Здравейте,горд собственик на Vw Golf 4,мотор-AZJ,2003 година.Днес сменяхме маслото със всички филтри да не изброявам.Всичко ок,тръгвам излизам на магистралата от 1/3 резорвар за 45 км ми светна резервата.Спирам след което забелязах,че въздуховода който излиза от възд.ф-р и влиза в един ел. двигател,а оттам в колекторите са ми забравили дами включат буксата.Това устройство принудително по комада подмомага с въздух,но за къде нямам представа.Ел двигател с перка вътре си мисля. Включвам буксата-по принцип нищо,а рязко като се даде газ се получава едно съвсем леко задавяне което преди го нямаше определено и ми прави впечатление.Грешката е предполагам нещо свързано с въздух,вакум,връзка въз.фитър с дроселна клапа.Оттам идва въпросното задявяне,но защо започна да става незнам. Карах колата с 120 км/ч и при неработещ този електро мотор за тези 45 км какво може да се е объркало. Или просто като съм е карал по бързо в обороти просто някоя връзка или маркуч за вакум или въздух да е спукан и коя система се е наручила за този разход си нямам на идея. Нямам никаква светнала контролна лампа ,изключих акумолатора за 30 мин,слагам клемата след това -нищо същият резултат(задавянето),което се проявява само при разко подаване на газ,ако е плавно всичко е си е ок.Най интерестното е завършека на историята-спирам да зареждам гориво и на бензиностанцията на съседната колонка ме заговаря един мъж и ми казва-колата ти ще гори много гориво,аз чувам като подаваш газ,че нещо не е както трябва,имаш нарушена центровка с въздуха-има един винт който трябва го откриеш и да и регулираш въздуха.Какъв винт е имал предвид с тази пълна инжекция и тези вакуми и клапани където ги има в изубилие незнам.
Ще бъда благодарен на всякакви технически решения,за съжаление този мотор изобщо не ми е познат.
Ще ви бъда много благодарен,разчитам всекидневно на колата и съм зависим от нея.
Благодаря за вниманието.
Бранимир.



Голф 4,мотор-AZJ,2003 г. - много висок разход на гориво
-
- VW експерт
- Мнения: 13401
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Голф 4,мотор-AZJ,2003 г. - много висок разход на гориво
Не пипай, и не върти никакви винтове.
Това не е карбуратор на Жигула.
Пуснете една диагностика за начало.
На тия автомобили първия инструмент е лаптопа.
Това не е карбуратор на Жигула.
Пуснете една диагностика за начало.
На тия автомобили първия инструмент е лаптопа.
- SABIAN
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 12 юли 2011 11:01
- Автомобил: VW GOLF 4-VARIANT
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Голф 4,мотор-AZJ,2003 г. - много висок разход на гориво
Сега бях долу до колата,пали веднага,никаква лампа не свети.Един познат влезна и започна да дава съавсем леко,но рязко газ и точно от началото на дроселната клапа и всукателните тръби се чува това леко задавяне.Да утре това ми е първата работа-диагностика.Дърпа от някъде въздух и после се "зачудва".Утре продължавам с масло на скоростна кутия и възникналия проблем.Ще държа в течение всички колеги и снимки ще направя,като открия проблема.Изключената букса се оказа на електромотора който подава допълнително кислород през колекторите към катализатора-така пишат хората.Явно няма връзка с проблема.Благодаря Здравко за насоката.
- SABIAN
- Мнения: 5
- Регистриран на: Вто 12 юли 2011 11:01
- Автомобил: VW GOLF 4-VARIANT
- Двигател: AZJ 2003
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
Re: Голф 4,мотор-AZJ,2003 г. - много висок разход на гориво
Здрасти на всички колеги.Днес закачихме колата на тестер BOSCH KTS570 абсолютно никаква грешка или да светне някоя от контролните лампи на таблото.Всичко е ок-ДА ама НЕ! При плавно подаване на газ и при съвсем нормално каране-няма проблеми,обаче при подаване на рязко на газ и каране над 100 км качва разхода неимоверно,Няма теч на гориво-днес и това проверихме.Общо взето от водещите коментари преодолява тезата,че при ниски обороти всичко е ОК,но при високи вакума ИЛИ налягането преодоляват спуканият маркуч,пластмаса на всмукатели,вакум или незнаем още какво,клапан,маркуч,всмукатели,гарнитура...Незнам.Защо тестера не хваща нищо и защо няма нито една контролна лампа светнала?
Продължавам с детайлно чистене на дросел и разглобяване на смукатели за обстоен преглед на гарнитури и самата пластмаса,заедно и със всички вакуми.
Ако имате мнение по въпроса ще се радвам на препоръки.Благодаря ви.
Продължавам с детайлно чистене на дросел и разглобяване на смукатели за обстоен преглед на гарнитури и самата пластмаса,заедно и със всички вакуми.
Ако имате мнение по въпроса ще се радвам на препоръки.Благодаря ви.
- KBK
- Мнения: 427
- Регистриран на: Пет 14 сеп 2012 16:43
- Автомобил: VW PASSAT b5.5
- Двигател: 2.0i AZM
- Местоположение: Blagoevgrad / Sofia
Re: Голф 4,мотор-AZJ,2003 г. - много висок разход на гориво
Проверка на работата на ламбда сонда и дебитомер.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 46 госта