Съвет - алтернатор! - решено

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
wachman
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Съвет - алтернатор! - решено

Мнениеот wachman » Нед 20 юли 2008 10:47


Коеги, трябва ми малко помощ. В петък колата ми започна да пали трудно, стартера въртеше трудно, не му стигаше тока и ми се рестартираше дневния километраж и часовника. Помислих, че акумулатора ми пада, но нямах нищо под ръка да го проверя. Снощи установих, че динамото ми зарежда акумулатора с 17,3V :shock . Презарежда го. След малка консултация ми казага, че трябва да сменя диоден блок. Това ли е проблема или да търся нещо друго.
И още нещо, днес тръгвам за Русе, утре ще ходя в Букурещ, какво ще се случи ако мина още 500км. с такова динамо?

Благодаря предварително! :drunk
динамо колата ти няма... :wink: mod edit: vaskoto1

Последна промяна от wachman на Сря 23 юли 2008 9:58, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Нед 20 юли 2008 11:14


ако има проблем с диодния блок ще зарежда по малко ,а не повече.трябва да се смени реле регулатора.при тоя заряд може да имаш много проблеми,включително да ти изгори и музиката.


Потребителски аватар
wachman
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот wachman » Нед 20 юли 2008 11:21


А къде се намира реле регулатора? Вътре в алтернатора или извън него?


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Нед 20 юли 2008 12:33


реле-регулатора се намира най тозад на алтернатора, махаш задната капачка и той излиза сам, за бош струва към 60-70 лева, за валео незнам как вървят, подмяната е лесна, ще се справиш и сам

ПС дайте малко повече инфо за този диоден блок :roll:


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

;

Мнениеот i.e.i » Нед 20 юли 2008 13:59


Смени си релето(ако е то), защото ще скапеш не само акумулатора.
А за 60-70 лв. ще си купиш алтернатор с реле.


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Нед 20 юли 2008 15:14


диодния блок е съставен от 6 диода свързани по "схема на иларионов".това е високомощен токоизправител с помоща на който произведеното от динамото променливо напрежение се преобразува в постоянно (има + и - ).релерегулатора го подържа 13.6 - 14,2 в зависимост от консуматорите и заряда на акомулатора. ток и жена хлабава връзка не държат :lol:


Потребителски аватар
juve1
Мнения: 167
Регистриран на: Сря 09 яну 2008 20:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот juve1 » Нед 20 юли 2008 18:25


До колкото знам самоиндукцията ограничава големината на тока и не мисля че проблемът ще е в диодите а може да е някъде другаде . . .
Провери цените на целите и виж няма ли да ти е по изгодно да си вземеш "нов".Успех
Поздрави


Потребителски аватар
wachman
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот wachman » Нед 20 юли 2008 22:26


Утре тръгвам по магазините да видя колко струва нов алтернатор.


Потребителски аватар
wachman
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот wachman » Вто 22 юли 2008 17:05


Днес голфи беше на ремонт и се оказа реле-реулатор. Не знам какъв е сложил, но ми взе 40лв. за ремонт + части. Кажете нормално ли е това?
Има и друг проблем, акумулатора май е здал багажа, как мога да проверя дали е така, защото пак трудно пали и ми рестартира часвника и дневния километраж? Аку-то е капсуловано VARTA, но не знам точния модел.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Вто 22 юли 2008 18:00


40 лв е нормално според мен(20-25лв регулатор и 15-20лв смяна) при условие,че не можеш сам да си го направиш! За акумулатора отиваш при акумулаторджия,който ще направи тест за гъстота на електролита и тест с "токова вилка" :wink:


Потребителски аватар
wachman
Мнения: 62
Регистриран на: Пет 30 ное 2007 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот wachman » Сря 23 юли 2008 10:02


В крайна сметка:
ремонт алтернатор - смяна на реле регулатор - 40лв.
нов акумулатор VARTA 56Ah от Ауто+ 145лв.
таксита - 15лв.
:stll think: :200лв.

Е***и ремонта! :bishop



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта