Голф 3 ABD загрява на по-високи обороти - стр. 6

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот Dushan » Чет 31 яну 2013 23:22


Ох ма вие сте уникуми. Казах че само като пусна парното спада под 80. Не е пуснато постоянно - спирам го или го намалям. Някой да е казвал нормална, ненормална работна температура. Говорим за работен диапазон на двигателя. Да предположим че нормалната работна температура за двигателя е между 80 и 100. И не повечето термостати са на 87. 50 на 50 са 84 и 87. Както и да е. Измислено е да е по средата 90 за да може да не пада драстично при пускане на парно и колата е по инерция или ако изкачваш наклон лятото да не вдига много градуси. Това инженери са го измислили преди нас. Това което те не са мислили, е че тези коли ще вървят на газ.
Изпарителя си загрява добре(щом може да ме изгори), а аз предпочитам да е на по ниски градуси(по икономична и по пъргава), отколкото по магистралата да ме стресира стрелката :aaaaa и нагоре да се влача!
Идеята на темата е с минимум средства максимален резултат и засега съм доволен, но ще пиша и за истинският тест - лятото!




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19333
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот stefan4o » Чет 31 яну 2013 23:29


За изпарителя съм съгласен, че не са му нужни чак 90 градуса, а е по-добре на 60-70. Но за двигателят мисля, че не е баш така. Има начини за постигането на такива резултати.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот Dushan » Нед 02 юни 2013 12:33


Вчера ми писна от тая перка и махнах термостата, за да не я чувам повече. Като спра всеки пита какво и на колата защо прави така. Срамно е когато се случва, макар и да не е често! А сутринта хванах термостата в ръка и ми хрумна гениалната идея да му преправя пружината. Жалко че баща ми беше взел малкия флекс и с една ножовка 3 часа мъка! Накрая успях да махна един полукръг от пружината и го "сготвих" на котлона. Отвори при по ниска температура и ме зарадва много - преди малко го сложих на колата и отваря към 70-75 градуса по табло, а перката се пуска на 85 градуса. Забелязах че сега перката охлажда за по-малко време! Като му клъцнах пружината сега явно отваря повече. Когато я изтествам на магистралата и по наклон, ще споделя крайния резултат от повишения дебит.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот my heart iS iCe » Нед 02 юни 2013 12:59


Dushan написа:преди малко го сложих на колата и отваря към 70-75 градуса по табло, а перката се пуска на 85 градуса. Забелязах че сега перката охлажда за по-малко време!

По принцип, стандартно термостата отваря на 85 градуса, и 1-ва степен на перката се пуска на 93 градуса! Поне така пише на датчика! А това, че перката върти по-малко време, не е хубаво, лятото когато температурата на въздуха стигне над 45 градуса, има вероятност, да не може да охлади перката и да ги кипне казанчето :confused По-добре си го направи стандартно както си е, вярно стрелката ще ти подминава 90 градуса като показание, ама както си е от завода, няма да имаш проблем!
При мен лятото, е имало моменти и при скорост 90км/ч перката да си охлажда! Но си беше яко жега!
Когато спрях на една отбивка, перката въртя 4 минути докато охлади! А термостата си отваря нормално!
НЕ знам каква ти е целта но не е на хубаво! :no


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот Iezekil » Нед 02 юни 2013 18:21


Тук проблема е,че термостата все пак започва да отваря на 85 градуса.На колегата явно му идва не достатъчен дебита.В предишншя си пост съм изчерпал напълно проблематиката,приветствам решението с рязаната пружина.Това за дълго работещата перка все пак ме навежда на мисълта,че радиатора е за смяна.


Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот my heart iS iCe » Нед 02 юни 2013 18:28


Явно се отнася за мен, но как да разбера дали е за смяна радиатора, от малкото маркучле, си мята вода!
:gruebel


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот vaiper 1 » Пон 03 юни 2013 16:18


Моята е абу с климатик,но стрелката ми подминава 90градуса малко на 1 та черта след 90те ми се включва перката направо на 2ра.Но охлажда и пак така на баири в града си се включва да,даже и като спра но нямам проблеми,зимата изобщо не я чувам. :wink


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот javor_bg » Пон 03 юни 2013 22:42


В тази тема има едно много важно нещо, което трябва да се отбележи. Над 100 км/ч по магистралата абсолютно никакви перки не трябва да се включват ! Радиатора не трябва да е просто топъл навсякъде, а ГОРЕЩ, ако е изправен.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот Dushan » Вто 04 юни 2013 15:17


Както вече казах моите показания са по табло- колко са верни не знам.
Вече покарах достатъчно в града и когато се движа с 50 в прав участък, колкото пъти погледнах към таблото си показва 80 градуса. Обаче перката чат пат пак се пуска точно преди да загася двигателя. Перката започна да се пуска на малко под 90 градуса. Иначе определено вече има повече дебит, защото когато двигателя работи, охлажда по-бързо от преди. Радиатора почти пари.

Надявам се скоро да я тествам по магистралата и то нагоре. Ще видя градуси перки и ще споделя.


Потребителски аватар
push
Мнения: 780
Регистриран на: Чет 03 мар 2011 21:42
Автомобил: mk2
Двигател: 1.9 TD
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот push » Вто 04 юни 2013 15:25


А датчика на радиатора който управлява перката .. наред ли е

Не съм чел цялата тема та.. :redface


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот Iezekil » Вто 04 юни 2013 21:27


А бе аз я препрочетох и открих,че почваме да се повтаряме.Ноември месец съм дал хипотези,които и сега родължаваме да подхвърляме.Разводняваме излишно темата и става безмислена.Не видях да е мерена температурата реално колко е,да се види кога точно включва тая перка и кога изключва и т.н.Ще се повторя,но ако тая кола беше моя,първо щях да сменя радиатора+датчика със същия от някоя морга.И ако единия вариант е да се окаже,че подобрение няма-ще сложа по-голям радиатор.По този начин всичко остава в ръцете на термостата,както и трябва да бъде.Перката ще забравиш да я чуваш.
пп.Да нямаш някакви подобрения по предницата,дето спират въздушния поток към радиатора?


javor_bg
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот javor_bg » Вто 04 юни 2013 21:32


На една Ибиза 1.4 AEX сменяхме термостат с такъв на BEHR и колата загряваше повече от нормалното. Пипам аз маркуча на термостата, а той топъл, а НЕ ГОРЕЩ ! Какво ли не направихме и най-накрая сменихме термостата и нещата се оправиха.

Само за сведение на моя бивш опел кадет термостата започва да отваря на 92 градуса и е напълно отворен на 107 градуса. Перката ми се включваше на 100 градуса и изключваше на 95. И в аутодата го пише това.


Dushan
Мнения: 300
Регистриран на: Нед 19 авг 2012 11:37
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: ABD 1994
Местоположение: София

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот Dushan » Сря 05 юни 2013 18:06


Нищо не се повтаря в темата!! Писал съм си с други колеги, с еднакви и подобни проблем. Един от тях ми каза в прав текст - не сменяй датчика на радиатора, защото не е от него(той го е сменял и е същата работа). Нямам подобрения по предницата - не съм толкова глупав. И моя термостат е BEHR и правеше същата мизерия! Дано след подобрението му да съм уцелил десетката.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот Iezekil » Сря 05 юни 2013 18:40


Да бе,нищо не се повтаря?Колко души примерно ти казаха да смениш радиатора?А ти цитираш"един колега"....Това го давам пример.
А датчик се сменя след замерване на колко включва и изключва/не се ли повтарям пак/.
Dushan написа:В града ми показва 90, а на магистрала минимум 105 ...

Това е разковничето,при големи обороти и респективно повишена циркулация,нямаш охлаждане.Защо?


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Голф 3 ABD загрява на магистралата - развитие стр. 4

Мнениеот vaiper 1 » Сря 05 юни 2013 18:43


Тия охладителни уредби много ядове хм,премерете наистина температурата на антифриза,повтарям се маи но,вижте и за въздущна възглавница в системата :wink



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Красимир Паров и 45 госта