Здравейте,
Въпросната кола няма някакви изявени проблеми, освен леко неспокойна работа на двигателя на свободен ход когато е загряла, което се случва рядко - оборотите не се менят, просто има повече вибрации.
Но в даден сервиз ми казаха, че не ми работи първата ламбда сонда - с 5 провода е. Установиха го, като на диагностика се вижда, че подава напрежение 0,45V на свободен ход. При натискане на газ-та си мени напрежението, но по принцип седи на 0,45. STFT си е около 0-та. LTFT ми показва -25. Не ми свети чек-а на таблото и колата няма завишен разход.
Въпросът ми е - как може да се разбере тази сонда работи ли или не, понеже ми разправят, че била по-специална и не можело да се провери със сигурност.
VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
-
- Мнения: 676
- Регистриран на: Чет 05 мар 2009 10:58
- Автомобил: Seat Leon ST
- Двигател: CAXC 2015 - TDI CRBC
- Местоположение: София
Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
Имаш ли развитие, вибрации при зарят двигател винаги съм имал, без климатик много леки но са дразнещи.
Данните на кой канал ги гледаш да видя как са при мен, но аз също нямам проблем с разхода и нямам грешки. Не е евтино за проба грешка смяната на тази сонда, мисля че трябва да има някаква грешка ако не работи.
Данните на кой канал ги гледаш да видя как са при мен, но аз също нямам проблем с разхода и нямам грешки. Не е евтино за проба грешка смяната на тази сонда, мисля че трябва да има някаква грешка ако не работи.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
Здравей,
изчистих си дросела и го адаптирах (при адаптацията дебила, който я правеше нещо огелпи ЕГР клапата и ми даде чек енджин - той твърдеше, че е сондата , аз си го адаптирах после и се оправи) + смяна на въздушен филтър ( бях сложил най-евтиния намерен преди около 7-8 000км ). Положението драстично се подобри, но все още ги има. Освен това забелязвам, че имам забавяне в реакцията при натискане на педала на газ-та. Колата си върви, просто се поколебава за миг и тогава отлепя. Според познати майстори е дебитомер / при нас е MAP сензор ( отчита колко въздух има в двигателя на практика и дава волтаж, с което се регулира колко гориво да се впръска ). Общо взето данните ги гледах с delphi диагностичен кабел на приятел, но мисля, че във ВАГ-КОМА има видео-та как да ги погледнеш в youtube.
На практика, мисля, че сондата си работи, защото щом имам някакви величини зададени на тея тримове, значи има обратна връзка от сондата какво се изгаря и какво не - следователно не би трябвало да е тя. Докато МАП сензор би бил доста добро предположение. Нямам вакуми никъде, тествах и за това. Свещите са сменяни от предния собственик и нямам мис-файърс също.
Общо взето някаква история с въздух / сензор е, но още не съм я разкрил :D смятам да си купя ВАГ КОМ кабелче и ще се поровя като имам време. Ще пиша ако открия нещо. Сондата за сега няма да я барам, аз също мисля, че ще даде грешка веднага.
В добавка за LTFT и STFT - общо взето това значи, че колата се е адаптирала към богати смеси ( или много гориво или малко въздух ) и е намалила горивото, което впръсква. Short term fuel trim-a е 0, защото коалта е вече адаптирана към проблема, който има. Принципно при Long term fuel trim над 25 би следвало да ми даде чек енджин, та не съм сигурен дали нещо се е бъгнало.. но адаптирането на 2-те ми говори, че не е сондата, а по скоро някой сензор - най вероятно дебитомер или мап.
изчистих си дросела и го адаптирах (при адаптацията дебила, който я правеше нещо огелпи ЕГР клапата и ми даде чек енджин - той твърдеше, че е сондата , аз си го адаптирах после и се оправи) + смяна на въздушен филтър ( бях сложил най-евтиния намерен преди около 7-8 000км ). Положението драстично се подобри, но все още ги има. Освен това забелязвам, че имам забавяне в реакцията при натискане на педала на газ-та. Колата си върви, просто се поколебава за миг и тогава отлепя. Според познати майстори е дебитомер / при нас е MAP сензор ( отчита колко въздух има в двигателя на практика и дава волтаж, с което се регулира колко гориво да се впръска ). Общо взето данните ги гледах с delphi диагностичен кабел на приятел, но мисля, че във ВАГ-КОМА има видео-та как да ги погледнеш в youtube.
На практика, мисля, че сондата си работи, защото щом имам някакви величини зададени на тея тримове, значи има обратна връзка от сондата какво се изгаря и какво не - следователно не би трябвало да е тя. Докато МАП сензор би бил доста добро предположение. Нямам вакуми никъде, тествах и за това. Свещите са сменяни от предния собственик и нямам мис-файърс също.
Общо взето някаква история с въздух / сензор е, но още не съм я разкрил :D смятам да си купя ВАГ КОМ кабелче и ще се поровя като имам време. Ще пиша ако открия нещо. Сондата за сега няма да я барам, аз също мисля, че ще даде грешка веднага.
В добавка за LTFT и STFT - общо взето това значи, че колата се е адаптирала към богати смеси ( или много гориво или малко въздух ) и е намалила горивото, което впръсква. Short term fuel trim-a е 0, защото коалта е вече адаптирана към проблема, който има. Принципно при Long term fuel trim над 25 би следвало да ми даде чек енджин, та не съм сигурен дали нещо се е бъгнало.. но адаптирането на 2-те ми говори, че не е сондата, а по скоро някой сензор - най вероятно дебитомер или мап.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
Колега, не можах да разбера само, на празен ход сондата клати ли си нормално, трябва да мърда и на празен ход в някакъв диапазон богато/бедно, както и самото напрежение трябва да се променя.
Аз имах подобен проблем, но само, че с бедна смес, не -25%, а 25%. Има вариант сондата да лъже компа, че сместта е богата, те така забиват, на богато, когато е бедна сместа е обикновено смукане на въздух.
Тъй, като каза, че нямаш дебитомер, а имаш МАП сензор, реших да се включа. Преди да открия проблема (смукане на неизмерен въздух) смених 3 мапа и мога да ти кажа, че показваха едно и също, мапа е на Бош и вероятността да се развали е никаква, не съм видял развален мап, освен ако някой не го е пръскал с разредител или да е бъркал с клечка и да му спукал мембранката.
Мапа показва налягането, но пак имаш опция да видиш и потока въздух. В зависимост от налягането си определя какво количество гориво да пусне.
Мапа се проверява много лесно, даваш само на контакт и трябва да показва налягане близко до атмосферното, както и актуална температура на въздуха, тези мапове, предполагам и твоя е такъв мерят и температурата на въздуха. След, като запалиш си има отдолу надпис (лейбъл), в какъв диапазон трябва да са показанията на мапа, ако и там всичко е точно, вероятно мапа е наред или нещо го бърка.
Ако за известно време не се променя напрежението (20 сек.) на ламбда сондата, компа задължително набива грешка за проблем с ламбда сондата и в един момент ще излезе от ламбда регулация, накрая става 0.00%, т.е. спира да регулира.
При - 25% богата смес би трябвало да имаш и съответната грешка.
Гледат се всички полета.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info
Като си купиш кабела пак публикувай информацията, също и други данни, от МАП сензора примерно.
Виж тази информация при обогатена смес за вероятни причини:
http://www.mobilserviz.com/%D0%B4%D0%B8 ... %82%D0%B5/
Аз имах подобен проблем, но само, че с бедна смес, не -25%, а 25%. Има вариант сондата да лъже компа, че сместта е богата, те така забиват, на богато, когато е бедна сместа е обикновено смукане на въздух.
Тъй, като каза, че нямаш дебитомер, а имаш МАП сензор, реших да се включа. Преди да открия проблема (смукане на неизмерен въздух) смених 3 мапа и мога да ти кажа, че показваха едно и също, мапа е на Бош и вероятността да се развали е никаква, не съм видял развален мап, освен ако някой не го е пръскал с разредител или да е бъркал с клечка и да му спукал мембранката.
Мапа показва налягането, но пак имаш опция да видиш и потока въздух. В зависимост от налягането си определя какво количество гориво да пусне.
Мапа се проверява много лесно, даваш само на контакт и трябва да показва налягане близко до атмосферното, както и актуална температура на въздуха, тези мапове, предполагам и твоя е такъв мерят и температурата на въздуха. След, като запалиш си има отдолу надпис (лейбъл), в какъв диапазон трябва да са показанията на мапа, ако и там всичко е точно, вероятно мапа е наред или нещо го бърка.
Ако за известно време не се променя напрежението (20 сек.) на ламбда сондата, компа задължително набива грешка за проблем с ламбда сондата и в един момент ще излезе от ламбда регулация, накрая става 0.00%, т.е. спира да регулира.
При - 25% богата смес би трябвало да имаш и съответната грешка.
Гледат се всички полета.
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Fuel_Trim_Info
Като си купиш кабела пак публикувай информацията, също и други данни, от МАП сензора примерно.
Виж тази информация при обогатена смес за вероятни причини:
http://www.mobilserviz.com/%D0%B4%D0%B8 ... %82%D0%B5/
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
Здравей, благодаря ти за отговора. Сондата на празен ход седи на 0.45V и не си мени напрежението въобще. Странното обаче, е че това е средната стойност - не би трябвало да отчита нито богата, нито бедна смес. Нямам грешки, което е най-странното :D ...
Мисля, че ламбдата на този двигател е така наречената Wideband - по нашенски дава 1 и същ ток, но с посока, не съм потвардил, но това намерих из няколко чужди форума. Иначе тези статии съм ги чел, както и всичките видеота в ютюб на 1 човек, който обясни всичко много подробно.
Мисля, че ламбдата на този двигател е така наречената Wideband - по нашенски дава 1 и същ ток, но с посока, не съм потвардил, но това намерих из няколко чужди форума. Иначе тези статии съм ги чел, както и всичките видеота в ютюб на 1 човек, който обясни всичко много подробно.
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
Колата има ли газова уредба? Наистина е много странно, че сондата стои статична на празен ход, не мърда въобще. Значи, когато има бедна смес, STFT ми бяха 25%, а LTFT бяха в норми, тука е обратното.
На празен ход, ако подадеш газ си мени напрежението, както си казал и явно сондата си работи, при мен в един момент заставаше на STFT - 0.00, има вероятност сондата да си работи, но просто компа спира да я гледа поради друг проблем. При мен също започваше да мърда при подаване на газ и след, като задържи по дълго на 25%, започваха да падат оборотите и в този момент процента на краткосрочните корекции ставаше 0.00.
По интересното е, че не дава грешка, а трябва. Коя година е колата?
Навсякъде пише, че ако задържи сондата напрежението без промяна около 20 секунди и компа записва грешка, при мен точно така ставаше.
Щом сондата реагира при подаване на газ значи има вероятност да е в ред, а нещо друго да е причината за богатата смес.
Мисля, че трябва да търсиш от какво се получава богата смес.
За да разбереш дали сондата отчита и дали проблема е реален, т.е. сондата не лъже, защо не направиш следния опит: Разкачи някой вакуум, докато я гледаш с ваг-кома, това ще предизвика обедняване, ако сондата си промени корекциите, значи работи, т.е. реагира адекватно на промените.
На мен ми даваше богата смес, когато затапих PCV клапана, картерните газове към дросел клапата, ти мисля си с ЕГР, да не са го затапили, огледай си вакуумите.
Има и друг вариант, да са и сложили емулатор. Чувал съм, че излизало по евтино да ти сложат емулатор, който да лъже компа, че всичко е наред с ламбда сондата, вместо да ти сменят сондата, така не записва и грешка.
На празен ход, ако подадеш газ си мени напрежението, както си казал и явно сондата си работи, при мен в един момент заставаше на STFT - 0.00, има вероятност сондата да си работи, но просто компа спира да я гледа поради друг проблем. При мен също започваше да мърда при подаване на газ и след, като задържи по дълго на 25%, започваха да падат оборотите и в този момент процента на краткосрочните корекции ставаше 0.00.
По интересното е, че не дава грешка, а трябва. Коя година е колата?
Навсякъде пише, че ако задържи сондата напрежението без промяна около 20 секунди и компа записва грешка, при мен точно така ставаше.
Щом сондата реагира при подаване на газ значи има вероятност да е в ред, а нещо друго да е причината за богатата смес.
Мисля, че трябва да търсиш от какво се получава богата смес.
За да разбереш дали сондата отчита и дали проблема е реален, т.е. сондата не лъже, защо не направиш следния опит: Разкачи някой вакуум, докато я гледаш с ваг-кома, това ще предизвика обедняване, ако сондата си промени корекциите, значи работи, т.е. реагира адекватно на промените.
На мен ми даваше богата смес, когато затапих PCV клапана, картерните газове към дросел клапата, ти мисля си с ЕГР, да не са го затапили, огледай си вакуумите.
Има и друг вариант, да са и сложили емулатор. Чувал съм, че излизало по евтино да ти сложат емулатор, който да лъже компа, че всичко е наред с ламбда сондата, вместо да ти сменят сондата, така не записва и грешка.
-
- Мнения: 41
- Регистриран на: Пет 13 ное 2015 11:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
Здравей, купих си кабел че. Ltft ми е -0%, а stft ми играе постоянно от - 3 до +5. Лонг търма ми се свали до - 7% след около 30мин празен ход работа. Качва се пак до 0 като по карам. Изглежда няма проблем с Ваг Ком. Нямам записани грешки. Сондата е wideband затова дава около 0,45 напрежение-макар да е едно и също тя пак си дава информация на екуто. Какви други модули да гледам? На празен ход държи почти бетонни 680 оборота. Може би софта на хората нещо не е четял като хората. Знам ли..
- freelancer
- Мнения: 1492
- Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
- Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
- Двигател: AKK 2000
- Местоположение: Казанлък
Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
Здравей колега, изглежда корекциите са в нормите, отдолу имаш етикети и там пише, кой сензор в какъв диапазон трябва да показва, ако имаш тези лейбъли(етикети) е много по лесно да се ориентираш.
Покарай малко и пак я закачи да видиш дали корекциите ще останат в норми, изглежда всичко е нормално и нямаш основания за притеснение.
При широколентовата, доколкото разбрах се използва някакво еталонно напрежение (прагово), гледа се големината и посоката на тока, сменя се посоката на тока, явно се гледа големината на тока, амперите, а не волтажа.
Така, че според мен е нормално да имаш постоянни 0,45 волта, а за това как се променя големината на тока и неговата посока спрямо постоянно напрежение, трябва да се прочете по подробно, предполагам, че се се приема напрежението за константа, а се променя съпротивлението и от там тока, I= U/R.
Дано някой с повече знания и нформация се изкаже по въпроса!
Успех!
Покарай малко и пак я закачи да видиш дали корекциите ще останат в норми, изглежда всичко е нормално и нямаш основания за притеснение.
При широколентовата, доколкото разбрах се използва някакво еталонно напрежение (прагово), гледа се големината и посоката на тока, сменя се посоката на тока, явно се гледа големината на тока, амперите, а не волтажа.
Така, че според мен е нормално да имаш постоянни 0,45 волта, а за това как се променя големината на тока и неговата посока спрямо постоянно напрежение, трябва да се прочете по подробно, предполагам, че се се приема напрежението за константа, а се променя съпротивлението и от там тока, I= U/R.
Дано някой с повече знания и нформация се изкаже по въпроса!
Успех!

Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
Здравейте,имам подобен проблем с ламбда сондата на А2 1.4 16v.Мотора и колата са други но сондата е на същия принцип и поддържа постоянно напрежение 0,450V.Проблема е че колата гори адски много градско около 15л/100км.Прави ми впечатление че показанията на 32 канал в engine модула си стоят на 0 и двете полета STFT и LTFT.Toва ме кара да си мисля че еку то игнорира показанията на сондата или самата сонда нещо не е наред.Иначе нямам грешки за сонда в екуто
- froggy.de-la-rana1
- Мнения: 10
- Регистриран на: Пет 03 фев 2017 12:17
- Автомобил:
- Двигател:
Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
А, съм със същите характеристики на двигателя, само че е AUS. Свети check engine, заради кислороден датчик и оборотите падат в движение. Даже ми се загася колата, като пусна на нулева. Мисля да сменям сондата, като посъбера пари.
Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
Случайно някой да е имал прогрес с нулевите тримове?
Имам същия проблем със сонда на <30к км
Имам същия проблем със сонда на <30к км
- tdi fen
- Мнения: 4702
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: VW GOLF MK4 1.6 16v AZD въпрос за ламбда сонда.
всички ли тримове са 0 на 33 първата колонка 0 ли е сондата мени ли си напрежението това,че е на 30к км няма гаранция че работи може и нова от кутията да е и пак да не работи
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 29 госта