Имам следната дилема...предстои ми смяна на спирачни дискове, че са ми криви старите и при по-висока скорост като спирам ми трепери волана, а и имат голям ръб и износване.
Обаче, освен всичко друго като цяло не съм доволен от спирането на голфа, особено ако трябва да спреш при по-висока скорост. В града е приемливо, но при висока скорост - не.
Та, преди да сте ме укорили за търсачката, да ви кажа, че половин ден вече ровя из подобни теми, но не мога да се ориентирам точно.
Конкретно по темата сега:
1. АЕК мотор, GL купе, дисковете ми са плътни, най-вероятно Ф239мм, така грубо ги премерих, без да свалям колелото - имат по около 53мм периферия, където контактува с накладката..т.е. - 2х53мм + (средната част около 120-130 мм) = някъде към 239мм става. Дори и да греша нещо, ще ги премеря точно за да съм сигурен.
2. Ако диска е 239мм какво мога да направя, за да подобря нещо, без да сменям спирачни апарати. Може ли да си сложа 256мм диск или ще опира в държача на апарата. Ако не става, тогава става ли вентилирани Ф239+по-тънки накладки и при този вариант ще има ли осезаемо подобрение в спирането.
3. Ако все пак съм с 256мм дискове, става ли да се подменят с вентилирани такива + по-тънки накладки.
Стана малко сложно описанието ми....

Благодаря предварително !
