Здравейте. Колата е голф 3 / 1.8моно / абс / 90к / 93г с газово.
Проблемът е, че при студен двигател пали само с натиснат педал на гъста и след запалване работи на 200 оборота и на газ и на бензин. След като загрее на 40-сетина градуса се оправя и работи спокойно.Първоначално смятах,че е термодатчика с четирите крачета но след замерване на моя стария и 3 смени на нови датчици със всички цветове на пръстените, проблема остана.Ще съм благодарен за насока къде може да е проблема. Благодаря предварително.



ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7925
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
Стъпков мотор.
Re: ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
И аз имах съмнения за него но след загряване не би ли трябвало проблема да остане ако е стъпковото моторче? или се бъркам.
Re: ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
Между другото дали е възможно да е от ТПС ? и ако да ако го развия да погледна пагубно ли ще е ?? И пак споменавам ,че след загряване се оправя и на газ и на бензин .
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7925
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
TPS се проверява с мултицета, на око нищо няма да разбереш освен ако не е ептен за скрап.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7925
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
Има една програма AutoData. В нея за много марки и модели коли има основни данни, като вместимости на масла, антифриз и други течности, усилия на затягане, начин на смяна на ангренажа и т.н. В нея има раздел тестване на компонентите по мотора- там го има описано на кои крачета какво показва при определено настъпване на газта. Има и начин за тестване на стъпковото моторче, датчика за температура на въздуха и тест на инжектора.
Re: ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
Мерси за отговора. Ако имаш или някой друг има предположение за източника на проблема ще се радвам да сподели , за да мога да огледам утре кое как е :).
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7925
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Seat Alhambra
- Двигател: CFFB
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
Може да смуче въздух под дросела преди да загрее и затова да прекъсва и да не му стига гориво. Провери си тампона на инжектора , гарнитурата на смукателния колектор и сервото на спирачките и маркучакъм него.
- vasko__2
- Мнения: 1019
- Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
Откачи акумулатора за 10 мин. и пробвай.
Re: ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
Май съм пробвал преди време но без ефект. Все пак утре ще тествам и това.
- Iezekil
- Мнения: 6185
- Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
- Автомобил: Passat B4 Variant
- Двигател: ABS 94
- Местоположение: Шумен
Re: ГОЛФ 3 1.8 Проблем при студен двигател.
Поверка на ТПС с мултицет за 1 минута:
Даваш контакт
Отваяш с едната ръка дросела и натискаш с някой от пръстите на същата ръка стъпковото по главата.То се прибира назад с характерен звук на зъбчатки и е връща малко напред,където спира.Трябва,когато е най-прибрано да изключиш с другата ръка буксата му,педи да се въне малко напред...Това става с малко репетиране и охлабване на буксата педварително.Ако дотук ти е тудно,посто отвиваш и сваляш степ мотора,но е повече играчка.Целта е досела да е затворен докрай.
Сега сваляш гуменото маншонче на буксата на ТПС/без да го изключваш/и пъхаш сондите на мултицета в двете най-вътрешни/към прозореца/гнезда на кабелите.Мериш волтове прав ток и трябва да покаже 0,19-0,21.Ако не е там,охлабваш болтчетата и леко вътиш,докато наместиш.
Но наистина първо си виж вакума.
Ако при натискането ст.мотор не иска да тръгне назад/щока му де/,значи моторчето или ТПС не работи.Но пък при изключен ТПС моя опит показва,че на бензин няма палене...значи се въщаме към моторчето.
Принципно странното е,че на бензин не вдига оборотите,защото тогава,ако е развален мотора то компа пак ги вдига посредством впръскването през дюзата.Същото се случва и ако изключиш ст.мотора.Същото се случва и ако изключиш темп.датчик/компа решава,че е студено/.И всичко това говорим на бензин.
За мен странното е,че оборотите явно са застопорени и нищо не им влияе.Явно се губи връзката ТПС-ст.мотор/през ЕКУ/.Та проблема може да е и механичен/вакум,скъсан кабел/ и съответно компонентите по моно/ и ЕКУ/.
Даваш контакт
Отваяш с едната ръка дросела и натискаш с някой от пръстите на същата ръка стъпковото по главата.То се прибира назад с характерен звук на зъбчатки и е връща малко напред,където спира.Трябва,когато е най-прибрано да изключиш с другата ръка буксата му,педи да се въне малко напред...Това става с малко репетиране и охлабване на буксата педварително.Ако дотук ти е тудно,посто отвиваш и сваляш степ мотора,но е повече играчка.Целта е досела да е затворен докрай.
Сега сваляш гуменото маншонче на буксата на ТПС/без да го изключваш/и пъхаш сондите на мултицета в двете най-вътрешни/към прозореца/гнезда на кабелите.Мериш волтове прав ток и трябва да покаже 0,19-0,21.Ако не е там,охлабваш болтчетата и леко вътиш,докато наместиш.
Но наистина първо си виж вакума.
Ако при натискането ст.мотор не иска да тръгне назад/щока му де/,значи моторчето или ТПС не работи.Но пък при изключен ТПС моя опит показва,че на бензин няма палене...значи се въщаме към моторчето.
Принципно странното е,че на бензин не вдига оборотите,защото тогава,ако е развален мотора то компа пак ги вдига посредством впръскването през дюзата.Същото се случва и ако изключиш ст.мотора.Същото се случва и ако изключиш темп.датчик/компа решава,че е студено/.И всичко това говорим на бензин.
За мен странното е,че оборотите явно са застопорени и нищо не им влияе.Явно се губи връзката ТПС-ст.мотор/през ЕКУ/.Та проблема може да е и механичен/вакум,скъсан кабел/ и съответно компонентите по моно/ и ЕКУ/.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта