вредна ли е работата на празен ход???
- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: вредна ли е работата на празен ход???
да всъщност паленето на колата не лапа ли доста гориво
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: вредна ли е работата на празен ход???
ProbeX написа:Аз пък все се чудя дали гори повече гориво при палене ? Да речем спирам за 5 минути - оставям двигателя да работи на ПХ или я гася и паля пак ?
Колега, ако си забелязъл някой твой съсед, когато сутрин вади колата от гаража, след като я извади веднага огасфа двигателя, ( да не се набута гориво


- parazita
- Мнения: 37
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 18:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: вредна ли е работата на празен ход???
АААА да изчетах всичко до тука и имаше горе-долу 5 добри поста , сега да кажа и аз , сутрин паля и исчаквам 10 сек да качи масло до главата (всъшност ако се замислите си има спирателен клапан в масленият филтър , затова е измислен ) после тръгвам и карам около 200 или 300 метра с около 3.5 , 4к оборота (разбивам маслото на скоротстната кутия ) , и сега за всички колеги които си пазят колите , колко от вас си разбиват маслото в скоростната кутия , защото ако не знаете и това се прави ?
, или вие просто като си запалите сутрин колите ви е кеф да си карате бавничко
това което са го написали за БМВ-то е истина важи и за други марки автомобили 



- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: вредна ли е работата на празен ход???
кво ще рече това:ебаваш мамата на двигател за 2000лева, за да пазиш скоростна кутия за 1000лева, ако изобщо се пази де?Доколкото знам маслото в скоростната не е от бита сметана.
На теб студени бутала и загряти бутала говорят ли ти нещо, а за растоянието между тях и цилиндрите при студен двигател и топъл?
Пък и други като теб сутрин не съм чувал да вият по кварталните улици на 4000 оборота за да си разбият маслото.
На теб студени бутала и загряти бутала говорят ли ти нещо, а за растоянието между тях и цилиндрите при студен двигател и топъл?
Пък и други като теб сутрин не съм чувал да вият по кварталните улици на 4000 оборота за да си разбият маслото.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: вредна ли е работата на празен ход???
Маслото в скоростната кутия се разбива от движение....не от каране на първа с 4000 оборота. От последното вместо маслото се разбива двигателя 

- parazita
- Мнения: 37
- Регистриран на: Сря 29 авг 2007 18:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: вредна ли е работата на празен ход???
отговора на въпроса , 80 лева струват сегментите и 90 лева лагери , комплект гарнитури 120 лева мисля с всичко и имаш едно масло , не виждам двигателя да струва 2000 лева а като почнете да правите скоростни кутии имам предвид да сменяте запчатки и синхронизатори от други както аз правих докато си редих моята кутия ще разберете , аз казах как си карам колата вече 100000 километра и нямам проблеми , това за скоростната кутия ви го казвам защото сутрин когато е студено с това гъсто масло се прецаква скоростната кутия , ставаше въпрос за това дали е добре колата да седи на празен ход не за това дали да се гаси и пали като се пали да е без газ и тем ти подобните , колата няма смисал да седи на празен ход понеже ГОРИ ПОВЕЧЕ износва двигателя повече , защото няма добро мазане понеже при 900 оборота налягането на маслото е примерно 1 атмосфера а при 3000 оборота е примерно 3 ат. как спред вас ще се износи двигателя повече ? После идва и това , че замислете се и за водният кръг пак ,че при ниски обороти има не равномерно награвяне на някой части и магистрали и както излиза от седенето на празен ход няма май никакув смисал . В автобилд пише ,че това да чакаш повече от 10 сек . на едно място сутрин няма никаква файда заради горе изброените факти . 

- hitman0013
- Мнения: 1865
- Регистриран на: Пон 11 май 2009 11:22
- Автомобил: GOLF 4
- Двигател:
Re: вредна ли е работата на празен ход???
ама пишеше да се кара в началото на средни обороти, чел съм го.А не на 4000.Може би за това маслото за скоростни кутии е 30 и нагоре лева литъра,пълна синтетика-за да не се налага да го разбиваш с миксер, бая шумен при това.
- barezifranko
- Мнения: 999
- Регистриран на: Вто 17 ное 2009 14:34
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: Haskovo
Re: вредна ли е работата на празен ход???
колега какво е това масло за 30 лв и нагоре литъра 

-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: вредна ли е работата на празен ход???
Ми пълна синтетика. Най-евтините започват от 25лв литъра. Всичко надолу общо взето не е препоръчително за нашите коли точно защото сутрин е много гъсто.
Re: вредна ли е работата на празен ход???
parazita написа:АААА да изчетах всичко до тука и имаше горе-долу 5 добри поста , сега да кажа и аз , сутрин паля и исчаквам 10 сек да качи масло до главата (всъшност ако се замислите си има спирателен клапан в масленият филтър , затова е измислен ) после тръгвам и карам около 200 или 300 метра с около 3.5 , 4к оборота (разбивам маслото на скоротстната кутия ) , и сега за всички колеги които си пазят колите , колко от вас си разбиват маслото в скоростната кутия , защото ако не знаете и това се прави ?, или вие просто като си запалите сутрин колите ви е кеф да си карате бавничко
това което са го написали за БМВ-то е истина важи и за други марки автомобили
Брат...ще ти се пресечат яйцата от толкова разбиване. Що не си разбиеш яко маслото при минус 20 градуса...ама искам да съм там и да гледам. Ако трябва после ще ти помогна да я дръпнем до вторични суровини


Re: вредна ли е работата на празен ход???
parazita написа:отговора на въпроса , 80 лева струват сегментите и 90 лева лагери , комплект гарнитури 120 лева мисля с всичко и имаш едно масло , не виждам двигателя да струва 2000 лева а като почнете да правите скоростни кутии имам предвид да сменяте запчатки и синхронизатори от други както аз правих докато си редих моята кутия ще разберете , аз казах как си карам колата вече 100000 километра и нямам проблеми , това за скоростната кутия ви го казвам защото сутрин когато е студено с това гъсто масло се прецаква скоростната кутия , ставаше въпрос за това дали е добре колата да седи на празен ход не за това дали да се гаси и пали като се пали да е без газ и тем ти подобните , колата няма смисал да седи на празен ход понеже ГОРИ ПОВЕЧЕ износва двигателя повече , защото няма добро мазане понеже при 900 оборота налягането на маслото е примерно 1 атмосфера а при 3000 оборота е примерно 3 ат. как спред вас ще се износи двигателя повече ? После идва и това , че замислете се и за водният кръг пак ,че при ниски обороти има не равномерно награвяне на някой части и магистрали и както излиза от седенето на празен ход няма май никакув смисал . В автобилд пише ,че това да чакаш повече от 10 сек . на едно място сутрин няма никаква файда заради горе изброените факти .
...ами то за това налягането на маслото ти е 1 атм. - от мн. "разбиване"...това за водния кръг не го разбрах много, а пък АутоБилд е списание за потребители-консуматори които си сменят колите на 3-4 години и после ние ги купуваме от Горубляне и ги гледаме като писани яйца

Re: вредна ли е работата на празен ход???
Да добавя и моите размишления на базата на бензинови мотори:
- 1 атм. при 900 оборота/мин явно е достатъчна, а при повече обороти се иска повече налягане. Да се направи маслената помпа независима от оборотите на двигателя е възможно и ако се налагаше, щеше.
- 10 сек не са достатъчни, но минута-две да. После тръгване, двигателят се загрява по-бързо натоварен. Палене на газ през зимата е грях!
- Единственият проблем при празен ход, при вече загрял двигател, който виждам, е че биелите и коляновият вал не плискат маслото толкова много, че да пръска толкова по сегментите, но отново трябва да е сметнато, че не е необходимо при ниските обороти. И образуването на нагар.
- Ръчните скоростни кутии, особено нашите, се нуждаят от маслото повече за охлаждане, отколкото за смазване. Нищо им няма, най-малкото не съм чел никъде за разбиване на масло в ръчна СК, може би за автоматиците е вярно.
- 1 атм. при 900 оборота/мин явно е достатъчна, а при повече обороти се иска повече налягане. Да се направи маслената помпа независима от оборотите на двигателя е възможно и ако се налагаше, щеше.
- 10 сек не са достатъчни, но минута-две да. После тръгване, двигателят се загрява по-бързо натоварен. Палене на газ през зимата е грях!

- Единственият проблем при празен ход, при вече загрял двигател, който виждам, е че биелите и коляновият вал не плискат маслото толкова много, че да пръска толкова по сегментите, но отново трябва да е сметнато, че не е необходимо при ниските обороти. И образуването на нагар.
- Ръчните скоростни кутии, особено нашите, се нуждаят от маслото повече за охлаждане, отколкото за смазване. Нищо им няма, най-малкото не съм чел никъде за разбиване на масло в ръчна СК, може би за автоматиците е вярно.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: ktamen и 73 госта