Молибденов бисулфид, високи обороти,налягане на маслото

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
L-M
Мнения: 53
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот L-M » Чет 10 май 2007 9:35


В подкрепа на yossarian и понеже иде реч за Лики-Моли, вижте това
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.nsf/pages/index_produkte

обърнете внимание на одобренията. Ето ви едно масло с доста удължен пробег. Отварям скоба че е най подходящо за автомобили изпълняващи Евро 4 нормите. Специална разработка с VW.

А за молибдена, най-грубо казано, това са твърди частици който попадат в неравностите по метала, по този начин правят повърхностите по-гладки от тук идва по-доброто триене и самия ефект. Големината на частиците е от порядъка на 0,5 микрона та така че няма как да запуши каквото и да било.
Хубаво нещо са руските сайтова, но и доста глупости се пишат там, бяха писали че дългото ползване на молибденов дисулфит водел до образуване на сярна киселина в двигателя :shock

Поздрави




Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Чет 10 май 2007 9:44


L-M написа:В подкрепа на yossarian и понеже иде реч за Лики-Моли, вижте това
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.nsf/pages/index_produkte

обърнете внимание на одобренията. Ето ви едно масло с доста удължен пробег. Отварям скоба че е най подходящо за автомобили изпълняващи Евро 4 нормите. Специална разработка с VW.

А за молибдена, най-грубо казано, това са твърди частици който попадат в неравностите по метала, по този начин правят повърхностите по-гладки от тук идва по-доброто триене и самия ефект. Големината на частиците е от порядъка на 0,5 микрона та така че няма как да запуши каквото и да било.
Хубаво нещо са руските сайтова, но и доста глупости се пишат там, бяха писали че дългото ползване на молибденов дисулфит водел до образуване на сярна киселина в двигателя :shock

Поздрави

Всеки производител си хвали продукта. Пускаш телевизора и гледаш куп магически продукти. Но дали са такива? Ако вярваш, че с някакво масло ще си направиш ремонта на двигателя, без да го отваряш, смятам, че си дълбоко заблуден и с промит разсъдак от рекламите.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 10 май 2007 9:48


L-M написа:В подкрепа на yossarian и понеже иде реч за Лики-Моли, вижте това
http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.nsf/pages/index_produkte

обърнете внимание на одобренията. Ето ви едно масло с доста удължен пробег. Отварям скоба че е най подходящо за автомобили изпълняващи Евро 4 нормите. Специална разработка с VW.

Да, съгласявам се! Ами разбран човек съм си! ;) :handshake Наистина маслото ТОР ТЕК 4200 го дават до 50 000 км.
Това, което пише в книжката за моята кола (В3-'91 г.)
Въздушен филтър- на 30 000 км.
Горивен филтър- на 20 000 км.
Масло+маслен филтър- на 15 000 км. (масло 10W40, 15W40, 15W50)
Ангренажен ремък- 90 000 км. (Твърди се, че това се отнася за нова кола. При втора и нанатък смяна се правела на 60 000 км)
Изглежда kолегата yossarian говори за друго поколение автомобили.
И все пак, не бих си оставил въздушния толкова време...
Мое съм разбран, ама съм и инат! :lol:


L-M
Мнения: 53
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот L-M » Чет 10 май 2007 9:54


radotom, съвсем правилно затова и написах че е най-вече за автомобили от по-ново поколение изпълняващи Евро 4 нормите.
Пък въздушния филтър може да си го смениш и отделно от маслото, нали.

П.П. Никой не говори за оправяне на двигател, за добавката изрично се споменава че е протектираща, а не оправяща. Далеч съм от мнението че една добавка можа да ти поправи двигателя.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 10 май 2007 11:01


radotom написа:
L-M написа:В подкрепа на yossarian и понеже иде реч за Лики-Моли, вижте това
[Това, което пише в книжката за моята кола (В3-'91 г.)
Въздушен филтър- на 30 000 км.
Горивен филтър- на 20 000 км.
Масло+маслен филтър- на 15 000 км. (масло 10W40, 15W40, 15W50)
Ангренажен ремък- 90 000 км. (Твърди се, че това се отнася за нова кола. При втора и нанатък смяна се правела на 60 000 км)
Изглежда kолегата yossarian говори за друго поколение автомобили.
И все пак, не бих си оставил въздушния толкова време...
Мое съм разбран, ама съм и инат! :lol:

Само да попитам....ти на толкова ли сменяш горните консумативи????
Убий ме не бих си позволил такива "икономии"!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 10 май 2007 11:13


yossarian написа:
radotom написа:....Но съгласи се, че колкото и да е хубава колата, колкото и нова и съвършенна да е, не може да се направи така, че за 60 000км да не смениш примерно въздушен филтър... просто не виждам как....


Е щом ти казваш значи е така. Какво да им обесняваме на тия дето са направили тези коли и ги поддържат, те какво ли разбират от long live service.[/quote
Yossarian (много ти подхожда ника...то и писанията ти са като от параграф 22)чета ти послянията и ми звучат като папските проповеди!!!
Страхотно красиво,доброномерно и с предимно пожелателен тон!
Ама решиш ли да го направиш на практика ,просто се оказва,че това е невъзможно поради огромно количетсво уж дребни условности,които ти не споменаваш.......
абе човеко купи си някой нов консуматив от нашите магазини и се моли да изкара поне наполовината на стария оригинален.....нека някой наш псевдомайстор(това,че работи във фирмен сервиз нищо не значи...във Варна най-големите калпазани и мошеници са във фирмения сервиз на VW).....да ти пипне колата пък после иди я карай по принципите на long life service...
Не забравяй,че във форума има и нови колеги...ще ти повярва някой после ти ли ще му плащат строшената кола????


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 10 май 2007 11:15


joker написа:Само да попитам....ти на толкова ли сменяш горните консумативи????
Убий ме не бих си позволил такива "икономии"!

:lol: :lol: Цъ!
Въздушен на 10 000, масло и филтър на около 10-12 000 макс. (10В40)
Горивния си го оставих за 20 000 в момента.
А ангренажния си го смених на 60 000.
Аз само писах какво са ми дали по книжката.
След като смених въздушния (даже не ги беше навършил десетте хиледарки) колата стана просто неузнаваема!
Изчезнаха всякакви игри на оборотите като е судена, набира осезаемо по-бързо, мисля, че и разхода падна, но аз не си играя да го засичам.
L-M, напълно си прав, че масло и въздушен фората си сменят заедно само за удобство, за да не си играят да помнят "Тва сега, пък другото след 2 седмици..."
Впрочем, до преди година на магистралата висеше един билборд на "Приста" за камионджийско масло, дето се сменяло на 150 000 км.


Dancho M
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 14 ное 2006 11:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Мнениеот Dancho M » Чет 10 май 2007 11:21


Основната съставка на това масло е химичното съединение молибденов бисулфид МоS2. При работата на маслото, от високата температура и от кислорода се получават окиси на молибдена МоО3, който се отличава с висока абразивност и сяра, която е корозионно опасна. От конденза се образува и сярна киселина H2SO4, която от своя страна влиза в реакция с метала - бутала, цилиндри, клапани, валове, кобилици и др. и ги разяжда. Това може да се отрази и ако имате износени гумички на клапаните, защото по канала на изпускателния клапан ще остава масло. При това положение има хубава предпоставка за окисляване, а оттам - за повишено износване на клапана.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 10 май 2007 11:32


Упсс. Дублирах се, някой ако има желания да го изтрие това.

Последна промяна от yossarian на Чет 10 май 2007 11:38, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 10 май 2007 11:37


joker написа:Yossarian (много ти подхожда ника...то и писанията ти са като от параграф 22)чета ти послянията и ми звучат като папските проповеди!!!
Страхотно красиво,доброномерно и с предимно пожелателен тон!
Ама решиш ли да го направиш на практика ,просто се оказва,че това е невъзможно поради огромно количетсво уж дребни условности,които ти не споменаваш.......
абе човеко купи си някой нов консуматив от нашите магазини и се моли да изкара поне наполовината на стария оригинален.....нека някой наш псевдомайстор(това,че работи във фирмен сервиз нищо не значи...във Варна най-големите калпазани и мошеници са във фирмения сервиз на VW).....да ти пипне колата пък после иди я карай по принципите на long life service...
Не забравяй,че във форума има и нови колеги...ще ти повярва някой после ти ли ще му плащат строшената кола????


Как кажеш! Ти си разбирач, гледам за 6 месеца 400 и кусур мнения си нацвъкал и вече не си от "новите" колеги, а си врял и кипял. Само дето изпадаш в ситуацията на шопа кога видял щрауса и май ме четеш през ред! Никъде не съм твърдял че long live sеrvice се прилага за всички автомобили. Доколкото знам VW в България още не го прилагат. В крайна сметка всеки сам решава, но да твърдиш че ерното е бяло...


L-M
Мнения: 53
Регистриран на: Пет 24 ное 2006 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот L-M » Чет 10 май 2007 11:45


Dancho M написа:Основната съставка на това масло е химичното съединение молибденов бисулфид МоS2. При работата на маслото, от високата температура и от кислорода се получават окиси на молибдена МоО3, който се отличава с висока абразивност и сяра, която е корозионно опасна. От конденза се образува и сярна киселина H2SO4, която от своя страна влиза в реакция с метала - бутала, цилиндри, клапани, валове, кобилици и др. и ги разяжда. Това може да се отрази и ако имате износени гумички на клапаните, защото по канала на изпускателния клапан ще остава масло. При това положение има хубава предпоставка за окисляване, а оттам - за повишено износване на клапана.


А точно за тази легенда написана в руски сайтове говорех, меко казано твърдението е абсолютно безпочвено.

Добавката за масло на Liqui Molly не съдържа MoS2 в прахообразна форма, а става въпрос за една добре утаяваща се суспензия в маслото. В сравнение с моторното масло , MoS2 се прибавя само в малки количества, които не могат да се окислят, тъй като MoS2 е обвит в капсула, а и всяко моторно масло съдаржа антиоксиданти, които предотвратяват окислението на маслото както и на MoS2.
Съдържанието на сяра в MoS2 също не представлява проблем, тъй като моторното масло съдържа вече сяра в алкалното масло, както и в пакета добавки като цинков фосфат в доста голяма концентрация, отколкото в прибавената добавка за масло на LM.
Моторното масло съдържа алкални частици, така варечените TBN Booster, които са в състояние да неутрализират образуващите се киселини при изгарянето преди времето за смяна на маслото, При това TBN Booster не различава дали сярата се образува \произлиза\ от изгарянето на маслото и въздуха или от MoS2, Също толкова невярно е твърдението, че MoS2 се окислява в MoS3 и причинява абразивно износване. Моторното масло съдържа голямо количество пепелообразуващи добавки като например цинков фосфат, калциев фосфат и т.н., които образуват повече пепел отколкото прибавената MoS2 добавка на Liqui Molly.
Представените тук агрументи съответсват на всяка научно доказана основа, тъй като една система, в този случай моторното масло и MoS2 добавка за масло трябва да се разглеждат като едно цяло, а не като отделни компоненти.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19706
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 10 май 2007 11:50


yossarian написа:Никъде не съм твърдял че long live sеrvice се прилага за всички автомобили. Доколкото знам VW в България още не го прилагат. В крайна сметка всеки сам решава, но да твърдиш че ерното е бяло...

:078: Сега стоплих чак!
ти не живееш в Бг... и по спомени караше доста нов като производство автомобил...
Вярно, че никъде не твърдиш, че long live-а се прилага за всички автомобили, но пък и не го уточни За това и се получи недоразумението, изглежда.
Все пак, и Joker е прав до голяма степен.
Всички толкова сме се напатили от ментета и некоректни търговци вече, че ако някой ни предложи нео на изгодна цена не го вземаме, щото решаваме, че е боклук или има някаква друга уловка.
Обикновенно купувам консумативи само от оторизирани дистрибутори. Много често цената е подозрително ниска и се оказва, че въпреки това нещото си е ОК, ама... все си имам едно на ум ;)
Peace, брат! :handshake


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 10 май 2007 11:53


radotom написа:
joker написа:Само да попитам....ти на толкова ли сменяш горните консумативи????
Убий ме не бих си позволил такива "икономии"!

:lol: :lol: Цъ!
Въздушен на 10 000, масло и филтър на около 10-12 000 макс. (10В40)
Горивния си го оставих за 20 000 в момента.
А ангренажния си го смених на 60 000.
Аз само писах какво са ми дали по книжката.
След като смених въздушния (даже не ги беше навършил десетте хиледарки) колата стана просто неузнаваема!
Изчезнаха всякакви игри на оборотите като е судена, набира осезаемо по-бързо, мисля, че и разхода падна, но аз не си играя да го засичам.
L-M, напълно си прав, че масло и въздушен фората си сменят заедно само за удобство, за да не си играят да помнят "Тва сега, пък другото след 2 седмици..."
Впрочем, до преди година на магистралата висеше един билборд на "Приста" за камионджийско масло, дето се сменяло на 150 000 км.

Така и предполагах,защото отдавна се съобразявам с твоите мнения и съвети и честно казано малко се изненадах,защото имах впечатлението,че имаш други принципи на поддържане на колата!
О.К.- и аз спазвам същите параметри на сроковете за смяна на консумативите


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Чет 10 май 2007 12:17


radotom написа:ти не живееш в Бг... и по спомени караше доста нов като производство автомобил...


В България не съм си позволявал да купувам масло под 8-10 лв/литър или да го карам над 10000км.

Long live service се определя от много фактори, като качеството на горивото, запрашеност на въздуха, пригоденост на конкретния автомобил, сервизна мрежа в конкретната страна и т.н. Прилага се като стандарт от 7-8 години от VW, BWM, MB а напоследък и от френски фирми.

Въпросната тема за маслото, а те са поне 150 досега във форума, е грешна от самото начало. Каква добавка, ама тефлон или молибден, Шел, кастрол или приста? Такива въпроси няма. Първо си четеш книжката какво масло препоръчва производителя. Например VW norm 501 00 или 507 00. Има поне 20 различни фирми произвеждащи масла които отговарят на тези норми, вероятно са и повече. Щом производителя на масло гарантира съответствие дали е шел или кастрол разлика няма. Следващият въпрос е с какъв вискозитет, отговора е също е в книжката. Много скъпо било, я дай да ти сипя приста и ще я сменяш на 8000, това ми го предложи вчера един разбирач. Еми то с пръдня боя нестава, като ти е скъпо да си обслужваш автомобила с качествени консумативи, пътувай с обществен транспорт.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 10 май 2007 12:23


yossarian написа:
radotom написа:ти не живееш в Бг... и по спомени караше доста нов като производство автомобил...


В България не съм си позволявал да купувам масло под 8-10 лв/литър или да го карам над 10000км.

Long live service се определя от много фактори, като качеството на горивото, запрашеност на въздуха, пригоденост на конкретния автомобил, сервизна мрежа в конкретната страна и т.н. Прилага се като стандарт от 7-8 години от VW, BWM, MB а напоследък и от френски фирми.

Въпросната тема за маслото, а те са поне 150 досега във форума, е грешна от самото начало. Каква добавка, ама тефлон или молибден, Шел, кастрол или приста? Такива въпроси няма. Първо си четеш книжката какво масло препоръчва производителя. Например VW norm 501 00 или 507 00. Има поне 20 различни фирми произвеждащи масла които отговарят на тези норми, вероятно са и повече. Щом производителя на масло гарантира съответствие дали е шел или кастрол разлика няма. Следващият въпрос е с какъв вискозитет, отговора е също е в книжката. Много скъпо било, я дай да ти сипя приста и ще я сменяш на 8000, това ми го предложи вчера един разбирач. Еми то с пръдня боя нестава, като ти е скъпо да си обслужваш автомобила с качествени консумативи, пътувай с обществен транспорт.

Тук вече съм напълно съгласен с теб и вече всичко е съвсем научно и реалистично!
Абе уточнявай детайлите бе човек и се мотивирай по-убедително...иначе звучиш като Шехерезада...Сега пък да не се обидиш на шегата.... :wink:
И уважаеми Йосариянчо,аз не цвъкам....аз просто разсъждавам заедно с колегите от форума и ми прави удоволствие да обменям с тях мнение...защото колите и двигателите са ми хоби повече от 20 години,тук всеки ден научавам нещо ново...просто нещата са много близко до професията ми....а колегите от форума са изключително компетентни и най вече безкористни...ей затуй толкоз шетам по различни теми из сайта и после ровичкам из колата!...страст бе какво да правиш...е разбра ли сега....макар,че не съм длъжен да ти давам обяснение...
Ама нейсе!
Пък ти си стой в чужбината и си карай на long life service...
Успех!

Последна промяна от joker на Чет 10 май 2007 16:03, променено общо 1 път.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта