Мнение за Фолксваген Джета 2008 1,6i или 1,9TDI - PD
-
- Мнения: 6
- Регистриран на: Нед 17 фев 2008 19:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Мнение за Фолксваген Джета 2008 1,6i или 1,9TDI - PD
Колеги,моля ви,кажете си мнението:искам да си купя нова джета,но се колебая между бензин 1,6 и дизел 1,9 TDI - PD,тъй като чувам различни мнения за PD.Капризно ли е много на нафтата?
- snupeca
- Мнения: 11200
- Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: ALH
- Местоположение: Смолян
- Контакти:
Колега уцелил си марката това е сигурно
Що иде реч за новата Джета и тука си го началъмил
Колата е много добра
не само че е
па и нова
Ся за двигателя- ясно е че 1.9TDI PD 116 (131)кс е по-добър от 1.6 бензин едно защото е по-мощен (по-голям въртящ момент при по-ниски обороти и в голям диапазон от обороти, ускорение макс скорост итн) друго че дава нисък разход при добра динамика НО си има и минуси като "ефтината" нафта, поддръжката- не че ще я
много нали е нова, но по нашите пътища..... Па бензинката поне според мен де е по-удачният избор, вярно по-слабичък е 101кс, но пък е по ефтин за поддръжка и с времето ще се изплати Дано съм успял да помогна
Успех с покупката










- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
snupeca, добре даваш съвети, само че не си много запознат.
1. Jetta 2008 (1K2) се предлага с 2 бензинови двигателя 1,6 - 75 kW (102 к.с.) и FSI - 85 kW (115 к.с.), както и с 1 дизелов двигател 1,9 TDI - 77 kW (102 к.с.) (имам предвид като мощности, иначе по означения на двигателите са повече).
2. Подръжката на нов бензинов двигател не е много по-скъпа от толкова нов дизелов.
Единствено съм съгласен че при еднаква макс. мощност дизеловият двигател е с по-голям въртящ момент, т.е. по-леко ще набира, и ще е малко по-икономичен.
nikolaianev, каква нафта мислиш да наливаш ? Ако ще е от бензиностанция на някоя по-голяма верига, а не от типа "бай Пешо ойл", двигателят PD няма да има проблеми с горивото.
1. Jetta 2008 (1K2) се предлага с 2 бензинови двигателя 1,6 - 75 kW (102 к.с.) и FSI - 85 kW (115 к.с.), както и с 1 дизелов двигател 1,9 TDI - 77 kW (102 к.с.) (имам предвид като мощности, иначе по означения на двигателите са повече).
2. Подръжката на нов бензинов двигател не е много по-скъпа от толкова нов дизелов.
Единствено съм съгласен че при еднаква макс. мощност дизеловият двигател е с по-голям въртящ момент, т.е. по-леко ще набира, и ще е малко по-икономичен.
nikolaianev, каква нафта мислиш да наливаш ? Ако ще е от бензиностанция на някоя по-голяма верига, а не от типа "бай Пешо ойл", двигателят PD няма да има проблеми с горивото.
- luciuz
- Мнения: 919
- Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Мнение за Фолксваген Джета 2008 1,6i или 1,9TDI - PD
nikolaianev написа:Колеги,моля ви,кажете си мнението:искам да си купя нова джета,но се колебая между бензин 1,6 и дизел 1,9 TDI - PD,тъй като чувам различни мнения за PD.Капризно ли е много на нафтата?
1.6 102 к.с. е ужасно спънат, недей се хваща на него. Ако ще е бензинов, по-добре вземи 1.6 FSI 115 к.с., той даже е със 6 скорости.
Само че аз нещо не виждам на Jetta да се предлага такъв мотор или поне в БГ. Така, че бензинов най удачен ми се струва TSI 122 к.с. особено ако го вземеш със 7 степенна DSG.
Иначе за директно сравнение 1.6 102 к.с. бензин срещу 1.9 105к.с. TDI - мисля, че там нямаш право на грешка, безпорно дизеловия е по-добър.
- luciuz
- Мнения: 919
- Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
StS написа:В БГ Има само 1.6 - 102кс с 5 степенна трансмисия. Това е най-удачния вариант.
този мотор просто е много слаб за това купе. Една приятелка има голф с този двигател - няма такава мъка (е явно има - 1.4 80 к.с.).
StS написа: Тези мотори 1.4 - по 122кс ми се виждат с доста кратък живот-.
човека след като е решил да си купи нова кола, едва ли си прави сметка да я кара повече от 4-5 години. Миналата година тествах 1.4 TSI 170 к.с. - върви уникално, но и този 122 не е никак лош според мен, още повече че ще ти е много по икономичен от 1.6
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
1.4 122 кс не е с кратък живот изобщо.
Да, не карам такъв, но изчетох доста мнения на собственици на VAG автомобили с 1.4 TSI като започнеш от 122 с турбо и минеш през 140 и 170 кс пак от 1.4, но тук вече са с турбо + компресор.
Наистина всички са много доволни от най-"маломощното" 1.4 с принудително пълнене. Под доволни визирам собственици, които са навъртяли над 100 000 км на колите си.
1.6 FSI 115 к.с. не се предлага и в Германия в Джета.
Да, не карам такъв, но изчетох доста мнения на собственици на VAG автомобили с 1.4 TSI като започнеш от 122 с турбо и минеш през 140 и 170 кс пак от 1.4, но тук вече са с турбо + компресор.
Наистина всички са много доволни от най-"маломощното" 1.4 с принудително пълнене. Под доволни визирам собственици, които са навъртяли над 100 000 км на колите си.
1.6 FSI 115 к.с. не се предлага и в Германия в Джета.

- StS
- Мнения: 2401
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
brabus написа:1.4 122 кс не е с кратък живот изобщо.
Да, не карам такъв, но изчетох доста мнения на собственици на VAG автомобили с 1.4 TSI като започнеш от 122 с турбо и минеш през 140 и 170 кс пак от 1.4, но тук вече са с турбо + компресор.
Наистина всички са много доволни от най-"маломощното" 1.4 с принудително пълнене. Под доволни визирам собственици, които са навъртяли над 100 000 км на колите си.
1.6 FSI 115 к.с. не се предлага и в Германия в Джета.
Т.е това да го разбираме взимаш си 1.4 170 кс караш го 250 000 км и си е перфектен двг !? Без сериозни проблеми и т.н...
ПП ОФФ А колега аз съм с 1.6 72 к.с и мога да ти кажа че колата ми върви абсолютно задоволително и старт си има и на магистрала 160 не са проблем (не че карам с толкова) Така че не знам какво му е лошото на този 1.6 101 коня...
Сега ако за тебе 2.0 с 200 кс е що годе бърз значи ясно..

- luciuz
- Мнения: 919
- Регистриран на: Пет 11 юни 2004 11:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
StS написа:
ПП ОФФ А колега аз съм с 1.6 72 к.с и мога да ти кажа че колата ми върви абсолютно задоволително и старт си има и на магистрала 160 не са проблем (не че карам с толкова) Така че не знам какво му е лошото на този 1.6 101 коня...
Сега ако за тебе 2.0 с 200 кс е що годе бърз значи ясно..
твоята кола е поне 300 кг по лека от jetta-та, а и всеки има различна представа за задоволително...
btw, гледам, че разликата м/у двата модела е по-малко от 2000 лв
- chefito
- Мнения: 9527
- Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Какво търсиш? Супер представяне, еластичност, динамика???!
или може би икономичност?
След 2 години /повярвай минават адски бързо/ тази кола остава без гаранция и тук идва вече важността на сегашният ти избор....
с оглед на това аз бих взел нещо максимално опростено като мотор...и бих му сложил една хубава газ....
тия ми ти сложнотии като скорости DSG, Помпи-Дюзи, Комън рейлове /работещи с налягане като в Марианската падина/...12 турбини и 17 компресора вързани за къде ли не...компютри с повече памет от домашното ти писи....не мерси...
Прецени си какво търсиш....имаш опции....все пак това е фауве 
или може би икономичност?
След 2 години /повярвай минават адски бързо/ тази кола остава без гаранция и тук идва вече важността на сегашният ти избор....
с оглед на това аз бих взел нещо максимално опростено като мотор...и бих му сложил една хубава газ....

тия ми ти сложнотии като скорости DSG, Помпи-Дюзи, Комън рейлове /работещи с налягане като в Марианската падина/...12 турбини и 17 компресора вързани за къде ли не...компютри с повече памет от домашното ти писи....не мерси...


- ultralamer
- Мнения: 108
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 0:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG/D
От малките бензинови двигатели 1.4 TSI със 122к.с. е най-добрият вариант. 1.6 гори повече, а върви по-малко. Иначе по въпросът за кубатурата, тенденцията е да стават по-малки заради еко-нормите, които стават все по-строги. Ще трябва да свикнеме с този факт.
Иначе 1.9 TDI е 105 к.с и е добър двигател. Трябва да прецениш колко км минаваш на година. Къде- повече градско, или извънградско. Как караш- бързо, по-умерено.
Иначе 1.9 TDI е 105 к.с и е добър двигател. Трябва да прецениш колко км минаваш на година. Къде- повече градско, или извънградско. Как караш- бързо, по-умерено.
- StS
- Мнения: 2401
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
chefito написа:Какво търсиш? Супер представяне, еластичност, динамика???!
или може би икономичност?
След 2 години /повярвай минават адски бързо/ тази кола остава без гаранция и тук идва вече важността на сегашният ти избор....
с оглед на това аз бих взел нещо максимално опростено като мотор...и бих му сложил една хубава газ....![]()
тия ми ти сложнотии като скорости DSG, Помпи-Дюзи, Комън рейлове /работещи с налягане като в Марианската падина/...12 турбини и 17 компресора вързани за къде ли не...компютри с повече памет от домашното ти писи....не мерси...Прецени си какво търсиш....имаш опции....все пак това е фауве
Сорри за ОФФА ама ЧЕви КЕФИШ МЕ...
Аз тва исках да кажа... с една дума остава 1.6 101
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта