Здравейте, колеги
двигателя е АЕЕ 1.6 пълна инжекция. Преди известно време имах проблем с оборотите, бяха доста нестабилни и веднъж даже ми угасна в движение. Четох из форума и реших да пробвам с почистването на дроселовата клапа. Всичко се нормализира след почистването оборотите се оправиха. Наскоро обаче започна да ми прави друг проблем, който не успях да намеря из темите във форума.
Когато я запаля рано сутрин и е истинала добре вдига оборотите на 3000. После пада до 2000, качва малко докъм 2200 - 2500 и в един момент все едно прекъсва и оборотите падат на 1100, както са ми по принцип, когато си я запаля заради смукача. Цялата процедура е около 15тина секудни може би. След това нямам никакви проблеми. Карам си, паля, гася, оборотите са нормални. Единствено като я оставя през ноща и на сутринта го прави това. Има и друга особеност. Като запаля и вдигне до 3000 оборота, ако подам леко газ веднага си падат до нормалните обороти.
Четох много теми подобни, но като този проблем не видях. Знам, че може да е от доста неща но реших да питам. Може някой да е имал същия проблем или да има на идея нещо конкретно какво е. Мерси предварително. Поздрави (:
Високи обороти, когато е студена/ г3 АЕЕ
- Каспър
- Мнения: 2227
- Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
- Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
- Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
- Местоположение: София
Отиди на диагностика.Там ще ти кажат какъв е проблема.Възможно е температурният датчик който подава инфо на компа да се е бъгнал.
За мен проблема е в дросела.Обикновено прави така след като е почистен и не е адаптиран.Адаптацията е два вида:
1.караш около 100км. и чакаш компа на колата сам да обучи клапа.Малко вероятно при този двигател.
2.отиваш на диагностика в Бош сервиз и там адаптират клапата с Бош КТЦ тестер.Тази клапа се адаптира само с този тестер.
Ако си го адаптирал след почистването, или след почистването всичко е било наред и сега изведнъж сам започва да се гаври с оборотите, значи самият дросел вече не става.Решение-смяна на дросела с нов.Може да има и по-евтино решение, но аз мисля, че всичко освен замяната с нов е временно и е загуба на време и нерви.
За мен проблема е в дросела.Обикновено прави така след като е почистен и не е адаптиран.Адаптацията е два вида:
1.караш около 100км. и чакаш компа на колата сам да обучи клапа.Малко вероятно при този двигател.
2.отиваш на диагностика в Бош сервиз и там адаптират клапата с Бош КТЦ тестер.Тази клапа се адаптира само с този тестер.
Ако си го адаптирал след почистването, или след почистването всичко е било наред и сега изведнъж сам започва да се гаври с оборотите, значи самият дросел вече не става.Решение-смяна на дросела с нов.Може да има и по-евтино решение, но аз мисля, че всичко освен замяната с нов е временно и е загуба на време и нерви.
- T.Spark
- Мнения: 309
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 17:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна VW Golf III 1.8 ABS GT
http://forum.vwclub.bg/viewtopi ... a0c3b46c1c
Виж в края на първия пост (авторовия). Там има обяснение за обучаване на клапата. По-вероятно да не стане при теб, но не пречи да пробваш. В крайна сметка ходиш на Диагностика
Виж в края на първия пост (авторовия). Там има обяснение за обучаване на клапата. По-вероятно да не стане при теб, но не пречи да пробваш. В крайна сметка ходиш на Диагностика

- SIMETO1
- Мнения: 498
- Регистриран на: Вто 10 юни 2008 20:27
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 1999
- Местоположение: Плевен
Колега аз сум със същия джигател като твоя зна4и виж да не би да ти е дадено предварение на делкото щото и аз имах сущия проблем.Сега имам друг проблемпак с тая клапа на теб колко оборота ти държи по принцип защото моя ми дуржи около 640 незнам дали може да се реголират защото сега имам много гадни вибрации в копето ако ти се сеща6 не6то което да се направи моляте помогни щото е много дразнещо. благодаря преджарително.Само знам че тези клапи са много скъпи.А и друго да те питам има6 ли едно постоянно пищене като си на контакт.
Smash написа:и аз мисля да направиш диагностика първо макар че съм минал през това с дроселовата клапа (не ти го пожелавам) може да се окаже и компа. затова отиди си на елком и там ще ти кажат какво е.
Ще направя диагностика, когато мога и ще кажа какво е положението. Надявам се да не е клапа и да се размина по-леко, но с моя късмет не ми се мисли.
SIMETO1 написа:Колега аз сум със същия джигател като твоя зна4и виж да не би да ти е дадено предварение на делкото щото и аз имах сущия проблем.Сега имам друг проблемпак с тая клапа на теб колко оборота ти държи по принцип защото моя ми дуржи около 640 незнам дали може да се реголират защото сега имам много гадни вибрации в копето ако ти се сеща6 не6то което да се направи моляте помогни щото е много дразнещо. благодаря преджарително.Само знам че тези клапи са много скъпи.А и друго да те питам има6 ли едно постоянно пищене като си на контакт.
Ами когато не е загряла ми държи към 1100 оборота. След като загрее пада на 840 и малко отгоре. Вибрира купето и при мен така. Пищенето, което чуваш май е от помпата, нормално е не се тревожи за него.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта