Ето малко инфо за собствениците на MkIV със спирачна система АТЕ, как да си подобрят спирачките, ако не са доволни от сегашните

.
Спирачни апарати са АТЕ 57 от Ауди А4 Авант 97год. 1.8Т, куатро. Общо взето почти всички Аудита.... 100 С4, А6 С4, А6 С5 и А4... от 1992 до към 2001 са с такива спирачни апарати. (може да направите справка в програма от рода на Текдок).
Спирачният апарат е малко по-голям спрямо АТЕ 54, съответно и буталцето - с 3мм. , което пък упражнява 11% по-голямо спирачно усилие върху диска, спрямо АТЕ 54. Дано да е така, според думите на запознати.
Тъй като захвата на спирачния мъркучи при ATE 54 и ATE 57 e различен, се налага смяна на спирачните мъркучи. Подходящи и на разумна цена са от Ланча Либра. Дължината е абсолютно същата като стандартните на Голф 4 - 435мм, резбата също е същата F10x1 и захвата към спирачният апарат пасва идеално

.



Едит
Днес монтирахме апаратите. Визуално нямат никаква разлика със старите. Всичко пасна като оригинално. Съвсем леко иска да се пилне скобата, която стои на купето, за да влезне новия мъркуч. Също, съвсем леко иска да се разширят скобите на вътрешната накладка, за да стои стегната в буталото на спирачния апарат. За сега не усещам чувствителна разлика от към спиране, но не съм навъртял и достатъчно километри, а може би и накладките искат напасване, тъй като ги свалихме и може би са се разместили.
