



Проблем с охлаждане
- poinovito
- Мнения: 48
- Регистриран на: Съб 17 мар 2007 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблем с охлаждане
Колеги рових из форума, но точно такъв проблем не намерих. Карам си колата и по едно време виждам температурата скочила над 110 градуса. До този момент нямах никакви проблеми, загрее ли закове 90 и не мърда от там, градско в задръствания, на дълъг път, няма значение. Разбрах че не включва перката. Викам термостат ще да е. Купих си от сигурно място (уж) Wahler, сменям термостата и пак същата работа. Трябваше същия ден да пътувам, затова махнах термостата и всичко се оправи.Верно по трудно загрява, ама в задръстванията като дигне над 90 градуса пуска перката и всичко е ОК. Казах си скапан термостат ще да е, добре взех си друг този път на Бер, сложих го и пак същата работа загрява и не включва перка, махам термостата и всичко е ОК. Мисля си че щом без термостат пуска перката значи няма да е от датичка на вентилатора. Изобщо не ми хрумва от какво може да е, дали съм попаднал на 2 скапани термостата (всеки за по 25 лева да му се невиди) или е нещо друго, незнам
. Колата е Г3 с двигател 1.4 АЕХ.

- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
аз имах същия проблем. понеже на мен термостата ми се беше скапал и отваряше когато си иска навръщане от морето малко след Бургас ми прегря колата и хвърли антифриза. беше миналата неделя адска жега колата ми бълбука отсякъде само с 2 литра минерална вода за пиене- ужас.продължих още 300 км без да спирам парното и направо намразих обратния път от морето,сега махнах термостата и перката ми взе да вкл. нормално понеже като не е отварял нормално перката е вкл. когато си поиска поради нарушената циркулация в големия кръг(поне аз така си го обяснявам би трябвало малкия кръг да минава само през радиатора на парното и изпаритела на газовата) сега и аз доста се зачудвам какъв термостат да сложа понеже вече се застудява,имам един приятел даржи авточасти и тои ми казва че доставчика му казвал че от 10 термостата 5 ако са читави е добре и затова ги заменя безпроблемно а са и от опоменатите-"БЕРХ" но неясно къде произведени!
- nikolai_an
- Мнения: 1224
- Регистриран на: Нед 09 мар 2008 20:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Карлово
ами чакам другата седмица да си доиде моя приятел от море и да сложим термостат,лошото при мен е,че бъзиках и стрелката на таблото понеже мислех,че тя ме "върти" и 4 месеца си карам около 100-те градуса,а сега като махнах термостата и я оставих да работи намясто на 75* ми включи перката и днес я настроих като включи перката стрелката да е около 92*,но незнам какво ще показва като сложа термостат,стана една супер омотана....... интересното при мен е ,че и долния маркуч ми се затопляше затова мислех че е от стрелката но сега като махнах термостата и настроих стрелката като се движа повече от 75-80* не може да загрее!ще пиша като сложа термостат,надявам се да уцеля да е читав 

- poinovito
- Мнения: 48
- Регистриран на: Съб 17 мар 2007 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
:))
Абе и на мен долния маркуч ми загряваше, и втория термостат мисля че сработваше (до известна степен), щото беше променил форми като го извадих, без термостат в задръстванията си вдига 90 и перка си включва, ама иде зима и без термостат ше зъзнем с жената 

- valkilmera
- Мнения: 800
- Регистриран на: Съб 07 юни 2008 22:58
- Автомобил: Golf3 4 Audi A3
- Двигател: ABS AZD 8P
- Местоположение: Русе.... Golf 3 1,8mi.ABS 1992g,Passat1,8 RP.1990g
Re: :))
poinovito написа:Абе и на мен долния маркуч ми загряваше, и втория термостат мисля че сработваше (до известна степен), щото беше променил форми като го извадих, без термостат в задръстванията си вдига 90 и перка си включва, ама иде зима и без термостат ше зъзнем с жената
Как така без термостат!!!



-
- Мнения: 79
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 20:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Сложи го в една тенджера с вода и виж кога отваря(термостата). Само, че не го пускай на дъното на тенджерата, а го вържи и да стои по средата на съда, пускаш котлона и следиш с термометър кога, на каква температура ще започне да отваря и кога ще е пълното му отваряне.
Друг вариант- на студен двигател, палиш колата, хващаш горния и долния маркуч на радиатора и следиш дали се затоплят едновременно или първо единия, а после другия(както трябва да е). Ако единия се затопля много, а другия изобщо(дори и при достигане на работната темп. по уреда на таблото), термостата не е стока.
Ако термостата ти задържа(не отваря навреме или недостатъчно) е нормално да ти загрее, дори прегрее мотора, без да ти се пусне перката на вентилатора.
Друг вариант- на студен двигател, палиш колата, хващаш горния и долния маркуч на радиатора и следиш дали се затоплят едновременно или първо единия, а после другия(както трябва да е). Ако единия се затопля много, а другия изобщо(дори и при достигане на работната темп. по уреда на таблото), термостата не е стока.
Ако термостата ти задържа(не отваря навреме или недостатъчно) е нормално да ти загрее, дори прегрее мотора, без да ти се пусне перката на вентилатора.

- poinovito
- Мнения: 48
- Регистриран на: Съб 17 мар 2007 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колега Panev проблема е , че не мога да схвана как работи тоя термостат, на АЕХ мотора той представлява ето това http://shop.teiledirekt.de/images/vendo ... TH422F.jpg
- poinovito
- Мнения: 48
- Регистриран на: Съб 17 мар 2007 15:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Разбрах проблема благодарение на пост на колегата shimavon от форума на СЕАТ. Ето какво е писал той :
"Колеги, искам да ви пиша за моите проблеми сьс вьпросния колектор*.Вчера за малко да скапя двигателя.Както си карах изведнаж започна да вдига температура.Да видите как се кара посред лято с надуто парно за да мога да сваля температурата ида мога да се добера до нас.Днес като свалих колектора всичко се изясни.Сигурно знаете че вьтре в колектора има отлята една преграда с вдльбнатина на която се подпира чопчето дето излиза от термостата.Да ама вдльбнатината станала дупка защото пласмасата от задната част се отчупила и дефакто няма на какво да се опре чопчето на термостата за да отвори големия крьг.Смених колектора и термостата+ 1,5литра антифриз концетрат всичко 50лева.После карах колата цял ден не ми сьздаде проблеми."
* това е колектора зад който стой термостата и от който излиза маркуча към радиатора
"Колеги, искам да ви пиша за моите проблеми сьс вьпросния колектор*.Вчера за малко да скапя двигателя.Както си карах изведнаж започна да вдига температура.Да видите как се кара посред лято с надуто парно за да мога да сваля температурата ида мога да се добера до нас.Днес като свалих колектора всичко се изясни.Сигурно знаете че вьтре в колектора има отлята една преграда с вдльбнатина на която се подпира чопчето дето излиза от термостата.Да ама вдльбнатината станала дупка защото пласмасата от задната част се отчупила и дефакто няма на какво да се опре чопчето на термостата за да отвори големия крьг.Смених колектора и термостата+ 1,5литра антифриз концетрат всичко 50лева.После карах колата цял ден не ми сьздаде проблеми."
* това е колектора зад който стой термостата и от който излиза маркуча към радиатора
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 111 госта