проблем с токовете на 2Е

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
proshev
Мнения: 50
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

проблем с токовете на 2Е

Мнениеот proshev » Нед 31 авг 2008 16:53


здравеите момци имам малко проблемче и се чудя дали на някои му се е случвало и дали знае решение !
вчера както си карах и колата изгасна прегледах всички бушони капачка и тн. и когато стигнах до бобината установих че дава искра само когато дам на контакт, а после като въртя да запала нехвърля никаква искра HELLP ME




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 31 авг 2008 17:27


датчик на хол


Потребителски аватар
GTI_VW
Мнения: 40
Регистриран на: Пон 18 юни 2007 21:14
Автомобил: Golf 3 GTI 1993
Двигател: 2.0 115hp 2E
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Мнениеот GTI_VW » Нед 31 авг 2008 20:22


Ето колега аз как си реших проблема!
http://vwclub.bg/forum/viewtopic.php?t=89335&highlight=


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19718
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Нед 31 авг 2008 22:48


vaskoto1 написа:датчик на хол

Васе, при мен със същите симптоми беше комутатора.
В момента на подаване на контакт, преди да съм завъртял на стартер испукваше искра в някой от цилиндрите, а после- мъртвило!

Ето, колега, какво обсъждахме с майстор vaskoto1 преди време
(неговите коментари са със синичко):
vaskoto1 написа:
radotom написа:Другото, за което искам да те помоля е да направи една рецензия на нещичко, което се опитвам да напиша в помощ на колегите. Става въпрос за темите за непалене.
Тъй като не е в отговор на нечий конкретен въпрос, а по-скоро нещо като обобщение, ще съм ти задължен за всяка една забележка!
Писах, писах и все не ми харесва нещо... а това е трета редакция вече! :(



Ето го;


Поради честите теми за непалене, ще се опитам да направя една малка ретроспекция на възможните причини и начина а установяването им

Оснвните причини да не запали дзверо се крият в 3 основни бласти:
- аларма/имобилайзер
- запалителна система
- горивоподаваща система

Но първо!
Уверете се, че има гориво в резервоара
Уверете се, че извършвате действията както трябва (изключили сте имобилайзера)
Уверете се, че това, да му се не види, е вашата кола и че всичко по нея си е там!
И не забравяйте! Електрическата връзка трябва да е като социалистическото семейство!
Здрава и стегната!

Аларма
На по-старите модели от нашия автопарк се монтират външни аларми с имобилайзер, без да е вграден фабричен такъв. Най-често пълното му премахване става, като се извади предпазителя, през който минава захранването на алармата. има и вариант обаче да не е толкоз просто-може да се наложи да се посвързват тук-там жички така че ако това не сработи-обади се на приятел!
С автомобилите с вграден имобилайзер не съм запознат и за това, за да не пиша глупости, минавам направо на

Запалителна система
При подаване на контакт двигателя върти мудно или въобще не завърта
Проверете напрежението на акумулатора Трябва да е над 13V-айде 12.5 да е-13 след цяла нощ и няколко завъртания няма да е посмъртно...Проверете стегнатостта на клемите на акумулатора (виж за соц. семейство!)
Проверете стегнатостта на клемите към стартера, масата на двигателя и купето.
Внимание! Плюсовия кабел към шалтера на стартера да се притяга внимателно, защото задния корпус на машинката е бакелитен и може да каже: "Пук!"
Уверете се, че всички контактни повърхности по клемите не са окислени. Ако има окис, почистете до блясък и стегнете здраво!
Опитайте с нов акумулатор или някой колега да ви подаде ток с достатъчно дебели кабели
Ако всичко изброено до тук е наред, то стартера се нуждае от ремонт.

Стартера върти, но не пали:
намерете една свещ(някаква-стара, нова, всякаква работеща), поставете я на кабела, оставете я така, че резбата й да опира на корпуса на мотора и завъртете на стартер
Има искра- Търсете проблема по горивоподаващата система.
Няма искра-
Разкачете централния кабел от разпределителната капачка и поставете там свеща.
Повторете опита с въртене на стартер
Има искра- сменете разпределителната капачка и палеца
Няма искра-
Като най-лесно първо помолете някой колега да ви услужи с един централен кабел за проба. Ако пак няма искра:
Ще ви трябва мултицет и светодиоден пробник.
Светодиодния пробник можете да си го направите лесно с помощта на светодиод и резистор със стойност от 360 до 560 ома, 0.125 или 0.25 W
Пробника изглежда ето така:
http://images16.snimka.bg/002756822.jpg
На фиг. 1 е светодиода с резистор. На фиг.2 е самия светодиод. Имайте предвид, че той е с определена полярност. Показани са "+" и "-". Ако го поставите на обратно, няма да светне!

Разкачете триполюсния куплунг на комутатора. С помощта на мултицета се уверете, че в двете крайни пера на буксата има напрежение 12V при подаден контакт.
Ако няма, проверете предпазителите и релето за захранване на инжекциона ( № 80 или № 82 )
Ако има, поставете светодиодния пробник м/у средното (сигнално) и крайното перо на буксата. Завъртете на стартер.
Ако светодиода мига- сменете бобината или комутатора (много често са заедно, в общ блок) -ъ... тва защо
?? нещо не вдянах...

Ако светодиода не мига-
Разкачете триполюсната букса от Хол-датчика при делкото. Уверете се, че идва захранващо напрежение на двете крайни пера.
Внимателно заголете малка част от изолацията на проводниците. Включете буксата към датчика и м/у средния и крайния кабел хванете светодиодния пробик. Завъртете на стартер. Светодиода трябва да мига.
Ако свети постоянно, то значи има пробив в датчика или повреда в привода на делкото (случвало ми се е на ААЕ). Ако не свети значи, че или е прекъснал датчика, или не е поставен пробника в правилната полярност. Винаги се застраховайте с полярността на пробника. И в двата случая трябва да се подмени Хол-датчика.
!! Не забравяйте да изолирате проводниците!!!
Ако от Хол-датчика излизат импулси, но не стигат до буксата на комутатора, то има голяма вероятност от повреда в контролера на двигателя. Уверете се, че няма прекъсване по проводниковите връзки.


Ориентирай се към двете крайни причини: Закача светодиода на буксата на комутатора и въртиш стартера.
Ако мига светодиода- значи Хол-датчика работи, импулси до комутатора пристигат, но от бобината нищо не излиза! Повредени са комутатор+бобина (в общ корпус са, 116 лева платих аз за нови :( )

Ако не свети светодиода или свети постоянно- най- вероятно е Хол-датчика в делкото.


proshev
Мнения: 50
Регистриран на: Пет 10 авг 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

10х

Мнениеот proshev » Пон 01 сеп 2008 0:18


Благодаря на всички за съдействието. Реших проблема (беше Алармата)



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: MamaMy и 44 госта