scruc написа:webdude написа:Нека обобщя
1,6 АЕК/АФТ
Предимства
+ малко по нисък разход на кориво
+ осезаемо по добро ускорение (особенно при изпреварвания)
+ точно на ръба на по евтиния данък МПС
Недостатъци
- малко по усложнен в сравнение с 1,8
- по неприятен за газификация
1,8 ABS/ADZ
Предимства
+ държи на 5-та с около 10км/ч повече отколкото 1,6 Аек/АФТ при едни и съши обороти
+ по разтоварен
+ перфектен за газ
+ с доста по голям ресурс
Недостатъци
- винаги ти се иска при изпреварване да върви малко повече
- къси скорости (при 100 км/ч е на 3000 об/мин)
И още нещо ... в което не съм сигурен но ми се струва че АЕК/АФТ ползват същите бутала като при АБС (или поне със същия размер), но с по къс ход от което се и получава по малкия обем. При двата двигателя блока е един и същ.
Дайте да спреме с тия спорове щото няма смисъл , все пак сме от един отбор

Съгласен съм с теб ... но под определени обороти като караш също си разсипваш двигателя ... а много хора правят именно това ...
Прав си но в крайна сметка няма цял живот да ги караме тия коли

И ти си прав, че няма цял живот да ги караме тия коли ама това изказване обесмисля по големия ресурс на 1,8 ми ... не мислиш ли ?
Харесвам 1,8ми много не ме резбирайте погрешно, но не изкарвайте черното бяло ...
Аз признавам всички достйнства и недостатъци на двата мотора ... който си купува сам да си реши.
Но нека обобщя за тези на който им предстои покупка:
Ако ще се газифицира - 1,8ми
Ако ще се кара на бензин - 1,6 101
Ако ще е за градско каране - 1,8ми (малко по приятно се кара, именно заради по ранния пик на въртящия момент)
Ако ще е за извъндградско (особенно с изпреварвания) - 1,6 101
За магистралата 1,8 ми има предимството на 10 км по висока скорост при равни обороти.