dragozow написа:Още по-гадно е на прозрачни фарове. На Голф 4 всички селяндури са наслагали ксенон от 50 лв и светят в небето. С нетърпение чакам да почнат да не ги пускат на прегледите и КАТ да почне да глобява. Иначе може да сложиш всичко, още не е забранено.
Айде, още един разбирач

и с какво рефлектора за халогена е по различен от този за ксенон?
В стъклото има разлика, че едното е направено да разсеива светлината, другото не
Не си мислете, че всички лупи са за ксенон

хванете та прочете това
http://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp може да ви се изяснят нещата

"Burner types
HID headlamp burners produce between 2,800 and 3,500 lumens from between 35 and 38 watts of electrical power, while halogen filament headlamp bulbs produce between 700 and 2,100 lumens from between 40 and 72 watts at 12.8 V.[23][24][25]
Current-production burner categories are D1S, D1R, D2S, D2R, D3S, D3R, D4S, and D4R. The D stands for discharge, and the number is the type designator. The final letter describes the outer shield. The arc within an HID headlamp bulb generates considerable short-wave ultraviolet (UV) light, but none of it escapes the bulb, for a UV-absorbing hard glass shield is incorporated around the bulb's arc tube. This is important to prevent degradation of UV-sensitive components and materials in headlamps, such as polycarbonate lenses and reflector hardcoats. "S" burners – D1S, D2S, D3S, and D4S – have a plain glass shield and are primarily used in projector-type optics. "R" burners – D1R, D2R, D3R, and D4R – are designed for use in reflector-type headlamp optics. They have an opaque mask covering specific portions of the shield, which facilitates the optical creation of the light/dark boundary (cutoff) near the top of a low-beam light distribution. Automotive HID burners do emit considerable near-UV light, despite the shield."