
Колеги, как ви е темп. на двиг. при по студено време?
-
- Мнения: 12
- Регистриран на: Пет 01 дек 2006 22:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
да споделя и моя пресен опит.срелката ми показваше 70 градуса, а перката включваше. оборотите стояха по високи но,постепенно падаха.оказа се че ми се прецакал датчика,хем луйе компа,хем ми показва грешна температура. след смянятя му всичко заспа! и обороти и температура.така че по често трябва да се ходи на елкон,маи 

-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Нед 10 дек 2006 0:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- luboveliki
- Мнения: 1257
- Регистриран на: Пон 11 дек 2006 22:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Враца
- K22
- Мнения: 1978
- Регистриран на: Пон 19 юни 2006 9:18
- Автомобил: НИСАН Х ТРЕЙЛ
- Двигател: 2200 Д 2005
- Местоположение: Плевен
Има една тема на Вили за термостатите, но с няколко думи:Термостата освен напълно отворено и напълно затворено положение има и междинни положения в зависимост от температурата на охлаждащата течност.Може уреда на таблото да не показва съвсем точно, но диапазона на движение на стрелката след като загрее двигателя трябва да бъде около 5 градуса.Със стария термостат диапазона в който играеше стрелката бе 20градуса и имах преразход на гориво.Новия ми е Беер-15лева и за сега е супер
- Bob.Baev
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Чет 23 фев 2006 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Във връзка с мненията на няколко колеги свързани с автентичния произход на частите, дайте да уточним с тази марка Behr нещо - ако може колеги споделете в каква опаковка беше вашия термостат като го взехте. Моята беше синя кутийка, съжалявам, че я изхвърлих, можех да я снимам. Цената не мога да кажа точно, защото моето майсторче ми го купи, но заедно с антифриза ми излезе 35-40 лева (и тва с отстъпка). значи термостата е макс 25-30 лева. на майсторчето му вярвам безпрекословно!
вие сте!
вие сте!
bbaev написа:
вие сте!
dj_tuhla написа:Даскала написа:Ugeorge написа: Behr за 28лв от Ауто+ и силно се надявам да искара повече от една зима
Сива кутия с надпис Made in Germany - точно 3 месеца и остана в отворено положение![]()
Сложихме същия на един приятел на 1.9D. на третия ден беше заклинил на затворено.
- CanceR
- Мнения: 2
- Регистриран на: Пет 30 дек 2005 12:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
при мен е друг проблема: прекалено загряване!
проблема започна когато застудя времето, започна да се дави когато е студена , и циклех на паркинга пред блока , докат загрее, и тогава тръгвах, не можеше да вдигне повече от 70гр, в града в големите задръствания качваше до 85 и се включваше перката, и спадаше до 70гр, и така... към 3 месеца от както купих колата
след време един приятел предложи да не би температурния датчик да е дал фира, откачихме го , и о чудо, започна да работи като пушка и когато е студена, купих си нов темературен датчик за охлаждащата течност (антифриз), смених го тази сутрин, и вечерта на прибиране от работа, не може да спадне под 110гр, (показание на таблото с новия датчик), перката се включваше някъде към 112-113гр,
всички тръбопроводи на охлаждането бяха горещи , не можеха да се пипнат, като спрях пред блока, според мен термостата си отваря, автоматичния смукач работи,
давайте идеи, утре сутрин какво да правя - термостат ли ,датчик за перката ли , какво да сменям?
единия вариант е ЕКУ-то да подава много бензин, и да мисли че му е студен двигателя през цялото време, и затова да се вдига температурата до тези граници
двигателя в ABU, номера на датчика за антифриза по каталог завършваше на 501А, ако не се лъжа, с жълта точка е (стария беше с жълто пръстенче)
проблема започна когато застудя времето, започна да се дави когато е студена , и циклех на паркинга пред блока , докат загрее, и тогава тръгвах, не можеше да вдигне повече от 70гр, в града в големите задръствания качваше до 85 и се включваше перката, и спадаше до 70гр, и така... към 3 месеца от както купих колата
след време един приятел предложи да не би температурния датчик да е дал фира, откачихме го , и о чудо, започна да работи като пушка и когато е студена, купих си нов темературен датчик за охлаждащата течност (антифриз), смених го тази сутрин, и вечерта на прибиране от работа, не може да спадне под 110гр, (показание на таблото с новия датчик), перката се включваше някъде към 112-113гр,
всички тръбопроводи на охлаждането бяха горещи , не можеха да се пипнат, като спрях пред блока, според мен термостата си отваря, автоматичния смукач работи,
давайте идеи, утре сутрин какво да правя - термостат ли ,датчик за перката ли , какво да сменям?
единия вариант е ЕКУ-то да подава много бензин, и да мисли че му е студен двигателя през цялото време, и затова да се вдига температурата до тези граници
двигателя в ABU, номера на датчика за антифриза по каталог завършваше на 501А, ако не се лъжа, с жълта точка е (стария беше с жълто пръстенче)
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Премери си температурата в разширителното казанче с термометър или сонда от мултицет или с каквото можеш там..... трябва да е някъде около 85 г. и тогава преценявай сам !!Според мен 113 г. едва ли ......ако са верни трябва да експлоадира като гейзер антифриза...като махнеш капачката..и едва ли щеше да се прибереш без да си разбрал че си прегрял колата ...ама знай ли се ??
- plamen032
- Мнения: 763
- Регистриран на: Нед 23 юли 2006 16:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Ronin написа:Премери си температурата в разширителното казанче с термометър или сонда от мултицет или с каквото можеш там..... трябва да е някъде около 85 г. и тогава преценявай сам !!Според мен 113 г. едва ли ......ако са верни трябва да експлоадира като гейзер антифриза...като махнеш капачката..и едва ли щеше да се прибереш без да си разбрал че си прегрял колата ...ама знай ли се ??
С абу- то сичко е възможно колега наи-вероятно не ти включва 1ва степен на вентилатора...( датчика се намира на радиатора )аз бях то4но като теб... аз за абуто не са проблем 110-115градуса...поне моита кару4ка издуржа
И аз имах подобен проблем с моя Г3 1.6. Лятото градско се държеше от 90 до 100 градуса. Смених Термостата с BEHR 87, пак същата работа. Реших да премеря с мултицет с термодвайка в разширителното казанче, какво се оказа, там (в казанчето) температурата се движи в границата 84-93 градуса. На 92 си включва перката, стига до 93 и почва да пада. на 87-86 перката си изгася и стига водата до 85-84.
Тогава реших да сменя температурния датчик. С новиа като закове 110 градуса и не мърда. Върнах го веднага и си сложих стария. После разглобих таблото и си настроих уреда дето показва темп. (върнах го с врътката отзад малко назад), така стигаше най-много до 93-95 градуса. Но откакто застудя пък взе да показва 70 градуса, не повече и пак помислих термостат. Реших отново да измеря и се оказа че в разш. казанче пак си държи 85-93 гр. и долната тръба се затопля след 85. Което значеше е пак ме лъже уреда на таблото. Разглобих го и го върнах постарому. Сега в студа на дълго показва 80-85, а в града държи 90-98 по сфетофарите ( това е показание на таблото, явно не е много точен уреда).
Вече реших да не се притеснявам, всичко си е ОК, просто аналогов уред....
P.S. Когато на таблото е около 100-те гр., перката работи на първа скорост а в разширителното казанче няма и помен да е към завиране водата, просто си е гореща. дори не излиза пара!
Тогава реших да сменя температурния датчик. С новиа като закове 110 градуса и не мърда. Върнах го веднага и си сложих стария. После разглобих таблото и си настроих уреда дето показва темп. (върнах го с врътката отзад малко назад), така стигаше най-много до 93-95 градуса. Но откакто застудя пък взе да показва 70 градуса, не повече и пак помислих термостат. Реших отново да измеря и се оказа че в разш. казанче пак си държи 85-93 гр. и долната тръба се затопля след 85. Което значеше е пак ме лъже уреда на таблото. Разглобих го и го върнах постарому. Сега в студа на дълго показва 80-85, а в града държи 90-98 по сфетофарите ( това е показание на таблото, явно не е много точен уреда).
Вече реших да не се притеснявам, всичко си е ОК, просто аналогов уред....
P.S. Когато на таблото е около 100-те гр., перката работи на първа скорост а в разширителното казанче няма и помен да е към завиране водата, просто си е гореща. дори не излиза пара!
-
- Мнения: 727
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Днес за съжаление констатирах, че и аз се присъединявам към отбора на сменящите термостати.
Когато се движа в града и на извънградско температурата е 70 гр. Като повися малко в задръстванията става 90гр.
Та аз се чудя, дали това не става от газовото, изпарителя и общо към 60 см допълнителни маркучи да охлаждат допълнително антифриза
Не знам дали, ако изолирам маркучите с тази изолация, която се слага на тръбите за топла вода, и да направя нещо като щит пред редуктора(изпарителя) или направо да обвия и него нещата няма да се оправят
Пак се надявам да мина нещо по-тънко, щото 50 лв. за нов термостат + труд не са малък разход! А пък и антифризчето е ново (на 2 седмици) и направо ще е грехота да се хвърли и то.

Когато се движа в града и на извънградско температурата е 70 гр. Като повися малко в задръстванията става 90гр.
Та аз се чудя, дали това не става от газовото, изпарителя и общо към 60 см допълнителни маркучи да охлаждат допълнително антифриза


Пак се надявам да мина нещо по-тънко, щото 50 лв. за нов термостат + труд не са малък разход! А пък и антифризчето е ново (на 2 седмици) и направо ще е грехота да се хвърли и то.
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
На моя опел така съм изолирал маркучите с изопор на изпарителя но това го правя защото съм хванал водата от радиаторчето на парното ,дали има ефект незнам ....целта ми беше да загрея изпарителя максимално за икономия на газ макар че е спорно!!!! Колата гореше под 8 л. газ в градъ.....а тогава карах от 150 км до 400 км на ден ...мога да снимам и да кача снимки ако е нужно от 6 години е с изолация.....Едва ли подобно упражнение ще ти вдигне стрелката на температурата.....
П.с Вчера с голфа 1.6 Абу с 40 лв. по 1.64 лв.литър бензин което прави 24.39 л. бензин съм изминал 428 км. и остана бензин за около 10-20 км. още .......къде ти излиза сметката на тая цена на газта....
маршрута ми беше Пловдив-Шипка-Велико Търново-Прохода на републиката -Казанлък-Калофер-Карлово-Пловдив т.е два пъти съм прекосил стара планина !!Среден разход на Абу-то 5.69/100 км. По каталог скорост до 90 км. 5.1/100 км.разход.....на Абу....
П.с Вчера с голфа 1.6 Абу с 40 лв. по 1.64 лв.литър бензин което прави 24.39 л. бензин съм изминал 428 км. и остана бензин за около 10-20 км. още .......къде ти излиза сметката на тая цена на газта....
маршрута ми беше Пловдив-Шипка-Велико Търново-Прохода на републиката -Казанлък-Калофер-Карлово-Пловдив т.е два пъти съм прекосил стара планина !!Среден разход на Абу-то 5.69/100 км. По каталог скорост до 90 км. 5.1/100 км.разход.....на Абу....
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта