Здравейте. Още през лятото при преминаване през Факултето открих, че клапата на климатика е блокирала на външен въздух. При натискане на копчето се чуваше само единично цъкване и нищо не се случваше. Онзи ден вече в студеното време пак пробвах да я задействам, като сега се чува дълго и продължително стържене, като ефект няма и клапата си стои на външен въздух. Само че сега след палене се появява около 30 секунди гадния и стържещ шум и вече доста дни е така. Явно ще се наложи да опитам да я ремонтирам.
Въпросът ми е: Може ли някой да сподели как да достигна до въпросната клапа без да изпотроша купчина пластмасови елементи преди това?
Golf 6 блокирала клапа за външен/вътрешен въздух към купето
- dontaskdontsay
- Мнения: 1464
- Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
- Автомобил: Golf III 1.6 1994
- Двигател: ABU
Re: Golf 6 блокирала клапа за външен/вътрешен въздух към купето
Сваляш жабката и зад нея е клапата. Почваш да я задействаш и гледаш от къде стърже. Ако няма нищо счупено гресираш всички движещи се части и пак тестваш.
- PzKpfW
- Мнения: 236
- Регистриран на: Нед 02 ное 2008 3:48
- Автомобил: Golf 6
- Двигател: CAYC
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Golf 6 блокирала клапа за външен/вътрешен въздух към купето
И така след много месеци дойде решението на задачата:
За да се свали жабката се свалят последователно: Пластмасата под маншона на скоростния лост
пепелника
пластмасата около мултимедията
пластмасата около управлението на климатика
самото управление на климатика
пластмасата, която е хоризонтално над пепелника
големия пластмасов панел, който обгръща скоростния лост и на който стои пепелника. Сваля се отстрани на таблото един пластмасов капак, в клиповете дават там да има болт, но при мен няма.
След като всичко това е свалено има 3 болтчета долу под жабката, които са видими и още три, които са вътре в нея. Има и още едно скрито болтче при контролера на климатика. Леко и внимателно жабката се издърпва, като преди да се извади докрай се разкача буксата на еърбега, буксата на осветлението и тръбата за охлаждащия въздух.
Самото "моторче" всъщност представлява механизъм, който се състои от същинско най-обикновено електромоторче заедно с два червяка, които предават движението на едно зъбно колело, което мести клапата. Целия механизъм е затворен в две пластмасови черупки, които от времето се бяха деформирали и заради това първия червяк, който е на самото моторче не правеше хубав контакт с червячното колело на междинния червяк.
Решението: Подложих парче дебела хартия над моторчето така, че когато двете пластмасови черупки се затворят моторчето да бъде притиснато максимално надолу към червяка, за да може да има максимален контакт между зъбите. Намазах контактните повърхности на двете черупки със секундно лепило и ги стегнах от всички страни с различни клещи тип чираци. Изчаках половин час, след което допълнително пристегнах двете черупки с изолирбанд. Накрая сглобих всичко и системата заработи. За всеки случай си снимах номера на моторчето, за да може ако пак дефектира да си купя ново.
За да се свали жабката се свалят последователно: Пластмасата под маншона на скоростния лост






След като всичко това е свалено има 3 болтчета долу под жабката, които са видими и още три, които са вътре в нея. Има и още едно скрито болтче при контролера на климатика. Леко и внимателно жабката се издърпва, като преди да се извади докрай се разкача буксата на еърбега, буксата на осветлението и тръбата за охлаждащия въздух.
Самото "моторче" всъщност представлява механизъм, който се състои от същинско най-обикновено електромоторче заедно с два червяка, които предават движението на едно зъбно колело, което мести клапата. Целия механизъм е затворен в две пластмасови черупки, които от времето се бяха деформирали и заради това първия червяк, който е на самото моторче не правеше хубав контакт с червячното колело на междинния червяк.
Решението: Подложих парче дебела хартия над моторчето така, че когато двете пластмасови черупки се затворят моторчето да бъде притиснато максимално надолу към червяка, за да може да има максимален контакт между зъбите. Намазах контактните повърхности на двете черупки със секундно лепило и ги стегнах от всички страни с различни клещи тип чираци. Изчаках половин час, след което допълнително пристегнах двете черупки с изолирбанд. Накрая сглобих всичко и системата заработи. За всеки случай си снимах номера на моторчето, за да може ако пак дефектира да си купя ново.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Kolevw и 84 госта