След проучване на нещата започнах "изследването", след което, ако съм пропуснали нещо, моля пишете ЛС и аз ще я включа в моя пост тук.
Двигател: Пасат(Голф4) 1.8T работи отлично за обема си, но разполага и с някои въпроси към потенциалния собственик които трябва да се знаят. Най-важният въпрос е потенциалът за маслена утайка. Това може да се случи, когато колата не е с редовно сменяно масло или ако се използва грешен тип масло. След като проблемът бе публикувани през 2003 г., Фолксваген изисква синтетично масло което е стандарт 502,00 да бъде използвано. Ако не можете да определите дали колата е имала редовно сменяне на масло за предпочитане при използване на синтетично масло на всеки (8000 км) или 6 месеца, което е по-рано от нормата ,то може да бъде най-добре да търсите другаде.(за закупуване на нова(стара) кола.
Ignition: Volkswagen had a well publicized recall in 2003 regarding ignition coil packs. This affected all B5.5 1.8T Passats from model year 2001.5-early 2003. Symptoms of the problem include loss of power, stalling, rough running, and a steady or flashing check engine light. Hopefully most cars had this recall performed, although there are always a few that are missed. As with oil changes, having documentation of repairs performed is a big plus here.
Timing Belt: Volkswagen specifies that the timing belt be replaced at 105,000 miles (170,000 km). However, conventional wisdom says that it should be done sooner than that, as the belt may not last that long. Because the 1.8T is an Interference engine, having the timing belt break will cause catastrophic damage to the valves, pistons, camshafts, and possibly the cylinder head itself. It may be wise to have the belt changed every 60,000 miles (100,000 km) as an insurance policy. When the belt is being replaced, make sure to also replace the timing belt tension er as well as the water pump. Not doing so is penny wise and pound foolish. Be forewarned that the cost of a timing belt job can run from US$1,200-1,500. That may be breathtaking, but consider the cost of a new engine is usually upwards of US$4,000. It is possible to order the parts and do this job yourself in a day or two if you are mechanically inclined. Make sure you have the Bentley Repair Manual to guide you.
Body Integrity: A common issue on all Passat models is water intrusion from an improperly sealed pollen filter. This is not just a nuisance, as the water can run along the floor of the car and soak the Comfort Control Module and Automatic Transmission Control Module (if equipped). Water and computer components don’t mix, and the replacement cost of the modules can set you back a few hundred dollars. Additionally, if you own a Passat, the tray which holds the battery can have its drains clogged with leaves or other debris. Make sure you clean out the area right below the windshield wipers where debris can collect. Finally, the drains for the sunroof (if equipped) can also be plugged at the outlet nipple found by the front door hinges.
Brakes: As with nearly all Volkswagens from the late 1990’s onward, the Passat has the unusual characteristic that the rear brakes often need to be replaced prior to the front. This is not a manufacturing issue, but rather a design problem whereby the back brakes are proportioned to have a greater percentage of the braking load to prevent nosedive, but the thickness of the pads has not been increased proportional to the loads they receive.
Ако някои има желание да добавя само и единствено съвети в тази тема! Ако някои може да преведе перфектно на БГ английската част добре дошли.
Темата по-късно ще бъде добавена в полезни връзки така че моля само полезна ясна и точна информация.
Инфото по горе е от чужд сайт но нямам линк.
ПП забравих да добавя че се колебаех дали тука или при пасатковците..ама за сега ще е тук.
Съвети при покупка на B5.5 1.8T MK4 GOlf 4
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 81 госта