Голф 1.6 101 к.с. Въпроси

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
joro_tt
Мнения: 256
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот joro_tt » Пет 15 фев 2008 10:41


webdude написа:http://vettenet.org/torquehp.html
http://www.largiader.com/articles/torque.html

Joker ... Престани да се шегуваш и прочети малко

И незнам кои точно състезания е спечелил въртящия момент :)

Въртящият момент и мощноста са две неразделно свързани неща !


http://www.doppel-wobber.de/wbb2/golf_info.php?id=124
Влез тук и разгледай харектериските на двата мотора.
При колко оборота е макс. въртящ момент и при колко максималната мощност.
Подкрепям мнението на Joker




Потребителски аватар
golf_noob
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот golf_noob » Пет 15 фев 2008 11:17


Изображение
Подробности
http://en.wikipedia.org/wiki/Torque
Те са свързани , но не линейно :wink: , зависят от оборотите както виждаш от уравнението.
Ето и две динамометрична характеристика за по-нагледно:
1. В киловати (kW)
Изображение
2. В конски сили (hp)
Изображение
Както се вижда, мощноста (power) и въртящия момент (N.m или ft.lib/s) достигат максимума си при различни обороти.
Оптималния "вървеж" на двигателя е където двете КРИВИ се пресичат.
Перфектния ДВГ е този при който тези характеристики достигат максимума си при еднакви обороти.
Един постояннотоков ел. двигател в това отношение е много по-"силен" - при него въртящия момент много малко зависи от оборотите (характериситиката е почти хоризонтална), затова тролеите имат страхотно ускорение, разполагат с максимума и на минимални обороти, лошото е че са "вързани" за жиците :wink:
Ако греша (електроинженер съм), моля да ме поправите, но подкрепяйки се с факти, за да ви разбера :D


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 15 фев 2008 12:02


Възхищавам се на постингите на истинските професионалисти!!!
...и им благодаря от сърце защото именнно от тях обогатявам познанията си :bowdown :bowdown :bowdown :bowdown
.....хайде сега тези които отричат ролята на въртящия момент и оборотите на които се достига ,да направят тези две криви за двата ДВГ и да видят кой ДВГ е с по- оптимални характеристики...


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пет 15 фев 2008 13:06


scruc написа:
webdude написа:Нека обобщя

1,6 АЕК/АФТ

Предимства

+ малко по нисък разход на кориво
+ осезаемо по добро ускорение (особенно при изпреварвания)
+ точно на ръба на по евтиния данък МПС

Недостатъци

- малко по усложнен в сравнение с 1,8
- по неприятен за газификация

1,8 ABS/ADZ

Предимства

+ държи на 5-та с около 10км/ч повече отколкото 1,6 Аек/АФТ при едни и съши обороти
+ по разтоварен
+ перфектен за газ
+ с доста по голям ресурс
Недостатъци

- винаги ти се иска при изпреварване да върви малко повече
- къси скорости (при 100 км/ч е на 3000 об/мин)

И още нещо ... в което не съм сигурен но ми се струва че АЕК/АФТ ползват същите бутала като при АБС (или поне със същия размер), но с по къс ход от което се и получава по малкия обем. При двата двигателя блока е един и същ.



Дайте да спреме с тия спорове щото няма смисъл , все пак сме от един отбор : vw fen


Съгласен съм с теб ... но под определени обороти като караш също си разсипваш двигателя ... а много хора правят именно това ...


Прав си но в крайна сметка няма цял живот да ги караме тия коли :!:


И ти си прав, че няма цял живот да ги караме тия коли ама това изказване обесмисля по големия ресурс на 1,8 ми ... не мислиш ли ?

Харесвам 1,8ми много не ме резбирайте погрешно, но не изкарвайте черното бяло ...

Аз признавам всички достйнства и недостатъци на двата мотора ... който си купува сам да си реши.

Но нека обобщя за тези на който им предстои покупка:

Ако ще се газифицира - 1,8ми
Ако ще се кара на бензин - 1,6 101

Ако ще е за градско каране - 1,8ми (малко по приятно се кара, именно заради по ранния пик на въртящия момент)

Ако ще е за извъндградско (особенно с изпреварвания) - 1,6 101

За магистралата 1,8 ми има предимството на 10 км по висока скорост при равни обороти.

Последна промяна от webdude на Пет 15 фев 2008 13:13, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Mustang GT-R
Мнения: 462
Регистриран на: Пон 04 апр 2005 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Mustang GT-R » Пет 15 фев 2008 13:12


webdude написа:Нека обобщя

1,6 АЕК/АФТ

Предимства

+ малко по нисък разход на кориво
+ осезаемо по добро ускорение (особенно при изпреварвания)
+ точно на ръба на по евтиния данък МПС

Недостатъци

- малко по усложнен в сравнение с 1,8
- по неприятен за газификация

1,8 ABS/ADZ

Предимства

+ държи на 5-та с около 10км/ч повече отколкото 1,6 Аек/АФТ при едни и съши обороти
+ по разтоварен
+ перфектен за газ

Недостатъци

- винаги ти се иска при изпреварване да върви малко повече
- къси скорости (при 100 км/ч е на 3000 об/мин)

И още нещо ... в което не съм сигурен но ми се струва че АЕК/АФТ ползват същите бутала като при АБС (или поне със същия размер), но с по къс ход от което се и получава по малкия обем. При двата двигателя блока е един и същ.


Нещо си противоричиш "къси скорости" е по-подходящо като недостатък на 1.6, ми се струва :!: :idea:


plamak
Мнения: 22
Регистриран на: Нед 09 дек 2007 15:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот plamak » Сря 20 фев 2008 9:20


Колеги бихте ли ми казали и примерен разход в града на двата двигателя?На 1.8 90к.с?


jims
Мнения: 1089
Регистриран на: Вто 26 юни 2007 12:18
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот jims » Сря 20 фев 2008 10:23


Примерен разход...
Колега всичко си зависи от това колко ти е тежък кракът! Ако я настъпваш повечко ще гори повечко.

Моя например бензин около 12 на 100, газ около 14-15.
1.8 ABS доколкото знам гори по-малко. Карал съм такъв ама не съм засичал гориво въобще. В града като че ли по-добре се справя от AFT/AEK поне според мен като вървеж и наемане.
GTD ще го усетиш най-добре извън града. Там идва по-добрата сметка от ниския разход и се усеща въртящия момент.

Само да кажа. Ако ще слагаш газ избери 1.8 ABS! По лесен за обслужване и газифициране. AFT/AEK има много електроника и много много неща които могат да се скапят.


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 1.6 101 к.с. Въпроси

Мнениеот kamus11 » Сря 20 фев 2008 21:52


plamak написа:Здравейте 1.Ивинявам се,ако не съм постнал темата на правилното място.2.Държа да отбележа,че ползвах търсачката(защото смятам,че като прочетете по-надолу това ще ми кажете да направя :) )
Та ако решите да ми отговорите имам няколко въпроса:Какви са отзивите за този мотор,как е като вървеж(спрямо 1.8 90к.с. и спрямо 1.9 GTD 70 к.с напр :) ) и изобщо има ли някаква отрицателна черта?Колко гори спрямо 1.8?Благодаря ви предварително!!!
единствения минус които мога да ти кажа е че харчи много за 1.6 -вярно ,върви но харчи.моя стана на 230000 вчера го закачих на газо анализатор и е на пушка.маистора ме пита що съм при него. :wink:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 21 фев 2008 18:27


webdude написа:Харчи си да го еба ...

100-тях коня,или там колкото са му останали няма откъде да дойдат,освен от бензина...


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Пет 22 фев 2008 8:27


Е поне някой да напише нещо свястно и реално де.
Незнам какво сте му харесали на това 1,6
/или както в Горубляне е модерно да се пише ''новия 1,6 16V''-да ама да ме хванат да ме поразкарат/.
Първо си е абсолютно куц.Второ за вървенето си харчи прекалено /подчертавам прекалено/ много.
Винаги съм предпочитал едно GTI 115 к.с. пред този кош-лично мое мнение да не се засягат колегите с такъв.Но да го чакам аз да направи 3500-4000 об/мин и тогава да тръгне да върви--ето от там и разхода.Тоя двигател е за хора които си мислят че МНООООГО спестяват от данъците и ГО-то щото видите ли бил на границата за мощност и защото бил 1,6 а въвял колкото GTI-то както се мъчеше да ме убеди един познат.Ако 150 лева спестени за цялата година могат да съборят някого откъм поддръжката на една кола,по добре да си бута велосипеда.


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пет 22 фев 2008 10:31


propparo написа:Е поне някой да напише нещо свястно и реално де.
Незнам какво сте му харесали на това 1,6
/или както в Горубляне е модерно да се пише ''новия 1,6 16V''-да ама да ме хванат да ме поразкарат/.
Първо си е абсолютно куц.Второ за вървенето си харчи прекалено /подчертавам прекалено/ много.
Винаги съм предпочитал едно GTI 115 к.с. пред този кош-лично мое мнение да не се засягат колегите с такъв.Но да го чакам аз да направи 3500-4000 об/мин и тогава да тръгне да върви--ето от там и разхода.Тоя двигател е за хора които си мислят че МНООООГО спестяват от данъците и ГО-то щото видите ли бил на границата за мощност и защото бил 1,6 а въвял колкото GTI-то както се мъчеше да ме убеди един познат.Ако 150 лева спестени за цялата година могат да съборят някого откъм поддръжката на една кола,по добре да си бута велосипеда.


Тряяше да си зема ГТИ ама нали съм си циганка ...
Не видях обаче читаво такова ... за съжаление

Има вероятност разликата в данъка да стане по голяма ...
И автокаското е по голямо на ГТИ.

1,6 101 може да се кара напълно нормално и до 2500 об/мин ако искаш. Друг е въпроса, че в тези обороти не ти троши врата.

То така като гледам по форума то и АБФ е по икономичен от АЕК/АФТ мотор. :roll: И един мормот завиваше шоколада ...

Последна промяна от webdude на Пет 22 фев 2008 10:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Green_Madness
Мнения: 847
Регистриран на: Нед 12 авг 2007 20:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Green_Madness » Пет 22 фев 2008 11:15


propparo написа:Е поне някой да напише нещо свястно и реално де.
Незнам какво сте му харесали на това 1,6
/или както в Горубляне е модерно да се пише ''новия 1,6 16V''-да ама да ме хванат да ме поразкарат/.
Първо си е абсолютно куц.Второ за вървенето си харчи прекалено /подчертавам прекалено/ много.
Винаги съм предпочитал едно GTI 115 к.с. пред този кош-лично мое мнение да не се засягат колегите с такъв.Но да го чакам аз да направи 3500-4000 об/мин и тогава да тръгне да върви--ето от там и разхода.Тоя двигател е за хора които си мислят че МНООООГО спестяват от данъците и ГО-то щото видите ли бил на границата за мощност и защото бил 1,6 а въвял колкото GTI-то както се мъчеше да ме убеди един познат.Ако 150 лева спестени за цялата година могат да съборят някого откъм поддръжката на една кола,по добре да си бута велосипеда.


Аз колега не се засягам, но определено не мисля, че колата ми е куца и че е кошница. Ти както си тръгнал да пишеш ще кажеш, че би предпочел R32 пред 1.6 SR. Нищо лично. Поздрави.


Потребителски аватар
focke-wulf
Мнения: 218
Регистриран на: Нед 28 окт 2007 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот focke-wulf » Пет 22 фев 2008 12:57


1,6 101 може да се кара напълно нормално и до 2500 об/мин ако искаш. Друг е въпроса, че в тези обороти не ти троши врата.

Сутрин в задръстванията при 1-2-3-N рядко се минават въпросните 2500 оборота. :)
propparo, не знам какъв си ти да правиш заключения за хората каращи AEK/AFT, но определено не си прав. По твойта логика хората каращи 1.4 би трябвало да са последните балъци, защото видиш ли колите им не вървяли като ABU/AEE.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 22 фев 2008 14:01


focke-wulf написа:
1,6 101 може да се кара напълно нормално и до 2500 об/мин ако искаш. Друг е въпроса, че в тези обороти не ти троши врата.

Сутрин в задръстванията при 1-2-3-N рядко се минават въпросните 2500 оборота. :)
propparo, не знам какъв си ти да правиш заключения за хората каращи AEK/AFT, но определено не си прав. По твойта логика хората каращи 1.4 би трябвало да са последните балъци, защото видиш ли колите им не вървяли като ABU/AEE.

Стига беееееееееееее......няма ли кой да спре това?


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пет 22 фев 2008 14:24


аз искам едно голфче 1.4 TFSI |GT ,пък тогава нека ми се смеят .даже няма да махам надписа отзад :lol: :lol: аз лично съм обеден че тук хората които караме голфчета ,не ги караме защото това са ни любимите ,марка и модели.такива коментара от сорта -кои ква кола кара смятам че са безмислени.имаш проблем, пишеш.искаш съвет -пишеш.когато няма кво да кажеш -мълчиш и гледаш :idea:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта