моя грешка ......



DAXC написа:Ronin написа:DAXC написа:Такава тема сме дискутира и друг път във форума.
Навремето когато се караха предимно руски автомобили бе възприето схващането, че преди да се запали колата трябва да се включат фаровете за около 1-2 мин. След това се гасят и се пали автомобила, като той трябва да работи на място около 10 мин. Това дори съм го чел в техническа книжка на ВАЗ. Да обаче това твърдение в последствие се промени. В момента в русенския университет, специалност ДВГ (не знам дали това е точното наименование) се преподава, че паленето на автомобила и оставането да работи на празен ход е вредно. Защо ли?
Първото-това не е тежкотоварен автомобил, при които е необходимо време да вдигне налягане в спирачната уредба.
Второ-когато автомобила работи на празен ход, налягането за смазването е много по-слабо. Всеки който е имал и има руски автомобил може да забележи, че на празен ход лампата за налягането на маслото на моменти пресветва. А пък всеки ще се досети, че от слабото смазване износването се увеличава. Затова и повечето руски автомобили когато достигнат 100 000 км и са за основен ремонт.
1.Паленето на фаровете се прави защото така се възбужда акумолатора и при повторното натоварване отдава повече мощност...но се прави интервал около 2-3 мин. между фаровете и стартера....това е ДОКАЗАНО..някаква хим.реакция ама там съм много слаб.Лично на мен също ми е смешно и не го практикувам.
2.За сведение при работа на празен ход руски двигател може да работи и без масло че даже и с нафта вместо с масло па ако му сложиш и масло гледай само как работи...
При работа на празен ход оборотите са 800-900 ....натоварване върху лагерите на коляновия вал и биелите е минималното за работещ двигател.....и без налягане ще си работи в нормални норми без излишно износване както твърдиш....
Налягането е важно при високи обороти и натиск върху лагерите.....
Въпрос: Как лагер примерно на бормашина,главина на гума на лека кола или камион,без принудително мазане(няма принудително подаване на масло под налягане ) а е натъпкан само с грес....работи и не се изнсва така лесно а ако се сменя грезта често може да изкара колкото пробега на двигателя.....
Отговор :Ниските обороти .....не натоварването( На татрата да не би да е ниско натоварена) т.е да обобщя високите обороти водят до по високо износване
3. До преди месец имах жигула ваз 2101 на 470 000 км. без ремонт по двигателя лично навъртяни от мен....преди това колко е карана тя си знае.....това е в връзка с 100 к километра дето се ремонтирали
4. Двигателите на ВАЗ не на Москвич са с около 1000 оборота повече в сравнение на повечето западни такива....т.е ако един ФВ примерно държи 80 км. при 2000 оборота една жигула държи същите километри с 2800 оборота....и не случайно подобни двигатели са монтирани на някой модели селскостопански самолети....с малко доработки заради високите си обороти е нормално и по голямо износване т.е живей по бързо
П.С Леле как само са летели тез самолети с тел ваз двигатели![]()
Колега много си написал ама нищо по конкретния въпрос.
Вредно ли е да работи колата на празен ход ( да работи на място или в движение на изключена предавка)?
Това което написах в предния пост не съм си го изсмукал от пръстите си. Познавам преподавател от цитирания университет от цитираната специалност. Точно той ми е обяснявал за тези неща.
А това, че имаш ВАЗ на 470 000 км. без да си му правил ремонт е чиста случайност. Единици са тези, които имат такива издръжливи двигатели. 90% от ВАЗ-овете като достигнат 100 000 км са за ремонти-това го е доказала практиката.
А това което написа, че руските двигатели можели да работят бе масло ми се струва пълна глупост. Инженери са мислили по този двигател. Вярвай ми, инженерна мисъл няма да допусне не смазване на триещи се части, било то при 800-900 оборота. Тези обороти на фона на 2500-4000 оборота може да са нищо, но на практика са много. Недей забравя нагряването при триенето, как така няма нужда от масло?
По отношение на лагерите-да те имат грес, не се налага принудително смазване с масло, но недей забравя, че лагерите са капсуловани. Когато започне въртеливото движение се повишава температурата и греста става течна и смазването е на лице. Недей забравя какво е износването при ролкови или съчмени лагери в сравнение с тези които са при коляновия вал (черупковите-ако се казват така).
IvoG написа:scruc написа:Това с максималния въртящ момент е пълна дивотия, ето един практически пример, имам един приятел който от четри години работи като сотаджия а служебната му кола е ГОЛФ3 1.8 ABS през зимата особенно през ноща момчетата отиват някаде по на закътано палят Голфа лягат и заспиват и колата работи 7-8 часа на празен ход (освен ако не ги повикат на сигнал) и така четри години вие предценете колко часа работа на празен ход има тоя Голф, сега е на 287хиляди а на двигателя нищо му няма. По логиката на колегата Joker на тоя двигател пет пъти трябва да му е правен основен ремонт.
Занм, че такситата в Германия не ги гасат денонощно и карат по половин милион км. без ремонти. Така избягват износването при студен старт което е около 85% от цялото износване на двигателя. Предполагам е така и със сотаджийския голф.
joker написа:IvoG написа:scruc написа:Ето един точен и логически мислещ колега......с удоволствие ще се вслушвам в бъдеще в твоите съвети!!!!поздравления!
колеги мислете с горната глава...долната за това не става!
Занм, че такситата в Германия не ги гасат денонощно и карат по половин милион км. без ремонти. Така избягват износването при студен старт което е около 85% от цялото износване на двигателя. Предполагам е така и със сотаджийския голф.
Ето един точен и логически мислещ колега......с удоволствие ще се вслушвам в бъдеще в твоите съвети!!!!поздравления!
колеги мислете с горната глава...долната за това не става!
scruc написа:Ето един точен и логически мислещ колега......с удоволствие ще се вслушвам в бъдеще в твоите съвети!!!!поздравления!
колеги мислете с горната глава...долната за това не става!
Спокоино колега в този форум има много мислещи хора , винаги можеш да разчиташ на правилен съвет.
scruc написа:Не е важно от колко време си във форума или колко мнения си написал,важното е тези мнения да са състоятелни.Колега Joker ти медицина ли си завършил или ДВГти май се барна най-големия разбирач.Моляте спри да се заяждаш с хората които имат различно от твоето мнение че ставаш смешен.
Ronin написа:Joker,иска ми се да запазим добрия тон и да говорим технически а не да се заяждаме,с дипломата си просто ти дадох отговор на въпроса ти дали си имам понятие от двигатели и не съм целял да давам повод за дискусия относно кой колко е грамотен.94 г. съм правил опити да сменям карбуратора на жигулата с озон .....получи се....едва ли ще отделя време да смятам диаметъра на жиглиорите ....на който му трябва ще си ги смята,отплеснахме се спирам да пиша по тая тема освен ако някой не ме пита конкретно нещо.....с здраве.
joker написа:scruc написа:Не е важно от колко време си във форума или колко мнения си написал,важното е тези мнения да са състоятелни.Колега Joker ти медицина ли си завършил или ДВГти май се барна най-големия разбирач.Моляте спри да се заяждаш с хората които имат различно от твоето мнение че ставаш смешен.
Ни най-малко чичо Скруч....... всичко което пиша е само на база на мое продължителни наблюдения и анализи..писах го вече няколко пъти в постингите си...а за да съм този форум значи има още много какво да науча от колегите си по хоби,като много от тях са далеч по-напред от мене.....Няма човек от когото не може да научиш нещо..... така са ме учили моите преподаватели...аз контактувам с най-различни по социален статус хора от министри до обикновени боклукчии и клошари...и от всеки са понаучил нещо...и съвсем не са министрите тези от които съм научил най-много!
Нямаш си на престава колко много се доближават принципите на диагносиката в медицината и при ДВГ!Стига да искаш да четеш и да се образоваш!
joker написа:Пак повтарям ако някой професионалист ми посочи откъде минава пътя на горивото при затворен електромагнитен клапан по време принудителния празен при загрял ДВГ и дросел оставен на градуси за празен ход(не говоря за наши компютри които просто спират дюзата/дюзите) СЕ ПРЕДАВАМ!Хайде няма да питам за формулата защото с нея се сдобих от един човек занимаващ се с малко по-специфични задачи в областта на индустрията.....тя въобще не е популярна в наръчниците.....
и моля да не се възприема това като заяждане,а като провокация за мислене...ох пак се повтарям за кой ли път!
andro_ написа:joker написа:Пак повтарям ако някой професионалист ми посочи откъде минава пътя на горивото при затворен електромагнитен клапан по време принудителния празен при загрял ДВГ и дросел оставен на градуси за празен ход(не говоря за наши компютри които просто спират дюзата/дюзите) СЕ ПРЕДАВАМ!Хайде няма да питам за формулата защото с нея се сдобих от един човек занимаващ се с малко по-специфични задачи в областта на индустрията.....тя въобще не е популярна в наръчниците.....
и моля да не се възприема това като заяждане,а като провокация за мислене...ох пак се повтарям за кой ли път!
То аз не съм професионалист,ама:
1.На инжекционите като спрат дюзите излишното гориво минава през бензиновия регулатор на налягането и хоп обратно в резервоара.
2.На моноинжекциони,които нямат обратен маркуч към резервоара
спира самата помпа (имах Форд CVH mI,той беше така).
3.При карбуратор има различни варианти - при повечето просто карбуратора затваря притока на бензин откъм помпата.
Днес видях и друго - механична помпа за Рено 5,с 3 щуцера,като единия е за обратен бензин,а в бензиновия филтър има вградено клапанче за налягането.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта