
Минерално масло?
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Минерално масло?
Аз карам с минерално 15в40 и го сменям винаги минимум на 15к дори често го докаравам до 20к.на голф2 1,6.Карам я тази кола вече около 150к км и все така и до сега проблем не съм видял.Сега някой ще каже масло се сменя на 10к,хубаво де,ама какво ще стане ако се кара повече?Никой не може да каже със сигурност.За сега не съм видял проблем от това и така си карам 

-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Минерално масло?
nikson85 написа:hitman0013 написа:Ам нищо, нищо. Направо сипвайте 5в-40 или 0в-30-40. Екстра ще дойде на двигателя.
това е само за чисто нови двигатели на няма и 100 000км.след 200 000км е хубаво да се мине на 10в40-50, , а с 15в40 може да се кара по преценка на водача. Може и докато издъхне колата да я караш с 10в40 пък и на 500 000км 15в40 не е грях. Просто с 10в40 двигателя има по дълъг живот ,а минералното е за износени мотори, ама пак не е грях особено в жегите
Колега ти да не си маслар??? Тези изказвания ги правчт само масларите,които имат по няколко висшета и са работили поне по 20 години в автомобилостроенето и за това знаят толкова

Ако може да ми дадеш съвет дали това масло е за тази кола и дали да минавам на друго или да продължавам с него и дали интервала за смяна е добър или не.
Re: Минерално масло?
red.devilll написа:nikson85 написа:hitman0013 написа:Ам нищо, нищо. Направо сипвайте 5в-40 или 0в-30-40. Екстра ще дойде на двигателя.
това е само за чисто нови двигатели на няма и 100 000км.след 200 000км е хубаво да се мине на 10в40-50, , а с 15в40 може да се кара по преценка на водача. Може и докато издъхне колата да я караш с 10в40 пък и на 500 000км 15в40 не е грях. Просто с 10в40 двигателя има по дълъг живот ,а минералното е за износени мотори, ама пак не е грях особено в жегите
Колега ти да не си маслар??? Тези изказвания ги правчт само масларите,които имат по няколко висшета и са работили поне по 20 години в автомобилостроенето и за това знаят толкова.А кажи ми на моята кола какво масло да и слагам,че съм за смяна след около 2000км -Голф 4 1,9 ТДИ ПД-на 300 000км е по километраж,а реално незнам колко е.Пиша това ,което виждам като цифри другите само колата си ги знае ,а не казва нищо. Ако може да ми кажеш колко хиляди да карам с маслото,защото до сега съм с 5W40 505.01 и сменям на 10000км.
Ако може да ми дадеш съвет дали това масло е за тази кола и дали да минавам на друго или да продължавам с него и дали интервала за смяна е добър или не.
това 5в40 ми говори , че колата ти е карана само с такова масло и друго не е сипвано. ако е така и не ти го гори , което малко ме съмнява то карай си с 5в40 и си свиркай , но решиш ли да слагаш 10в40 ако колата ти е горяла 5в40 то е препоръчително да не го сипваш повече. но ме съмнява колата ти да е глезена само с 5в40 я виш горили ти масло от смяна до смяна и колко. тая кола ако е така занче двигателя лъщи отвсякъде. това може да означава , че колата ти е на релани 300 000км глезена с синтетично масло което не го гори.
Последна промяна от nikson85 на Пон 26 дек 2011 21:11, променено общо 1 път.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Минерално масло?
По тая логика аз доскоро карах с 15В40, сега съм с 10В40 и трябва да го гори, така ли? 

Re: Минерално масло?
stefan4o написа:По тая логика аз доскоро карах с 15В40, сега съм с 10В40 и трябва да го гори, така ли?
не това е начален стадии трябва примерно да си карал много километри с минерално за да ти го гори , но карал ли си много с минерално масло по-добре не сипвай синтетични масла повече , освен след основен ремонт и маслото най малкото да е 10в40.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Минерално масло?
ДОбре, ще пиша пак догодина. Засега нямам наблюдения, че го гори. Познава се много лесно по ауспуха 

Re: Минерално масло?
stefan4o написа:ДОбре, ще пиша пак догодина. Засега нямам наблюдения, че го гори. Познава се много лесно по ауспуха
Нищо няма да му стане на двигателя с 15в40 за 10 000км но зимата е малко тегаво при палене. Най голямо износване има при старт на двигателя когато маслото не е стигнало до определените точки за мазане. Когато си с рядко масло то по-бързо минава през маслените канали и от там нататък като загрее няма значение цифрата отпред каква е примерно 15в..... Когато маслото е много горещо в буквалния смисъл на думата важи цифрата ...в40 е за нормално каране, а ....в50, ....в60 са за по-екстремно каране и особено лятото когато е по-горещо и има много настъпване. Едва ли има хора които са с турбо да ползват цифрата ...в40 10в60 е препоръчително. Ако си ползвал дълго време минерално масло и искаш да минеш на синтетика ще трябва да изчизтиш мотора основно като това включва разглобяване. Примерно ако си карал 200- 250 000км с минерално масло има много отлагания.
- stamantonov
- Мнения: 120
- Регистриран на: Пон 17 яну 2011 17:33
- Автомобил: golf III 1.8 + honda cr-v 1 gen.
- Двигател: ABS + JHL
- Местоположение: Шумен
Re: Минерално масло?
nikson85 написа:stefan4o написа:ДОбре, ще пиша пак догодина. Засега нямам наблюдения, че го гори. Познава се много лесно по ауспуха
Нищо няма да му стане на двигателя с 15в40 за 10 000км но зимата е малко тегаво при палене. Най голямо износване има при старт на двигателя когато маслото не е стигнало до определените точки за мазане. Когато си с рядко масло то по-бързо минава през маслените канали и от там нататък като загрее няма значение цифрата отпред каква е примерно 15в..... Когато маслото е много горещо в буквалния смисъл на думата важи цифрата ...в40 е за нормално каране, а ....в50, ....в60 са за по-екстремно каране и особено лятото когато е по-горещо и има много настъпване. Едва ли има хора които са с турбо да ползват цифрата ...в40 10в60 е препоръчително. Ако си ползвал дълго време минерално масло и искаш да минеш на синтетика ще трябва да изчизтиш мотора основно като това включва разглобяване. Примерно ако си карал 200- 250 000км с минерално масло има много отлагания.
Това разглобяване на двигателя не е ли иозлишна гимнастика? Все пак говорим за 20-25 годишни кошници. Сигурно имаш впредвид че може да се мине от минерално към синтетично и ако на мотора му е правен основен ремонт?
Re: Минерално масло?
Ако е чисто нов двигателя и излиза от завода първото му масло е пълна синтетика. Трябва да се избягват гъстите масла. Това всъщтност е самото разработване на мотора. После може да се мине на синтетично масло , което е малко по-гъсто от пъната синтетика. После идва ред на полусинтетиката която е често използвана на коли по на над 10г. В края на живота на двигателя вече е с минерално масло. Тези километри се определят по преценка на майсторите още от самото закупуване на автомобила. А ние на 20 г. си коли трябва да се ориентираме по състоянието на двигателя и това си е един вид интуиция. Също и важен фактор оределя цената. Почти никой не дава по 120лв за смяна на масло , всеки предпочита да мине тънко , но трябва да го има това на предвид.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Минерално масло?
nikson85 написа:red.devilll написа:nikson85 написа:hitman0013 написа:Ам нищо, нищо. Направо сипвайте 5в-40 или 0в-30-40. Екстра ще дойде на двигателя.
това е само за чисто нови двигатели на няма и 100 000км.след 200 000км е хубаво да се мине на 10в40-50, , а с 15в40 може да се кара по преценка на водача. Може и докато издъхне колата да я караш с 10в40 пък и на 500 000км 15в40 не е грях. Просто с 10в40 двигателя има по дълъг живот ,а минералното е за износени мотори, ама пак не е грях особено в жегите
Колега ти да не си маслар??? Тези изказвания ги правчт само масларите,които имат по няколко висшета и са работили поне по 20 години в автомобилостроенето и за това знаят толкова.А кажи ми на моята кола какво масло да и слагам,че съм за смяна след около 2000км -Голф 4 1,9 ТДИ ПД-на 300 000км е по километраж,а реално незнам колко е.Пиша това ,което виждам като цифри другите само колата си ги знае ,а не казва нищо. Ако може да ми кажеш колко хиляди да карам с маслото,защото до сега съм с 5W40 505.01 и сменям на 10000км.
Ако може да ми дадеш съвет дали това масло е за тази кола и дали да минавам на друго или да продължавам с него и дали интервала за смяна е добър или не.
това 5в40 ми говори , че колата ти е карана само с такова масло и друго не е сипвано. ако е така и не ти го гори , което малко ме съмнява то карай си с 5в40 и си свиркай , но решиш ли да слагаш 10в40 ако колата ти е горяла 5в40 то е препоръчително да не го сипваш повече. но ме съмнява колата ти да е глезена само с 5в40 я виш горили ти масло от смяна до смяна и колко. тая кола ако е така занче двигателя лъщи отвсякъде. това може да означава , че колата ти е на релани 300 000км глезена с синтетично масло което не го гори.
Колата незнам с какво е карана преди да я купя ,но откакто е в мен 60000км е само с 5/40 и нямам ядове с него.А за горенето-незнам за теб какво е горене?За 20000км пада от максимум малко под средата(има няма 0,500л.Ако това е харчене значи е доста. А каква е тази тъпа мисъл,ако е каран с 15/40 и сложиш 10/40 ще харчи


-
- Мнения: 822
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
- Автомобил: Passat+T4
- Двигател: ABS+AAB
- Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин
Re: Минерално масло?


Толква глупости изписани в последните 2 страници ,е това не е истина.
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Минерално масло?
Някой попадал ли е на някакъв реален тест примерно две еднакви коли карани 100к км ,едната с евтино масло,другата със скъпо и накрая ги отварят и гледат.Или с еднакво,но едното сменяно на 10к ,а другото на 20к?
Всичко друго са простотии,няма някой от вас,който да е взел една кола чисто нова и да я е карал докато грохне на 700к примерно.После да я взел същата и пак така,ама с друго масло или да го е сменял на други интервали и да каже ,да стова масло изкара 650к двигателя,а не 700к следователно е много скапано..
Как ги решавате тия неща с маслата,че ако не се смени на 10,а на 12 двигателя ще се скапе или най-добре да го сменим на 7к че съвсем да не се скапе.
Всичко друго са простотии,няма някой от вас,който да е взел една кола чисто нова и да я е карал докато грохне на 700к примерно.После да я взел същата и пак така,ама с друго масло или да го е сменял на други интервали и да каже ,да стова масло изкара 650к двигателя,а не 700к следователно е много скапано..

Как ги решавате тия неща с маслата,че ако не се смени на 10,а на 12 двигателя ще се скапе или най-добре да го сменим на 7к че съвсем да не се скапе.

- Vidol Nikolov
- Мнения: 2168
- Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
- Автомобил: Jetta 1.6
- Двигател: PN
- Местоположение: ---
Re: Минерално масло?
ХА-ха-ха..какъв му е проблема на мотора да запали зимата при минус 5 с масло 15/40?
Моята кочина пали от четвърт при такава температура дори без да и подам газ.Само въртя ключа и пали.
Минералното масло си е като всяко друго масло.Моята я карам и с минерално и с полусинтетика,колата си върви без грешка.Похапва около 300мл на 10 хиляди независимо от маслото.
И другия мит,че кола над 200000+ не трябва да се кара с 10/40 полусинтетика просто е уникално малоумен.
Има коли дето и на 80 000 км харчат по 2 литра масло на 10 000,има и такива на 400к дето не го пипат
Моята кочина пали от четвърт при такава температура дори без да и подам газ.Само въртя ключа и пали.
Минералното масло си е като всяко друго масло.Моята я карам и с минерално и с полусинтетика,колата си върви без грешка.Похапва около 300мл на 10 хиляди независимо от маслото.
И другия мит,че кола над 200000+ не трябва да се кара с 10/40 полусинтетика просто е уникално малоумен.
Има коли дето и на 80 000 км харчат по 2 литра масло на 10 000,има и такива на 400к дето не го пипат
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Минерално масло?
Vidol Nikolov с тебе май караме еднакъв набор коли.И аз карам с 15/40 минерално и съм палил и на -18 в планината от два оборота.Дори го сменям най-често на 20хиляди и между смяните изяжда от макса до средата на пръчката.Нищо не доливам
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Минерално масло?
Маслото, освен от мотора, зависи и от маниер на каране и сезон. Ако си спокоен карач, без екстремни натоварвания на обороти и навиваш много километри, спокойно караш 15в40 лято и 10в40 зиме. По- гъсто от 40 няма смисъл, ако мотора не влиза в критични температури на маслото. За спортно каращите - сложете си манометър и термометър на маслото, така ще разберете кои са добрите марки!
Карането с пълна синтетика от такива, като баща ми - 75 годишен, максимум 100 км/ч на 3 километров прав участък - е безсмислено, каквато и да е колата. Изискванията към маслото по спецификация са такива, че да покрие целия диапазон от експлоатационни условия. Ако не се простираш нашироко, минаваш с по-евтино.
Карането с пълна синтетика от такива, като баща ми - 75 годишен, максимум 100 км/ч на 3 километров прав участък - е безсмислено, каквато и да е колата. Изискванията към маслото по спецификация са такива, че да покрие целия диапазон от експлоатационни условия. Ако не се простираш нашироко, минаваш с по-евтино.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта