Здравейте, моля за помощ относно проблема с който се сблъсках - не ми работят предните чистачки на голф 3 ГТИ.
Задната работи нормално, пръскалката на предните чистачки също си работи, но самите предни чистачки не искат да отлепят, нито при включено лостче нагоре нито надолу (с интервала на включване).
От сутринта изчетох половината форум и имам няколко въпроса:
1. Има ли отделен бушон за предните чистачки който може да е изгорял (а задната да си работи)?
2. 19 и 99 номер за релетата при бушоните значи ли че са и за предната и за задната чистачка и след като задната работи, то те са ок?
3. Ако моторчето работи нормално, то какво напрежение/ток трябва да му измеря? То разглабя ли се или диретно се сменя? Гледам че има колеги дето в форума продават на старо и не са скъпи...
4. Лостчето като го включа нагоре надолу и си цъква т.е дава контакт, дали може да е от там нещо?
Всъщност от къде да го почна с търсенето на проблема?
Миналата седмица сменях акумулатора и разглабях основно плюсовата клема че беше ако напраупала окис и може ли от там ад е станало нещо и да има изгоряло нещо по моторчето за чистачките...
мерси за помоща предварително...
Проблем с предните чистачки на голф 3
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Здравей колега.Добре дошъл в форума
При мен проблема беше,че на първа и втора степен чистачките едвам се движеха,а интервал въобще нямаше.Оказа се ,че от три четки на моторчето две бяха свършили.С подмяната им всичко се оправи.Моторчето се ремонтира,ако не е изгоряло.Друг вариант са клеясали механизми на чистачките.Махни лявата кора под предното стъкло и слушай като се подаде сигнал от лоста дали моторчето бръмчи.Ако то е наред смажи механизмите на чистачките с ВД-40.
Успех.

При мен проблема беше,че на първа и втора степен чистачките едвам се движеха,а интервал въобще нямаше.Оказа се ,че от три четки на моторчето две бяха свършили.С подмяната им всичко се оправи.Моторчето се ремонтира,ако не е изгоряло.Друг вариант са клеясали механизми на чистачките.Махни лявата кора под предното стъкло и слушай като се подаде сигнал от лоста дали моторчето бръмчи.Ако то е наред смажи механизмите на чистачките с ВД-40.
Успех.
- tribalero2
- Мнения: 146
- Регистриран на: Вто 01 апр 2008 16:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Смолян
Каспър написа:Здравей колега.Добре дошъл в форума![]()
При мен проблема беше,че на първа и втора степен чистачките едвам се движеха,а интервал въобще нямаше.Оказа се ,че от три четки на моторчето две бяха свършили.С подмяната им всичко се оправи.Моторчето се ремонтира,ако не е изгоряло.Друг вариант са клеясали механизми на чистачките.Махни лявата кора под предното стъкло и слушай като се подаде сигнал от лоста дали моторчето бръмчи.Ако то е наред смажи механизмите на чистачките с ВД-40.
Успех.
и аз си мисля че ще да е от моторчето проблема.евала на каспарчо

Каспър написа:Здравей колега.Добре дошъл в форума![]()
При мен проблема беше,че на първа и втора степен чистачките едвам се движеха,а интервал въобще нямаше.Оказа се ,че от три четки на моторчето две бяха свършили.С подмяната им всичко се оправи.Моторчето се ремонтира,ако не е изгоряло.Друг вариант са клеясали механизми на чистачките.Махни лявата кора под предното стъкло и слушай като се подаде сигнал от лоста дали моторчето бръмчи.Ако то е наред смажи механизмите на чистачките с ВД-40.
Успех.
Колега,
Там където е филтъра за купето под пластмасата отвън ли се намира въпросното моторче, или е вътре някъде в таблото? Да не става въпрос за кората при бушоните? Моля за повече разяснения...Ти как ги смени тези четки? По скоро от къде ги намери

Прави се оказахте - след работа махнах лявата кора. Моторчето за чистачките тка се беше заграяло (бях оставил на контакт с включено нагоре лостче за чистачките) че не можеше да се пипне. Моторчето е на БОШ. Дали може да се ремонтира или направо да си взимам друго секънд хенд? И сега идва по трудното - как да го сваля моторчето. Над него видях че има гумена капачка в която имаше въпросните писти и около тях яко грес. Контактите дето лешат на пистите изглеждат ок, и червяка. те заедно с моторчето ли се откачат. самото моторче лежи на някаква метална плоскост която е хжатана отпред с един болт, а под въпросната плоскост са рамената на чистачките - те също ли се откачат или само болта отпред?
Моля някой дето го е свалял да даде акъл за да не стане инфекция..
Моля някой дето го е свалял да даде акъл за да не стане инфекция..

- T.Spark
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна VW Golf III 1.8 ABS GT
Механизмът на чистачките се държи за купето на 3 болта. Един долу в средата и два горе в ляво и дясно. Като ги развиеш излиза моторчето и механизма на чистачките (т.е. всичко). Моторчето се откача от този механизъм като развиеш гайката отдолу (всичко се вижда, не е сложно). Обърни внимание в какво положение е механизмът, когато го откачаш от ел.мотора, че после синхронизацията е тегава (моите чистачки в изключено положение стоят доста високо от долния ръб на стъклото, защото не съобразих). Моторчето може да се откачи от пистите. Ремонт - за мен няма смисъл. Моето го ремонтираха за 20лв и пак се повреди. Всех си от морга за 30 лв (2007г)
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Мисля си,че щом моторчето е било загряло то се е опитвало да избута рамената,но поради това, че те са клеясали не е успяло.Като свалиш механизма ще разбереш дали е спекъл.
Първо се махат рамената на чистачките.След това се маха целия метален механизъм (държи се на три болта) и накрая се отвива моторчето заедно с пистите (държи се на един болт към механизма).Ако се узориш и си от София,пиши на Л.С и събота или неделя ще го прегледаме заедно.
Първо се махат рамената на чистачките.След това се маха целия метален механизъм (държи се на три болта) и накрая се отвива моторчето заедно с пистите (държи се на един болт към механизма).Ако се узориш и си от София,пиши на Л.С и събота или неделя ще го прегледаме заедно.
Каспър написа:Мисля си,че щом моторчето е било загряло то се е опитвало да избута рамената,но поради това, че те са клеясали не е успяло.
Самото моторче силно мирише на изгоряло. Въпреки че още не съм го свалил съм почти убеден че е то. Като го сваля ще му подам напрежение и да видя дали ще завърти.
Като свалиш механизма ще разбереш дали е спекъл.
Първо се махат рамената на чистачките.След това се маха целия метален механизъм (държи се на три болта) и накрая се отвива моторчето заедно с пистите (държи се на един болт към механизма).Ако се узориш и си от София,пиши на Л.С и събота или неделя ще го прегледаме заедно.
Благодаря ти. Ако не се справя ще ти пиша.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта