Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот plamikcho » Сря 21 авг 2013 15:54


:help Помощ, колеги! Колата се пр**б* и ша ма утрепе жената :banghead . Пристигна ми днес новия дебитомер от ибей и нямах търпение да пробвам дали ще има разлика. Реших така и така ще се цапам, да изчистя и дросела (без да го свалям, само отпред). Свалих големия маркуч от дебитомера до дросела, почистих дросела. Огледах маркуча и забелязах малка дупка около 1мм на тънката част (картерните газове). Лепнах го с малко поксипол за момента да се уплътни, докато тествам колата с новия дебитомер. Сглобих всичко обратно и запалих да пробвам. Малко по-трудно запали, но като поработи, се оправи. Оборотите играеха, затова закачих VCDS-а и пуснах адаптация. Оправиха се. Обаче - греда отвсякъде с вървежа. Като подавам газ, си прави каквото иска, форсира се когато иска, например като отпусна газта. Под 2000 оборота не мога да потегля даже, никаква мощност. Повече от 3500 не може да вдигне, даже като натисна газта докрай, почва съвсем да губи мощност и да гасне. Направих глупостта да изляза за едно кръгче из квартала и едва се докарах обратно. Жестоко придърпване, направо все едно някой ме разтърсва яката, върви само между 2000 и 3000 оборота, в някакви много кратки моменти много яко ускорение за 2-3 секунди и после забива муцуна. Направо не знам кво стана, та не ядохме. Свалял съм маркуча от дросела и преди, когато съм го чистил и после е нямало проблеми. Заслушах се на работещ двигател като подавам газ фъшка яко. Струва ми се, че сега смуче въздух от 2 места - при дросела и при дебитомера. 0- пръстена на самия дебитомер не го смених, че нямах. Забелязах като чистих маркуча, че откъм дросела е доста грапав. Възможно ли е от тези грапавини и недобро наместване или стягане (с оригиналната скоба) да дърпа толкова въздух, че да ми прави тези магарии? Като гледам ще сменя маркуча с нов, ама поне да закрепя някак тая кола да може да се движи...

Допълнение:

Ето тези грешки дава при подаване на повече газ и стигане до 3500 об.

Wednesday,21,August,2013,15:14:07:48030
VCDS Version: Release 11.11.4

Address 01: Engine Labels: 06A-906-019-AEH.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 019 BQ
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS3120
Software Coding: 00031
Work Shop Code: WSC 31414
VCID: 73E95CCF42B5289B0E1
2 Faults Found:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
18-00 - Upper Limit
00533 - Idle Speed Regulation
19-00 - Lower Limit




asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Чет 22 авг 2013 2:04


Колега защо пишеш в моята тема? Така не помагаш нито на себе си, нито на мен!

При мен ситуацията е следната:
-Смених дебитомера.
-Смених ламбда сондата.
-Смених О ринговете на всмукателния колектор
-Смених кабелите и свещите
-Почистих дросел клапата идеално.
-Изчистиха ми дюзите на ултразвук
Резултат - никакъв. Колата продължава да тресе като луда на студен двигател и да гасне сама. При каране няма мощност и има забавяне при натискане на педала. Разход в града 15-16, извънградксо 10. На компютър не показва грешки никакви вече.

ПОМОЩ! :scare3 :banghead :banghead :banghead :censored2 :18b


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот rudoni » Чет 22 авг 2013 9:19


Ама колега,ще цитирам един колега-"четенето на грешки не е диагностика,и триенето на грешки не е ремонт!"Диагностиката е в правилното разчитане на параметри в работен режим,анализ и тогава ремонт.Вие или майсторът нещо грешите.Потърси точния човек!Успех!


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот plamikcho » Пет 23 авг 2013 10:31


Колега защо пишеш в моята тема? Така не помагаш нито на себе си, нито на мен!

Защото си помислих, че като споделям състоянието на моята кола (със почти същия проблем), какво съм предприел и какво се случва, мога да бъда полезен с нещо и да решим проблемите с общи усилия. Включих се в тази тема, за да не отварям нова с идентично заглавие. Нямам навика да се натрапвам и след като не съм полезен с нищо, преставам да пиша.

Благодарности на всички колеги, които помогнаха! Колега al3xbg - не съм забравил за обещаната почерпка.

Колега asen0v, успех с оправянето на колата!


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Съб 24 авг 2013 7:49


Здравейте пак колеги. Днес открих, че имам отвор в маркуча, който свързва дебитомера с дросел клапата. Точно там където картерните газове влизат в този маркуч има дупка. Картерните си висят във въздуха, а дупката си зее. Самата им снадка е откъртена от големия маркуч и няма как да се съединят. Въпроса ми е, ако запуша дупката на големия маркуч и удължа маркуча за картерните газове това ще бъде ли достатъчно или трябва и нещо друго? Освен маркуча на картерните газове, там влиза и едно тънко маркуче, което си е здраво и с него няма проблеми. То за какво е? :)
plamikcho, явно не само симптомите, но и проблема ще се окаже еднакъв.


Потребителски аватар
niki1_j
Мнения: 671
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
Автомобил: Golf MK IV
Двигател: ASZ
Местоположение: Sliven
Контакти:

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот niki1_j » Съб 24 авг 2013 8:50


Еми то това ти е най-добрият вариант - удължаваш картетните газове и ги извеждаш някъде ниско долу през кората. Запушваш дупката в интейка и си готов. Малкият мъркуч е вакуум и щом е здрав, значи си ОК.

Най-големият кеф на тая интервенция е че забравяш за мазньоча по дросела.

Айде и да кажеш дали се е оправила колата.


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Съб 24 авг 2013 15:03


niki1_j написа:Еми то това ти е най-добрият вариант - удължаваш картетните газове и ги извеждаш някъде ниско долу през кората. Запушваш дупката в интейка и си готов. Малкият мъркуч е вакуум и щом е здрав, значи си ОК.

Най-големият кеф на тая интервенция е че забравяш за мазньоча по дросела.

Айде и да кажеш дали се е оправила колата.


А този вакуум за какво е? Когато преустроя маркуча няма ли да се промени вътре нивото на налягането и така да не работи коректно тоя вакуум? За какво служи той :)))?


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот Pencp » Пон 26 авг 2013 15:03


Там е слабо място за всички AFT/AKL! Проблема се оправя само с нова тръба на стойност 100-105лв.Предлагат се само оригинални.Дебитомера е оразмерен да прави разлика между измереното количество входящ въздух и обема на картерните пари. При работа на празен ход парите влизат преди дросела а в режим на натоварване директно в колектора по тънкия маркуч. Силиконовия клапан,който е вътре /това което е скъсано при теб/ прави всичко това в зависимост от това, на коя от страните му има подналягане или налягане.Ако затапиш отвора във входящата тръба и този на всм.диафрагма мотора ще стане изключително муден при превключване на скоростите.


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Сря 28 авг 2013 8:10


Pencp написа:Там е слабо място за всички AFT/AKL! Проблема се оправя само с нова тръба на стойност 100-105лв.Предлагат се само оригинални.Дебитомера е оразмерен да прави разлика между измереното количество входящ въздух и обема на картерните пари. При работа на празен ход парите влизат преди дросела а в режим на натоварване директно в колектора по тънкия маркуч. Силиконовия клапан,който е вътре /това което е скъсано при теб/ прави всичко това в зависимост от това, на коя от страните му има подналягане или налягане.Ако затапиш отвора във входящата тръба и този на всм.диафрагма мотора ще стане изключително муден при превключване на скоростите.


Благодаря колега! Не съм предполагал, че ще има такъв ефект. Добре, че си ти иначе щях да се чудя какво става. Вече поръчах маркуча (46лв-менте), пък да видим какво ще стане като дойде.


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот Pencp » Сря 28 авг 2013 10:33


Имай в предвид че, отворите на моя двигател бяха запушени и пак имах проблеми докато, не смених тръбата с нова,такава.А при теб е още по зле,защото двигателя си смуче директно въздух от там, който по никакв начин не се мери!Притока на неотчетен въздух от дебитомера ще е толкова по-голям,колкото по-мръсен е въздушния ти филтър...


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Сря 28 авг 2013 13:15


Pencp написа:Имай в предвид че, отворите на моя двигател бяха запушени и пак имах проблеми докато, не смених тръбата с нова,такава.А при теб е още по зле,защото двигателя си смуче директно въздух от там, който по никакв начин не се мери!Притока на неотчетен въздух от дебитомера ще е толкова по-голям,колкото по-мръсен е въздушния ти филтър...


А възможно ли е от това да е толкова голям разхода на гориво? Аз си мисля, че в момента би трябвало да е обратното. Дебитомера отчита по-малко въздух отколкото в действителност е влязъл и би трябвало компютъра да прави сместа бедна. С две думи да пуска по-малко от нужното гориво. Или аз някъде бъркам?


Pencp
Мнения: 319
Регистриран на: Сря 11 фев 2009 13:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот Pencp » Сря 04 сеп 2013 8:50


Има ли развитие по темата?


asen0v
Мнения: 61
Регистриран на: Съб 26 яну 2008 3:09
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: AKL 1999
Местоположение: Варна

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот asen0v » Чет 05 сеп 2013 7:53


Pencp написа:Има ли развитие по темата?


Развитието е, че след като смених въздуховода разхода падна драстично. Градско 8 до 9,5 с включен климатроник, което си е напълно задоволително. Вървенето си е същото - спънат кон. Проблема с оборотите рано сутрин, тресенето и детонациите в ауспуха си остана, но вече се примирих. То и не остана какво да се сменя повече :D. Ще и търся нов собственик :)


Потребителски аватар
Golf4-1.4-16v
Мнения: 5
Регистриран на: Сря 28 авг 2013 16:10
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: 1998
Местоположение: sofia

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот Golf4-1.4-16v » Пет 06 сеп 2013 11:14


Тъй като и аз минах по този път с предърпване , гаснене , давене, пукот и невървеж, НО към момента съм победител (колата е с газов инжекцион) :c020 Та ето и моя път към успеха. Смяна на свещи, кабели, ламда сонда (която не отчиташе преди това никакъв живец)горивен филтър. Започнах от най-нормалното, регулация на дюзи (като колата се остави да работи само на бензин и е "вързана" нон стоп за комп.)следене на датчик за температура (тъй като този на комп, може да покаже различно от този в колата и от там да идва "заявка" за повече впръскване на гориво предвид различната от реалната температура и съответно "давенето" в горивна смес а от там и горепосочените проблеми). Та компа не откри грешка, и от там датчик по датчик (верно игра си е но целта оправдава...) та се стигна до комп. на газовата уредба , който давал грешка от там бъркал и целия работен режим на автомобила. Пратих го на ремонт, след това отново нагласяне на точния режим на работа (всичко е свързано с много нерви, време и заиграване) но сега колата няма нищо общо с дарака който беше към 23 08 2013 (доло горе 10 дни по-късно). Има само още едно нещо за отремонтиране, но това тепърва ще го търся по моргите (Бобина за Голф4 с двигател АКQ).


Потребителски аватар
oicho
Мнения: 143
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 15:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Golf MK4 1999 AKL - Придърпва, много гори, не върви :(

Мнениеот oicho » Сря 18 сеп 2013 9:17


Asenooooov ела пиле :)

И аз имам г4 АКЛ и аз ходех по пътя с проблемите и компетентните майстори.

Моя проблем с колата се оказа много педалски.

След 4-5 диагностики при "майстори" и след около 200-300 лв горива открих за мое съжаление, че компа е дал фира и то по доста уникален начин. Колата постепеено умираше. Изчетох всичко за този двигател и неговите проблеми. При мен обаче проблеми нямаше. Въпреки това смених "О" - пръстени и вакум клапата за променливата геометрия на смукателя.
Единствената промяна беше ,че рано сутрин зимата пали много по-лесно и игрането на оборотите /при мен беше едва 50-100 оборота/ изчезна. И така нерви нерви и нерви до по онзи ден - реших да разглобя всичко и да огледам едно по едно и ако не намеря дефект да продалжавам да разглобявам и оттам целия Голф на части. Почти бях разглобил всичко около блока и ск кутия , когато открих че първи инжектор постоянно работи и не спира даже за секунда. Оттам колата вече губи центровка , ламбдата дава грешни стойностти, оттам почва да бърка целия комп и става МАЗАЛО. Понеже съм с газов инжекцион, който е с адаптери към буксите на дюзите за секунди отстраних ГИ. Проверих отново и проблема беше пак налице. Смених кабелите на 2ра и 1ва дюза и проблема отиде на др-та дюза.Стигнах до заключение : или окабеляването или компа. Извадих снопа с кабели от компа проверих с мултицета : късо по кабелите нямаше. Свалих компа , видях на кой пин прави проблеми / от аутодата/ ,грабнах го в ръце и айде на доктора.

След 4-5 дни монтирам компа ако всичко е наред и ще пиша !

Ако нямаш проблеми със свещите ,кабелите им, бобината ,о -пръстените,вакум клапата на променливата геометрия, вакумите, маркучите, тръбата от дебитомера до дросела ,направи проверка на дросела ,датчика на разпр. вал и чак след това и дебитомера. Ако всичко е наред - проблема е или в компа или в окабеляването на инжекторите.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 74 госта