Принудителният празен ход май го няма ...

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Принудителният празен ход май го няма ...

Мнениеот lyubobg » Нед 24 авг 2008 21:22


Двигател: АЕК 1.6 101 к.с.
Спускам се по-голям наклон и за да не си хабя спирачките включвам на 2-ра.
Голфи се държи яко на 3000-3200 оборота, но се чува от време на време пукане в ауспуха. Добре де това от какво може да става
:shock
Доколкото знам трябва при това положение трябва да работи принудителния празен ход и да не влиза ГРАМ бензин в горивната камера, а то не само че влиза ами и не изгаря :cry:
Нови три електродни свещи БЕРУ, нова капачка и палец, точна центровка (палеца сочи средата на белега на делкото) ...

Някакви идеи какво става и как да се оправя :roll:

Последна промяна от lyubobg на Нед 24 авг 2008 21:32, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 24 авг 2008 21:30


Споко! Има го ;)
Проверено!
Движа с включен осцилоскоп от известно време. Обикновено ми е забит на Ламбдата, но си изведох сигнал и от дюзите точно за да го проверя този мит за ППХ. При спускане към дюзите не се подава нито едно импулсче!!! Но само леко чукниш ли педала и веднага скачат графиките на дисплея!
Така, че- мита е верен!
А и на мен ми се чува едно такова, като гърмене в ауспуха ;)
Ако има достатъчно дълъг прав участък може да пробваш да загасиш колата и пак ще чуваш същото (и това пробвах ;) )


Потребителски аватар
Бързият
Вечен БАН
Мнения: 1778
Регистриран на: Пет 12 яну 2007 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Радомир

Мнениеот Бързият » Нед 24 авг 2008 21:31


Не вярвай много на тия истории че не влиза и грам бензин :wink: Все пак нещо трябва да подържа горенето , а въздуха май не гори сам ? :wink:
Нормално е да пука защото щом на втора е вдигнала 3000 оборота колата значи е било доста стръмно .Като вдигне такива обороти или сложи трета или малко и "помогни" със спирачката и всичко ще е наред :wink:


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 24 авг 2008 21:31


е нееее :shock :shock :shock
Как така от загасен двигател се чува тогава, за да се чува трябва бензин за да се получи гърмежа :shock :shock


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 24 авг 2008 21:33


Не мога да ти отговоря на въпроса. И аз съм се чудил, за това и си играх с пробите, ама.... ФАКт :dontknow:


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Нед 24 авг 2008 21:47


Бързият написа:Не вярвай много на тия истории че не влиза и грам бензин :wink: Все пак нещо трябва да подържа горенето , а въздуха май не гори сам ? :wink:
Нормално е да пука защото щом на втора е вдигнала 3000 оборота колата значи е било доста стръмно .Като вдигне такива обороти или сложи трета или малко и "помогни" със спирачката и всичко ще е наред :wink:

Скоро писах същото и в един друг форум....
Наистина не влиза бензин, а и колегата radotom го е и доказал нагледно.
При спускане на скорост, ако оборотите на двигателя са над 1800 (или поне някъде там трябваше да бъдат) ППХ-то се задейства и не се пуска бензин от дюзите. При падане на оборотите под 1800 с цел да не загасне напълно двигателя се пуска отново горивото(може и да греша за оборотите, не съм сигурен точно колко трябва да бъдат). Компа получава данни дали педала на газта е напълно отпуснат и контролира ППХ-то. Това е т.н. "моторна спирачка", тогава гумите въртят двигателя(кол.вал.....). Зимата нали затова е добре, даже задължително, да се спуска на скорост даден склон.
Относно пукането при ППХ- това говори за не пълно изгаряне на горивната смес, причина може да бъде примерно в клапани, ламбда сонда и т.н. Една диагностика в такъв случай не е излишна. :wink:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 24 авг 2008 22:01


Panev написа:При спускане на скорост, ако оборотите на двигателя са над 1800 (или поне някъде там трябваше да бъдат) ППХ-то се задейства и не се пуска бензин от дюзите.

Не съм на 100% сигурен, но мисля, че до 1 450-1 500 оборота нямах импулси. По-надолу май не съм падал.
Отделно- показанията на Ламбдата ми бяха на твърда 0, а при най-малкото натискане на педала иначе се появява, дори и кратко, импулсче от нея.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Нед 24 авг 2008 22:07


Panev написа:
Бързият написа:Не вярвай много на тия истории че не влиза и грам бензин :wink: Все пак нещо трябва да подържа горенето , а въздуха май не гори сам ? :wink:
Нормално е да пука защото щом на втора е вдигнала 3000 оборота колата значи е било доста стръмно .Като вдигне такива обороти или сложи трета или малко и "помогни" със спирачката и всичко ще е наред :wink:

Скоро писах същото и в един друг форум....
Наистина не влиза бензин, а и колегата radotom го е и доказал нагледно.
При спускане на скорост, ако оборотите на двигателя са над 1800 (или поне някъде там трябваше да бъдат) ППХ-то се задейства и не се пуска бензин от дюзите. При падане на оборотите под 1800 с цел да не загасне напълно двигателя се пуска отново горивото(може и да греша за оборотите, не съм сигурен точно колко трябва да бъдат). Компа получава данни дали педала на газта е напълно отпуснат и контролира ППХ-то. Това е т.н. "моторна спирачка", тогава гумите въртят двигателя(кол.вал.....). Зимата нали затова е добре, даже задължително, да се спуска на скорост даден склон.
Относно пукането при ППХ- това говори за не пълно изгаряне на горивната смес, причина може да бъде примерно в клапани, ламбда сонда и т.н. Една диагностика в такъв случай не е излишна. :wink:



Както каза radotom - това става при него и на угасен двигател, когато не влиза гориво :roll: :shock
Това вече ме хвърля в музиката от какво може да е, а в призраци по принцип не вярвам :roll:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 24 авг 2008 22:09


сгъстен въздух му се вика. грънците ти играят ресивъри. и като вдигне малко налягане-пук, изпусне. няма як гърмеж както когато има гориво.
не се коркай.


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Нед 24 авг 2008 22:19


radotom, можеш ли (ако не ти представлява проблем разбира се) да пробваш на какви обороти ще се подаде сигнал към дюзите? :wink: В такъв случай сигурно ще е под 1500-1400 об/мин. Мисля, че инфото ще бъде полезно. :wink:
А иначе за лекото натискане на педала и получаването на сигнал е нормално- компа получава инфо от TPS-a или от датчика за напълно натиснат/отпуснат педал на газта в какво положение е и в зависимост от оборотите определя дали да подава или не импулси към дюзите.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 24 авг 2008 22:24


Panev написа:radotom, можеш ли (ако не ти представлява проблем разбира се) да пробваш на какви обороти ще се подаде сигнал към дюзите? :wink:

Няма проблем! Скопчето ми е постоянно в колата ;)
Само, че няма да е утре, а най-рано други ден, че си разхвърлях хидравличната помпа да сменям лагер, а се оказа, че фланеца й е осигурен против измъкване с лепило! :( И сега като го напъна, леко ми превърта.
Утре го наплесквам с Локтайт и вдруги ден правя пробата ;)
Със сигурност, обаче, на 800 оборота (втора, пуснат педал на газта на равно) бензин се подава. Това вече съм го установил.


Panev
Мнения: 79
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот Panev » Нед 24 авг 2008 22:41


Значи може да има и друг момент- ECU-то да се стреми при отпуснат педал на газта и на скорост, да сведе оборотите до нормалните на двигателя на празен ход, тогава нищо чудно да се подаде сигнала към 800-900 об/мин. Но това най-точно ще можеш да го установиш с осцилоскопа, поне да е сигурно. :)
Мерси. :wink:


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Мнениеот Winner25 » Пон 25 авг 2008 0:14


На равно няма как да не се подава бензин защото няма какво да движи колата.
Иначе и аз съм пробвал с ваг ком - дъзата не се отваря изобщо при спукане :wink:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Пон 25 авг 2008 8:41


дюзите спират над 2100 оборота и ако не пипаш газта се възстановяват на 8-900 чак за да не угаснеш.
това е за 2Е-на друг не съм наблюдавал.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Вто 26 авг 2008 23:03


След проведени серия от експерименти- да докладвам резултати ;)
Първо да кажа, че нормално карам на изпреварване на искрата на 10* преди ГМТ (в последствие ще се разбере, че май има значение!)

Опитите бяха проведени на равно, защото наклоните из пловдивското пОле са малко! :lol:

Продължителноста на импулса към дюзите в режим на празен ход (на място)- 2.6м сек [мили секунди, демек- хилядна от секундата]
При движение с 2 500 оборота- 3м сек. Същото е и при 3 000. Повече не съм пробвал. При ускорение (не прекалено бурно) расте до 5.5м сек, вероятно ако натисна- може и още!

Ако оборотите ви са под 2 000 об/мин то при отпускане на газта колата се движи сякаш е на празен ход! Т.е.- не се включва системата за ППХ!
При обороти > 2 000 об/мин при отпускане на газта импулсите изчезват и се възстановяват точно на 1 000 об/мин!

Тъй като имах известни съмнения- спрях и си врътнах делкото на заводските 6* преди ГМТ.
Отново под 2 000 об и отпускане на педала системата за ППХ не се включи, но за сметка на това, когато вдигнах над 2 000, тя си включи и изчезнаха импулсите. Интересното е, че остана задействана до 850-900 об/мин. Т.е- с около 100-150 оборота по-ниски обороти на ППХ!

Нямах възможност да пробвам какво ще се случи при по-голямо изпреварване на искрата, примерно при 16-18* преди ГМТ, въпреки, че се опитах да проведа експеримента- паднаха акумулаторчетата на осцилоскопа! :(
Но изпитвам силни съмнения, че границата им ще се качи!
Това поставя въпроси пред колегите с по-голям аванс заради газови уредби, без да имат монтиран ТАП.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта