учебник" ,за да го запечата ,да няма досег с кислорода-тогава процеса на корозия се забавя с години.Съвсем друго е да кърпиш 15-20 годишна ламарина,която вече я е метнала ръждата и то в дълбочина.Тогава колкото и добър да е майстора-ефекта ще е малотраен.
Някога ,когато терасите се остъкляваха с винкел(нямаше ПВЦ),добрите майстори препоръчваха веднага да се минат винкелите с
грунд,особенно заварките.Говоря за винкел,а какво остава за 15-годишна ламарина...


Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Milenkatara » Пон 08 авг 2016 16:11


Това ми е пределно ясно, но си търся добър тенекеджия за София ? Някой знае ли ? Ако ли не отивам при Muns на гости за 1 седмица :d


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот muns61 » Пон 08 авг 2016 16:50


Muns се отказа от тенекетата отдавна. Никой не иска да плаща за качествена работа, всеки иска евтино. Има по-лесни и нетрудоемки неща, с които човек да си изкарва хляба. Това е основната причина да няма добри тенекеджии. Който се наема сам да си кърпи, мога да помогна със съвети.


Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Milenkatara » Пон 08 авг 2016 17:04


Жалко не разбирам нищо от заваряване и уреди нямам, но знам ,че никой не го прави качествено и всеки казва, че ЗНАЕ как се прави. Заварява, слага едно BODY 999 отгоре и готово. Това не е начин и това ме опасява ,че няма кой да ми спаси колата за някакъв етап от време :(


Потребителски аватар
IceHeart
Мнения: 369
Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.8 AGN
Местоположение: ๏̯͡๏

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот IceHeart » Пон 08 авг 2016 17:16


Milenkatara написа:всеки казва, че ЗНАЕ как се прави. Заварява, слага едно BODY 999 отгоре и готово.... :(

Ако искаш да спасиш колата за известно време, обработи ръждите с ръждопроводител на вюрт. Малко скъп е, ама евтино и хубаво няма. По този начин запечатваш ръждите, и след това можеш да завяряваш и грундираш и боядисваш. За мен правенето на ръжди е не рантабилно. Карай докато може да минава колата на преглед, и после на части или на вторични. Щом е тръгнала /а коя не е / ако не си я направиш сам, не чакай друг да я прави. Грешката си е в нас, когато не разбираш и си купуваш ГНИЛА кола, после ще сърбаш това което си надробил.


Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Milenkatara » Пон 08 авг 2016 17:25


Въпроса е, че сега тръгнаха ръждите преди това нямаше. След тази зима се отключи процеса. Ще купя хубав прапарат за обработка и после мислех да я запечатам с грунд с епоксидна смола в него и шегрен. Друго не остана като избор :)


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот gergeto » Пон 08 авг 2016 17:55


Трябва много добре да почистиш и неутрализираш ръждата ,щото запечаташ ли я под шегрена,тя пак си "яде"ламарината навътре.Незнам сегашните преобразуватели на ръжда доколко са прогресирали,но мой познат автотенекеджия(вече се пенсионира),навремето след преобразувателя го "гасеше" с чамова пепел.Запалва 2-3 чамови тресчици и като станат на пепел минаваше с нея мястото ,което е третирано с преобразуватела.Обясняваше че така се неутрализирала киселиността ,която продължава да яде ламарината.Незнам колко е вярно ,но доколкото си спомням ,доста хора чакаха ред при него и бяха доволни от работата му няколко години след кърпежа . Е то не е само чалъма в пепелта,трябват си и кадърни ръчички,но искам да кажа че всеки занаят си има и тънкости.


Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Milenkatara » Пон 08 авг 2016 17:59


Да, ще се почисти ръждата, намаже с преобразувател и другите неща както си му е реда и колкото изкара. Но за някой места ми трябва тенекеджия няма как просто. :)


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Пон 08 авг 2016 19:25


Та днес след работа се отбих до с. Стража при Борко, говорихме показах му прага. По негови думи: Аз ти препоръчвам да не сменяме прага той е здрав, не възможно е от тук да тръгне ръждата, а на долу да е здрав прага. 100% е кърпено преди заради ръжда или удар не мога да кажа, долу по калника имаш кит вероятно заради пълен под калник. Най добре да ти оправим и калника на време. Това му бяха думите като го питах как ще преправим прага той ми каза че ще реже до като стигне до здрава основа ще завари парче ламарина и от нататък напасване. Попитах го за стъклопласт, каза че нямало нужда и избягвал. Иначе както ще видите по клипа имам малко обелен лак, че даже леко и боята малко пред левия мигач на калника и на долу към прага от вътрешната страна е почнала да надига боята точно заради пълен под калник (вече са чисти, но е трябвало много преди аз да взема колата). Към 20-25 Август каза да му звънна да се уговорим за дата, като ориентировъчна цена ми каза 150-200лв всичко (труд и боя като подчерта ориентировъчно, като включваме и калника). Лично за мен това е много добра цена, знам че е правил много по скъпи коли от моята днес имаше един ML W164 без предница попиляна от всякъде, и още 2-3 разфасовани по бюджетни коли. Също каза, че ако харесам свършената работа и искам навреме да взема мерки за другия праг и най вече за другия преден калник след зима да ги оправи и тях. Ето обещаните снимки и клип от мен.

Снимки: дясно отзад, ръжди по задно окачване (ръждата по шапката на амор. е сериозна, но по полуоската и стаб. щанга са повърхностни, които ще замажа), дясно отпред, предно окачване (без грам ръжда), от тук нататък е проблемния праг: отпред ляво, отзад ляво общо взето това. Този месец живот и здраве оправям прага и калника, другия месец обслужвам "задницата" каквото има се сменя, където е нужно се шкури до основа след това грунд и боя да забавя ръждата с някоя друга година. Вече като се свърши работата ще обновя темата, ако имате въпроси или други виждания по написаното по горе ще се радвам да ги чуя.

Поздрави.


Потребителски аватар
IceHeart
Мнения: 369
Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.8 AGN
Местоположение: ๏̯͡๏

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот IceHeart » Пон 08 авг 2016 20:59


Сам си знаеш колега, но избързваш! Разпитай и други майстори, не се хвърляй веднага на първия който ти обяви цена. За мен това е скъпо, особено за селце! За тея пари трябва да ти смени прага, и да го завари. Но ти си знаеш, всичко е до пазарлък. От снимките които си пратил, не се вижда мн. но достатъчно. Праговете ти ще стават по-зле, затова той не иска да ги сменя. Тръгнали са да гният от вътре, което е лошо! И няма как да ги спасиш. Това което правиш сега, след време пак ще трябва да го махаш и един вид пари на вятъра. Но ти си знаеш! Аз лично бих закърпил само дупката да не влиза вода, и карай така. Когато доизгният праговете направо ги сменяш и готово. По-евтино ще ти излезе. Но ти си знаеш! Аз не твърдя да съм прав, но това е! Късмет!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот ktamen » Пон 08 авг 2016 21:16


Вземи флекса и оголи проблемното място да видим как е отдолу. Не се притеснявай, че ще оголиш ламарината и ще ръждясва по-бързо. В момента водата влиза лесно, но не може да излезе и ръждата си работи на спокойствие отдолу.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Пон 08 авг 2016 21:37


IceHeart/ Тук в града няма други освен него и един в квартал Въбел, това го знам от преди понеже както по назад писах бях боядисвал 3 пъти тавана на другата 4-ка. Специално тогава не бях говорил с този от с. Стража, понеже бях ходил във Въбел при едни които боядисват коли и със застрахователи там ми обявиха цена 300лв за тавана а вероятно нямаше да има нужда дори и от кит, само нова основа и боя и реших да мизерствам с гаражни майстори и от там тавана се боядиса 3 пъти :biggrin . Батко преди ходеше там, но последния път като го удариха не беше доволен и отиде при този Борко (от Стража) там остана доволен. Общо взето тези двамата са единствените, както казах нещо не ми се отива при тия във Въбел понеже са скъпари, а мястото им е доста прашно. Като оборудване си мисля, че Борко е по напред, но без да опитам не мога да кажа. Праговете от долу нямат ръжда поне външно, че са огънати да така е но вече казах защо (с крика трябва да слагат и упътване заводско). Понеже ми е 5-10мин/8км път до там (с. Стража) мога да го помоля като разкара разпадащата част от прага да ми се обади да отида да погледна и ако наистина прага е здрав вътрешно назад да се действа по горе описания начин, пък ако е изтънял и се окаже че голяма част от прага не става за нищо да се договоря за нов праг.

ktamen/ Ще си помисля да не взема да отрежа повече от нужното :redface , иначе ако съдя на удар/слухово ще се отвори дупка колкото един смартфон вероятно 150х80мм в тези граници се усеща плътност на долу започва мека ламарина и хлътва.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 73 госта