Здравейте колеги, имам едно питане относно работната температура. Смених термостат, поради проблеми с предишния, смених с антифриз подходящ за идващото зимно време. Термостата си отворя няма проблем, перката си почва нейната работа и всичко върви по план. Температурата на водата в града /не говоря за задръстване/ при каране около 15 километра се вдига на 70/75 градуса/говоря за сутрин при температура от около 1/2 градуса. Извън градско температурата на водата пак е около 70/80 гр. Разлика в разхода има малка но все пак да попитам. Ходил съм при доверени хора и те казват, че всичко си е океу, гледаха и тестваха. Когато карам по агресивно градусите са си нормални, просто като я карам по лекичко са с 10/15 по надолу. Въпросът ми е защо?
Всичко по охладителната система си е океу!
Благодаря предварително!



Golf 3 2.0 AGG - 1996 г. - ниска раб. температура?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Мерено и тествано казваш,което значи,че това е реална температура.Сиреч действително в мотора е толкова,колкото на таблото.Тогава единствения отговор е термостат.Дали менте,дали неправилно монтиран...
А имаш ли известна загуба на антифриз,просто питам?
А имаш ли известна загуба на антифриз,просто питам?
- dastre
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 12:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Загуба на антифриз нямам,разликата в показанията на таблото и на компютъра бяха нещо от сорта на 2/3 градуса. След малко по агресивно каране,когато я закачихме,резултата беше 90 - градуса на таблото,а на компютъра 93,температурата на маслото беше нещо от сорта на 106/107 градуса. Просто ми е интересно защо има разлика,след като температурата трябва да е една и съща / според книжката на производителя/ щом се отнася за работния режим на колата. термостата си отворя малко преди 90.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
термостат . Каква марка е сложения ?
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Тънката ми мисъл е друга.
Казваш,че отваря малко преди 90 термостата...казваш и,че за 15км. дига 75гр.Това са взаимно изключващи се неща.
Та мерене и проверяване на охл. система се разбира най-изначално проверка с термометър.И да кажем,да опипаш хубаво долния маркуч към радиатора дали е леден,или лекинко топъл.Това първото е за да сме сигурни в таблото/датчика,а второто е да проверим термостата,ако таблото е вярно.
Що се отнася до проверка с компютър....нали той взима инфо от датчика?Демек ако датчика лъже таблото,лъже и компа.
Та започни отначало,мерене темп,ако има разминаване-мерене датчик,ако е изправен-сверяваш с таблото.Ако са наред тия неща-със сигурност термостат.Но аз лично избягвам да съм категоричен/пари се дават/преди да се убедя,че диагностиката е проведена правилно.
Казваш,че отваря малко преди 90 термостата...казваш и,че за 15км. дига 75гр.Това са взаимно изключващи се неща.
Та мерене и проверяване на охл. система се разбира най-изначално проверка с термометър.И да кажем,да опипаш хубаво долния маркуч към радиатора дали е леден,или лекинко топъл.Това първото е за да сме сигурни в таблото/датчика,а второто е да проверим термостата,ако таблото е вярно.
Що се отнася до проверка с компютър....нали той взима инфо от датчика?Демек ако датчика лъже таблото,лъже и компа.
Та започни отначало,мерене темп,ако има разминаване-мерене датчик,ако е изправен-сверяваш с таблото.Ако са наред тия неща-със сигурност термостат.Но аз лично избягвам да съм категоричен/пари се дават/преди да се убедя,че диагностиката е проведена правилно.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13547
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
"..при каране около 15 километра се вдига на 70/75 ..."
Не е нормално,Околните температури още са високи и не са минусови.
Не е нормално,Околните температури още са високи и не са минусови.
- dastre
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 12:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Термостата е Valeo,според показанията на датчиците е взета информация. Тия дни ще погледнем,по обстойно цялата верига,че нещо не ми се струва океу.
Не знам да ли да се занимавам изобщо,имам приятел,който има същата дори и като двигател. Та за неговата вдига градусите излизаме извън градско и градусите да паднат с около 10,а при мен вдига 90 извън градско/ карам с около 120/130/ и пада на 70 и надолу
.
Тея дни ми направи впечатление,при пуснат климатик по бързо вдига градусите, в момента който се кара извън градско градусите остават 80 и не падат. Говорим при външна температура около 4 градуса. През нощта когато градусите са значително по ниски,извън градско стига до 70/75.
Няколко човека ми казаха,че може да не циркулира въздуха правилно но ако не циркулира правилно не би ли трябвало да се вдигат градусите ???
Не знам да ли да се занимавам изобщо,имам приятел,който има същата дори и като двигател. Та за неговата вдига градусите излизаме извън градско и градусите да паднат с около 10,а при мен вдига 90 извън градско/ карам с около 120/130/ и пада на 70 и надолу

Тея дни ми направи впечатление,при пуснат климатик по бързо вдига градусите, в момента който се кара извън градско градусите остават 80 и не падат. Говорим при външна температура около 4 градуса. През нощта когато градусите са значително по ниски,извън градско стига до 70/75.
Няколко човека ми казаха,че може да не циркулира въздуха правилно но ако не циркулира правилно не би ли трябвало да се вдигат градусите ???

- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Според мен проблема е в термостата.
Не е нормално бензинов автомобил да не загрее до работна температура за 15 км.
Особено при тези температури в момента.
Пробвай с друг термостат, ако имаш възможност си вземи оригинален.
По-скъп е, но си заслужава.
Не е нормално бензинов автомобил да не загрее до работна температура за 15 км.
Особено при тези температури в момента.
Пробвай с друг термостат, ако имаш възможност си вземи оригинален.
По-скъп е, но си заслужава.

- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Mahle от клубния магазин за моята кола беше 17 лв. Вътре в кутийката е Behr. Изглеждаше 1:1 с оригиналния само без фв/ауди надписа. Колата няма нищо общо след смяната. Няма да загубиш повече от 30-40 лв заедно с антифриза ако си го смениш сам и няма да си познаеш колата.
- dastre
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пет 11 сеп 2015 12:28
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Сменихме термостата и не се промениха нещата..
Ако някой има идеи да сподели.Остава и другия термостат да е проблемен ? На място,колата загрява за около 15 мин и се пуска перката на първата степен в момента който тръгна и пак съм надолу с градусите. Радиатора е затворен от едната страна,/пластмасите имам предвид,от едната страна е перката и продължението на пластмасовото тяло има правоъгълен капак./ Да пробвам да го махна но няма много логика ?
Ако някой има идеи да сподели.Остава и другия термостат да е проблемен ? На място,колата загрява за около 15 мин и се пуска перката на първата степен в момента който тръгна и пак съм надолу с градусите. Радиатора е затворен от едната страна,/пластмасите имам предвид,от едната страна е перката и продължението на пластмасовото тяло има правоъгълен капак./ Да пробвам да го махна но няма много логика ?
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Термостата отваря на 87 градуса.
Няма логика при нормално работещ термостат при тръгване да пада температурата.
Не уцелваш качествен термостат.
На място до 90 градуса ли загрява и на колко градуса включва перката на първа степен?
Няма логика при нормално работещ термостат при тръгване да пада температурата.
Не уцелваш качествен термостат.
На място до 90 градуса ли загрява и на колко градуса включва перката на първа степен?
- megatone
- Мнения: 486
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
- Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Не си търси проблеми където ги няма. При кротко каране с малко газ и обдухване на двигателя, топлинните загуби не са достатъчни за поддържане на 90 градуса. При хладно време, мойта за 10-15 км нито стигна да отвори големия кръг, нито перка да включи.
- IvanMan
- джедай
- Мнения: 10432
- Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
- Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
- Двигател: CRLB
- Местоположение: София
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Не е така, проблем има.
За 15 километра каране загрява дизелов автомобил при тези температури.
Бензинов двигател трябва да загрее доста по-бързо.
За 15 километра каране загрява дизелов автомобил при тези температури.
Бензинов двигател трябва да загрее доста по-бързо.
-
- VW експерт
- Мнения: 13402
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
IvanMan написа:Бензинов двигател трябва да загрее доста по-бързо.
И при изправна охладителна система да поддържа нормална работна темепература,колебаеща се в тесен температурен диапазон.
Има някаква мистерия при колегата.По-прецизно замерване на температурите в радиатора и разширителния съд.Има едни дигитални термометри,с такъв хванахме проблемен термостат на V6/2.8.
Знаете въпросния къде е наврян.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: Golf 3 AGG - 1996 г. - проблем с температура
Тук трябва да се работи в 2 насоки,явно предписанията ми за проверка са неизпълними.
1.Проблеми няма.Просто мотора в движение има обдухване и достатъчна мощност да си поддържа вървежа без да се товари.Доказателства-на място си загрява,при пуснат климатик/товар/държи 80гр.при спокойно каране,като тръгне загрял се охлажа.
2.Проблема е в неточноста на таблото.Ако показва едни 10 градуса нагоре,всичко си идва на мястото.Например-перката се включва около 95-97 градуса...толкова ли ти показва таблото?Ако и термостата е от тия-83гр.+неточноста на таблото-всичко е ясно.Но пък по-добре да ти показва 80,отколкото 100,шашкането ще е по-яко.
1.Проблеми няма.Просто мотора в движение има обдухване и достатъчна мощност да си поддържа вървежа без да се товари.Доказателства-на място си загрява,при пуснат климатик/товар/държи 80гр.при спокойно каране,като тръгне загрял се охлажа.
2.Проблема е в неточноста на таблото.Ако показва едни 10 градуса нагоре,всичко си идва на мястото.Например-перката се включва около 95-97 градуса...толкова ли ти показва таблото?Ако и термостата е от тия-83гр.+неточноста на таблото-всичко е ясно.Но пък по-добре да ти показва 80,отколкото 100,шашкането ще е по-яко.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dianianakiev и 32 госта