Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот ktamen » Пон 08 авг 2016 21:55


Нищо недей да режеш :exclaim :exclaim :exclaim
С дебела шайба странично оголи метала. Може и с нож, но ако натиснеш по-силно и ще смачкаш ламаринката навътре. С флекс е по-безопасно.




Потребителски аватар
IceHeart
Мнения: 369
Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.8 AGN
Местоположение: ๏̯͡๏

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот IceHeart » Пон 08 авг 2016 21:58


Проблема ти идва от там, че точно където се вдига прага на крик, така да го нарека козирката ти е изкривена и от там влиза вода. С течение на времето е почнал да короезира прага и затова ти е изгнил от вътре. А щом при вдигане на крик тази козирка се криви, значи праговете са тръгнали. Колата ти, или е от Австрия, Германия, или от Швейцария! От Италия внос, мн. рядко гният.Та мисълта ми е такава, че ти няма как да видиш прага отвътре целия дали е здрав или гнил, това се прави с уред за кухини, който има камера и е като селфи стик и влиза доста навътре в прага, със сигурност в БГ го няма като техника, но в интернет съм го виждал. И само с него можеш да видиш дали отвътре е гнило, или ако отвориш целия праг. Та мисълта ми е друга. Да запълниш само тази дупка, а не както майстора ти казва, да правиш и калници и т,н. Защото ако след примерно 2г. време дойде ред да смениш праговете, пак ще трябва да правиш калниците, защото те са свързани с прага. И един вид, парите си ги даваш на вятъра. Поне аз така бих направил. Прави само тая дупка и карай! Тея кривини по прага, където е козирката той няма как да ги оправи, а само ще ги запуши с кит! Щом нямаш избор, и сам не можеш трябва да прежалиш 200 лева! За мен са мн. пари за тези малки ремонти! Но това е мое виждане! Ако правиш ръжди по кола, се прави всичко нацяло! Това което правиш в момента е кърпене на положението, или как да го кажа,заблуждаваш се, че решаваш проблема. Ще се радвам ако споделиш снимки от крайния резултат.


Потребителски аватар
Milenkatara
Мнения: 470
Регистриран на: Нед 27 юни 2010 23:22
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Milenkatara » Пон 08 авг 2016 22:14


Ендоскоп отдавна не е мит на българския пазар ! Иначе така както гледам моето положение от странта на шофьора беше същото. Оправихме го с един приятел сложихме нова релса с 2мм ламарина и останлото закърпихме с нормална ламарина. После защитата отгоре и това е. Вече година и половина няма мърдане, отделно напълних с "парафин" специален за прагове през тапите, но от дясната страна тази година ме споходи същото и трябва и от тук да се прави. Аз го отдавам на глупавия крик на VW този проблем, защото крика им подбива релсата като се слага от хора, който не знаят как да го монтират. :bishop


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Dagestan » Вто 09 авг 2016 10:13


Поне 90% от Голф 4-ките и производните му са със смачкани прагове от крикове и подемници.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13397
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Zdravko Zankov » Вто 09 авг 2016 10:39


Dagestan написа:

Защото почти никой не слага лапите на подемника на посочените места.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Вто 09 авг 2016 18:57


ktamen/ Ще го погледна когато имам инструменти под ръка.

IceHeart/ Колата е от swiss, то няма кола на 15г която да няма ръжди под прага вероятно в страните където ползват препарати или е по влажно ръждясват по бързо. На другата 4-ка (имаме я от 10г) праговете също са криви, но за разлика няма и следа от податливост както в тази. Дори единия праг го ударих много яко в един камък към хижата бяхме се натоварили. Вдлъбнатината от удара се забелязва от 20метра и няма никакви проблеми там. Ако кажем, че прага ще избута още няколко години, което за сега така изглежда явно тук е имало наистина удар. В форума намерих доста теми за този човек, само доволни дори има един от София не знам каква е причината този да му боядиса колата golf 2 rallye. Явно си разбира, ще кача снимки със сигурност. Какво имаше в предвид, че прага и калника са заедно? Калника ми е леко ръждясал на долу, но както казах имам и разпадащ се лак вече е около 3-4см "ф" и расте, а по средата е някакво черно дал ие основата на боята или метала не мога да кажа. За това ще е добре да оправя и него.

Milenkatara/ Точно от крика е колега, не знаят как да поставят. Като поставя крика на място повдигам колата без проблем, дори имам следи и кривина на единия праг по средата. Явно човекът си е мислил, че може да повдигне и двете странични колела на веднъж. :stumm

Dagestan и Zdravko Zankov/ За това аз ползвам лапите дори слагам една дебела кръгла гума с размерите на лапата, а трупчета и стойки винаги на самите греди на купето. Като сменях веригата си бях вдигнал предницата на 50см, само с крик на етапи и няма никакви кривини където и да е било. А в сервизи с техника да кривят прагове... :newsm66


Потребителски аватар
IceHeart
Мнения: 369
Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
Автомобил: Golf IV
Двигател: 1.8 AGN
Местоположение: ๏̯͡๏

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот IceHeart » Вто 09 авг 2016 22:19


Имах в предвид, че са залепени един за друг, и дефакто щом калника е ръждясал, и прага е изгнил. Дефакто сега ще ги направиш, и след 1, 2 зими когато сменяш праговете, и когато се режат старите прагове, майстора може да ти прецака направения кланик, освен ако не го сваля де! С тези електроцени искрите разкатават играта на боята. Но ти си знаеш!


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Dagestan » Сря 10 авг 2016 7:54


M3ntata написа:Като поставя крика на място повдигам колата без проблем, дори имам следи и кривина на единия праг по средата. Явно човекът си е мислил, че може да повдигне и двете странични колела на веднъж. :stumm


Мога да те заведа при един гумаджия, който слага крика отред, където е най-смачкан прага и вдига колата на над 0.5м за да се вдигне и задното колело :mhihi Най-лошото на смачканите прагове е, че при спукана гума няма къде да сложиш крика стабилно.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Пет 26 авг 2016 19:03


Добър вечер на всички, днес по уговорка говорих с майстора/бояджията и всичко ако върви по план другата седмица в Четвъртък я почва. Леко да повдигна темата :mhihi


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот forski » Вто 30 авг 2016 16:05


От всичките ми премеждия свързани с корозията и ремонтите на различни детайли по-автомобила съм разбрал едно, и то е че всичко зависи от човека който ти прави колата и начина по-който работи, както и компетенцията която притежава.
Много от тенекиджийте не ремонтират, точно обратното те само влошават нещата, да мажеш безразборно със грундове, бодита, преобразователи, бои и лакове също в повечето случеи влошават нещата.
Много малко останаха читавите майстори, като гледам за съжеление и на тях вече им е дошло до гуша и не им се занимава.
Ако се поинтересуваш малко по-въпроса ще видиш че обработката на метала, и последващото нанасяне на различни грундове, филери, бои и лакове е цяла наука. Така или инъче е абсолютно не рентабилно някой да следва стриктно всички стъпки и процеси, както и нужното време за обработка и нанасяне на различните покрития. Защото става трудоемко и съответно скъпо, а за кола като твоята не си заслужава за един праг да платиш примерно 500 +++ лева за труд и материали, нали?!
Затова ще те претупат, ще дадеш стотина лева за всичко, и след година-две пак ще си за ремонт, защото и кърпенето и боядисването ще е като за 100лв.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Вто 30 авг 2016 17:08


forski/ За това не се захващам с тази тематика (боядисването/тенекиджийство), ако исках до сега да съм си взел всичко нужно за боядисване и да съм почнал да чета литература и безкрайни опити до като (ако) се получи нещо. Сам бих си боядисал стоманените джанти например, лющещите кори в интериора на mk4, и всякакви такива дреболии. За това залагам на по опитни майстори понеже съм патил 1-2 пъти от такива които работата я правят само заради парите. Колкото до това дали си струва за такава кола или лично за мен, по добре да не навлизаме в спор :mhihi . Бих платил около 300лв+ за смяната на цял праг понеже знам, че тази работа не е проста (говоря за истинско качество). Лично аз гледам с друго око на колите, ако ще лада нива да е щом за човека Х тази кола означава много, ако има финансова възможност би хвърлил луди пари за да изглежда добре, макар и след първия офроуд да изглежда страшно... Майстора е хвален, а и като цяло в града "изглежда" държи най високо ниво. Като гледам нямам друг избор като се има на предвид някои подробности като това, че не искам колата ми да е на ма*ната си някъде на боядисване или да се прави през зимно време. Като дори и при този се наложи да чакам около 1м, а в по големите градове не знам какво ще е при читавите майстори, иначе тук бояджии през 2 пресечки :mhihi :mhihi.

Да видим дано всичко е по план в Четвъртък да я почва до като е хубаво времето. Ето една тема от 2010 където въпросният човек е боядисал едно Rallye където може да се види на грубо как е работил през онова време, по думите на автора изглежда, че е доволен, дано и при мен да е така.

:love.vwclub


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот forski » Вто 30 авг 2016 18:32


Точно това имах в предвид, не че не си заслужава, напротив аз другия месец ще карам моята 17 годишна кола на тенекиджия, който чакам от два месеца да се освободи :smile
Мисилта ми беше такава че това дали ремонта ще е дълготраен и качествен не зависи от това дали ще го заварява точково или ще реже с флекса. Нито от това колко дебел праг ще ти сложи и от какъв материал, и един сантиметър винкел да завари, ако не го обработи както трябва отвътре, пак ще ръждяса и пак ще се пробие. От там нататък пък е работа на бояджията да го обработи и боядиса отвън, ако единия се издъни цялата работа отива на кино.
Много не им се занимава да изпипват нещата ...


tursesht
Мнения: 1
Регистриран на: Сря 26 авг 2015 21:32
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот tursesht » Сря 07 сеп 2016 18:03


Качвам клипа с идеята да помогна на някой , ако му е полезно. Изглежда ми доста добре обяснено и може всеки да се пробва, момчето е обяснило целият процес детайлно , не знам до колко ще е ефективно във времето, но на мен лично ми изглежда доста добра алтернатива и мисля , че поне 2-3 години няма да мръдне, след тази обработка. Не казвам , че разбирам и не искам да налагам мнение , моля да не започнат всички да ме хранят , колко е зле метода и тн. :bowdown Единственият недостатък за мен е , че не видях никъде да го обработи с ръждопреобразувател , а това може да е проблем, защото процеса на оксидация на вярно не е спрял, макар да запечата мястото доста кадърно по мое виждане. Така се спестяват, когато е възможно, толкова плашещите заварки :D :death https://www.youtube.com/watch?v=1XaPhcGsG6k

Последна промяна от tursesht на Пет 09 сеп 2016 22:24, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Сря 07 сеп 2016 22:42


Нещо си пропуснал клипа май, виж оправи го да видя. Иначе утре по уговорка трябва да взема колата, трябваше във Вторник но дупката се оказала по голяма, Вторник като му звъннах каза, че е обработвал прага от вътре и щял да изчака кита, пък Сряда да боядиса изчаквал между етапите хубаво всичко да изсъхне. Да видим какво ще стане :c010


batVenci
Мнения: 919
Регистриран на: Пет 09 дек 2011 19:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот batVenci » Чет 08 сеп 2016 1:36


Външно обикновено майсторите нагласят работите да изглеждат добре визуално, но как стоят нещата от вътре в прага? Обикновено майсторите не обработват прага вътрешно със задължителните и скъпи препарати и парафини. Затова просто, като съвет, когато вземеш колата от майстора напръскай праговете вътрешно, както и цялата кола отдолу, подкалници и т.н. с прекарано или горено моторно масло обилно. За цялата кола отдолу навсякъде стигат няколко литра. После седмица, две, след такова обилно опръскване отдолу, колата се окапва от прекараното катранено масло. Да процедурата е доста мръсна, но няма по евтин и сигурен начин за борба с ръждата отдолу по автомобила. По форумите е писано много за въпросното тотално омасляване. Даже колега с проблемен Опел Кадет, описва как с лозова пръскачка омаслява целия Опел навсякъде обилно отдолу:
http://forum.napravisam.bg/viewtopic.ph ... 9ba316ca9c
http://www.classiccar-bg.com/index.php/ ... 1.160.html



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 92 госта